Skocz do zawartości

[piasta] sram automatix z paskiem napędowym


mabu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześć, 

 

Jestem na etapie zakupu roweru składanego dla mojej żony. Po długich( i męczących ;) )  poszukiwaniach żonką zdecydowała się na B'twin tilt 7 taki jak na zdjęciu poniżej. 

http://press.btwin.com/sites/all/files/TILT%207%20NOIR%20d%C3%A9pli%C3%A9.jpg

 

Wszystko jest ok , ale nie za bardzo przypadła nam do gustu piasta sram automatix, która sama przerzuca biegi. 

 

W internecie niewiele jest informacji na temat tego wynalazku oraz ogólnie napędów opartych o pasek napędowy. 

 

A teraz pytanie: 

 

Czy można zamienić w tym rowerze piastę na inną (np nexusa) pozostawiając pasek napędowy? czy zębatka obsługująca pasek napędowy jest demontowana i będzie kompatybilna z inną piastą ( w tym wypadku innej firmy)? 

 

Znacie jakieś fora, sklepy, strony poświęcone napędom opartym o pasek napędowy?

 

Z góry dzięki

 

 

 

 

 

  • Mod Team
Napisano

Są inne piasty na pasek i na pewno można je zamienić. Czy to jest kompatybilne z nexuxem nie mam pojęcia. Najlepiej zapytajcie w sklepie czy ten model jest oferowany z inną piastą i czy by mogli ewentualnie ją zamienić.

Napisano

Mi to cenowo wyszło trochę inaczej. 

Nexusa 7 można już dostać za 300zł. Z  moich informacji ( nie do końca potwierdzonych jeszcze) wynika, że piasta w rowerze( sram automatix) ma tej samej wysokości kołnierz co nexus, więc wystarczy tylko przepleść koło. Pytani tylko czy można tą zębatke pod pasek przełożyć..

 

Automatixa można sprzedać ( choćby za 150zł), więc wychodzi dużo lepiej cenowo. 

Napisano

Faktycznie, zapomniałem o ważnej kwestii związanej z utratą gwarancji. Chyba nie ma sensu tracić gwarancji. 

 

Piastę nexusa widziałem na allegro za dokładnie 260zł wraz z manetką. 

 

 

Napisano

2i regulaminu

 

 

Ja właśnie zamówiłem też model Tilt 7 jest super jak na miasto ale jeśli nie odpowiada Tobie automat to możesz przecież kupić tańszego Tilta 5 z 3 biegową ręczną SRAM I-Motion 3. Chyba, że zależy faktycznie na pasku (mi bardzo) to jedynie droższy z 7 biegowym Nexusem to Tilt 9 ale tak jak koledzy proponowali pogadałbym w Deca... nt możliwej konfiguracji lub wymiany.

Napisano

 

pogadałbym w Deca... nt możliwej konfiguracji lub wymiany

 

Przecież to market sportowy! Jakiej wymiany! Bierzesz "as is" albo spadaj...

Wymiany, konfiguracje to możesz sobie w porządnym rowerowym robić a i to nie w każdym.

Napisano

2i regulaminu

Nie chodzi mi o wymianę przy zakupie, wiadomo że bierzesz "as is" ale nie ma problemu w zakupie podzespołów później i skonfigurowaniu wedle własnego życzenia.

To nie market jak inne, mają serwis rowerowy, wykonują przeglądy itd.

Napisano

To nie market jak inne, mają serwis rowerowy, wykonują przeglądy itd.

 

Hehehe... Nie sugerujesz chyba, że w serwisie w Decathlonie pracują fachowcy? Może znają się na rowerach lepiej niż ci z Tesco, Carrefoura itp ale serwisantami to ich bym nie nazwał. A że kupić możesz to fakt ale czy dokładnie to o co ci chodzi to już nie byłbym taki pewien.

Napisano

zmiana piasty na bank nie może spowodować utraty gwarancji na cały rower, oczywiście stracisz gwarancję na samą piastę, koło czy pasek, ale reszta gwarancji powinna obowiazywac

Napisano

Hehehe... Nie sugerujesz chyba, że w serwisie w Decathlonie pracują fachowcy? Może znają się na rowerach lepiej niż ci z Tesco, Carrefoura itp ale serwisantami to ich bym nie nazwał. A że kupić możesz to fakt ale czy dokładnie to o co ci chodzi to już nie byłbym taki pewien.

niestety muszę przyznać Ci rację. Dzisiaj pojechałem po odbiór mojego wymarzonego B'Twina Tilt 7, patrzę co gość robi, a On odkręca śrubę mocującą kierownicę i próbuje unieść manetki hamulców do góry (ci, którzy nie wiedzą, są one skierowane w dół aby móc składać kierownicę, w niczym to nie przeszkadza) na moją uwagę, że tak ma zostać przyznał, że pierwszy raz widzi ten model...) :)

Co do rowerku - super! polecam do miasta, pojechałem do rodziców na kawę - ciach złożony, pojechał ze mną na 7 piętro, gitara :) samo rozłożenie jest mega szybkie, a drugi bieg włącza się całkiem sprawnie prz około 20 km/h, rowerek teraz stoi złożony w pokoju i nie zajmuje dużo miejsca.

Napisano

Hej! Mam nadzieję, że rower będzie Ci długo służył. My w końcu zamówiliśmy tilta 7. 

Zobaczymy jak ten automatix będzie chodził, ale w sumie do jazdy po mieście powinien dać radę. 

Myśleliśmy na tiltem 5 ale jednak napęd na pasek ostatecznie sprawił, że wybraliśmy model wyższy. 

 

Inna sprawa,że bardzo mi się nie podobał odgłos jaki wydaje piasta sram imotion na 2 i 3 biegu. Te metaliczne stukanie tylko pomogło mi w dokonaniu wyboru. 

 

Ps:  jaki kolor zamówiłeś? czyżby "żarówiasty" czerwony ?;) 

Napisano

2i regulaminu

 

 

dokładnie! acid neon ;) super się jeździ! :D myślę, że jak na miasto to automatix jest idealny. Pozdrawiam

 

 

aaa i jeszcze jedno, musiałem dokręcić boczne śruby od zacisku rury od siodełka bo strasznie trzeszczał rower, a siodełko opadało po parę centymetrów (widzę na zachodnich forach, że to znany problem). Teraz trzyma się ok i jest cicho :) zobaczę jak będzie dalej - jeśli nadal będzie coś nie tak to oddaje rower bo widzę, że to choroba trapiąca wszystkie tilty.

Napisano

ok mam odpowiedź od szefa produktu B'Twina Jean'a Philippe'a RODE - odpisał, że jeśli siodełko opada, to zacisk jest za luźny i należy dokręcić śrubę zacisku po prawej stronie roweru, co też uczyniłem i wszystko teraz działa ok (nie opada).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...