Skocz do zawartości

Ranking

  1. Jurek63

    Jurek63

    Użytkownik


    • Punkty

      23

    • Liczba zawartości

      765


  2. siemalysy

    siemalysy

    Użytkownik


    • Punkty

      19

    • Liczba zawartości

      2 237


  3. zekker

    zekker

    Użytkownik


    • Punkty

      16

    • Liczba zawartości

      7 177


  4. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      13

    • Liczba zawartości

      10 178


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 12.10.2021 w Odpowiedzi

  1. 11 punktów
  2. Zwyżkę, ambona ma zadaszenie. A przynajmniej tak każą lokalne strzelby. Bo kontynuujemy...
    10 punktów
  3. Bo mam nadzieję, że uda się dokończyć remont: PS. ścieżka nie urywa się, to tylko algorytmy uzupełnienia obrazu przy składaniu z kilku zdjęć się pomyliły.
    9 punktów
  4. Szerokość rozstawu toru 1435mm, chyba, że gdzieś się wygiął, to inna
    8 punktów
  5. 8 punktów
  6. Bo często spotykane na plażach w Noordwijk.
    7 punktów
  7. 5 punktów
  8. Bo magiczna droga: Wiślana Trasa Rowerowa, EV9, ocinek między Kiezmarkiem a Szewcami Gdańskimi, Błotnikiem. Niebieska nawierzchnia upamiętniająca dawny przebieg Wisły. Odblaskowe wykończenie robi spore wrażenie, błyszczało jakby się po lodzie jechało, aż człowiek lekko zesztywniał w obawie przed poślizgiem. Dodatkowy efekt, to pojawiająca się tęcza. Ciekawe jak to wygląda nocą.
    5 punktów
  9. Bo taką sobie ścieżkę przypadkiem odkryłem 😜
    4 punkty
  10. Bo pokłonił się słońcu.Pierwszy raz tej jesień zmarzłe rano na rowerze.
    4 punkty
  11. Czarne nogi żony.... znaczy duchoty nie ma.
    3 punkty
  12. Ledwo dobranocka się skończyła, a na dworze już noc.
    2 punkty
  13. Bo wylazły chmury zza gór W Masywie Śnieżnika. Zdjęcie zrobione na Trójmorskim Wierchu
    2 punkty
  14. Cześć! Pomorze Zachodnie to jeden z dwóch regionów w Polsce, jakie konsekwentnie i aktywnie rozwijają swoją sieć tras rowerowych. Najpopularniejsza jest oczywiście nadmorska Velo Baltica, czyli część europejskiego EuroVelo 10 na Pomorzu Zachodnim. Do tego Blue Velo, które ma być końcówką ogólnopolskiej trasy wzdłuż Odry, a także Trasa Pojezierzy Zachodnich, która... będzie jedną z moich ulubionych, gdy ją dokończą. Czwartym jest właśnie Stary Kolejowy Szlak, który dzięki odświeżonym inwestycjom sprzed lat i jeszcze planowanym robotom, powinien niedługo być jednym z popularniejszych w całej rowerowej stawce w Polsce. O Starym Kolejowym Szlaku na blogu piszę tutaj 👇 Stary Kolejowy Szlak na Pomorzu Zachodnim. Rowerem nad Morze Bałtyckie (Znajkraj) ... a na całą sieć tras rowerowych Pomorza Zachodniego możecie rzucić okiem na oficjalnej mapie: https://trasyrowerowe.wzp.pl/ I tradycyjnie niżej, wyciągając dla Was rowerowe smaczki, choć tym razem nieco skromniejsze, mocno monotematyczne. Te największe w przypadku Starego Kolejowego Szlaku to oczywiście zamiana zlikwidowanych linii kolejowych w drogi rowerowe. Nie tylko nie ma w Polsce szlaku, który posiadałby ich więcej, ale nawet jeden z odcinków SKS jest być może najstarszą inwestycją rowerową w Polsce o tej skali. To naturalnie na pewno już znana wielu Wam droga rowerowa ze Złocieńca do Połczyna-Zdroju - z krótką odnogą koło tego ostatniego to 35 kilometrów nieprzerwanego asfaltowego dywanika. Ciekawe, że droga rowerowa, mimo że pochodzi z 2002 roku (!), to trzyma się w całkiem niezłej kondycji. Potem jest niestety przerwa, której na razie nie ma w planach robót, czyli jakieś 30 kilometrów do przejechania między Połczynem-Zdrojem a Białogardem. A kilka kilometrów od Białogardu, w Karlinie, znów zaczyna się przyjemna jazda aż do Zieleniewa pod Kołobrzegiem, skąd do samego Kołobrzegu są miejskie drogi rowerowe. Tyle pokolejowych klimatów, reszta trasy to na razie spokojne drogi publiczne i leśne. Praktycznym rozwiązaniem jest rozdzielenie końcówki szlaku w Białogardzie na dwie odnogi. Ta podstawowa biegnie przez Karlino po pokolejowej drodze rowerowej do Kołobrzegu - jest wyżej na zdjęciach. Ale druga, alternatywna końcówka, odbija do Koszalina, skąd przez Mielno można dotrzeć do Kołobrzegu po nowej EuroVelo 10 i wrócić do Białogardu "pod prąd" zamykając coś, co nazwaliśmy "balonikiem na sznurku". A że akurat ten fragment EuroVelo 10 między Mielnem a Kołobrzegiem to jeden z najlepszych, z kilkoma ukończonymi fragmentami izolowanych dróg rowerowych, to całość takiej wycieczki jaką proponujemy na blogu robi się naprawdę przyjemną, w ogromnej częsci pozbawionej ruchu samochodowego, sprawą. To kilka zdjęć z tej części trasy EuroVelo 10, czyli dawnego szlaku R10 - największe wrażenie robią chyba zdjęcia drewnianej kładki oddzielającej Solne Bagno od Morza Bałtyckiego (na końcu): Krajoznawczo - jest co oglądać, choć sam Stary Kolejowy Szlak to zdecydowanie przede wszystkim przyjemność jazdy rowerem, zwiedzania i wielkich odkryć nie ma wiele. Moża poza Połczynem-Zdrojem, który w moich oczach wypadł bardzo ciekawie i z przyjemnością do niego wrócę jadąc kiedyś znów po SKS. I jeszcze ciekawostka na koniec. Jeden z chyba czterech (trzech?) dworców przy linii Złocieniec-Połczyn został dobre kilka lat temu zamieniony na pensjonat. Czy zaglądają tam głównie rowerzyści - nie wiem, ale dla mnie jest wymarzonym miejscem na taką rowerową bazę przy popularnym szlaku. Stoi tuż przy drodze rowerowej, w środku jest pięknie urządzony i oferuje średnio-wyższy standard bardziej wymagającym gościom, a tych namiotowych przyjmuje na trawie wokół. Fajna rzecz, naprawdę pięknie utrzymana i chyba nawet mikole patrząc na te zdjęcia tak bardzo nie cierpią. Na zakończenie myśl nienowa, ale taka, która musi być powtarzana często i głośno - dlaczego tylko dwa z szesnastu województw tak działają? 😪 Szy.
    1 punkt
  15. Nie polecam ci zakładać łańcucha 9s do kasety 10s,na zębatkach korby 10s łańcuch 9s nie powinien zrobić większego wrażenia ale na kasecie 10s już tak dlatego że odstępy między koronkami są miejsze niż w kasecie 9s, zakładając szerszy łańcuch będzie on ciaśniej spasowany między koronkami co będzie skutkowało głośniejszą pracą napędu i większym tarciem. Wózki przerzutek 10s a przynajmniej przednich są węższe niż przerzutek 9s i zakładając łańcuch 9s do przerzutki 10s możesz mieć problem z regulacją na skrajnych przełożeniach. Generalnie nie wiem czy jest sens zakładania łańcucha 9s do napędu 10s,odwrotnie na pewno tak,ja zawsze zakładam łańcuch o jeden "rozmiar" mniejszy, obecnie mam łańcuch 11s na napedzie 10s i słyszę tylko szum wiatru, działa pięknie i płynnie. Kup dobry łańcuch 10s i będziesz zadowolony,jego żywotność zależy w dużej mierze również od ciebie
    1 punkt
  16. Jeśli chodzi o szlaki po starych liniach, to należy pamiętać, że substancja do zagospodarowania jest tak naprawdę tylko w kilku województwach - tych na terenie dawnych Prus / Niemiec. Tam infrastruktura kolejowa była bardzo gęsta, pociąg dojeżdżał niemal do każdej wsi. W Galicji linii było o wiele mniej i właściwie większość funkcjonuje do dzisiaj, a w ruskim w ogóle były 3 linie kolejowe na krzyż. Nie ma sieci zlikwidowanych dróg kolejowych, to nie ma na pozostałościach czego budować. W południowej części województwa świętokrzyskiego i w północno - wschodniej małopolskiego istniała pewna sieć kolei wąskotorowych i powoli pozostałości po niej są zagospodarowywane na potrzeby dróg rowerowych, gotowy jest już odcinek od Lekszyc do Koniecmostów, być może za kilka lat będzie gotowe całe połączenie z Krakowa do Pińczowa, około 100 km. Plany tej trasy są tutaj: https://narowery.visitmalopolska.pl/pl/velomalopolska , i chociaż oczywiście poziom zaawansowania infrastruktury typu dworce czy obiekty inżynierskie na tej biedakolei jest nieporównywalnie mniejszy niż na ziemiach zachodnich, to cała trasa może być całkiem ciekawa widokowo.
    1 punkt
  17. Ale tez z linka nie waży 11kg, recka pod aukcją: "Waga roweru jest niezgodna z opisem. Rower waży 13 kg po zamontowaniu przedniego koła z tarczą i ośką oraz pedałami, a wiadomo, że na jednym kole się nie jeździ. Nie rozumiem czemu zatem wprowadza się w błąd klienta, gdyż 11 kg ma sama rama z jednym kołem. Te dwa kg to dla mnie duża różnica, bo faktycznie był to czynnik, który najbardziej przyciągnął moją uwagę do oferty. " Ogólnie nie licząc ramy z karbonu to typowa budżetówa, amor atrapa, piasty na kulkach itd.
    1 punkt
  18. Jeżeli producent roweru , który masz nie robi takiej dodatkowej baterii to raczej nic z tym nie zrobisz, tzn nie można kupić na rynku uniwersalnej dodatkowej baterii ( obojętne czy o pojemności takiej jak oryginalna czy też innej np. mniejszej w formie bidonu ) - z tego co się orientuję nie ma czegoś takiego - chyba ,że mówimy o jakiejś konstrukcji DIY i baterii lutowanej w domowym garażu. Dostępne na rynku firmowe komplety ( silnik + bateria) producentów taki jak Bosh , Shimano, Yamacha, Brose, które wykorzystują następnie różni producenci rowerów to najczęściej zamknięte i dobrze pozabezpieczane systemy nie kompatybilne między sobą . Tylko nieliczni producenci rowerów robią swoje dodatkowe baterie. Wymienieni to Focus i Specialized robią takie baterie ale tylko Specialized ma dodatkową baterię w formie bidonu i działa ona chyba tylko z dedykowanym dla niej modelem SL. Zewnętrzne baterie Focusa ( TEC Pack) działają też tylko z ich rowerami i nie mają kształtu bidonu. Jeszcze Orbea robi dodatkowy extender w formie bidonu do ich modelu Orbea Rise: https://www.bikeradar.com/news/orbea-rise-e-mtb/ No i to chyba wszysko jeżeli chodzi o takie baterie.
    1 punkt
  19. Bo dzisiejszy poranek w Puszczy Niepołomickiej .
    1 punkt
  20. W dole Poprad - wielki podróżnik. Powstaje w słowackiej części Tatr Wysokich, okrąża Tatry Wysokie od południa i wpływa na Kotlinę Popradzką. Przepływa przez miasta Poprad oraz Kieżmark i po przepłynięciu na północny wschód między Tatrami Wysokimi i Magurą Spiską a Górami Lewockimi, wypływa na Kotlinę Lubowelską. Przed barierą Gór Lubowelskich przepływa przez zabytkowe miasto Lubowlę i zatacza łuk na wschód. Koło wsi Pławiec raptownie skręca na północny wschód, przecina granicę Polski we wsi Čirč, a potem skręca na północny zachód. Przełomową doliną płynie przez Beskid Sądecki, oddzielając od siebie dwa jego główne pasma: Pasmo Radziejowej i Pasmo Jaworzyny. Zakochany w Dunajcu, zatraca się w nim bez reszty między Starym a Nowym Sączem (źr. Wiki).
    1 punkt
  21. Bo jazda w górach smakuje jakby lepiej
    1 punkt
  22. bo rudy to fałszywy, jesienią tylko rudy fajny
    1 punkt
  23. Jesień - a my dalej BRYKAMY po plaży.
    1 punkt
  24. Bo chycona z kamerki żona, na romecie, nad morzem, bez kasku, z przyczepką, pod wiatr 🙃 Pozdrow'er
    1 punkt
  25. Singlowy zjazd z Przehyby do Przysietnicy.
    1 punkt
  26. Bo granicznym szlakiem Swoją drogą był to kozacki zjazd
    1 punkt
  27. @WawrzulaJakie parametry ekspozycji? Bo zaułki Gdańska: Kanał Raduni przy zbiegu ul. Elżbietańskiej i Na Piaskach.
    1 punkt
  28. Bo bunkrów nie było ale i tak było zajefajnie:
    1 punkt
  29. Gdzie kolega tak pięknie szczytował? Wczoraj Beskid Niski, okolice Radocyny. Rano mgły i zimno, później słońce i wiatr.
    1 punkt
  30. 1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...