Basiq Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Witam, ostatnio zastanawiałem się jak wyglądają wymagania federacji względem minimalnej wagi roweru MTB. Nie mogę jednak nigdzie znaleźć oddzielnej kategorii. Czy tutaj również obowiązuje 6800g jak w szosie?
Mod Team Franio Napisano 15 Stycznia 2012 Mod Team Napisano 15 Stycznia 2012 "Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) ustaliła limit 6800 g jako dolną granicę wagi roweru. Dotyczy ona jednak tylko sprzętu, który bierze udział w szosowych wyścigach ze startu wspólnego." Źródło: Modelarze czy kolarze – odchudzanie roweru | supermaraton.org Z tego wynika, że limit obowiązuje tylko szosę.
cichy66 Napisano 15 Stycznia 2012 Napisano 15 Stycznia 2012 Wytyczne UCI dla rowerów MTB MOUNTAIN BIKE http://www.uci.ch/Mo...=34424&LangId=1 Niestety oboszczeń wagowych samych rowerów nie widzę,tylko limity km.,ilości zawodników w team-ach,strojów,licencji,punktacji i takie tam. Domniemam,że prawdopodobnie jest ten sam limit czyli 6800g.
Basiq Napisano 17 Stycznia 2012 Autor Napisano 17 Stycznia 2012 Zastanawia mnie zatem dlaczego Majkowóz jest taki "ciężki"...
elkaziorro Napisano 17 Stycznia 2012 Napisano 17 Stycznia 2012 Może rower Majki to najlepszy kompromis między wagą a wytrzymałością.
Fenthin Napisano 17 Stycznia 2012 Napisano 17 Stycznia 2012 Umowy ze sponsorami. Chciałbyś, żeby ktoś, komu za darmo dajesz sprzęt, a dzięki temu reklamujesz go, poprawiał po fabryce i wytykał słabe punkty? Wszystko ma być seryjne. Skoro już o rowerze Majki i wymaganiach sponsorów. Spójrzcie na rower z Pekinu. Czerwona anoda na elementach Shimano (klamki, śruby i tak dalej), biało-czerwony Fox, ale już rama Scotta żółta, jedynie kilka biało-czerwonych wstawek. Na pełną zmianę kolorystyki nie wyrazili zgody. Za to, gdy została mistrzynią, od razu wielkie halo, że specjalnie dla niej przygotowano jedyne w swoim rodzaju malowanie.
marsman Napisano 17 Stycznia 2012 Napisano 17 Stycznia 2012 i sztyca KCNC z zaklejonym logo bo PRO nie ma takiego rozmiaru w ofercie. choć jak widać po wynikach nie ma potrzeby nic zmieniać. mniejsza waga na wynik będzie miała mniejszy wpływ niż jakiś defekt. a o defekt w przypadku lżejszego roweru chyba jednak łatwiej.
Fenthin Napisano 17 Stycznia 2012 Napisano 17 Stycznia 2012 W 2008r. w tych Scottach był akurat komin
Fenthin Napisano 17 Stycznia 2012 Napisano 17 Stycznia 2012 Spójrzcie na rower z Pekinu. Tak mi się przypomniało, bo w jakimś wywiadzie przeczytałem właśnie, że Scott nie zezwolił na zmianę koloru.
Basiq Napisano 1 Lutego 2012 Autor Napisano 1 Lutego 2012 Umowy ze sponsorami. Chciałbyś, żeby ktoś, komu za darmo dajesz sprzęt, a dzięki temu reklamujesz go, poprawiał po fabryce i wytykał słabe punkty? Wszystko ma być seryjne. Z tego co mi się odbiło o uszy utrzymanie Majki (z całym zapleczem) rocznie kosztuje milion złotych rocznie... więc jakim problemem byłby zakup roweru za (strzelam) nawet 50 czy 100 tyś... Wydaje mnie się, że na tym poziomie nie ważne czy seryjne - ważne , że twarz jest na reklamie scotta, shimano i dt (co potwierdza sztyca) Przychylam się bardziej do opinii marsman o lepszym balansie wagi do niezawodności, która w znacznej mierze tłumaczyła by moją opinię o bezsensową pogonią za niską wagą roweru
radeks23 Napisano 1 Lutego 2012 Napisano 1 Lutego 2012 Małe co nieco odnośnie roweru Majki i ogólnie profesjonalnych MTB: http://m.wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,107296,10224787.html
TomaszB Napisano 2 Lutego 2012 Napisano 2 Lutego 2012 Wytyczne UCI dla rowerów MTB MOUNTAIN BIKE http://www.uci.ch/Mo...=34424&LangId=1 Niestety oboszczeń wagowych samych rowerów nie widzę,tylko limity km.,ilości zawodników w team-ach,strojów,licencji,punktacji i takie tam. W chwili obecnej dla kategorii MTB nie ma wytyczonych obostrzeń co do minimalnej wagi. Tak więc można schodzić z wagą wedle widzi mi się. Tylko tak jak wcześniej zauważono, trzeba gdzieś złapać złoty środek między wagą a niezawodnością. Co do roweru Majki, czytałem gdzieś, że jak przysiadała się do fulla, to jej mechanicy "zdzierali" lakier z ramy, żeby uzyskać taką samą masę kompletnego roweru HT i Fulla, i z tego co się chwalili, udało im się to i sztyca KCNC z zaklejonym logo bo PRO nie ma takiego rozmiaru w ofercie. Stosowanie komponentów konkurencji, a nie sponsorów jest chyba dość często spotykanym zabiegiem. Pod tym względem bardzo wybredni są podobno szosowcy, którzy niechętnie zmieniają np. kierownice. To tak zasłyszane przy okazji relacji z TdF od Panów Jarońskiego i Wyrzykowskiego
Basiq Napisano 2 Lutego 2012 Autor Napisano 2 Lutego 2012 Co do roweru Majki, czytałem gdzieś, że jak przysiadała się do fulla, to jej mechanicy "zdzierali" lakier z ramy, żeby uzyskać taką samą masę kompletnego roweru HT i Fulla, i z tego co się chwalili, udało im się to Chyba jednak troszeczkę przesadzili, żeby na lakierze zrekompensować katalogową różnicę wagi 891g (HT 899 full 1790 + ewentualna linka blokady tłumika )... z tego co pamiętam właśnie o tyle był cięższy... http://www.wprzerwie.pl/Wpis,Sport,527602,1,Rower-mai-wloszczowskiej.html (tylko co oznacza nieco )
TomaszB Napisano 2 Lutego 2012 Napisano 2 Lutego 2012 Nie do końca jasno się wyraziłem, ta operacja na lakierze, była jedną z wielu, dzięki której schodzili z masą w kierunku HT. Mocowanie hamulca w standardzie PM wewnątrz tylnego trójkąta Scott wprowadził dopiero w modelach na 2011 rok? Tak mi się jakoś rzuciło w oczy na tym filmiku.
ulvgar Napisano 3 Lutego 2012 Napisano 3 Lutego 2012 W carbonach było w 2011, w aluminiowych modelach weszło też w tym roku.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.