pemekscreen Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 Niestety pojawiły się poważne luzy w tylnym kole na piaście Shimano XT Wszystko jest dobrze poskręcane, więc piasta chyba do wymiany. Zastanawiam się nad jakąś alternatywą dla tej piasty, nie chcę kolejnego XT bo okazało się za słabe (jeden sezon) moja waga to 85+ dlatego chyba powinienem poszukać czegoś All Mountain etc. Możecie coś doradzić ? Standardowa ośka 9mm. Podobne pieniądze jak XT ew. 50% droższa.
pemekscreen Napisano 18 Lutego 2013 Autor Napisano 18 Lutego 2013 a który model XT masz? 2007 albo 2008, nie jestem pewny, bo to koło od poprzedniego roweru, nieużywane kilka sezonów, odkopane do jeżdżenia rok temu, do tego jest to XT w kołnierzu LX, bo w serwisie nie mieli kołnierza XT robiłem u nich nowe koło na obręczy XM, zależało mi na czasie. Piasta ma mocowanie CenterLock dla hamulca tarczowego Shimano, piasty xt chyba mają własne łożysko zintegrowane, nie są to łożyska maszynowe ?
MokryxD Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 piasty xt chyba mają własne łożysko zintegrowane, nie są to łożyska maszynowe ? Piasty Shimano posiadają zwykłe łożyska kulkowe.
pemekscreen Napisano 18 Lutego 2013 Autor Napisano 18 Lutego 2013 Piasty Shimano posiadają zwykłe łożyska kulkowe. no właśnie, co można z nimi zrobić w przypadku luzów ?
MokryxD Napisano 18 Lutego 2013 Napisano 18 Lutego 2013 Jeżeli kulki i miski nie posiadają uszkodzeń to najlepiej wyczyścić, nasmarować i dobrze poskładać.
vitesse Napisano 19 Lutego 2013 Napisano 19 Lutego 2013 moze masz krzywa os? bo piasta luzow nie powinna miec jak dobrze zlozona rozumiem zeby sie krecic nie chciala, chrobotała calkiem mozliwe ze ja Ci zle zlozyli jak to taki mix lx i xt
pemekscreen Napisano 19 Lutego 2013 Autor Napisano 19 Lutego 2013 kręci się ale przy lekkim szarpaniu kołem na boki jest wyczuwalny luz, czasami podczas jazdy no właśnie jest to taki mix lx/xt, ale nie było z nią żadnego problemu, do niedawna.
adriansocho Napisano 19 Lutego 2013 Napisano 19 Lutego 2013 Popieram przedpiścę, jeśli mimo poprawnego skasowania luzów nadal występują problemy, albo nie da się skasować luzów bez powstania zbyt dużych oporów kręcenia, to krzywa ośka albo jajowate kulki (zdarzyło mi się raz, z przednią XT z roku 2003). Te piasty są obciążone różnymi problemami, ale problemy z luzami do nich nie należą - moje przednia i tylna z 2003 nadal się kręcą. Jeśli nie chcesz XT, to weź piastę SRAM X9 - ale nie od Harfy, bo mają ceny jak dla szejków arabskich, tylko szukaj na allegro.
pemekscreen Napisano 20 Lutego 2013 Autor Napisano 20 Lutego 2013 albo kup cos z dt Ty masz DT ? za mniej niż 200 pln można mieć DT SWISS 370, warto ?
lukaszs Napisano 20 Lutego 2013 Napisano 20 Lutego 2013 Możesz też spróbować ZEE z tego co czytałem bardzo mocna. cena podobna.
vitesse Napisano 20 Lutego 2013 Napisano 20 Lutego 2013 Ty masz DT ? za mniej niż 200 pln można mieć DT SWISS 370, warto ? 200 zł to bardzo dobra cena, ja kupilem z dt obrecze i piaste ale jeszcze nie doszly do mnie
Michauuu Napisano 20 Lutego 2013 Napisano 20 Lutego 2013 Jeśli Masz możliwość to rozejrzyj się za DT 350,bo tam masz już Racheta,a 370 to zwykła piasta... Wiem,że kosztuje więcej,ale jak masz 370 za 200 to może i tamtą wykombinujesz?
pemekscreen Napisano 21 Lutego 2013 Autor Napisano 21 Lutego 2013 Jeśli Masz możliwość to rozejrzyj się za DT 350,bo tam masz już Racheta,a 370 to zwykła piasta... Wiem,że kosztuje więcej,ale jak masz 370 za 200 to może i tamtą wykombinujesz? Co daje Ratchet ? Strzępki informacji w internecie "gwieździste zapadki" itd. 500 pln za piastę to już sporo, nie ścigam się zawodowo, poza lokalne maratony nosa nie wychylam. nie będę musiał krzyczeć na ścieżkach w lesie "uwaaagaa!" miałem kiedyś problem ze zwykłą zapadką ale to dlatego że piasta nałapała brudu do środka i to chyba wpłynęło na pracę zapadki to mocno odróżnia swissy od innych piast, i możliwe że głównie temu miało służyć ale może się mylę
Michauuu Napisano 21 Lutego 2013 Napisano 21 Lutego 2013 Sprzęgło rachet jest o wiele mocniejsze,częściej zazębia się i ma fajny dźwięk
pemekscreen Napisano 22 Lutego 2013 Autor Napisano 22 Lutego 2013 Sprzęgło rachet jest o wiele mocniejsze,częściej zazębia się i ma fajny dźwięk kiedyś już myślałem o kołach DT SWISS, ale były strasznie drogie, teraz są znacznie tańsze, niestety w dalszym ciągu amory mają koszmarnie drogie. Chyba zdecyduje się na 350 bo pod centerlock trudno coś znaleźć i DT ma niezłą jakość 4 łożyska powinny sobie poradzić z moją masą, stylem jazdy i dość trudnym terenem, nie są to skały ale dziury i korzenie przy sporych prędkościach, Shi wymiękło Chciałem patriotycznie coś od Dartmoor ale oni nie robię nic pod CL, btw. można uzywać inne tarcze na SI z hamulcami Shimano ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.