Skocz do zawartości

[amortyzator] Fox w Ghoście


FreshFredsHD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam zamiar poinformować sklep rowerowy, żeby mi wymienili amortyzator przed zakupem na inny. Chcę wymienić w rowerze Ghost AMR LECTOR 2990 E:I amortyzator FOX Forx 32F Air FIT CTD Remote 110 mm Kashima (producent nie podał szczegółowych danych) na amortyzator Fox 34 FLOAT 29 140 FIT CTD Remote 2014. Oto moje pytania:

 

1.Czy Fox współpracuje z Ghostem, że dostarcza im specjalnie ustawione amortyzatory do ich rowerów?

2.Jeśli tak to, czy w sklepie będą mogli mi ustawić takie ustawienia fabryczne dostosowane do roweru?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, że pierwszym problemem będzie sama wymiana i ewentualna gwarancja. Chcesz przecież podnieść skok do 140 mm. Niby nie wiele ale nie koniecznie mogą się na to zgodzić. Pomijam fakt trochę jednak bezcelowości takiej zamiany.

 

Nie bardzo wiem co masz na myśli przez specjalnie ustawiony widelec. Serwis w sklepie ustawi ci go ale to nie na tym polega bo to Ty sam masz sobie go ustawić. Inaczej zakup tego o czym myślisz mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wymiana amorka ze 110 na 140 mm zasadniczo zmieni geometrię roweru - zmianie ( mniej więcej o 1 stopień) ulegnie kat główki i rury podsiodłowej, podniesie się suport i zmieni się położenie środka ciężkości.Same te fakty powinny zostać przemyślane przed wymianą.

Pytanie nr 1.

Często zdarza się ,że przednie amorki mają określoną przez producenta rowerów charakterystykę ( głównie tłumienie kompresji ) - należy założyć,że Ghost,jako część dużej grupy finansowej ( Accel Group) skupiającej Lapierre,Haibike i Ghosta ma na tyle silną pozycję,że może ( i raczej to robi) określić Foxowi charakterystykę amortyzatora i tłumika. Zasadniczo tył i przód są zestrojone tak,aby jak najlepiej ze sobą współpracowały. Możliwe więc,że zakładając amorek w wersji box będziesz miał inne ustawienia, co może zaburzyć nieco komfort jazdy ( przód liniowy, tył progresywny). Zresztą w wersji E:I jeden z czujników jest umieszczony w amorku,więc wymiana na "zwykły" amorek spowoduje wadliwą pracę systemu E:I

Pytanie nr 2.

Bardzo wątpliwe z naciskiem na wręcz niemożliwe. Nastawy tłumika kompresji dla poszczególnych rowerów są wewnętrzną tajemnicą marki i raczej nie są udostępniane serwisom. Tym bardziej dla systemu E:I.

Zawsze jednak możesz się upewnić w CultBikes. 

 

Niemniej jednak wspomniana wymiana amorka jest mocno średnim pomysłem zarówno ze względu na geo jak i działanie systemu E:I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zdania, że pierwszym problemem będzie sama wymiana i ewentualna gwarancja. Chcesz przecież podnieść skok do 140 mm. Niby nie wiele ale nie koniecznie mogą się na to zgodzić. Pomijam fakt trochę jednak bezcelowości takiej zamiany.

 

Nie bardzo wiem co masz na myśli przez specjalnie ustawiony widelec. Serwis w sklepie ustawi ci go ale to nie na tym polega bo to Ty sam masz sobie go ustawić. Inaczej zakup tego o czym myślisz mija się z celem.

 

Nie mówię o SAGu, tylko o ustawieniach, które można dokonać w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...