Skocz do zawartości

TomaszB

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    88
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Skąd
    Land of Windmills

Osiągnięcia użytkownika TomaszB

Ten od rowerów

Ten od rowerów (4/13)

  • Conversation Starter
  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

6

Reputacja

  1. TomaszB

    [rower] do 7000zł

    Osprzęt adekwatny do ceny. Sprawdziłbym tylko orientacyjną wagę kół, żeby nie okazały się zbyt ciężkie. Największym minusem moim zdaniem jest napęd 9rzędowy, ale to kwestia osobista czy wystarczy Ci, czy jednak wolałbyś 10s. Co do ramy się nie wypowiem, bo z ramami Garego nie miałem żadnej styczności. Może jakąś opinię zarzuci właściciel takowej. Moim skromnym zdaniem interesujący okaz.
  2. TomaszB

    [rower] do 11000zl

    W Stumpim Comp, tez występuje takie wgłębienie, więc to chyba celowy zabieg na tej ramie. Moim zdaniem ma dawać więcej miejsca tarczy, ale to tylko moje domysły. Kurczę lekkie te wasze modele
  3. TomaszB

    [rower] najlepszy full 29 na 2012

    Kupowanie w ciemno w 100% to nie jest, ale przy takiej cenie sprzętu, mimo wszystko lepiej jest się przymierzyć, i chociaż oczy nacieszyć widokiem takiego cacka. Nie wiem dokładnie gdzie jest Polska C, ale jeżeli chodzi o ścianę wschodnią to są na niej sklepy zaopatrzone w Epic'i, wiem, widziałem, się zakochałem
  4. TomaszB

    [rower] najlepszy full 29 na 2012

    Odnośnie Sparka, to Panowie redaktorzy z bikeBoard'u byli nim zachwyceni po jazdach testowych. Mowa tu zarówno o wersji 26" jak i 29". Im akurat chyba można uwierzyć na słowo Test 26": http://testy.bikeboa...ronny-spryciarz oraz 29" (Elite) (niestety płatny artykuł): http://testy.bikeboa...z,duzy-wybor-29 . W numerze 10/2011 dodatkowo jest porównanie Sparka 26" w wersji RC z 2011 i 2012 roku. Jednak odnośnie wyboru Spec - Scott, osobiście wybrałbym Speca (mimo różnicy w cenie). Po tym jak pierwszy raz zobaczyłem ten rower w sklepie dosłownie się w nim zakochałem Jest przepiękny, i moim skromnym zdaniem lepiej się już nie da, szczyt szczytów, rower nad rowerami, a właściwości jezdne były wałkowane milion razy i wiadomo że jest piekielnie dobry. W końcu to Mistrzowski Rower
  5. Z racji różnicy w wielkości kół, warto też zastosować korby z zębatkami o mniejszej liczbie zębów. Łatwiej będzie przyspieszyć, ale to już bardziej subiektywna sprawa, zależna po części od pary w nogach
  6. TomaszB

    [rower] do 5000zl

    Podłączę się do wypowiedzi Nabiala, i dodatkowo zapytam jakie hamulce poleca autor tej wypowiedzi? Jak posiądę tę tajemniczą wiedzę nie omieszkam zmienić swoich hamulców, a wtedy będę siał postrach na wszystkich maratonach w kraju i zagranicą, a taki średniak jak Kulhavy będzie oglądał moje plecy na IO w Londynie A tak trochę bardziej poważnie, zdaję sobie sprawę, że ani Majka, ani przytoczony Kulhavy nie ważą 93kg ( w sumie dlaczego nie 95kg albo 90kg, to takie bardziej okrągłe liczby) ale to, że oboje (i cała reszta światowego peletonu MTB, i pewnie już ok 99% bardziej ambitnych amatorów również tych z wagą powyżej "magicznej" liczby 93kg) jeżdżą na tarczówkach chyba coś znaczy Nie, nie ma takiego ryzyka.
  7. TomaszB

    [rower] do 7000zł

    I ta zazdrość w oczach tych wszystkich Wiewiórek - Bezcenne
  8. Więcej informacji na: http://www.maratonykresowe.pl
  9. TomaszB

    [rower] do 9000

    Po części potrafiłbym zrozumieć twoje oburzenie wysokimi cenami, ale po pierwsze od ceny 9999zł można uzyskać spory rabat, o czym przekonałem się osobiście i wtedy różnica w cenie wychodzi rzędu kilkuset złotych, no ale ok to dalej kilka stówek. Druga sprawa, przynajmniej dla mnie wydatek rzędu 10000zł nie zdarza się raz na miesiąc i gdybym miał wydać takie pieniądze na coś czego nikt wcześniej nie ujeżdżał i jest pierwszym modelem firmy to sory, ale nie. Istnieją tak zwane choroby wieku dziecięcego i wolałbym je omijać szerokim łukiem. Po kolejne, mimo wszystko wolę zapłacić kilka stówek za możliwość przymiarki do roweru przed jego zakupem. Jakość komponentów? Ok ale dostaję ramę najwyższej jakości, sprawdzoną konstrukcję, objeżdżoną na trasach pucharu świata, projekt rozwijany kilka lat, a nie coś co weszło na rynek bo tego oczekiwali klienci rządni 29'erów. Sprawa serwisu, kupuję rower w sklepie stacjonarnym, znam obsługę, zachodzę pytam, proszę i zawsze bez zająknięcia dostaję to czego oczekuję. Coś jest nie tak? Mam odpowiedź w sklepie, nie muszę się bawić w maile do producenta, w razie gwarancji wysyłać samemu ramy, albo całego roweru, wszystko załatwia za mnie sklep. No i dożywotnia gwarancja, nie wiem szczerze mówiąc jak to wygląda odnośnie Canyona czy Radona, ale skoro ktoś mi daje taką gwarancję (Specialized) na swój produkt to o czymś to świadczy. Niestety wszystko kosztuje, serwis, sklepy, dystrybucja, wszędzie są marże, wszędzie jakieś koszty, ale dzięki temu mam spokojną głowę na czym wielu klientom zależy gdy kupują rower wart tyle co łącznie kilka samochodów na niejednym parkingu. Osprzęt i tak zaczniesz wymieniać prędzej czy później, a solidna baza w formie ramy to podstawa. A uwielbienie marki które mnie spotkało po drodze to już zupełnie inny temat. I am Specialized Nawet w przypadku masowej produkcji występują odstępstwa o których dobrze napisał nabial.
  10. Jeżeli podoba ci się, i nie masz zastrzeżeń co do pracy roweru, w tym napędu i amortyzatora, to myślę że właśnie znalazłeś rower dla siebie Różnica będzie w szybkości i precyzji pracy manetek i przerzutek, ale w tej cenie nie znajdziesz raczej nic sensownego powyżej Alivio a różnicy w pracy Acery i Alivio najprawdopodobniej nie poczujesz. Więc jeżeli pasuje ci pozycja na rowerze, i to jak się sprawują podzespoły możesz brać Speca. No i jeżeli naprawdę ci się podoba, to będziesz miał więcej chęci do jazdy na nim, czyli osiągniesz to co najważniejsze. A podzespoły jak przestaną ci wystarczać wymienisz stosunkowo niskim kosztem, a jeżeli wybierzesz rower na lepszym osprzęcie ale na gorszej ramie i takiej która mniej ci się będzie podobała, to koszty wzrosną diametralnie. A w tej klasie cenowej będzie się to równało z wymianą całego roweru, czyli trochę bez sensu i nie po kolei. Czyli wszystko przemawia za Specem
  11. Dożywotnią gwarancję na ramę z tego co wiem ma trio: Cannondale, Specialized i Trek. W tej cenie z tej trójki będzie trudno wybrać coś lepszego. Jest kilka ładnych Treków (niestety w wersji 26"): http://www.trekbikes...gletrack_trail/ może któryś wpadnie ci w oko, mi osobiście podobają się Fuele EX, i są modele mieszczące się w twoim budżecie. Ewentualnie Gary Fisher Collection Treka: http://www.trekbikes...ail/rumblefish/ tylko tutaj dokładnie nie wiem jak wygląda sprawa ceny. Z Cannonem raczej ciężko będzie w tym budżecie. Wiem jeszcze że Scott ma 5 letnią gwarancję i bardzo udanego Sparka: http://scott.pl/prod...80&id_prod=3009 , modele też mieszczą się w twoim budżecie. W twoim budżecie znajdziesz też trochę innych fajnych i ładnych ram, ale najpierw musisz sam zdecydować które ci się podobają, a następnie będzie można doradzić ci, co do ich jakości i przydatności w terenie.
  12. TomaszB

    [rower] do 9000

    W rozmiarze 21" rower bez odblasków na kołach, plastiku za kasetą, ale za to z pedałami Shimano m520 waży realne zważone 11,140kg. Tak więc w Twoim rozmiarze będzie na pewno trochę lżej z racji mniejszej ramy. Osprzęt moim zdaniem na w sumie początki startów w maratonach w zupełności wystarczy. Plusem są genialne opony, i przedni S-works, jedna z lżejszych opon 29". Mogę szczerze polecić ten rower, bo powala wyglądem, pięknem karbonowej ramy i genialnie podjeżdża.
  13. Co do ramy, to nawet jeżeli jest lepsza, to myślę że użytkując rower tak jak napisałeś, nie poczujesz różnicy w odniesieniu do konkurencji. Jestem mało obiektywny bo pokochałem Speca i sam jednego mam, więc nie powiem, że Spec jest bee i takie tam, ale w tej cenie niestety osprzętowo odstaje od konkurencji, a sama rama nie rekompensuje tego. Skłaniałbym się mimo wszystko na twoim miejscu na czymś z lepszym osprzętem, na dobrej ramie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...