Skocz do zawartości

[rower/części] Unibike Evo 29er


jopek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Co proponujecie wymienić w tym rowerze w pierwszej kolejności? Dodam, że mam 195cm wzrostu i ok. 100kg.Mój fundusz to 500zł.

 

Unibike Evo 29er

 

Rama Rozmiar 17", 19", 21" Geometria ramy geo_mini.gif Kolor GRAFITOWO-BIAŁY MAT Rama 26" / ALU 6061 / HYDROFORMING / CIENIOWANA / MĘSKA - 17", 19", 21" Widelec SR SUNTOUR XCR 29 / BLOKADA HYDRAULICZNA / SKOK 100MM Komplet sterowy AHEAD FSA ZS-4D / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY Komponenty Kierownica UNO GRADE 2.0 / RISER / 31.8MM Chwyty HERRMANS / DOUBLE DENSITY (D2) Wspornik kierownicy UNO GRADE 2.0 / 31.8MM Wspornik siodła UNO GRADE 2.0 Siodło FI'ZI:K TUNDRA 2 Pedały VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA Podpórka - Bagażnik - Błotniki - Napęd Manetki SHIMANO ALIVIO M430 Przerzutka przednia SHIMANO ALIVIO M430 Przerzutka tylna SHIMANO DEORE M592 SHADOW Hamulce SHIMANO ACERA M446 (HYDRAULICZNE) Dźwignie hamulca SHIMANO ACERA M505 Kaseta / Wolnobieg SHIMANO ALIVIO HG30-9 / 11-32T (9-biegów) Łańcuch SHIMANO HG53 Mechanizm korbowy SHIMANO ACERA M391 / 44X32X22T / OSŁONA Środek Suportu TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE Koła Obręcze MACH 1 NEO DISC / CZARNE Piasty SHIMANO ALIVIO M430 / 32H / CZARNE Szprychy SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE Opony SCHWALBE RAPID ROB / 29X2.25 Dętki SCHWALBE / AV

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co proponujecie wymienić w tym rowerze w pierwszej kolejności? Mój fundusz to 500zł.

 

Wymiana sztycy na 400mm przy Twoim rozmiarze to obowiązek. Tu masz  do kompletu Uno Grade 2: http://allegro.pl/nowa-kalloy-uno-31-6-400-mm-314g-xc-mtb-zacisk-i3662492229.html

 

zostanie jeszcze na porządne opony i kierownicę.

 

co i w jakiej kolejności wymieniać?

 

1. opony (np Przód Schwalbe Nobby Nic 29x2.25 Tył Schwalbe Racing Ralph 29x2.25 w wersji performance masz kompromis pomiędzy wagą  wytrzymałościa a ceną)

2. koła ( w fabrycznych są dobre  mocne oczkowane obręcze -to ważne przy Twojej wadze, ale piasty warto zmienić na porządne i mocne np DTSwiss 350, a jak budżet pozwoli to obręcze na szersze np I23)

3. kierownica (min 680cm)

4. napęd (lepszy łańcuch i kaseta, lekka , sztywna, mocna korba )

5. amortyzator. ( wymiana na powietrzny)

 

No i masz zajęcie na parę zimowych wieczorów ;)

Edytowane przez Teodoryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. opony (np Przód Schwalbe Nobby Nic 29x2.25 Tył Schwalbe Racing Ralph 29x2.25 w wersji performance masz kompromis pomiędzy wagą  wytrzymałościa a ceną)

 

Tak, a okazuje się, że kolega do lasu zajeżdża sporadycznie i raczej jest to tułanie po lasach, resztę spędza na asfalcie i zajedzie NN w 1000km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja , ale też pomyślałem że warto troszkę koła odchudzić, bo tu każdy gram mniej jest bardzo mocno odczuwalny, w końcu to masa rotowana.

 

rapid rob -790g

rapid rob -790g

suma  1580g

 

Racing Ralf perf 610g

Nobby Nic  perf 645g

suma  1255g

 

mamy więc 325g zrzucone z kół, moim zdaniem warto.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ja się na tym kompletnie nie znam, ale zaciekawiła mnie jedna rzecz.

 

Jak odnosi się zmniejszenie masy roweru dzięki oponom o 300g do masy zawodnika w okolicach 100kg? :) Czy zawodnik nie traci przypadkiem więcej masy podczas samego wyścigu? Czy kupowanie części pod ich ciężar a nie wytrzymałość ma w ogóle sens w tym wypadku?

 

Bo tak na pierwszy rzut oka wydaje się, że łatwiej zrzucić samemu kilogram czy dwa niż walczyć z rowerem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, ja się na tym kompletnie nie znam,

 

Każdy  jeden gram w masie rotującej jest bardzo mocno odczuwalny.(podjazdy , przyspieszenia itd)  im dalej od osi obrotu tym bardziej. Tak więc 300g  to bardzo duża różnica. Po prostu spróbuj, przejedź się choć 500m na 300g  lżejszych kołach  to pytać więcej nie będziesz.  A potem  jeszcze przejedź się na kilogram czy dwa lżejszym rowerze ;)  :)

Ale na początek możesz  mieć cięzka ramę , ciężkie piasty i tarcze,  ale obręcze i opony powinny być tak lekkie jak to możliwe, biorąc pod uwagę teren, dystans  i wagę rowerzysty. Bo oczywiście gdzieś jest granica funkcji wytrzymałośc/waga której przekraczać nie można.

Nie proponuję ci wylajtowanych 300g obręczy  i takowych opon, bo to tylko na pokaż na wadze się nadaje, a nie do jazdy ;)  Proponuję zrzucenie niepotrzebnej wagi  bez straty wytrzymałości i tam gdzie jest ona najbardziej odczuwalna. Czytaj:  mniej się będziesz męczyć na podjazdach, mniej przy ruszaniu i przyspieszaniu , więcej będziesz mieć radości z jazdy.

Aha , a części kupujemy biorąc pod uwage i ciężar, wytrzymałość, i kulturę pracy.  Z reguły im wyższa grupa, tym te parametry  są znacznie lepsze.

O ile w Acerze projektanci  myśleli raczej tylko o wytrzymałości, to juz w XT pomyśleli o wadze kulturze pracy i wytrzymałości.

Widzę  niestety,  że takie wydawałoby się oczywiste sprawy trzeba czasem napisać .

Edytowane przez Teodoryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...