Skocz do zawartości

[Amortyzator] Manitou Drake 2008


Eastern

Rekomendowane odpowiedzi

Olej wlewasz przy otwartym tłumiku odbicia i czekasz aż spłynie na dół, następnie uzupełniasz do właściwego stanu.

Odkręć tłumik kompresji i sprawdź stan oleju.

 

 Tylko jak  wyciągam tłumik kompresji, to wylewa się olej.

Edytowane przez gad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To raczej normalne....

Wyjmij tłumik - koniecznie w pozycji open. Zmierz poziom oleju ( ok. 87 mm od lustra oleju do szczytu otworu ). Skoryguj, jeśli konieczne. Włóż tłumik w pozycji open.

Czy ktoś próbował zmieniać progresję pod koniec skoku przez zmianę poziomu oleju?

Po co? Nie lepiej zmienić układ shimów w tłumiku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wyjmij tłumik - koniecznie w pozycji open. Zmierz poziom oleju ( ok. 87 mm od lustra oleju do szczytu otworu ). Skoryguj, jeśli konieczne. Włóż tłumik w pozycji open.

 

Poziom oleju został skorygowany, ale blokada jest tylko podczas pierwszego naciśnięcia amortyzatora. Potem jak naciskam mocno, to jakby popuszczał i ugina sie mocniej (dodam że moja waga 114 kg) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co może byc przyczyną takiego działania ?

 

 

To pytanie raczej pozostanie bez odpowiedzi, na razie nikt nie zgłaszał czegoś podobnego.

Na chłopski rozum - któryś oring w tłumiku puszcza olej.

Jeden jest na czerwonym tłoczku, ten duży.

Drugi jest chyba w środku trzpienia w tłumiku, tzn.  ten, co zakrywa dziurki w tłumiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze upewnij się, że pokrętło od blokady jest zaciągnięte do samego końca. Jesli da sęe jeszcze troszkę pociągnąć, to spróbuj ułożyć kulki pod pokrętłem w innych otworach. U mnie było podobnie, nie blokowało na sztywno.

 

Ok sprawdzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatecznie założyłem na tłoczek oring 20,22 mm x 3,53 mm  + wazelina techniczna pomiędzy wargi uszczelek olejowo-kurzowych i to daje zadowalającą płynność.

 

Z moich obserwacji wynika, że

- tłoczek ma wymiary dna rowka 22,5 mm x 4,5 mm

- oring 21 mm x 3,50 mm po założeniu na tłoczek ulega rozciągnięciu, jego grubość zmniejsza się o 0,5 mm i wynosi ostatecznie 3 mm

- oring ten na tłoczku daje średnicę tłoczka 28,50 mm (zmierzone).

- oring 20,22 mm  x 3,53 mm daje średnicę tłoczka 28,40 mm.

- średnica wewnętrzna lagi ma ok. 28,15 mm.

W związku z tym oring musi przy wciskaniu do lagi spłaszczyć się jeszcze o ok  0,18 mm na swojej grubości.

 

Może komuś te informacje pomogą.

Edytowane przez wickermann
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mimo wszystko nie puszcza powietrza ustabilizuj go drugim o mniejszej średnicy.

 

Oring 21 x3,50 rolował się  i dlatego amortyzator zacinał sie na starcie.

 

Przed urwanien tłumika odbicia przygotowałem sobie oring na niego o wymiarach 21 x 3 ( zamiast 21 x2,50) i dawać dodatkowy oring. Ale nowy tłumik ma inne gniazdo na oring i 21 x 3 nie pasował, więc troszkę podpiłowałem nowy oryginalny.

 

Założyłem  na tłok powietrzny oring  21 x 4 i podpiłowałem go pilniczkiem (jakieś 1,5 godziny) dodatkowo dałem jeszcze oring 21 x 1 i teraz nic sie nie przycina.

 

Jeszcze chciałem wymienić stukającą podkładke na plastikową, ale ona puszczała olej bokami i zostawiłem starą.

Czyba od tego ciągłego wyciągania i wkładania tłumika kąpresji gąbki na nim zaczeły się niszczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś się skusi żeby zmierzyć, był bym wdzięczny ;)

 

 

Postaram się zmierzyć przy najbliższej okazji, w tym momencie mogę tylko napisać, że podczas przykręcania łatwo przycina się oring na tym korku, uszkodziłem już dwa :(

Oring ten ma wymiar 27 x 1,78, może to coś pomoże?

 

Ja zastanawiam się natomiast, jak to możliwe, że przy sagu 2 cm (moja waga ok. 85 kg) mogę dobić go tylko do 7 cm, jakby nie było 5 cm pracy to niesatysfakcjonująca wielkość :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywaliłeś wszystkie odbojniki na pręcie kompresji ?

 

 

Jak wywalę odbojniki, to lagi wchodzą faktycznie głębiej, ale tylko pod warunkiem, że wywalę też ten biały plastikowy patyk nad sprężyną.

Wygląda tak, jakby sprężyna nie pracowała liniowo, do 5 cm wchodzi jako tako, potem się utwardza.

Jeszcze nigdy nie dobiłem amorka, cobym z nim nie robił :)

Efekt jest taki, że bez ciśnienia chodzi jeszcze jako tako, ale sag jest ze 3 cm, po podpompowaniu sag jest 2 cm, ale jakby spada czułość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby ktoś potrzebował to mogę sprzedać zwłoki swojego poprzedniego tłumika odbicia z urwanym gwintem (tym w metalwym korpusie) + dolne pokrętło ;) 

Z tego co wiem to często gubi się właśnie samo pokrętło z tym plastikowym gwintem, a szkoda zamawiać cały tłumik ;)


moja sztuka od roku chodzi bez problemowo, jedynie tłumik odbicia stuka i stuka  ;/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...