Skocz do zawartości

[Hamulce] Cantilever + V-Brake- Czy to będzie hamowało?


Buncol80

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie sprawa dosyć dziwna, zapewne w dawnych czasach częściej poruszana. Dziś forumowicze zastanawiają się nad hamulcami V-Brake czy tarczowe.

Ja mam trochę inny problem. Ze względu na duże koszty modernizacji roweru chciałbym pozostać przy moich dotychczasowych klamkomanetkach Deore LX, które są jeszcze pod cantelivery. Ze względu na amortyzowany widelec jestem zmuszony przejść na V-Brake, Alivio , które już zakupiłem. Pytanie czy ktoś kiedyś udanie połączył przedni hamulec z V-Brake z klamkami pod cantelivery.

Wiem ze oczywiście jest różnica w dźwigni , natomiast słyszałem ze da się połączyć te rózne standardy i w miare skutecznie hamować.

Czy ktoś miał takie rozwiązanie?

PS W rower wpakowałem już tysiaka i wolałbym przynajmniej na razie oszczędzić na klamkomanetkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co.. działać będzie. Ale będzie to siekiera, generalnie Canti ciągną więcej linki niż klamki do Vłek, więc jak pobawisz się w ustawienia to działać oczywiści będize, ale o jako takiej modulacji możesz pomarzyć :) Złóż, przekonaj się sam, akurat ten punkt kosztuje tyle co nic (cena linek + pancerz) bądź zupełnie nic :) A nuż będzie Ci to odpowiadać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest dokładnie odwrotnie. Nie wprowadzaj autora wątku w błąd. Ja jeździłem na v-kach z klamkami od canti jakiś czas.

Hamulec działał ale raczej słabo. Po wymianie na klamki do v-ek skuteczność hamowania wzrosła gigantycznie.

Edit: Zapomniałem napisać, że jak masz idealnie prostą felgę to dasz radę ustawić tak aby hamowało to poprawnie, ale do zablokowania koła będzie potrzebny cały skok klamki przy klockach ustawionych 1-2 mm od obręczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Adii za info. Wynika zatem ze mogę miec problem ze zbyt szybkim blokowaniem się przedniego koła co bezpieczne nie jest.

Ale i tak mnie pocieszyłeś bo od innych słyszałem dokładnie na odwrót. Mianowice ze klamka będzie mi wpadała a hamulce ledwo trzymały.

Z dwojga złego wolę zbyt ostry hamulec niż zbyt słaby

Wydaje mi się ze trzeba zatem ustawić linkę na dużym luzie żeby zbyt szybko klocki nie łapały za obręcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłaca się tak kombinować, zwłaszcza jeżeli chodzi o własne bezpieczeństwo? Klamki są teraz tanie jak barszcz.

http://allegro.pl/dzwignie-klamki-hamulcowe-v-brake-tektro-ts360a-i2021722264.html

A to chyba najlepsze klamki pod v'ki http://allegro.pl/klamki-hamulcowe-avid-fr-5-komplet-promocj-i2007948865.html

i ich dokładna kopia http://allegro.pl/dzwignie-hamulcow-klamki-deone-v-brake-de004-srebr-i1978810534.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniałem w pierwszym poście chcialbym pokombinować własnie dlatego ze to wcale tanio nie wychodzi. Posiadam klamkomanetki Deore LX, któe kosztują 180 zl za sztukę :)

Jeśli nawet kupię same klamki tanie to i tak musze kupic manetki Deore LX , które kosztują przynajmniej 100 zl

Jak widzisz gra jest warta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym proponowal kupic za grosze jakies uzywane klamkomanetki. dzialanie bedzie na pewno lepsze niz wiekowych lxow, a i koszt takiego rozwiazania nie jest duzy. Zostawiac stare czesci oplaca sie moim zdaniem tylko wtedy, gdy za krotki czas masz zamiar to wymienic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem wasze wypowiedzi Panowie i postanowiłem generalnie pójść według konkretnego schematu.

Zacznę od tego co najmniej kosztowne, a wiec po prostu podepnę zakupione już V-Brake alivio do tych LX i postaram się to tak poustawiać żeby w miarę działało.

Jeśli będzie słabo hamował to albo postaram się poszukać tych mini V-Brake , albo kupię jakieś nowe tanie.

Kupienie używanych LX pod V-Brake wcale nie będzie tanie, wiec kupię ostatecznie jakieś niemarkowe klamkomanetki.

Dzięki wam wszystkim za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ma być tanio to kup Acerę albo Alivio choć prawda jest taka, że najlepsze są dedykowane klamki hamulcowe np wspomniany Avid. Połączenie klamek Canti i V-ek nie zapewni Ci odpowiednio dobrego hamowania niestety.

 

Przy okazji testowania http://endurorider.pl/2011/05/mbike-avenger-3-my-2010/ miałem okazję pojeździć parę dni na takim zestawie: klamko manetki Shimano z serii EF-50 7R (7biegowe) oraz V-ki Tektro - szału nie było, ale całość działał dobrze i nie było problemu z zatrzymaniem roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem dokładnie ten sam problem ...

 

Jedno wiem ... nie żałuje zadnej złotowki, którą wydalem na zamiane klamkomanetek Cantilever na klamki pod v-brake...

 

Mimo ze zastosowałem całkiem dobre ramiona i bardzo dobre klocki efekty na klamkach cantilever były mizerne...

 

Jak zamienilem klamki to ... teraz hamulce wyrywają mnie z siodełka i jazda na samym przednim kole to nie problem... wczesniej trzeba bylo sie postarać aby zablokować tylne ...

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzednicy już chyba wszystko napisali w tym temacie. Działać to będzie tylko w teorii, tzn. będzie nieco spowalniać rower. Z hamowaniem to nie będzie miało wiele wspólnego. Już lepiej kupić szczęki cantilever, porządne klocki i poświecić kilka godzin żeby to wszystko wyregulować(canti trudno poprawnie ustawić).

 

Zaproponuję inne rozwiązanie. Jest zima, dla wielu po sezonie. Śledź giełdę i aukcję. Poszukaj używanych manetek i klamek, oczywiście osobno. O manetkach poczytaj w dziale "napęd" (np. alivio m410 pod 3x8). Z klamek polecę avida fr5, czy nawet tańsze deone. Z obu korzystam, aczkolwiek w deone wymieniłem śruby we własnym zakresie, fabryczne luzy były zbyt duże.

 

A stare klamkomanetki oczywiście spieniężyć. Teraz albo w marcu/kwietniu wystaw na aukcje, od 1zł. Klamkomanetki pod canti, jeżeli są w dobrym stanie, znajdą jakiegoś retro-nabywcę.

 

Ostatnie rozwiązanie, znane mi tylko w teorii. "Travel agent" klik . Zważywszy na cenę oraz dostępność wydaje mi się, że to słaba alternatywa dla poprzedniego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie

Muszę przyznac że efekt końcowy przekroczył moje najśmielsze oczekiwania

Połączenie Cantileverów Deore LX z V Brake Alivio dało badzo dobre efekty. Mniej więcej w połowie zaciągnięcia klami przednie koło staje dęba.

Przy pierwszej próbie mało nie przeleciałem przez kierownicę. Jest o niebo lepiej niż miałem na oryginalnych cantileverach

Ważne jednak było to co ktoś mi doradził a mianowicie dokłądne ustawienie kloców blisko obręczy.

Tak czy inaczej eksperyment się udał. Być moze dlatego ze zarówno obręcz jak i same hamulce są nowiutkie

 

Dzięki wszystkim za rady i do zobaczenia na szlaku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...