Skocz do zawartości

[Amortyzatro]Nixon IT serwis - wymiana olejów.


Hanzo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam w planach wymianę olejów w moim Nixonie. Żeby być dokładnym jest to: Manitou Nixon Platinum 145mm IT, zdaje się ze z 2006 roku.

Znalazłem w sieci manual od Manitou. Chciałem się jednak zapytać, czy ktoś robił i może udzielić jakichś porad, lub podpowiedzieć na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi to być olej semi bath, Manitou pisze, że można wlać olej samochodowy, najlepiej syntetyk 5W/40-30, gąbki można, a nawet powinno się nasączyć przed montażem górnych goleni .

Co do poziomu oleju w Twoim tłumiku - szukaj w instrukcji.

 

Jaki masz tłumik - Intrinsic ?, jeśli tak to masz kartridż zalać do pełna.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest komora powietrzna, nie wlewasz tam oleju takiego jak do tłumika, możesz wlać zwykły olej samochodowy (taki jak w dolne golenie), ale jeśli wlejesz olej taki jak do tłumika to nic się nie stanie.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, całkiem dobrze orientujesz się w temacie Manitou. :)

Wszystko zrobione i powymieniane. I co najważniejsze wygląda na to że udało mi się nic nie popsuć.

Generalnie olej smarujący kąpiel chyba był taki sam jak w tłumiku. W prawej goleni prawie nie zabrudzony, w lewej lekko zabrudzony. Olej w tłumiku praktycznie czysty, minimalny ubytek.

Zalałem do pełna tłumik (5W Motorexa) weszło coś około 100-120ml, po 16ml do każdej goleni Motorexa Semi Bath, dałem 5ml Fox Float Fluid do komory powietrznej, + nasączenie gąbek i nasmarowanie uszczelek. Myślę że następna wymiana płynów to będzie tylko świeży olej do kąpieli oraz czyszczenie i nawilżenie gąbek.

Z przykrych niespodzianek okazało się tylko że są inne klucze niż Manitou podaje w manualach, ale to nie aż taki straszny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Dziś miałem dziwną sytuację. Po porannej jeździe amortyzator delikatnie się "zapadł", po naciśnięciu manetki IT wysunął się do normalnego stanu, po kilku ugięciach sytuacja się powtórzyła. postał trochę w pomieszczeniu i jest normalnie. Pierwszy raz miałem takie objawy. Rulez masz jakieś pomysły, która uszczelka przepuszcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak problemy opisywane są w instrukcji :

Wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów
** Przypadkuwideł zaczyna tracić podróż z położenia wysuniętego do położenia krótszy czystego,uszkodzenie najprawdopodobniej na środku pierścienia Quad wokół zewnętrznej powierzchni tłoka.
W przypadkuwideł ** wystaje z krótszym przesuwie na dłuższą drogę od siebie,naruszenie może być obejmujące mniejszy pierścień Quad znajdującego się poniżej tłoka na wewnętrznej średnicy tego , gdziewał przecina górną zespołu i dolnego zespołu tłok . Wał jest uszczelniony przed wyciekiem na tym etapie , aby zdefiniować dwie różne komory . (Fig. 5 )
Zawsze należy sprawdzić dwie rzeczy , gdy masz system osobno.
** Pomocą liniału i położyć go obok wewnętrznego wału, który jest zamocowany w pokrywie górnej do górnego zestawu , aby zapewnić , że wał nie jest pochyloną w dowolnym momencie. Okazało się, że przy montażu tych części ,wałek jest dociskany do górnej nasadki , a czasami , jeśli jest zbyt naciśnięciuwałka będzie łuk . Oznacza to , że gdyłuk jest w podróży wału , spowoduje to pierścień quad jest przechodzący przez , zakłócenia . Zatem transfery powietrza z jednej komory dodrugiej i widelec rozszerzy sama. Jeśli jest tosprawa , trzeba będzie nowy najlepszy montaż oraz zestaw O-ring . ( Patrz Rysunek 6 )
** Upewnij się, że rdzeń zaworu w zaworze Schradera jest napięty i nie trzymać otwarte lub zamknięte . Jeśli jest wadliwy, to trzon zaworu wymienić na nowy . Wszelkie rdzeń zaworu rury rower będzie działać , jak również wszelkie rdzeni zaworów , które obecnie wykorzystują na każdym z naszych pozostałych produktów .
Uwaga : Zawsze należy wymieniać wszystkie o-ringi i uszczelki dostarczane w zestawie pierścieniem IT , za każdym razem gdy się system od siebie, to będzie pewność , że otrzymasz maksymalną wydajność

 

.

Czyli w przypadku samoczynnego  zapadania się - uszkodzony jest zewnętrzny quadring na tłoku .

 

W praktyce i tak powinno wymienić się obydwa quadringi, wewnętrzny oraz zewnętrzny.

 

W najgorszym przypadku wytarciu uległa wewnętrzna strona goleni górnej, wtedy tylko wymiana goleni (po rozebraniu i tak warto zajrzeć do wnętrza goleni)

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/142270-amortyzator-konwesja-manitou-minute-it-na-minute-dual-air/

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnętrzny tłoka - 6X1,78 , zewnętrzny tłoka 21,9X2,62 , jest jeszcze jeden, w korku przez który przechodzi pręt kompresji 12,37X2,62.

Różne rozmiary dostępne są na alledrogo , ja zamawiałem  gdzie indziej :

http://www.ggtrading.pl/


Wszystkie podane rozmiary są standardowe, więc z dostępnością nie ma problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...