Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Czyli ktoś sobie zrobił w okolicy dodatkowe źródło dochodu i kolejny prawdopodobnie ten sam los, jeśli nić się nie zmieni w zabezpieczeniach samego obiektu(działki) czy okolicy. To nowy rower wybierasz "dla kogoś" Jak będzie wiadomo, że jest po co to przyjdą z szlifierką kątową na baterie i kilka sekund i nie ma łańcucha. A co z każdorazowym przewożeniem na działkę? problem odległości? miejsca do transportu?
  3. No to usunęli moje konto na Garminie. Ale mają takie burdello bumbum , że dalej mam konto..... 😁 I właśnie sprawdziłem ile w realu zrobiłem dokładnie kilosów - 3884 . Garmin nawet konta nie umie skasować ... ..są jakieś pytania ?
  4. Nie ma sensu dublować typu roweru (i mówię to jako posiadacz kilku rowerów XC ), więc pomyśl o rekreacyjnym typie MTB, czyli z niezbyt długą górną rurą, ale wyższą główką ramy (np. Cube, Merida). Przyzwoity amortyzator powietrzny powinien pomóc - ustawia się go pod daną masę. Całość z dodatkowym osprzętem nie będzie lekka, ale chyba niska masa nie jest w tym przypadku priorytetem.
  5. Dzisiaj
  6. Jest darmoszka, zostało jeszcze na jedną jazdę:
  7. Aż tak drogiej mi nie trzeba powiedzmy do 150 zł góra.
  8. A jaką masz przednią przerzutkę? Na pewno dobrze podpiąłeś linkę? Prowadzenie linki ma bardzo istotny wpływ na działanie. Jak puścisz po niewłaściwej stronie śruby mocującej to taki efekt może być.
  9. Przejażdżki różne od dosłownie dookoła miasta tylko niestety po dziurawych ścieżkach rowerowych, dystans różny od 20 km powiedzmy po 50km takie spokojne 2/3 godzinne przejażdżki. Myślałem bardziej o jakimś rowerze gdzie można by grubsza oponę wsadzić. Chociaż ten Giant wygląda dosyć ciekawie.
  10. Całe swoje życie (czyli już ponad pół wieku) mieszkam na wyżynie i jazdę grawitacyjną uprawiam odkąd nauczyłem się jeździć rowerem - jak jest pod górę, to potem jest w dół. Gdzie się nie ruszę, mam górki, w każdym lesie, na polu, na łące. Mokry less jest śliski jak diabli, są nierówności, korzenie, kamienie, koleiny, zakręty, trawersy. Myślisz, że na zjazdach puszczam się rowerem bez amortyzacji (zwłaszcza tym na kołach 26") na żywioł, zapominając o hamulcach albo nie wiem, jak ich używać? Hamulce są u mnie w użyciu notorycznie, nie tylko do kontroli prędkości, ale także przyczepności (transfer masy), a klamki hamulca są jednocześnie elementem stabilizującym dłoń - wszak dźwignie mają możliwość poruszania się tylko w jednej płaszczyźnie (wyłączając wynalazki typu dual controll), więc w innych mogą stanowić dodatkowe oparcie. https://ibb.co/Lh0FPjQq Na forum wymieniamy się doświadczeniem, każdy jakieś ma, więc daruj sobie takie epitety.
  11. Konto dziecka jest juz dostępne i mozna ustawić wagę od 25kg, w końcu młodzież widzi właściwe waty, brawo Mywoosh.
  12. Prawdopodobnie przesunęła Ci się nakrętka wraz z konusem na osi piast. Jeśli koło nie ma bicia, ale całe jest przesunięte w jedną stronę widełek ramy, wyreguluj przesunięcie nakrętki i konusa od drugiej strony osi.
  13. Jeżeli chcesz z nich korzystać częściej to może warto rozważyć kupno czegoś lepszego, np. Ortlieb albo Crosso?
  14. Jak temat otwarty do dyskusji , to ... Jak długie mają to być przejażdżki, ile czasu? Pozycja raczej nie ma znaczeniu przy jeździe na szosie i gravelu, ale do jazdy po mieście, lepiej wygodniej mieć bardziej wyprostowaną sylwetkę. Mając już rower: szosowy, gravel i na dojazdy do pracy, to nie lepiej, aby nowy rower na lokalne przejażdżki miał już błotniki i cały dodatkowy osprzęt? np. Giant Anytour CS, Specialized Sirrus 3.0
  15. A gdzie podpięta linka od manetki? 1. Ustawiasz ograniczenie na śrubka L i H - ograniczenie ruchu przerzutki aby łańcuch nie spada poniżej dolnej i powyżej górnej koronki. 2.Ustawiasz odpowiednie napięcie linki manetki, aby biegi płynie "wchodziły". Zgrubnie po przez przykręcenie linki do przerzutki, później regulacja śrubą baryłkową(zaznaczona na Twoim zdjęciu poniżej) przy przerzutce: (wykręcając zwiększa się długość linki, co powoduje, że jest mocniej napięta. I odwrotnie przy wkręcaniu) (może być również przy samej manetce)
  16. Dzięki wielkie za rady. Myślałem by odkręcić bębenek nie tylko żeby mieć go osobno, ale żeby jeszcze przeczyścić całość od strony wewnętrznej, ale faktycznie raczej jest to zbędne, szczególnie że to kolejny klucz do kupienia w nietypowym rozmiarze. Na pewno coś nie gra w tym elemencie bo bez łańcucha koło pracuje ładnie i bez żadnych dziwnych hałasów. Na razie muszę się wstrzymać dalszą częścią, ale dam znać jakie będą rezultaty.
  17. Można prosić ewentualne propozycje co kupić, aby był2 i wodoodporne ?
  18. Odkręcam bębenek, by mieć go osobno na stole. Ale jeśli tutaj trzeba kupić klucz do odkręcania w specjalnym rozmiarze, to to jest dobra rada by nie wykręcać. Klucz do bierzni może TEN będzie pasował.
  19. Po co odkręcać bębenek? Serwis zrobisz bez ściągania bębenka z koła, wystarczy odkręcić wewnętrzną bieżnię bębenka aby zewnętrzny korpus na który nakładasz kasetę zszedł z łożysk wewnętrznych i masz już wszystko na wierzchu. Potrzebny jest jeden klucz taki jak poniżej do odkręcenia bieżni i to wszystko. Smar może być ten sam do wszystkich elementów ŁT43, ważne aby zapadki były skąpo posmarowane tym smarem tak aby się nie przyklejały do korpusu. Kierunek odkręcania bieżni jest w prawo. Jeżeli już wpadniesz na pomysł ściągania całego bębenka to bieżnię należy poluzować lub lekko odkręcić przed ściągnięciem bębenka z koła.
  20. No właśnie że nie,zmieniłem nawet uszczelki na podobne,tłok chodzi gładko.Zestaw naprawczy to 39 zeta,zaryzykuję bo to hamulec na tył.
  21. Tak, też założyłem, że serwisuje się go normalnie, dlatego zdziwiła mnie ta informacja w instrukcji i stąd też post na forum. Ale widać, że jak się chce, to można go rozkręcić i tak jak mówisz, do odkręcenia tego bębenka trzeba imbusa 15, a do rozkręcenia bębenka jest jeszcze osobny klucz. No i chyba smar do łożysk bębenka też musi być inny niż do tych łożysk w piaście? Mam motul xhp 222 i nie wiem czy nie będzie za gęsty. Dzięki za sugestię sprawdzenia bez łańcucha, zaraz to zrobię.
  22. Bo pewnie uszczelki i tłok są spuchnięte. Pełny serwis tego hamulca mija się z celem. Na allegro są Shimano MT520 za lekko ponad 400zł. Za śmieszne pieniądze będziesz miał teoretycznie bezproblemowe 4 tłoki o wiele lepsze od guide.
  23. Bo dzień coraz krótszy...
  24. Bębenek Shimano to taka sama część jak każda inna i wymaga serwisu - w internecie są odpowiednie poradniki z ładnymi zdjęciami. Tylko, że wygląda na to, że w piaście FH‑RS470 do wykręcenia bębenka potrzebny jest klucz imbusowy 15mm (?). Przed rozebraniem bębenka złożyłbym całe koło na gotowo, ale bez założonego łańcucha i nim zakręcił by sprawdzić, czy ten dźwięk na pewno wydobywa się z bębenka.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...