Gość Goral96 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Witam. Będę teraz składał rower i muszę zakupić ramę. Jeśli chodzi o mnie, to potrzebuję jej do wypraw z sakwami, ale też żebym mógł jeździć bardziej sportowo. Więc tak, koszt to do 600zł, ale jakby jakaś super była, to 800zł dam. Ten rower będzie złożony jako szosa na takiej ramie. Będzie lekki, miał wąskie opony, lecz będę na wyprawy je zmieniał. Korba też duża itd.. Pytanie, o te ramy, oraz o porównanie ich http://allegro.pl/rama-kellys-mash-cross-19-i-21-madbike-sz-n-2013-i3896824910.html http://allegro.pl/cube-central-gts-rama-treking-rozm-54-i3815773709.html http://allegro.pl/cube-cross-sl-crossowo-szosowa-rozm-56-nowa-i3821155717.html . Powiedźcie coś o nich, porównajcie, która lepsza i dajcie propozycje. Dzięki PS : Koniecznie pivoty i w miarę lekka i sztywna
mklos1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Ja buduję sobie sakwiarski rower na bazie ramy noname (Tour de France): http://blog.bosorowerem.pl/?s=trekniner&submit=Szukaj Problem z tym, ze te ramy po koło 622 mają tylko tarcze, ale zaleta jest taka, ze rama ma mocowanie zarówno pod bagażnik jak i pełnowymiarowe błotniki - to było podstawowe kryterium wyboru. Druga potencjalna zaleta... Rama nie jest szczególnie lekka, więc można wierzyć, że nie była zbytnio odchudzana tam, gdzie nie trzeba. Sprawy wyglądają na solidne... Rozważałem ramy Cube'a lub Kellys'a, ale były wyraźnie droższe.
zadra1965 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Accent Nordcap- powinna spełnić twoje oczekiwania . Dobra geometria na dalekie trasy.
Mod Team adamos Napisano 19 Stycznia 2014 Mod Team Napisano 19 Stycznia 2014 Może trochę ponad budżet (w święta można je było dostać z 15% upustem), ale to bardzo uniwesalna rama. Można pełnowartościową wyprawówkę sobie zbudować, sportowo na szosie polatać, no i węższa opona przełajowa też wejdzie, bo miejsca jest na 700x32c z błotnikiem.Pomimo że w promocji można dostać te ramy trochę taniej, to i tak uważam, że warto w nią zainwestować: http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXKBD2/planet-x-kaffenback-2-frame-and-fork
Gość Goral96 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Dzięki. Tylko powiedzcie, czy accent faktycznie jest dobrą ram ? Bo chcę zrobić bardzo dużo tysięcy km na tym rowerze. Ta PlanetX wydaje się lekka i faktycznie dobra na szosę i na wyprawy z bagażnikiem i sakwami. A ta TDF to jak na tarcze, to nie za bardzo, bo nie lubię tarcz. Co z tymi ramami, co wysłałem ? Dobre są, czy te co wysłaliście lepsze ? No i czekam na dalsze propozycje, oraz porównajcie te ramy co wysłałem, z tymi co wysłaliście, które są lepsze
mklos1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Lubię/nie lubię nie powinno być tu wyznacznikiem. Wszystko zależy od łącznej masy, którą będziesz musiał wyhamować. Tarcze też są odporne na krzywe koło - V-ki czy szczęki nie. Upewnij się, czy ramy mają mocowanie do błotników - przyda się (choć da się to rozwiązać inaczej, nieco mniej estatycznie).
robertrobert1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 ale to bardzo uniwesalna rama. Można pełnowartościową wyprawówkę sobie zbudować, sportowo na szosie polatać, no i węższa opona przełajowa też wejdzie, bo miejsca jest na 700x32c z błotnikiem. uważam, że warto w nią zainwestować: http://www.planetx.co.uk/i/q/FRPXKBD2/planet-x-kaffenback-2-frame-and-fork Masz oko Adamos. . Mogę potwierdzić, że można na tej ramie złożyć uniwersalny rower szosowy zarówno pod sakwy, do treningu i pod każdy rodzaj hamulca. To bardzo uniwersalna i rozwojowa rama. Należy podkreślić, że posiada wszystkie otwory do mocowania bagażnika tylnego ale także bagażnika przedniego typu low-rider.
mklos1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Na Zachodzie można znaleźć pełno ciekawych ram pod touring. Problem w tym, że pod tym względem stanowimy zaścianek, bo na naszym rynku trudno coś takiego uświadczyć.
Gość Goral96 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Hmm ja poprostu tarcz nie chcę Ważę 62kg, więc nie dużo, niektórzy ważą tyle, co ja razem z załadowanymi sakwami. A ta rama PlanetX, to taka, co mogę ją zrobić jako szosę, na kierownicy typu baranek ? I bym mógł na niej wozić ciężkie sakwy ?
mklos1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Jak najbardziej. Zakładasz oponki 700x23 i masz szosę, podmieniasz na szersze i masz rower pod sakwy.
Gość Goral96 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Czyli ta rama ma geometrię roweru szosowego i jest dostosowana do "baranka" i ma ramę tak wyrzymałą, że sakwy uradzi bez problemu ? Mógłbym miećdo jazdy bez sakw opony 1, a do sakw opony 1,75, np ? I bagażnik jest ?
robertrobert1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Tak. Patrząc po przednim widelcu to można założyć oponę o dość dużym balonie chociaż czy wejdzie 1,75 to nie dam głowy. Na twoim miejscu ja bym złożył lekkie koła do treningu i wytrzymałe koła do trekingu a treking możesz odbywać śmiało na oponach o rozmiarze 1,5 na których wszędzie wjedziesz za wyjątkiem luźnych szutrów i piachów ale na takie nawierzchnie to juz na oponach 2,0
Gość Goral96 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Ok. A do sakw, to jaka opona tylna ? 1.50 wystarczy ? Zobaczyłem, że w PlanetX nie ma vb, tylko tarcze. Więc szkoda, bo przydała by się szosa pod sakwy. Macie może jeszcze ramy tego typu, tylko pod vb ?
robertrobert1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Jeśli chcesz założyć baranka to Vki odpadają chociaż teoretycznie da się ale to jest kosztowne. Przy baranku to hamulce szosowe albo cantilewery z przełaju albo tarcze
Gość Goral96 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 W sumię, to ten złożę do sakw, na trekkingu. Doradźcie mi ramę na trekking ? Któraś z Cube może być ? A szosę kiedyś sobie kidyś złożę, najpierw ten.
robertrobert1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Tu masz rower złożony na ramie Cube Central... więc się nadaje pod sakwy
mklos1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 @@robertrobert1, Dlaczego V miałyby odpaść... Linka to linka, nie ważne co ciągnie.
robertrobert1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Za względu na ilość ciągniętej linki przez klamki szosowe a klamki do MTB. Michał Wolf przerabiał ten temat więc ta wiedza jest nabyta od innych. Sam tego w praktyce nie analizowałem.
mklos1 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Mam mieszankę klamki mtb i szczęki szosowe. Nie widzę różnicy ani problemów. Jedyna różnica jakiej się dopatruję to dźwignia, która jest nieco inna.
Gość Goral96 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Ale do ramy trekkingowej juz chyba nie pasuje miec kierownicy typu baranek z klamkami szosowymi . No i czym sie roznia ramy crossowe od trekkingow ?
zadra1965 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Rower na ramie Accenta Nordcapa użytkuję od 2 sezonów i sprawdza się jako rower wyprawowy do sakw i jako szybki rower na trasy asfalowe. Cena według mnie jest bardzo dobra w porównaniu do innych ram.
Gość Goral96 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Ile km juz przejechales na tej ramie ? Masz tam prosta kieronice ?
Tomek21001 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Goral96,odpuść sobie trekkinga,który tak naprawdę nadaje się tylko po sakwy,a pozostałą część sezonu będzie stał i czekał nie wiadomo na co. Złóż,kup szosówkę,albo jeszcze lepiej przełajówkę z oponami 28-35.Na wyprawy doczepisz extrawheela do którego można się spakować na dwa tygodnie dla dwóch osób i prawie nie obciąża konstrukcji roweru.
zadra1965 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Rama ma 'przebieg' okło 6-7 kkm, kierownica KCNC Dark Side lekko gięta szerokości 700 mm .
Gość Goral96 Napisano 19 Stycznia 2014 Napisano 19 Stycznia 2014 Nie chce jezdzic z przyczepka, chce zlozyc rower, ktory bedzie lekki, mial korbe szosowa itp. Bedzie nadawal sie do jazdy po szosie, mial cienki opony, a na wyprawy doczepil bym bagaznik, szersze opony i sakwy. W tym roku planuje kilka wypraw wiec wiele km przejade bez bagazu. A co do tego accenta, to jest on podobny do Cube ? Wybralbys w tej chwili Cube, czy Accenta ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.