Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. 20 mm obręcz - to i 1,4'' wejdzie.
  3. Dzisiaj
  4. Wczoraj zrobilem upgrade z chargera rc na 3.0 rc2 więc na razie się wstrzymam z grzebaniem w tlumiku :p
  5. Tez juz raczej ostatni raz szejkowalem🙂ogólnie sam napęd na razie mi wystarczy do uzyskiwania potrzebnych mi prędkości ale jak faktycznie te 1x12 będzie tak żarło te zębatki przy jeździe po mieście to w przyszłości zastanowię się nad czym dwublatowym bo do tego to raczej nie wsadzę większej zębatki niż 34
  6. PEGASUS AVANTI SPORT 18 - główna "wada to napęd 3x6 i ogólne wyposażenie "niskiej klasy"; w tej cenie można mieć lepiej wyposażony rower marek takich jak chociażby Kross, Kands. Ma błotniki, ale córka i tak pewnie nie będzie jeździć w deszczu/po deszczu . Pytanie dodatkowe to ile km mają mieć te "lajtowe jazdy"? A jeśli przebieg ma być niewielki to czy nie lepiej pomyśleć o rowerze z napędem 2x czy nawet 1x - łatwość obsługi, jedna przerzutka(obsługa z przodu 3-ch blatów nie musi być tak oczywista - tutaj pytanie o obecne doświadczenie) Poniżej kilka propozycji modeli(bez sprawdzania ramy wzrostu): Kands Canavaro Kands Crossline Kross Move 1.1 Kross Evado 3.0 TABOU FLOW 3.0 MTB INDIANA X-Pulser 3.7
  7. Mam Kross Level A2 i chciałbym siedzieć bardziej wyprostowany. Jaki mostek polecanie żeby to osiągnąć? Chodzi mi o wyżej i bliżej siodła. Po prostu chciałbym jak najbardziej pionowo siedzieć. Albo kierownica inna. Pomóżcie coś.
  8. https://roweryok.pl/pl/rowery-trekkingowe/1730-p1730-rower-pegasus-avanti-sport-18-28-d-bialy.html?srsltid=AfmBOoq5U8L9Pdq5F-7dETnvqK4JYQ2tYZ3PQYqBkdxstM261CozX0mB Takie rower dla córki przymierzała się i pasuje tylko czy za 1700 warto. Z plusów że to na miejscu i jakby co to gwarancja czy serwis nie musze wysyłać itp. Trochę mnie te przekręcane manetki martwią ale w sumie to bez znaczenia. Rower ma być na takie lajtowe jazdy. Link to nie ten sklep ale ten model. Chyba że coś na sklepie zmienili ale to sobie sprawdzę. Raczej wszystko wyglądami na to samo.
  9. Wczoraj
  10. @Mandoleran Też nigdy nie będę szejkiem... @uzurpator A może nadal jest więcej sprzętów dwu i trzyblatowych ? Ja dostrzegam u niektórych (trzeba by badania statystyczne zrobić, ale to zauważalna część populacji) jakąś niechęć do zmiany przełożeń - nie wiem z czego to wynika, bo ludzie są z natury wygodni, czyli lubią iść na łatwiznę, a tu jakby odwrotnie, i cały czas pod górkę, nawet na płaskim No i nie ma jednak co mieszać graweli z MTB, nawet jeśli spora część jest wykorzystywana przez Kowalskich w podobnych okolicznościach przyrody (może stąd się częściowo biorą problemy braków w napędzie). Czyli 26", czy 27.5" na zdjęciu (obstawiam 26) ? Patrząc z własnej perspektywy, to nie szukam prędkości samej w sobie. No dobra, niedawno zdarzyło się 2 x jechać kilkaset metrów w przedziale 40 -45 km/h, i na 1x11 było żwawo, ale brakowało paru obrotów, żeby 1x12 miało sens - widocznie za słaba noga. Dodam, że na płaskim, na blatach 32 i 36, i oponach 29 x 2.25" z niskim ciśnieniem. Ogólnie korzystam na dojazdach z zębatek 5 -11 (po rozpędzeniu pewnie najczęściej 8 -10), 1 sporadycznie w terenie. Kaseta w rowerze z blatem 32 ma 10 k km i nadal przyjmuje kolejny łańcuch (chyba 5 ostatnio). Nie wymieniałem żadnej zębatki. Kadencja średnia (dojazdy + teren) prawdopodobnie nadal 80 -85 (jeździłem czasami z pomiarem - bardziej z ciekawości niż potrzeby). Grawel dla mnie może nie istnieć - nie muszę być szybszy na dojazdach, a wolę mieć przewagę w terenie (zresztą typowy napęd grawelowy byłby dla mnie za twardy w terenie, o braku amortyzacji i gorszej geometrii nie wspominając).
  11. co wy chcecie od tego roweru ?Jest duzo l;epszy w serwisie jak te wszystkie nowe kontrukcje które nam producenci wciskaja na siłę. Ma linki zewnetrzne co jest lepszym rozwiazaniem jak wewnetrzne prowadzenie itp. rzeczy mozna samemu zrobic.
  12. Natomiast upgrade kit do 3.1 to już warto przemyśleć
  13. @naphozordZerknij mam fajnego kellysa Spider 90 stan idealny, mam też spidera 70 za trochę poniżej 2000zl https://www.olx.pl/1012455603
  14. Myślę nad wymianą sprężyny powietrznej w Lyriku z Chargerem 3.0 RC2 na taką z buttercupsami. Warto? Ma to sens?
  15. Cześć, potrzebuję porady dot. dobrych / szybkich opon na asfalt do obreczy MERIDA COMP CC 20 IWR. Wstępne typy 1.Maxxis Torch 2.1 - tu sie zastanawiam czy nie będą zbyt wąskie 2. CsT b-trail 170 tpi dual comp 2,25 3.Schwable Hurricane Addix 2,25 ale może macie co polecenia coś lepszego . Dzieki
  16. Aktualnie za 49 zł ( no sakre ble przepłaciłem kupując drugą parę)
  17. Masz licznik km w danej trasie i ogólnie ile przejechałeś kilometrów z tym licznikiem. Minus jest taki ze nie da się ogólnego przebiegu ręcznie ustawić.
  18. W Jula są spodnie Koyaba za 79 zł zielone i czarme . Calkiem spoko
  19. Co prawda nie na gumce, chociaż częściowo gumka też jest ale od wielu lat używam i nawet kupiłem drugą parę w innym kolorze - spodenki Forclaz MT500 z Decathlonu, mam już czarne i beżowe. Widzę , że teraz nazywają się Simond i nie ma beżowych ale są zielone khaki, jeszcze lepszy kolor, będzie następny zakup Uważam, że są rewelacyjne do właśnie takich zastosowań jak sakwy, trekking i na codzienne spacery też się nadają, są szybkoschnące, lekko rozciągliwe, mają fajne kieszenie a ta boczna na suwak na prawym udzie ma dodatkowo wewnętrzne, gumowe mocowanie a'la kieszeń na telefon: https://www.decathlon.pl/p/_/R-p-351375?mc=8853412 Jakiś czas temu było w Decathlonie mnóstwo reklam rowerów grawelowych i bikepackingu gdzie rowerzyści byli ubrani właśnie w te spodenki:
  20. No widzisz szejkowanie to samo zło (nie mogłem się powstrzymać ) , ja nigdy nie szejkowałem i nie zamierzam A tak po prawdzie, to faktycznie masz nieodpowiedni rower do własnych zastosowań. Warto jak nie teraz, to w przyszłości pomyśleć o czymś innym, a ten sprzedać
  21. Cześć. Ja stopkę zakupiłem w sklepie który mi składał rower. Serwisant dobrał stopkę pod rozstaw śrub, z tego co mi mówił odlew stopki nie mieścił się w tej wnęce pod stopkę która jest w ramie. Ale on pod frezował odlew stopki tak aby pasował do wnęki w ramie. Mam nadzieję że trochę pomogłem.
  22. Bliitz - 15036 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 13797 km (mtb, szosa + trenażer) [8728 km outdoor] bashey_pl - 6803 km (cross 3.3kkm, gravel 2.3kkm trenażer 1.2kkm) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) SpinOff - 5904 km (szosa, gravel, trenażer) provayder - 5542km (szosa, MTB) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) przeciętny - 5000 km (mtb,grv) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3835km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3625 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Grochu86-2496km(gravel,szosa) Lextalionis - 2305 km (gravel) CoolBreezeOne - 2165 km (MTB) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) JWO - 1966 km (MTB) revolta - 1915 km (MTB) Sansei6 - 1777 km (MTB) Cross90 - 1304 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) D1ckSteele - 649 km (szosa) 856km (trenażer) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  23. Aby mieć podjazd mający 100m przewyższenia to musisz dojechać do miejsca które jest na pomarańczowo lub czerwono na mapie. Nawet w GOP największe przewyższenia mają ~50m deniwelacji. Topografia akurat w dużej mierze determinuje nachylenie, bo na rowerze jeżdzisz po drogach i traktach conajmniej pieszych. Nikt o zdrowych zmysłach nie wytycza drogi o nachyleniu 10% jeżeli absolutnie nie musi. Więc nawet jak gdzieś tam jest jakiś kawałek 10%, to ma on maksymalnie kilka metrów długości. Np na mierzei wiślanej, o tutaj: https://www.google.com/maps/@54.3814788,19.4424644,3a,75y,339.96h,79.8t/data=!3m7!1e1!3m5!1sq4o96atAOyeVrNL8MtvxYg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D10.202786717795632%26panoid%3Dq4o96atAOyeVrNL8MtvxYg%26yaw%3D339.9581930431173!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDcwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D Jest 11% na odcinku ~100m. Chcesz poświęcić, w praktyce, pięć/sześć biegów z kasety i podwoić/potroić koszty eksploatacji na takie zmarszczki? Tak na marginesie, to akurat pamiętam to z wakacji kilka lat temu. EDIT: Mieszkałem lata temu we Wrocławiu. W promienim 20km od miasta największą przeszkodą terenową są podjazdy pod wiadukty i zjazdy pod przejścia dla pieszych. Tam też mam piłować 32 x 10-51? Dlaczego zakładasz, że brak umiejętności obsługi roweru ( gdzie w dzisiejszych czasach jest od tego jedna wajcha ) podpiera akurat Twój argument? Ja akurat częściej widzę ludzi jeżdżących na kombinacjach mała-mała. Tak anegdotycznie. Mojej żonie zmieniłem, bez mówienia jej, koronkę w ebiku z 15 na 18 lub 22T ( silnik Bosha gen 2 ). Zrobione właśnie dlatego, aby wycentrować wykorzystywane koronki na środek kasety i bez wiedzy i zastanawiania się od razu zaczęła korzystać z większych zębatek. Podobnie jak i kilka innych laików którym robiłem rowery i mam przyjemność czasem jeździć. Mam nawet kontakt z osobą intelektualnie upośledzoną, której za chiny nie wytłumaczysz co to kadencja. Ale kilka jazd, pokazanie jak działa dżwignia i normalnie, instynktownie używa całej kasety. Syndrom jazdy na zbyt wysokich przełożeniach to był powszechny kiedy normą były napędy 2x i 3x i przemożny lęk przed zmianą biegu z przodu. Poniekąd słuszny, biorąc pod uwagę jakość makrokeszy. Jeżeli jest jedna rzecz, za którą cenię napędy 1x, to ich intuicyjna obsługa nawet dla laika. Co do zębatki 40T. Jakoś grawelarze cisną na kołach 700c, z oponami 50mm i krzywda się im nie dzieje. Jak prostą kierownicę zapodamy, to magicznie nagle przełożenia się zmieniają? Sam zresztą w krosiwie mam napęd 40/28 z kasetą 11-34 ( 2x12 ) i sobie po GOP jeżdżę. Z młynka korzystam sporadycznie. W tym rowerze wcześniej miałem 1x12 z zębatką 38T, ale miałem części do 2x, to założyłem. I tak, geometria trochę starożytna, a pod dupcią mam sprężynkę, bo lubię.
  24. Raczej trudne to nie jest demontuje kasete ściągam nakładkę z osi i bębenek schodzi.Codzi mi o te trzy zapadki co są ruchome na nie kaplem po kropli o.sylikonowego Chodzi mi o zespół główki piasty myślałem że to jest bębenek Po tym suszeniu to już dwa razy smarowalem później kilkadziesiąt zakręceni korbą do tyłu rower zostawiłem na noc żeby smar dobrze sciekł i rano przetarcie szmatką I sory że wałkuje ten jeden temat cały czas i wiem że najlepiej to od razu było by wymienić łańcuch i ewentualnie później kasetę bądź ostatnie koronki ale na daną chwilę brak budżetu
  25. A może łańcuch na ogniwach zrobił się sztywniejszy/mniej elastyczny (za mało smaru po tym płukaniu i suszeniu), i stąd problem ?
  26. No właśnie to jest nowy rower przejechane ok 600 km nie było problemu z tym przeskakiwaniem dopóki nie wyszejkowalem łańcucha powiesiłem go na haczyk i tak sobie wisiał ok tygodnia (urlop)wróciłem założyłem (spinka kmc12x nie kierunkowa) olej używam zefal extra wet i się zaczęło przeskakiwanie
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...