Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Hej, czy możecie polecić krotkie spodenki damskie z wkładką (z szelkami lub bez), które mają szersze nogawki. Ciężko coś znaleźć na masywniejsze damskie uda 😉
  3. Też o tym samym pomyślałem, zazwyczaj przy obręczy 27,5 mamy wyższą oponę, a przy 28 niższą. I tak jest chyba w porównaniu aktualnego Dual Sporta i FX? Udało mi się znaleźć w dosłownie kilku miejscach nowego FX Sport Al 3 na 2026 r. Co ciekawe na oficjalnej stronie Trek jeszcze nie ma nowych rowerów. Na stronach nie mam niestety nigdzie podanej geometrii ramy a tylko wstępna specyfikacja techniczna, która jest prawie identyczna jak w Dual Sport 3 Gen 5. Jak patrzę na zdjęcia tych dwóch modeli to w kształcie ramy żadnych różnic nie widzę. Ale tak samo mam w przypadku obecnego FX a ponoć się jednak czymś różni. Tu link do jednej ze stron. https://www.activcycles.co.uk/bikes/hybrid-bikes/trek-fx-sport-al-3-step-over-hybrid-bike-in-cobra-blood-red__27200 - nazwa koloru przednia
  4. Zasięg 100 km jest jak najbardziej osiągalny, przeliczając przebyte kilometry i procent baterii jaki pozostał. Dla mnie 100 km to aż za dużo. Najdalsza trasa to 65 km. Niestety pozycja okazał się dla mnie zbyt pochylona i zmuszony byłem wymienić mostek a tym samym kierownicę, ponieważ stanowiła jedną całość. Dla mnie lusterko to must have, tak jestem przyzwyczajony, że bez lusterka nie ma jazdy. Ten bidon to termos w którym mam kawę, ponieważ bardzo lubię ten napój i nie mam zamiaru przepłacać chorych cen za ten płyn, taki jestem oszczędny Cykanie tylko przy włączonym wspomaganiu, krótkie, może ze dwa lub trzy cyknięcia, a potem cisza.
  5. Ciężka sprawa, z jednej strony koła 27,5", z drugiej nie znam żadnego rozsądnego crossa na kołach 28" na ten wzrost. Zwróć uwagę zdecydowanie na producentów oferujących linię rowerów dla Kobiet, jak Giant LIV, Kross LEA itp. Obawiam się, że jedyną rozsądną opcją będzie rower na kołach 27,5" typu ATB (lekkie MTB)
  6. Oczywiście pisałem o cm, nie mm
  7. Plusem jest to iż nie ma potrzeby wybierać roweru z serii młodzieżowych. Pytanie jak u niego z świadomością podstawowego serwisu rowerowego? Stawiałbym na aluminiową ramę i możliwie jak najniższy koszt zakupu do czasu wykreowania indywidualnych preferencji. Proponuję Polygon RWR Xtrada 8 o ile uzupełnią stany magazynowe https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-polygon-x-rwr-xtrada-8 - cena jest stała przez cały rok... pytanie czy w obecnym roku będą mieli jeszcze dostawę.
  8. Gratuluję zakupu i radości z przebytych kilometrów 🚴 Jaki masz zasięg dla tej baterii w trybie Eco po płaskim? Z modyfikacji widzę sztycę podsiodłową amortyzowaną - Suntour NCX? Sam mam taką i nie wyobrażam sobie jazdy rowerem bez tego wynalazku. Do tego chyba zainstalowany mostek regulowany bo kierownica jest wyżej niż fabrycznie. No i lusterko oraz bidon - standardowe wyposażenie w trekkingu 👍 Co do programu, to miał ruszyć pod koniec poprzedniego kwartału, odpisała mi pani z tej instytucji. Mimo wszystko sam czekam na start i monitoruję temat. A to cykanie silnika poza przestaniu pedałowania to jest takie ciągłe, czy pojedyncze cyknięcie? I rozumiem że jest tylko słyszalne kiedy wspomaganie jest włączone?
  9. @Miro1970 Sztyca Came Creek (340gram) kosztuje obecnie ponad 1000zł. Dla 100 gramów na pewno nie będę jej skracał bo trekkinga wiecznie mieć nie będę i sztyca na pewno przejdzie do następnego roweru. Nie planuje również zmiany piast, ilości szprych. Podoba mi się tak jak jest. Chwyty Ergon robią robotę i nie planuje zmieniać bo nic lżejszego a równie wygodnego nie znajdę. Co do detek TPU to pełna zgoda. Testowałem ultralekkie butylowe Schwalbe i Conti oraz TPU i w moim odczuciu pod względem oporów toczenia butylowe Conti są najlepsze, biją nawet TPU chociaż Conti ważą 95-100gram. Wklejam screen ze strony Rolling resistance Minęło bardzo mało czasu ale rower odchodziłem o kolejne 400gram. 1. Kupiłem za 100zł pedały z Aliexpress z tytanowym trzpieniem w karbonowymi Promend M86C-Ti o łącznej wadze 210 gram za dwa pedały i zyskałem 100gram względem aluminiowych Rockbros. Rockbros są odrobinę szersze i dlatego idealnie wpasowują się w but ale w przypadku Promend też jest dobrze. 2. Znalazłem lzejszą podkowę YWS 52-P o wadze 195 gram i zyskałem 110 gram względem YWS 53 (30zł). 4. W tym sezonie będę zmieniać koszyki na plastikowe ale z Decathlon, już kupiłem o wadze 20 gram, obecne ważą 45gram, zysk 50 gram na dwóch koszykach. 5. Zmieniam zacisk sztycy na taki o wadze 10 gram - zysk 20 gram względem obecnego zacisku. 6. Kupiłem na Aliexpress siodełko 3d Ryet o wadze 155gram, zysk 120 gram względem obecnego Selle Italia. Jest mnóstwo głosów zachwalających te Ryet'y ale póki co jest niewiadomą jak moje 4 litery je przyjmą. Łącznie zysk 400 gram a stała waga Sensy to 11.4kg. I na koniec małe sprostowanie do poprzedniego posta - korba deore T6000 waży 607 gram a nie 697.
  10. Dzisiaj
  11. Hej! Jak w temacie, szukam roweru dla mojej partnerki, 30 lat, 150 cm wzrostu, więc w zasadzie większość rowerów na stornach rowerowych po wpisaniu wzrostu odpada, ramy są za duże. Rower będzie używany sporadycznie, więc pewnie trekking. Chyba, że jakiś pseudo-gravel w tej cenie się też znajdzie. Nie mamy żadnych wymagań odnośnie osprzętu, co po prostu będzie najlepsze w tej cenie to rozważymy. Pozdrawiam i dzięki
  12. Dopiszę się do tematu, może komuś się przyda. Scott Aspect 920, piasta z tyłu Formula CL2241 / 141QR. Bębenek jest słabej jakości, ale można go kupić u autoryzowanych dealerów Scotta. Jest on do kupienia w ramach zestawu naprawczego o numerze 277036 (nr według Scotta, pytałem ich mailowo), na necie często występuje pod nazwą "Scott Formula Cl-2241 Rear Hub Repair Kit - Shimano". Warto im podpowiedzieć, bo mogą nie wiedzieć, lub naciskać o ściągnięcie części z magazynu Scotta Zapłaciłem 100 zł w lokalnym sklepie. Piasta w moim przypadku jest ok, najgorzej z bębenkiem, bo są luzy gdy porusza się kasetą lewo - prawo (prostopadle do kierunku jazdy). Wariant, który rozważałem to gotowe koło DT Swiss XM 1700 Spline 30 CL Boost 29" Rear Wheel (ma piastę 350) + end capy QR 135mm. W przyszłości można zmienić ramę, a koło będzie pasować (powrót do standardowych end capów). Można też zmienić bębenek na inny system w razie potrzeby. Koszt imprezy to 1500 zł, więc jeśli ktoś nie rozważa później wykorzystania tego koła, to pewnie nie warto. Jeśli rozważacie zmianę piasty na inną oraz przeplecenie koła/kupno z obręczą, to nie zapomnijcie sprawdzić szerokości obręczy. U mnie w standardzie były 20 mm dla opon 2,4" = balony 😐 Z przodu robiłem podmianę z 20 mm na 30 mm dla tej samej opony 2,4". Pomijając wpływ na trzymanie na zakrętach, można zejść z ciśnieniem o kilka PSI, co ja osobiście bardzo odczuwam. Nadal jeżdżę na dętkach, z przodu (szerokość obręczy 30 mm) mam 23 PSI, a z tyłu (20 mm) 27 PSI. Gdybym miał 30 mm z tyłu to mógłbym zejść do ~24 PSI.
  13. rozwiń
  14. Nie chcę mi się teraz szukać ale rozejrzyj się za Attabo Sano 4.0, moim zdaniem ciężko o coś lepszego w budżecie do 2000 obecnie. Cues 1x9, hydrauliczne heble.
  15. Dlaczego nie zestaw Cues 2x10?
  16. https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-ultimate-cf-sl-7-m-CID767-ID15v17U.html?reason=observed_ad https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-specialized-tarmac-sl7-di2-roz-56-potestowy-CID767-ID15TaIa.html?reason=observed_ad w cenie używki Speca będzie możliwy nawet w ratach 6 zakup nowego Canyona za 11300 czyli w tym przedziale https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/rowery-wyscigowe/ultimate/cf-sl/ultimate-cf-7/4063.html?dwvar_4063_pv_rahmenfarbe=R101_P06 nowy spec jednak znacznie droższy i gorzej dostępny. 4 k różnicy. https://immotion.pl/rowery-szosowe/4465-rower-szosowy-specialized-tarmac-sl7-comp-shimano-105-di2-2025.html?srsltid=AfmBOoo-eqoUsLFXZ07VpicpH9WIRkLQVuIs9-cjYK7MFDPE6Hg1AfcT
  17. Ja posiadam od ponad roku e-orkana i mam podobny problem, u mnie to wygląda tak że gdy bateria jest naładowana to rower włącza się bez problemu ale gdy jest niski poziom baterii od dwóch kresek to muszę wyjąć baterię i wcisnąć przycisk na baterii i wtedy rower działa. Dzisiaj pierwszy raz mi rower nie chciał się włączyć ( wciśnięcie przycisku na baterii nic nie dało) więc postanowiłem podładować baterie i nawet nie szło naładować. Dopiero na tym forum wyczytałem że trzeba ten przycisk dłużej przytrzymać i zapali się lampka na czerwono, zielono i niebiesko to bateria się zresetuje i teraz działa wszystko.
  18. Najpierw czytać (wyszukiwarka tu działa) - potem pisać /pytać rower crossowy, rama 17" niezależnie czy damka czy nie. lazaro elitary V3, spartacus cross 3.1, kands CRS 1200 - najtańsze oferty sobie wyszukasz
  19. Cześć wszystkim! 😊 Rozglądam się za rowerem MTB dla mojego 15-letniego syna – szukamy czegoś uniwersalnego, co ogarnie miejskie krawężniki, polne drogi i młodzieńcze szaleństwo (czytaj: skoki, ostre hamowanie, czasem brak rozsądku). Kilka danych: Wiek: 15 lat Waga: 75 kg Wzrost: 182 cm i nadal rośnie Rama: rozmiar L Koła: 27,5" lub 29" Budżet: 5000–6000 zł, zakup planujemy w sierpniu po wakacjach – może trafią się jakieś promocje posezonowe? Rower ma mu posłużyć przez całą szkołę średnią, więc zależy mi na solidnym sprzęcie – odpornym na nastoletnie zapędy i bezawaryjnym. Przeglądnąłem już chyba z 50 postów, filmów i opisów – i serio, mam mętlik w głowie 🙃 Każdy rower ma jakiś "średni" komponent, który nie pasuje do reszty zestawu… XD Nie jestem specjalistą, więc będę wdzięczny za każdą radę, konkretny model albo nawet link do czegoś wartego uwagi. Dzięki wielkie z góry! 🙏
  20. Bo kto rano wstaje, ten w upałach nie jeździ A nie, zaraz. Wróć! Do południa jest przyjemnie, a później gorąc niszczy
  21. To może być wagowy klocek. Producent wskazuje na wagę 14,5kg, a Martes Sport podaje 16kg... https://sklepmartes.pl/rower-mtb-nirvana-tour-sf-essential-93ni101-ghost W tym budżecie Shimano będzie bezpieczniejszym i bardziej niezawodnym wyborem.
  22. Rower ten jest całkiem poprawny w tym budżecie. Ponieważ jesteś kobietą, nie przekonuje mnie rozmiar M dla Ciebie, przy tym wzroście zdecydowanie brałbym S, ponieważ M będzie zbyt długie.
  23. Cykanie nie jest w rytm, korb. Jest za często aby było co jeden obrót łańcucha i nie wystepuje podczas jazdy luzem. Ergo - jest to piasta kiedy przenosi obciążenie. Sugestie: - niedokręcona kaseta, lub uszkodzona kaseta ( np luźne nity ). - bębenek lub oś nie są odopowiednio skręcone - do wymiany łożyska ( lub ) do regulacji jeżeli piasta na kulkach - ostatecznie - piasta do wymiany Sugeruję zorganizować sobie inne koło i sprawdzić, czy problem dalej występuje.
  24. Pierwsze 500 km zaliczone. Wszystko mnie w nim zadowala i cieszy, zresztą taką konfigurację sobie wymarzyłem i zrealizowałem. Pomimo, że ebików na rynku są setki, to o takiej specyfikacji i wadze jak na przysłowiowe lekarstwo. Jedyna rzecz mnie trochę denerwuje, że gdy przestaję pedałować przez pół sekundy sekundy słychać cyknięcie takie jak przy kręceniu korbą do tyłu. Będę musiał sprawdzić w jakimś rowerze z silnikiem SX, czy też tak ma? Nie ma to żadnego wpływu na użytkowanie, ale jak stwierdzę, że taka uroda tego silnika, to będę uspokojony. Mam nadzieję, że wreszcie ruszy program dofinansowywania ebików, wtedy będę mógł odzyskać 2500 zł. co jeszcze bardziej mnie uszczęśliwi Plaża w Ustce. Pora obiadowa, a poza tym spadło kilka kropel deszczu dlatego taka pusta. Normalnie to tłumy aż trudno przejść.
  25. Wczoraj
  26. To jest model 1998 albo 99. Zakładam, że zbytnio przez lata nie grzebali w geometrii, więc dla rozmiaru 18" Top Tube (effective) ramy powinien mieć 57 mm, a nie 52. Na 100% w opisie jest błąd, ale w sumie mnie to nie dziwi, bo nie jeden. Pewnie ktoś zmierzył górną rurę od mufy do początku seatstay'a i taki wynik mu wyszedł. Ludzie na wsi gadają, że od tych widelców plomby z zębów uciekają.
  27. Ale że niby co ? Nawet bez patrzenia w tabelki wydaje się to podejrzane...
  28. Gdybym się chciał podroczyć z tym sprzedawcą, to powiedziałbym, że te 27.5" z grubymi oponami są porównywalne wielkością do 28" na cienkich oponach, a prędkość będzie podobna przy odpowiednio dobranym napędzie Ten nowy FX będzie ze zmienioną geometrią ? Odnośnie różnicy masy między amortyzatorem, a sztywnym widelcem, to 1 kg jest raczej minimum, a częściej może to być 1.5 - 2 kg w takim przedziale budżetu i osprzętu. Nie testowałem Specowego FutureShock'a, ale pewnie lepiej z nim niż bez, co może być jakimś pół, czy tam ćwierć środkiem pomiędzy jazdą z amorkiem, a bez (czyli plus dla komfortu). Plusem na rzecz komfortu przy sztywnym widelcu, będą nieco szersze opony z niższym ciśnieniem.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...