Koegh Napisano 23 Września 2012 Napisano 23 Września 2012 Witam Szanownych Forumowiczów. Mam do Was pytanie która spośród tych budżetowych, bo tanią oponę na chwilę obecną potrzebuję do swojego Kross'a Crow Preria 28' będzie się lepiej spisywać, biorąc pod uwagę, że potrzebuję oponki do terenu (piasku, żwiru, lekkiego błotka) ale zależy mi też na tym żeby opory na szosie nie były okropne Co będzie lepiej sobie radzić na szosie a co na terenie no i co będzie bardziej uniwersalne ? http://allegro.pl/terenowa-opona-kenda-28cali-k-849-42-622-700x40c-i2639772317.html vs http://allegro.pl/opona-kenda-28cali-k-879-kwick-42-622-700x40c-i2639612149.html Zaznaczam że będę jeździł więcej po szosie , ale chce mieć coś przyczepności w terenie i w zakrętach. Może macie jakies własne (tanie) propozycje ? Interesuje mnie 40c conajmniej bo mysle ze do terenu taka opona mnie juz nie zawiedzie jakoś bardzo okropnie (do 28' cieżko znależć opony mtb) i coś na niej ujeżdzę Głowny sens tego postu : Co poradzi sobie lepiej w terenie i co Waszym zdaniem będzie bardziej uniwersalne ? PS: Nie interesuje mnie waga, chce na niej tylko chwile pojeździć chodzi mi o coś taniego a do użycia Dzięki z góry i Pozdrawiam.
seraph Napisano 23 Września 2012 Napisano 23 Września 2012 Jeśli bardziej na asfalt to im gładsza (semi slick lub slick) tym lepsza, więc polecałbym tę drugą. Ona ma boczny bieżnik, więc da radę spoko. A na asfalcie będzie cicha - no chyba, że lubisz na bzyczy
Koegh Napisano 23 Września 2012 Autor Napisano 23 Września 2012 A w terenie typu : las , troche kamieni , żwiru, błotko i leśne ścieżki z wybojami i korzeniami ( teren na lekko ostro) da sobie rade i nie będzie ślizgać na zjazdach, zakrętach i pod górkę ? Bo zastanawiałem się nad nią ale boje się że przy zakrętach będzie sobie średnio dawać rade a przy śliskich zjazdach będzie jechać jak slick Zależy mi na tym żeby w terenie opona naprawdę dobrze się mi spisywała a przy asfalcie nie zwalniała mnie jakoś strasznie okropnie (szukam złotego środka) Co radzisz/radzicie ? Pozdrawiam.
seraph Napisano 23 Września 2012 Napisano 23 Września 2012 Właśnie po to jest boczny bieżnik żeby trzymał oponę na zakrętach i w ogóle w terenie, bo w terenie jeździ się na niższym ciśnieniu i opona całą powierzchnią chwyta. Bieżnik na środku jest do odprowadzania błota i wody spod opony.
Koegh Napisano 23 Września 2012 Autor Napisano 23 Września 2012 Czyli powiedz mi czy między tą z bieżnikiem na środku a tą bez będzie jakaś duża różnica w przyczepności i komforcie jazdy w terenie ?
seraph Napisano 23 Września 2012 Napisano 23 Września 2012 W sam teren, błoto, piach i cuda lepsza pierwsza, ale jeśli masz więcej jeździć po asfalcie to druga bo po napompowaniu na "kamień" będzie cicho i lekko się toczyć.
Koegh Napisano 23 Września 2012 Autor Napisano 23 Września 2012 Dzięki , przekonałeś mnie na tą drugą , myśle że w terenie będzie mnie trzymać w ryzach a przy asfalcie nie będę się męczył z toczeniem mojej krowy Pozdrawiam.
venom2000 Napisano 24 Września 2012 Napisano 24 Września 2012 Ewentualnie pozostaje ci jeszcze założenie opon w rozmiarze 29" tak jak ja to uczyniłem i śmiga się elegancko bez obaw o dobicie i utratę dętki lub felgi
dziobolek Napisano 24 Września 2012 Napisano 24 Września 2012 ...Interesuje mnie 40c conajmniej bo mysle ze do terenu taka opona mnie juz nie zawiedzie jakoś bardzo okropnie (do 28' cieżko znależć opony mtb) i coś na niej ujeżdzę Ewentualnie pozostaje ci jeszcze założenie opon w rozmiarze 29" tak jak ja to uczyniłem... No właśnie miałem pisać to samo, bo przecież rozmiar felgi mają ten sam, to opona czyni z nich 29". Tylko pytanie, czy rama taką oponkę "przyjmie"?
venom2000 Napisano 24 Września 2012 Napisano 24 Września 2012 na czym śmigasz i w jakim rozmiarze?? cross czy trekikng?? Ja posiadam kellysa saphixa z ramą 17" trekkingowo crossowego i oponki o rozmiarze 29"x2.0 pasują i pewnie o rozmiar większe wcisnę do tej ramy
Mr. Dry Napisano 24 Września 2012 Napisano 24 Września 2012 Tylko, że kolega chce coś taniego a 29" to troszku drożej a i większe opory toczenia. Z wymienionych dwóch miałem Kwick i po około 1000 km tylna nie nadawała się do niczego. Jeździłem w większości po asfalcie a i tak kapci sporo złapałem. Na szosie będzie lepiej się sprawować niż ta pierwsza za to w terenie na odwrót. Oczywiście jeśli ta pierwsza nie jest zrobiona ze zbyt twardej mieszanki. Dla mnie Kwick to porażka ale jeśli chcesz tylko trochę pojeździć to się nada.
Koegh Napisano 24 Września 2012 Autor Napisano 24 Września 2012 No nie wiem ,czytałem troszkę o niej i pisali , że te kostki z boku opony dość godnie trzymają rower w ryzach na terenie a i że opona jako tako sezon śmiało wytrzyma. A twoim zdaniem jak śmiga w terenie ? Trzyma w zakrętach i ogólnie jazda na niej jest w jakiś sposób satysfakcjonująca ? Tak naprawde to zdjęcie do tej opony mnie przekonało http://www.google.pl/imgres?hl=pl&safe=off&sa=X&rlz=1C1AVSA_enPL489PL489&biw=1163&bih=848&tbm=isch&prmd=imvnso&tbnid=afxR3K7-t3YgqM:&imgrefurl=http://www.bikeman.com/TR5251.html&docid=nLTOsfUCQcnnzM&imgurl=http://www.bikeman.com/store/graphics/00000001/Alt-imageB/TR/TR5217B.jpg&w=640&h=204&ei=_6lgUMjzGtHOsga-7IHYAw&zoom=1&iact=hc&vpx=727&vpy=190&dur=343&hovh=128&hovw=399&tx=278&ty=97&sig=106703760178208090746&page=1&tbnh=62&tbnw=196&start=0&ndsp=23&ved=1t:429,r:5,s:0,i:85
venom2000 Napisano 24 Września 2012 Napisano 24 Września 2012 A oglądałeś ją w rzeczywistości gdzieś w sklepie?? Zdjęcie to żadna wytyczna do zakupu
Koegh Napisano 25 Września 2012 Autor Napisano 25 Września 2012 Wlasnie dzis mi przyszły i wydają się być całkiem konkretne , boczne kostki wyglądają na dość miękkie i widać żę będą się dobrze spisywać, ogólnie dziwi mnie że kierunek jazdy na oponie jest odwrotny do tych strzałek które są na bieżniku ale widać tak ma być Jak pojeżdzę coś na nich napisze jak się sprawują
Koegh Napisano 1 Października 2012 Autor Napisano 1 Października 2012 Więc tak : Opony na terenie sprawują się bardzo dobrze , trzymają się naprawdę dobrze podłoża. Sprawdzałem je na górze "Piotruś" 728 m.n.p.m i na zjeździe który był błotnisty do tego z masą kamieni. Opony zdały jak najbardziej egzamin , nie ślizgały się bardziej niż granice na to pozwalają a w zakręty wchodziło się znakomicie. Jestem naprawde zadowolony z zakupu , tylko jedyna wada jest ten odwrotny bieżnik na środku opony ...Nie rozumiem dobrze co to ma na celu oprócz tworzenia oporów ale strzałka i napis "drive" raczej nie kłamią Ogólnie polecam te opony dla osób które nie mają na ogumienie kroci a chcą rekreacyjnie i trochę ostrzej po terenie pojeździć. ZA TAKĄ CENĘ NAPRAWDĘ WARTO ! Pozdrawiam.
fw66 Napisano 2 Października 2012 Napisano 2 Października 2012 Wiesz może jaka jest masa takiej opony 700x40C?
Koegh Napisano 3 Października 2012 Autor Napisano 3 Października 2012 Wiem że jest lekka , sam byłem nawet zdziwiony że 28' tak mało waży , ale nie powiem ci ile bo nie ważyłem... Dorwałem się ich założyłem i poleciałem odrazu na trase wypróbować, zapomniałem zważyc Jak bym gdzieś się tego doszukał, albo znalazł czas na zabawe w ściąganie i ważenie to dam ci znać
fw66 Napisano 3 Października 2012 Napisano 3 Października 2012 Tylko ich specjalnie nie zdejmuj żeby zważyć Myślałem że natknąłeś się na jakąś informacje podczas szukania opon. Wersja 700x30C waży tylko 320g, więc 700x40c pewnie ze 400g. Kiedyś szukałem lekkich opon do crossa, dlatego mnie to zaciekawiło.
Koegh Napisano 3 Października 2012 Autor Napisano 3 Października 2012 No jak bym miał czas to bym zdjął i zważył bo to nie problem Bardzo możliwe, że coś koło 400g , jak tak mówisz to może i tak jest Ja nie kierowałem się wagą a bardziej poprostu budżetem i bieżnikiem Może ty wiesz dlaczego kierunek opony "drive" jest w odwrotna stronę niż te strzałki na tej oponie ? Ja osobiście tego nie rozumiem, a przecież w takim przypadku opory są większe... Sam nie wiem Kierunek jazdy jest taki jak na zdjęciu a ja za nic nie mogę tego pojąć dlaczego tak a nie odwrotnie http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.onebicycles.com/contents/media/kwick.jpg&imgrefurl=http://www.onebicycles.com/contents/en-us/p764_Kenda_Kwick.html&h=150&w=131&sz=23&tbnid=69CgEFSPW9RFmM:&tbnh=90&tbnw=79&zoom=1&usg=__0cAtxpNop0ztRtTu8CzPzi7sL50=&docid=48OS-CWXQzYWmM&sa=X&ei=QplsUK-GMNDktQbFtYGoBg&ved=0CCkQ9QEwAg&dur=140 Pozdrawiam.
farmer Napisano 4 Października 2012 Napisano 4 Października 2012 Co do opon to często jest tak że tylną i przednią zakłada się w odwrotnym kierunku. Ja na moich to mam nawet strzałki w różnych kierunkach w zależności czy na przednie czy tylne koło. Jeśli chodzi o przednie to zakładasz zgodnie z zaleceniami producenta - to poprawia trakcję - trzymanie opony. Jeśli chodzi o tylną to w jednym kierunku poprawiasz właściwości hamujące opony a jak założysz ją odwrotnie to poprawiasz właściwości napędowe - koło tak nie buksuje. Najlepiej sprawdzić i zobaczyć jak się tobie lepiej jeździ. A z mojego doświadczenie kierunek założenia opony nie wpływa w sposób znaczący na opory toczenia - choć może tak być tyle że bez specjalistycznego sprzętu można tego nie stwierdzić bo różnica jest na tyle subtelna.
Koegh Napisano 4 Października 2012 Autor Napisano 4 Października 2012 Dzięki, ten opis dał mi obraz na tą sprawę
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.