Skocz do zawartości

[serwis] Rock Shox Reba DualAir - kompleksowy serwis od a do z


Maniak

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, moja reba po serwisie. Oringi kupilem wg rozmiarowki z 1 strony, ale nie mieli wszystkich wiec wymienilem te co udało sie dostać, a reszte dalem starą - wygladaly na zdrowe.

Wszystko działa w amorku więc serwis można uznać za udany. Problem z regulacją powrotu wynika z faktu że czerwona śrubka do regulacji obrobila się i muszę używac imbusa 2,5mm. Wydaje mi się że nie potrzebnie wyciągałem tą czerwoną śrubkę gdy chciałem regulować powrót. Teraz zabawa z ciśnieniami aby amor był miękki ale miał pełny skok - odrazu mówie że tabelka na goleni to jakaś ściema, niższe ciśnienia sprawdzają się lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie mam pytanie typu - przychodzi amortyzator do lekarza cyklisty.

Pacjent REBA 2012 (26cali, puste dolne golenie, tłumik MC - kolor czarny, krótszy niż na zdjęciach poglądowych z 1 postu Maniaka, oczywiście Dual Air, skok ustawiony fabrycznie na 100mm). Kupiony w maju 2012. Przebieg lekko powyżej 10kkm.

W czym problem, ano tak jak w życiu dopóki nie przyszedł do lekarza było wszystko OK.

Co roku w połowie sezonu pacjent przechodził prawie pełny serwis - wymiana uszczelek kurzowych, oringów, gąbeczek + serwis komór powietrznych. Prawie pełny serwis, ponieważ nie dotykałem nigdy tłumika MC. MC działał dobrze, nie licząc ok. 1,5cm ugięcia do zadziałania blokady, ale ten typ ponoć tak ma. Blokada uruchamiana z manetki na kierownicy (nazwy nie pamiętam), ale ta, która działa zero-jedynkowo.

Ponieważ jednak stwierdziłem, że już czas na serwis MC to bez żadnych lęków się do sprawy się zabrałem. Pełny serwis szybciutko i ….. blokada skoku działa jakoś dziwnie, jak w ogóle można to nazwać działaniem.

Aby wykluczyć niektóre sugestie, które sam już wykluczyłem opiszę co zrobiłem (może o czymś zapomniałem?).

Do operacji pacjent miał sprawną blokadę – to fakt.

Materiały użyte przy operacji – oryginalne czyli PIT STOP 5wt, 15wt, smar PM600 oraz SerwisKIT RS.

Po otwarciu MC zlałem jeszcze oryginalny olej do menzurki – wynik 102ml (MC ociekło, a i widłem trochę poruszałem aby z górnej lagi wszystko spłynęło). Trochę mało stwierdziłem bo wg instrukcji dla tego rocznika winno być 106ml.

Wymieniłem oringi (przesmarowane PM600), zalałem olejem 5wt – równiutko 106ml. Po złożeniu wszystkiego do kupy J jazda próbna i …. blokada nie działa. No może pod koniec skoku coś blokowało. Linka manetki sprawdzona – pełne zamknięcie MC. No cóż stwierdziłem z Manitou tez miałem takie klocki – instrukcja swoje – rzeczywistość swoje, odkręciłem MC i dolałem 5ml oleju. Skutek taki, po 3 cm ugięcia czuć blokadę, ale … pod „bardziej agresywnym” naciskiem i pobujaniu blokada jakby puszcza i tylko z większym oporem pokonuje kolejne 3cm.  W tym kontekście nazwa blokada jest nie na miejscu bo wideł ociężale, ale pracuje.

Wyjąłem ponownie MC sprawdziłem wizualnie (oringi Ok., MC całe niepopękane), olej w ladze jest. Dolałem kolejne 5ml oleju – test – niemożliwa praca Amora w pełnym zakresie (bez powietrza w komorach ostatnie 2cm zablokowane). Za dużo oleju pomyślałem i odejmując po ml doprowadziłem do sytuacji, że wideł działa w pełnym zakresie, jednak po złożeniu i teście smutek – dalej blokada działa tak samo źle. Łapie po 2,5cm, ale można go rozbujać (np. stając na pedałach) do prawie pełnego zakresu normalnej pracy bez załączonej blokady (ok. 6-7cm).

 

Ktoś może powiedzieć, że da się z tym żyć, oczywiście, tylko Ja zwłaszcza na początku sezonu dość często jej używam (pomijając podjazdy) gdy „wstaję z siodełka” co by 4 litery odpoczęły. Bez blokady nie ma wstawania czyli … ból jakby proktolog sadysta mną się zaopiekował J

 

Ma ktoś ma jakiś mundry pomysł?

Mi przychodzi do głowy tylko uszkodzenie dolnego oringu na MC. Nie wiem dokładnie jak działa samo MC (bo nigdy nie rozbierałem) może się nie domyka coś - tylko jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumika MC nie rozbierałem.

Nie widziałem takiej potrzeby bo działał. Po drugie jego budowa, tak jak pisałem w pierwszym poście, jest mi obca. Wymieniłem tylko górny i dolny oring.

 

Nie wiem czy to ważne, ale dopiero gdy zdjąłem z amora dolne lagi to Floodgate odkręciłem na zajączka czyli maximum – co by lepiej olej spłynął do menzurki (tak sobie to wymyśliłem). Miałem to zrobić przed zdjęciem dolnych lag, ale skleroza nie wybiera. Po 1 złożeniu ustawiłem (tak jak zwykle na 2,5 obrotu w kierunku żółwia) i o tym ficzerze zapomniałem, gdyż tym prawie nigdy nie kręcę. Jeszcze mogę dodać, że Floodgate działa co czuć na amorze i oczywiście słychać (jak się chce usłyszeć). Co ciekawe po serwisie opór pokrętła Floodgate zmalał o połowę co mnie nawet ucieszyło. Tyle w tym temacie mogę dodać.

Edytowane przez Zubik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Floodgate reguluje się imbusem na górze tłumika pod niebieskim kapslem a nie pokrętłem w dolnej ladze. Przed serwisem blokowało Ci amora na kamień? U mnie było podobnie że po serwisie zmieniła się praca blokady na bardziej miękka ale ja świadomie wlałem olej 2,5W do tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

ale ja świadomie wlałem olej 2,5W do tłumika.

Ale to nie wpływa na towarowość blokady, mógłbyś tam wlać mleko albo kisiel a blokada by była taka sama. im więcej powietrza w tłumiku, tym miększa blokada. Układy jak np pure, który dodatkowo sie odpowietrza blokują sie na beton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem. Zakupiłem Service Kit z małymi gąbeczkami na lata 2012+ a mój widelec to Reba Race 2007/2008 z dużymi gąbkami. Jutro lecę do sklepu postaram się wymienić na właściwe uszczelki. Jeśli się nie da to trzeba będzie zostawić stare gąbeczki.

 

Pytanie odnośnie rozbierania Motion Control, czy ktoś jest w posiadaniu intrukcji dotyczącej rozbierania i składania tego tłumika? Fotorelacja autora tego wątku jest bardzo ułatwiająca zadanie, lecz nie rozumiem chwili rozwiercania tej dyszy/bolca małym wiertełkiem? Po co to? Jest to zapchane i żeby lepiej działało/zwiększyć przepływ oleju trzeba to rozwiercić czy po co ten zabieg? Troszkę nie wiem za bardzo jak to rozebrać bezinwazyjnie, żeby gładko dało się to ponownie złożyć.

 

Bardzo mi zależy na pomocy w tym temacie, gdyż chciałbym to wszystko rozebrać i dokładnie przeczyścić.. Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez model3100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się rozebrać Tłumik Motion Control, tylko jest mały problem, gdyż ten drucik w połączeniu z czarnym plastikiem jest przekrzywiony.

I teraz mam zagwostkę co z tym zrobić? Próbować wybić ten pierścień i rozbebeszyć to na części pierwsze, przesmarować czy jeśli działa to dać sobie spokój złożyć ten tłumik i cieszyć się z cudownej pracy nowo przeserwisowanego amortyzatora?

 

Pomocy, rower rozebrany a ja jutro zamierzam latać za wiertłami i próbować to rozkręcić. Troszkę mi się nie podoba ta krzywizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...