Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie     

  1. Wczoraj
  2. Już uzupełniam specyfikację wszystkiego tak jak sobie życzysz. Po prostu wiem że części ze starego roweru będą raczej pasować. W specyfikacji jest zalecany skok (140-180) oraz rodzaj sterów i tylko to. Dlatego pytam o amortyzator. Dodatkowo nie bardzo wiem jak dobrać koła i amortyzator ponieważ przód ma jakiś wymiar i tył. Ktoś chętny żeby wyjaśnić? ;b Napisałem że jeżdżę po lasach, ścieżkach leśnych, czasami nawet wyznaczam swoje ścieżki, skaczę po górkach, zjazdy między drzewami itd. Asfalt to taki dodatek:) Napisałem ponieważ chciałbym też wiedzieć czy napęd np 1x11 będzie okej także żeby utrzymać te 25/h w trasie na asfalcie. Nie napisałem że głównie asfalt, do tego to bym kupił kolarzówkę:) Poza tym, raczej czy to ma sens czy nie to moja sprawa :| Tak, ma to dla mnie sens bo będę mógł robić to co kocham bez żadnych ograniczeń Kierownica / Gripy / Mostek - Kore Torison (780mm), Octane One, Dartmoor 28.6, Siodło / Sztyca - SDG Fly (Carbon), Amor - Raidon (Raz użyty, skok 140mm, zamontowany i sprawdzony własnie w Hornecie 2k18) lub Rock Shox Domain 302 - 180mm (Używany kilka miesięcy, po kompletnym serwisie), Koła - https://www.olx.pl/oferta/komplet-kola-27-5-27-5-giant-hope-15-x-100-12-x-142-dh-fr-enduro-CID767-IDzrt6e.html#ab575b65da Manetka / Przerzutka / Kaseta - Sram NX (Przerzutka + Manetka; zestaw)(1x11), Deore XT CS-M8000, Blat / suport - Truvativ DESCENDANT GXP.
  3. KrisK

    [Pedały] pomoc w wyborze

    Przykręć bloki na grubej warstwie smaru. Tyko nie jakiegoś rowerowego syfu a porządnego smaru samochodowego do łożysk/łańcuchów Niestety jest opcja że to blacha w środku buta się rusza i skrzeczy więc tam też by dobrze było dać warstwę mazidła.
  4. artoor

    [rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali

    Thx za naprostowanie.
  5. wkg

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    Ty chyba wielu rzeczy nie kumasz : ) W tym sposobu komunikacji. Masz akurat rację z różną grubością szprych zależną od kąta ... gdyby to był most na drogiej stali z pewnością byłby tak zaprojektowany. Ze szprychami nikomu się nie chce bawić, bo po co mieć w rezerwie 3 różne grubości i długości szprych ? (tył napęd, tył lewo, przód) ? różnica w cenie czy masie praktycznie zerowa a urwanie d..y z tymi kombinacjami. Za to poziom bzdur które wypisujesz czasem na swoim blogu zdradza, że teorię przedkładasz nad praktykę - vide http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Rowery_29_.html A co do kół - najprostsze rozwiązanie podałem w pierwszej odpowiedzi. Kropka. Przecież @raloom nie będzie kompletował części po sklepach internetowych a potem szukał gostka od kół co mu akurat tych kół nie spieprzy. Ani doktoryzował się ze szprychologii. A Dawid wie co robi i nie słyszałem, żeby się tu ktoś na niego skarżył.
  6. Kiedyś po kolejnej burzliwej dyskusji na tym forum o przekroku, kroku, nabiale i podobnych zapytałem czy ktoś kiedyś walnął w ramę albo czy zna kogoś kto walnął w ramę albo czy zna kogoś kto zna kogoś kto walnął w ramę. Nikt nie walnął, nikt nie zna ale "przekrok jest najważniejszy ponieważ najważniejszy jest przekrok" ! żeby luz był na szerokość dłoni minimum. Kąt podsiodłówki - kto by o tym myślał, w Enduro jeszcze wszyscy wiedzą co to kąt główki bo się teraz bardzo modne zrobiło 66 Często za to jak widzę za małą ramę, siodełko na maksa do tyłu to się pytam, czy nie boli kręgosłup. Odpowiedź zwykle: PĘKA !! Po prostu ma być luz na 2-3 palce i gitara, każdy to wie i sprawdza jako pierwszą rzecz : )
  7. SoloTM

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    Może miałeś liche albo podcięte łańcuchem szprychy. ( albo wiotka obręcz co nie pomagało ) Jak się upierasz można dać i szprychy 2.3 mm. Ważyłeś z rowerem 110 kg plus dziecko 20 kg = 130 kg i pękały szprychy - coś było nie halo. I obręcz ma znaczenie - przy v brejkach nie może być co chwilę 1-2 mm bicia na boki tylko ma być ciągle prosta obręcz.
  8. uzurpator

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    Nie kumam. "Po co lepiej, skoro można gorzej"? Akurat w trekkingu mnie to bodło najbardziej. Jak na urlopie zerwałem cztery szprychy na Bornholmie, to zabawnie nie było. Ja + berbeć na Hamaxie robiło swoje. https://allegro.pl/oferta/szprycha-nypel-sapim-leader-2-3-srebrna-272mm-8029798544 Różnica kosztu rzędu 3zł, różnica jakości nie do przecenienia. Od czterech lat nie zerwałem szprychy, a wcześniej to było notoryczne. Na tyle, że się po prostu pogodziłem i dopiero incydent z Bornholmu wymusił jakieś działanie.
  9. Jakoś tak się dziwnie wcześniej musiałem mierzyć... Teraz się zmierzyłem i wyszło jakieś 80-81 cm. Rano będzie więcej, jak wiadomo - w dzień się kurczymy. Plus buty... No wydaje mi się, że jednak u mnie trzeba brać rower pod jakieś 83 cm przekroku xP.
  10. SoloTM

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    To nie e-bike czy rower dh tylko trekking. Wystarczą 2 mm szprychy. Obręcze podałem wyżej + np. https://allegro.pl/oferta/piasta-tyl-shimano-deore-xt-fh-m756-7897073467 + https://allegro.pl/oferta/szprycha-richman-2x-282-mm-36szt-b79-7903935867 lub https://allegro.pl/oferta/szprycha-sapim-leader-2x-282-mm-36szt-6-7440143801 ( co do długości to trzeba sprawdzić ) + https://allegro.pl/oferta/dt-swiss-competition-nypel-nyple-2-0-x-12-mm-n48-7634247347 lub : 18 x https://allegro.pl/oferta/nypel-nyple-2-0mm-14mm-richman-2szt-s26-6120567638 I dać gdzieś dobrze złożyć do kupy ( 30-50-70 pln zalezy gdzie ) z poprawką po 20 km jazdy w cenie.
  11. Bossowi na planszy dziękuje za ponowne otwarcie tematu. Witam wszystkich zainteresowanych. Odpowiadanie każdemu z osobna na prywatne wiadomości nie miało sensu. Nie sądziłem że temat jest aż tak popularny. Dajcie mi proszę dzień to rozbiorę piastę i porobię foto co i jak. Pozdrawiam.
  12. wkg

    [4000zł] Rower Crossowy

    No tak, ale tu i tu się nie przymierzysz :/ Mówię Ci, przymierz się do Rometa !
  13. nieborak

    [rozmiar ramy] Fuji Jari 1.5

    Dokładnie, rachunek jest prosty :) Dla mnie też wydawał się za duży, chociaż przekrok mam ok. 82, wybrałbym 49.
  14. uzurpator

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    Tak Ci się wydaje, boś młody :P. Piasta ma tutaj drugorzędne znaczenie. Chociaż doświadczenie uczy, że nie warto tutaj oszczędzać - kilka piast zajechałem. Sainty na Allegro latają w kryminalnie niskich cenach ( 180-250zł ). Clou jest w stosowaniu szprych o różnej grubości.
  15. lucasdg

    [4000zł] Rower Crossowy

    Dzieki. Canyon tez ma powietrzny amortyzator- generalnie sklanialbym się ku niemu najbardziej.
  16. SoloTM

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    Nie muszę czytać sam ważyłem 130 kg i zaplatałem koła pod takich 130-140 kg Wystarczy też zwykła piasta na kulkach klasy deore lx/xt ( stosunkowo tanio można wyrwać ) być może już ( przyszłościowo - nie zaszkodzi ) pod tarcze. Będzie spokój.
  17. uzurpator

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    Nie czytałeś artykułu. Idź do kąta się wstydzić. Pod v-brakami jest _gorzej_.
  18. SoloTM

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    Nie doczytałeś, że obręcz ma być pod v brejki. Szprychy nierdzewne 2 mm wystarczą + mocna obręcz ( obręcz MA znaczenie ) i na 100 % będzie spokój.
  19. uzurpator

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    Nie ma tego w poście, ale zakładam, że tylne koło. Bo to zawsze jest tylne koło Zmiana felgi tutaj nie pomoże. Jakość koła jest w dużej mierze determinowana jakością zaplotu. Wywalenie metra sześciennego kasy na wysokiej klasy komponenty nie rozwiąże problemu. Sam miałem z tym problemy latami a ważę "tylko" ~110kg z całym sprzętem. Dramat to był jak zacząłem jeździć z dziedziczką w Hamaxie - szprycha strzelała co dwa tygodnie. Problem rozwiązałem ostatecznie odrobiną inżynierii. W skrócie: - Porządna piasta shimano ( polecam saint ) lub ciężki novatec ( z grubą stalową osią - np NT-D042SB ). - szprychy o grubości 2.3mm po stronie napędu - szprychy o grubości 2mm po stronie tarczy/lewej - 36 otworów - przyzwoita obręcz ( polecam DT 545D ) Koszt całości to ok 400zł-500zł. Od czasu kiedy robię tak moje tylne koła, nie mam z nimi żadnego problemu - a zaliczałem takie atrakcje jak jazda ze ok 200kg obciążenia. Tutaj więcej o inżynierii za tym: http://uzurpator.com.pl/new_blog/documents/Kolowa_rownowaga_z_drutem_w_tle.html
  20. Janu_sz

    [Kask] Jaki rozmiar?

    Dlatego wybrałem Uvexa z regulacją wysokości od dyńki Szczerze polecam UVEX quatro
  21. wkg

    [Pedały] pomoc w wyborze

    Smarowałem, psikałem : ( To taki dźwięk ale nie jak metal o metal - mam wrażenie, że to blok o plastykową podeszwę buta i to ten plastyk czy z czego tam jest ta podeszwa tak skrzeczy. Występuje nawet, gdy nie pedałuje tylko poruszam stopą obracając ja względem osi wzdłuż roweru Gdzieś czytałem, że ktoś też tak miał, nie pamiętam już kto, może @Dokumosa, ale rozwiązania nie było ...
  22. MikeSkywalker

    [Fitness] Wybór roweru typu fitness

    Decathlon to dobra opcja żeby porównać sobie różne modele - powinni mieć dostępnego Tribana 520 FB - z prostą kierownicą. Choć to trochę kombinowany rower, bo do ramy z szosówki dali prostą kierownicę bez zmiany geometrii ramy to jednak da możliwość porównania różnej sylwetki za kierownicą. Ja jestem zdania że fitness to fajna opcja na miasto i wycieczki <100km. Na dłuższe baranek jest dużo lepszym rozwiązaniem - aczkolwiek czymś pośrednim jest prosta kierownica i chwyty - np. GP2 Ergona.
  23. ppawel239

    [rower] Author Egoist, 17,5"

    2500 zł
  24. SoloTM

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    https://allegro.pl/oferta/obrecz-ryde-andra-30-36h-v-brake-e-bike-okazja-7791041301 ile szprych? https://www.ryde.nl/andra-30 Lub taką : https://hollandbikeshop.com/pl-pl/bicycle-wheels/bicycle-rims/bicycle-rim-28-inch/ryde-andra-35-rim-28-36-hole-rim-brake-black-604326/ https://www.ryde.nl/andra-35 Lub max pancerna, aż nieprzyzwoicie. https://allegro.pl/oferta/obrecz-ryde-andra-40-v-brake-36h-czarna-nowosc-7598344639 https://www.ryde.nl/andra-40
  25. uzurpator

    [przerzutka] długości krótkich wózków Shimano

    60 lub 62mm, zdaje się ( liczone środek-środek kółeczek ). Najkrótsze wózki są w starszych grupach szosowych, gdzie rutynowo stosowano wózek o długości 55mm. Jeżeli na gwałt potrzebujesz takiej przerzutki, to natywnie 11-32 obsługuje saint RD-M810-SS. Inaczej zostaje Ci druciarstwo - tzn znaleźć przerzutkę do której można przyfastrygować krótki wózek.
  26. wkg

    [koła] Wytrzymałe koła do roweru trekkingowego

    Zadzwoń do tego gościa i Ci wszystko powie, nie ściemni i skóry nie zedrze. https://daveo.pl/section,Trekingowe,72,15 To uznany na forum kołodziej ze świetną reputacją.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×