Ranking
Popularna zawartość
Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 29.10.2025 w Odpowiedzi
-
20 punktów
-
19 punktów
-
17 punktów
-
17 punktów
-
To był ostatni raz w tym roku, gdy do domu wróciłem przemoczony do suchej nitki.16 punktów
-
16 punktów
-
16 punktów
-
15 punktów
-
14 punktów
-
Bo jeździć teraz nie mogę, ale chodzę myśląc o rowerze, więc chyba trochę może być w temacie?14 punktów
-
14 punktów
-
14 punktów
-
Bo warto zajechać tam, gdzie dawno się nie było - zwłaszcza jesienią13 punktów
-
13 punktów
-
12 punktów
-
Bo Wczoraj było słońce, dzisiaj słońca nie ma Ale pojechałem, w końcu jest niedziela Jechałem pod górę, a potem zjeżdżałem I znowu opony błotem u... paprałem Zabrałem plecak, w plecaku aparat O tym nie wiedziała nawet twoja stara Jeździłem polami, jeździłem lasami Jadłem sobie żelki i bułkę z salami Tak to jest czasami, tak to czasem bywa Ale teraz kończę i wiersz ten przerywam Jednak rymów swoich Sznibel nie poskąpi Możecie być pewni; ciąg dalszy nastąpi...12 punktów
-
12 punktów
-
12 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
11 punktów
-
10 punktów
-
10 punktów
-
@marcesco Dzięki, że pytasz. Tak, nadal i tak naprawdę to dopiero początek drogi. Czeka mnie co najmniej 12 miesięcy serwisowania się, choć mam nadzieję, że nie 12 miesięcy przerwy od roweru. Ale będzie dobrze.10 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
To u mnie też na jesień/zimę: Skarpetki z merino Trochę lżejsze rękawiczki (powiedzmy przejściowe) Ciepłe gatki od Ale Cycling - już kolejna para takich (chociaż to chyba odświeżony model) bo poprzednia nie wytrzymała testu "kolano o kamień" Wygodniejsze zapięcie do commuter'a bo u-lock mało poręczny był8 punktów
-
Co prawda planowałem szukać czegoś bardziej 'fancy' no od Light bicycles ale ostatecznie wygrał rozum i stwierdziłem że nie opłaca się dopłacać 2k tylko po to żeby zaoszczędzić 150g. Skusiłem się na listopadowe promocje i zanabyłem koła Vinci GRV 40 (w wersji hooked oczywiście). No i kasetę Rivala 10-44 do kompletu żeby jakoś tymi kołami kręcić.7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
Pierwszy "mały" serwis (w teorii po 50 godzinach) zrobiłem po 100 godzinach. Przejechałem 1500 km, z czego 90% czasu to XC po trójmiejskich lasach, więc cały czas single gdzie amortyzator miał co robić. 10% to turystyczne przejażdżki. Ogółem warunki suche, nie robiłem serwisu zerowego, a po każdej jeździe czyściłem okolice uszczelek. Stan: 1. Oleju było tyle ile być powinno. Lekko brudny, ale nie było tak źle. 2. Gąbki - tam gdzie na zdjęciu są żółte, tam były suche. W brudnych miejscach po ściśnięciu było sporo oleju. Gąbki powoli wysychały, to był ostatni dzwonek na wymianę. 3. Uszczelki kurzowe - wizualnie bez śladów zużycia. Wymieniłem bo i tak miałem nowe, ale czy była realna potrzeba? chyba nie. Wnioski: 100 godz. to trochę za późno, szczególnie jeśli chodzi o gąbki. Kolejnym razem będę celować w 75 godzin. Luźne uwagi do serwisu: 1) Jest dostępny film oraz instrukcja od DT Swiss, polecam. 2) Oryginalne części można kupić na bike-components, ale olej nie zawsze jest dostępny. Ewentualnie u polskiego dystrybutora DT4you, szybko odpisują na maile. Z uszczelkami bym nie kombinował, bo widziałem różne opinie, że coś do końca nie pasowało. Lepiej kupić oryginalne z oznaczeniem DT Swiss, nie jakieś "kompatybilne". 3) Jako zamiennik oleju do dolnych lag wybrałem Motorex 4W. Czytałem, że do smarowania dolnych lag będzie wystarczający. Muszę się sam przekonać, więc tutaj jeszcze nie mam zdania. 4) Do wyjęcia uszczelek kurzowych może posłużyć duży, płaski śrubokręt - ja okleiłem końcówkę taśmą izolacyjną 3 razy, wsunąłem pod gąbkę i do góry. 5) Nabijak uszczelek widoczny na zdjęciu jest z aliexpress (30 zł). Nie kupujcie go! Ma on wybrzuszenie od połowy i przez to nie można nabić uszczelki prosto. W F232 nie ma wystarczająco miejsca po bokach. Kupując nabijak koniecznie sprawdźcie, że jest prosty na całej długości o szerokości takiej jak uszczelka. Każdy dodatkowy milimetr spowoduje, że z niego nie skorzystacie. Najlepiej zerknąć na film instruktażowy - tam mają konkretny. Nie mając wyjścia przeciąłem ten z aliexpress na pół brzeszczotem poniżej wybrzuszenia i jakoś sobie poradziłem - nie polecam. 6) W dolnych goleniach jest sporo miejsca, żeby włożyć nawet szersze przedłużki np. 1/2 calowe. Pod tym kątem jest fajne dojście. Wystarczy poszukać nasadkę 8 mm i imbusa 8 mm, a dalej wszystko się zmieści. Imbus 2,5 mm do śrubki regulacji odbicia musi być w miarę długi, minimum 9 cm długości. 7) Na zdjęciu zestaw minimum, jedynie imbus 4 jest opcjonalny, po prostu łatwiej spuszcza się powietrze niż małym 2,5 mm. 😎 Stojak rowerowy mega ułatwia pracę gdy zamontujemy na nim amortyzator. 9) Do pompowania amortyzatora używam elektrycznej pompki Xiaomi, sprawdza się znakomicie. Sprawdzałem raz z dedykowaną pompką w normalnym serwisie i wszytko było git. 10) Jak ktoś byłby ciekawy, adapter dynamometryczny elektroniczny to 1/2" 10-135Nm Jonnesway. Do lag było potrzebne 12Nm. Używam go też do kasety i tarcz hamulcowych, gdzie potrzeba 40Nm. Do mniejszych rzeczy mam inny.6 punktów
-
6 punktów
-
I coś na zimę do mtb albo do grawela, jeszcze nie zdecydowałem 😁6 punktów
-
6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
Też na wiosnę. I na lato. Stwierdziłem że się przydadzą bardziej przewiewne buty. 2 jazdy próbne już zaliczone. Na razie powiem tyle że ok, ale Freeridery Pro jakoś wygodniejsze.5 punktów
-
Marzy mi się czas, gdy najbardziej poszkodowana grupa przedsiębiorców w Polsce nie będzie mogła sobie "wrzucać" w VAT wszystkiego co im się podoba.5 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
