Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. a Ty zawsze jesteś taki toksyczny i nie potrafisz normalnie się komunikować, czy o co chodzi? nie można sobie pogadać na forum, wrzucić swoich spostrzeżeń, opinii ? Jeśli Cię drażnię, to naprawdę nie musisz zaglądać do tego tematu.
  3. Dzisiaj
  4. Skoro nie zrobi to po co zakładasz temat na forum? Chyba właśnie chodzi o to żeby doradzić najlepszy rower w danym budżecie? Skoro nie robi ci różnicy czy któryś jest lepszy czy gorszy to wybierz który ma ładniejsze malowanie i tyle.
  5. jak najbardziej rozumiem, że coś ma lepsze, tylko czy to robi różnice zwykłemu śmiertelnikowi jak ja ? ;]
  6. Nie 3.9, a 4.9 - są tu po prostu nowsze rozwiązania niż w Focusie, który ma prostą główkę ramy i QR...
  7. Po pierwsze to na większości z nich siedziałem, i po takim przejechaniu się jako laik ciężko mi powiedzieć, który jest lepszy. Po drugie ciekawe spostrzeżenie, ale to że się nie znam na podzespołach to nie oznacza, ze mam 2 lewe ręce ;] A nawet jeśli nie dam rady to sklepy w poznaniu czy nawet te internetowe, oferują przygotowanie roweru przed wysyłką, czy jak centrum rowerowe w Poznaniu, przy odbiorze osobistym szykują rower przed wydaniem Dziękuje wszystkim za chęć pomocy, ale serio zaczynam się zastanawiać czy ja będę czuł różnicę między takim focusem 3.7, a np proponowanym Lapiere 3.9
  8. A jak to się ma do rowerów elektrycznych z automatyczną zmianą biegów gdzie pedałujemy a rower sam zmienia bieg. W elektrykach na silniku shimano czuć że silnik "odpuszcza" trochę mocy/momentu i nie ciągnie tak ale mimo wszystko opór z pedałowania pozostaje, ciekawe jak to wpływa na trwałość piasty wielobiegowej.
  9. Rower kupowałem w Bike Atelier, na Bielskiej 38a w Pszczynie. Oni chyba są przedstawicielami Meridy - generalnie mają dam dość duży wybór rowerów tej firmy. Pracuje tam bardzo dobry mechanik rowerowy, z którym można konkretnie pogadać - jak się trafi że ma trochę wolnego i akurat jest w pracy A sprzedawcy jak to sprzedawcy - będą Ci wciskali to co akurat mają na półce. Nie sugeruj się tym co sprzedawca mówi. To dokładnie tak jak ja. Również przesiadałem się z trekkinga krossa trans 5 Wymiary podobne (ja mam 180cm). Nawet nie myśl o L. Zresztą jak przysiądziesz się do M to on i tak będzie Ci się wydawał długi, będziesz na nim mocno wyciągnięty do przodu.
  10. Amor ma gorszy. Co do napędu, to przy normalnej eksploatacji będziesz wymieniał łańcuch i rzadziej kasetę, więc to nie są wielkie koszta, i tym bym się na razie nie przejmował. Gdybyś chciał mieć dropper, to w przypadku Ghosta będzie więcej możliwości. Chat chyba zafiksował się na przerzutce XT
  11. ...a ja się zastanawiam czy dobrze robisz, że chcesz kupić rower z "interneta" - mam wrażenie, że za chwilę będą następne pytania np. jak poskładać rower wyciągnięty z kartonu 😀. Moja rada przejdź się po okolicznych sklepach stacjonarnych i zapoznaj się z ofertą, przejedź się na nich i dopiero wtedy zapytaj tutejszych speców, który rower wybrać.
  12. Myślę że całkiem fajna okazja: https://www.sport11.pl/pl/rower-turystyczny-giant-roam-1-disc-2022-metallic-navy
  13. Wczoraj
  14. to jeszcze jakbyś mógł rzucić okiem na tego ? https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-ghost-nirvana-tour-sf-essential-pd49062/?v_Id=263840 Deorki nie będą tańsze w ekslpoatacji ? Czat mówi, że ma lepsze podzespoły
  15. Marlin wypada gorzej.
  16. hmmm, nie wiem jak Ty ale ja widzę, że jednak ktoś powyżej polecał wybrane przeze mnie, ale nie w tym rzecz. Nie znam się, więc pytam ... dzięki, wygląda bardzo fajnie, czy ten Trek jest do niego porównywalny ? https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-trek-marlin-7-gen-3#additional
  17. U mnie bardzo wąskie, nie dało się nikogo bezpiecznie wyprzedzić, trzeba było skakać Na tej dokładnie ulicy były te niebezpieczne krawężniki. Ogólnie to większość tych jedno kierunkowych jest za wąska, mają często po 1-1,5m szerokości a to jest nic, trzeba znacznie bardziej uważać na innych rowerzystów niż na samochody, prawda taka że po 10 kroć pewniej czuje się na zwykłej drodze . Nawet na dobrze odseparowanej ścieżce z pasem zieleni daleko od głównej drogi też przyprawia mnie często o wściekliznę jak przed nami cały tabun randoma jeżdżący jak chce, często ze słuchawkami na uszach. Może jestem już za stary i zbyt obmierzły, ale znacznie lepiej i pewniej czuje się na zwykłej drodze.
  18. A takie buty... obwodnica Skawiny i dalej na Kalwarię mam takie coś tylko panowie to jest nowa droga. Dajecie foty z lasu a jak się to ma do drogi gdzie po obu stronach zaraz są pola czyli prywatna własność. Trzeba by to wykupić czyli koszta rosną a proszę wybaczyć nie daje to gwarancji, że nie zobaczycie i tak na drodze tych na szosach albo innych uparciuchów co w ogóle takie coś jak DDR mają za nic. Jakiś giga turystyczny projekt typu wokół Tatr od NT pod Czarny Dunajec to warto się gimnastykować ale nie na owym "zadupiu donikąd". No ja nie mam problemów ale też moim zdaniem to nie jest tak, że przykładowo na wycieczkę z dziećmi każda droga i DDR jest idealny. Trzeba poszukać czegoś bardziej pod swoje oczekiwania. Wszystkim nie dogodzisz bo same drogi są różne.
  19. Kilka przykładów z okolic gdzie jeżdżę, czyli okolic Bydgoszczy: okolic Świnoujścia (akurat ten pas w tym miejscu jest zbyt wąski): i w Niemczech na wyspie Uznam: @Mandoleran nie twierdzę, że to rozwiązanie jest idealne, wolę pas zieleni ale pas jest na tyle szeroki, że spokojnie można kogoś wyprzedzić czy się z kimś wyminąć bez skakania po krawężnikach
  20. Niekoniecznie, jak dobra cena to jak najbardziej kupić. Wielu chce pomacać choćby rower przed zakupem, zobaczyć najzwyklej w świecie jak wygląda. Przymierzyć ciuch, kask, okulary, buty czy dobrze to wszystko leży , z tym właśnie mam największy problem a wierz mi że wolałbym nawet nieco wydać więcej niż szukać i tracić czas po internetach i odsyłać bo jednak nie pasuje.
  21. Tego typu droga właśnie jest patologią, wyobraź sobie że chcę kogoś wyprzedzić to mam tutaj z miejsca bardzo utrudnione zadanie, bo nie dość że muszę zobaczyć czy coś za mną nie jedzie, to jeszcze trzeba skakać żeby na tych krawężnikach się nie wypierd... U mnie też coś takiego było, na szczęście zdemontowali bo więcej z tego było szkody niż pożytku.
  22. nic mnie nie wkurzyło... jestem niezwykle spokojnym człowiekiem nawet na kolejne pogodowo spaprany weekend patrzę z uśmiechem kur..... ka
  23. Dzisiaj o tym rozmawiałem z Żoną jadąc samochodem i widząc nową ścieżkę wybudowaną wzdłuż ruchliwej drogi, na istniejącym rowie odwadniającym, za bardzo grube pieniądze (pod DDR jest położona kanalizacja deszczowa, to robi koszt). Na prawo i lewo hektary pól rolniczych, można budować lotnisko na tym. No więc ruch na drodze jest naprawdę duży a droga prosta więc kierowcy sypią. Na tej drodze znajoma straciła życie bo siatki z zakupami ściągnęły ją pod ciężarówkę. Jest duże ryzyko, że na tej nieoddzielonej DDR stałoby się podobnie. Z drugiej strony głupi manewr kierowcy i przejedzie po tobie bo oddziela nas 10 cm krawężnika. Jak w spokoju jechać takim DDR z mniejszymi dziećmi albo puszczać je do szkoły?? Tymczasem kilka kilometrów dalej, nowa ścieżka poprowadzona po polach, ZA rowem odwadniającym, dużo taniej i dużo bezpieczniej bo dalej od jezdni (screen poniżej). Uwierzcie mi, że jakość jazdy nie do porównania. W terenie zabudowanym nie ma to znaczenia ale przy drogach gdzie jeżdżą stówką i więcej to jest mega różnica.
  24. @wr81 no tak ale po drugiej stronie ulicy masz ogromny parking tamtejszego centrum handlowego, Deca i tak dalej. Co do reszty to nadal chcę pomacać choćby rower przed kupnem, kupić nawet awaryjnie konkretne opony do enduro w Krakowie to nierealne często albo inną część jak padnie. Przymierzyć i kupić buty... Jak w pi..zdu zamknie się z 80% dotychczasowych sklepów to wielu gorąco zapragnie czegoś takiego jak CR. Byle tylko mieli asortyment. Nie wiem, nie byłem wiec sam jestem ciekaw jak to będzie.
  25. Dobry dzień, mam malutkie do składanego koła w obecnymbmam kasetę SENSAH MTB-CR-HR12 10-50T i chciałbym zamienić ją na coś pokroju SHIMANO Deore XT CS-M8200 10-51T lub SHIMANO Deore CS-M6100-12 10-51T (łańcuch Deore CN-M6100 i korba PROWHEEL MPX, 32T/170mm i przerzutka Shimano Deore RD-M6100, 12-rzędowa) i mam pytanko czy wszystko będzie śmigać czy będzie trzeba kupić np.: dłuższy łańcuch.
  26. @Greg1 ja z Małopolski jestem i szczerze na tego typu drogach nie mam pojęcia jak miałby wyglądać ten pas zieleni. Jak mi wytłumaczysz, pokarzesz na fotce, przekonasz to na pewno się pokajam i przeproszę. To co dałeś na fotce w sensie krawężniki to jest jakiś dramat dla mnie. Ogólnie ja mam bardzo male wymagania co do DDR-ów i chyba to jest problem. Bardziej rozbawił mnie temat DDR-u na zadupiu. @DyktaTusek w tej chwili masz przebudowywany cały ciąg "zakopianki" w Opatkowicach. Za chwilę ruszy całkowita przebudowa od autostrady z nowym wiaduktem nad torami. Dalej jadąc do Myślenic bo zostały do roboty tylko zdaje się Jawornik i Głogoczów masz dwujezdniową drogę gdzie spokojnie setą idzie jechać bezkolizyjnie. Wniosek z tego taki, że żadna nowa droga nie jest potrzebna i wcale "zakopianka" nie pęka w szwach. To są bzdury. Tej drogi nie chce cały południowy Kraków czyli kupa ludzi, wszyscy dalej i same Myślenice. Lepiej ponarzekaj sobie na to co się dzieje na obwodnicy tam koło Ciebie w Skawinie i czemu nie ma szybkich widoków na 3 pas gdzie dookoła pola i las. Sidzina ma kolej , potencjalnie kolejną, autostradę i jest tam taki ruch od rozbudowy Klinów i jej samej, że szok. Mogilany protestują bo są już przecięte obecną drogą, ma tam być puszczana kolej do Myślenic, za chwilę ruszy budowa BDI. Weż tam im jeszcze wpiernicz lotnisko do kompletu A teraz najlepsze bo każdy wariant nowej "zakopianki" to przynajmniej kilka tuneli i teraz jak sobie polecisz swoją furą na tych ~20km to będziesz co chwila zwalniał na odcinkowych pomiarach prędkości a do tego miał na tyłku sforę policmajstów. Tej drogi nie będzie i tyle. Zapraszam do uzdrowiska Swoszowice i przepięknego tamtejszego parku to może zrozumiesz, czemu ludzie nie chcą by im dewastować życie. Masz pytania to chętnie odpowiem ale może nie w tym temacie tylko jakimś innym.
  27. W takiej piaście ,biegi zmieniamy bez obciążenia,czyli nie kręcąc pedałami.Wtedy działa najlepiej,po to jest aby biegi zmieniac stojąc na światłach,itd.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...