Skocz do zawartości

Ogniomistrz

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

9 Neutralna

O Ogniomistrz

  • Tytuł
    Amator

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. O Bafanga to pytaj raczej na forum Arbiter - tam dyskutują ludzie , którzy robią DIY a Bafang póki co to głównie właśnie taki odbiorca.
  2. można też i w Polsce: http://www.sklepy24.pl/sklep/maxev_pl/produkt/silnik-elektryczny-zestaw-magic-pie-4/239 Złożyłem kiedyś rower z tym zestawem tylko w tylnym kole ale od razu powiem ,że to z rowerem elektrycznym nie ma nic wspólnego - taki motorower , ze wszystkimi tego konsekwencjami. Generalnie od takich rzeczy jest arbiter. Tam pytaj. Tutaj takie pytania to raczej prowokacja jest.
  3. Jaki masz rower? To co podałeś to duże wspomaganie, w Shimano to już Trail jest , więc zużycie energi nie będzie wcale małe. W Shimano w Eco jest tak: 60% i maksymalnie 30Nm ( czyli przekładając to na moc ok. 200W maksymalnego wspomagania). Jak podasz 220W to silnik dołoży 60% tej mocy czyli +132W, razem będzie 332W. Jak podasz 350W to dostaniesz nie 210W tylko 200W , razem będzie 550W i to już maks. raczej będzie, potem wspomaganie zacznie spadać. To ja jestem bardziej w tych 10% Dobre porównanie
  4. Kemusi , rozmawiamy o bardzo ważnych sprawach. Rozmawiamy o: 1. zasięgu rowerów elektrycznych w zależności od trybu jazdy 2.w jaki sposób silny amator z dużym FTP może zweryfikować ten zakres 3. po co się kupuje rowery elektryczne , że na przykład nie do ostrego jeżdżenia po górach tylko raczej to podziwiania przyrody No i nie rozmawaimy o głównym temacie wątku bo to raczej nudna sprawa.. 🤑
  5. Wymieniłem jakiś miesiąc tempu tylny damper na "sprężynowca" (Marzocchi Bomber CR) .Jakby ktoś chciał pójść tą drogą to służę informacjami (przynajmniej jeżeli chodzi o ten konkretny model roweru - Focus Jam2). Poniżej zdjęcia roweru po zmianie.
  6. Spec daje teraz 4 lat gwarancji na silnik, wstecznie również , więc pewnie razem z Brose ogarnęli temat awaryjności.
  7. Tu masz kilka linków , padają podobne wielkości. https://xouted.com/2017/07/jak-mocny-jest-mocny-amator/ https://xouted.com/2017/07/jak-mocny-jest-mocny-amator/ Jeżeli mimo to uważasz ,że FTP 4,5-5W/kg dla dobrze wytrenowanego amatora jest za dużą wartośćią to wstaw tam inną liczbę. Nie o liczby mi chodziło. Przeczytaj uważniej mój wpis. (przy okazji, to co tam podałem w kwestii FTP to nie jest mój wynik -wcale nie aspiruję do takich poziomów :)). Ponieważ rozmowa zeszła na zasięgi ebikeów, podałem ten przykład żeby lepiej zobrazować ,że różne tempo pokonania
  8. https://zwiftinsider.com/rider-categorization-based-on-ftp-how-do-you-rank/
  9. Fkonopka: trasa, którą podałeś przy tej z ŚLR to tzw."lajcik". Ważę 68kg , rower z dodatkową baterią 23,5 kg plus plecak ok. 3kg. Poniżej przekrój bardzo podobnej trasy do tej z mojego opisu ( też ŚLR). Tak jak napisał DarekH trudno to wszystko porównywać , ogólnie powiem tak , ze swojego doświadczenia : jak ktoś przejedzie taką trasę jak powyższa i zużyje 378Wh to można powiedzieć że przejechał ją "lajtowo" ( jechałem tak i jest to możliwe) ale żeby dotrzymać kroku ( i go pokonać:)) dobrze wytrenowanemu amatorowi ( FTP na poziomie 4,5-5W/kg) jadącym w trybie "za
  10. Dużo pisania o zasięgu i dopiero pod koniec wyjaśniło się ,że jedni mówią o gruszkach a drudzy o jabłkach. Jak jeździłem głownie po asfaltowych ścieżkach rowerowych w Warszawie nie przekraczając 25km/h to osiągałem zasięg prawie 120km na baterii 378Wh a jak wjechałem w las na trasę MTB to już tylko 45km się zrobiło ( cały czas okolice Warszawy czyli raczej płasko). I drugi przykład : okolice Kielc ,rok 2019 zawody organizowane przez ŚLR, mocno interwałowa trasa 42km z koleinami po harvesterach , kamienie i korzenie przez 70% trasy, razem 1100m przewyższeń w ciągu ok. 2h i prawie dwie
  11. Jakiś czas temu wymieniłem w swoim ebiku przód z 27,5+ na 29. To co mogę powiedzieć: 29 daje płynniejszą jazdę i to prawie w każdych warunkach. Jedynie na piachu 27,5+ są lepsze. Z tyłu zostawiłem 27,5+ ale nie wiem czy nie pójdę w kierunku 29 również z tyłu. Jeżeli chodzi o napęd : Brose jest ok, ale należy pamiętać ,że jest to jedyny chyba producent , który pozwala producentom rowerów na modyfikacje samego silnika jak i elektroniki więc mogą być różnice w obrębie "standardu" wyznaczonego przez producenta. Co do roweru: jestem zdania ,że jak Brose to tylko Spec. Testowałem i mo
  12. Też mam takie przemyślenia jeżeli chodzi o to przednie koło. Do jazdy po mieście nie powinno to mieć większego znaczenia.
  13. Przy spokojnej jeździe , nie przekraczając 25km/h , po asfalcie/ścieżkach rowerowych w mieście bateria 5,2Ah powinna wystarczyć na 60km. Na swoim MTB z grubymi oponami ( czyli większe opory toczenia niż w tej Gazelle) na baterii 10Ah wyciskałem spokojnie 120km (miasto/asfalt ,ścieżki rowerowe, wspomaganie do 25km/h) .
  14. Większość takich zestawów /silników to chińszczyzna więc tak naprawę w kwestii pewności działania czy gwarancji to jeden gwizdek.. W kwestii trakcji i mocy to napęd centralny będzie oczywiście najlepszy a jeżeli chodzi o efekt cena/jakość bezkonkurencyjny jest moim zdaniem Bafang , np coś takiego: Elektryczny zestaw do roweru Bafang 250W 36V Ebike (elektrycznenapedy.pl) Tylko z baterią 10AH przekroczysz już najpewniej budżet. Montaż też będzie pewnie droższy. I sądzę ,że nie wykorzystasz w pełni mocy tego napędu. Takie trochę strzelanie do wróbli z armaty
  15. Z tego co widzę na stronie mają cały konfigurator - można więc wybrać np. większą baterię , montowaną na tylnym bagażniku. To jest przykład , który podpowiedział na dzień dobry wujek google Miałem kiedyś trochę mocniejszy zestaw montowany w tylnym kole dlatego na podstawie własnego doświadczenia proponuję zwrócić uwagę na dwie cechy przy wyborze: a) aby kontroler był zintegrowany z silnikiem lub baterią , mamy wtedy minimalną ilość kabli a cały system jest typu "wash and go" czyli prosty w obsłudze b) aby silnik miał wewnętrzną przekładnię będzie dużo lepiej spisywał się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...