Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jak pęknie to będę spawał. Po za tym dartmoor i pękanie idzie w parze.
  3. Wierzę, ale chciałbym jednak kupić rower po fizycznej przymiarce, bo naprawdę mam niestandardową budowę ciała + trochę różnych problemów ortopedycznych. Wiadomo że niekoniecznie muszę przymierzyć ten konkretny egzemplarz który finalnie kupię, ale często ta sama rama jest w całej gamie modelowej producenta i wystarczy przymierzyć jakąś jego wersję osprzętową i potem tylko pilnować czy zamawiany rower ma tę samą geometrię. Natomiast co do Radeona to nie widzę go w ogólnej dystrybucji PL, a wielka szkoda bo na papierze mocny zawodnik...
  4. Przy Twoim wzroście wchodzi w grę tylko ostatnia pozycja.
  5. Nie ma problemu z dostawą z Niemiec.
  6. Widziałem że wielokrotnie polecany na forum, ale czy dostępny w Polsce w sklepach rowerowych?
  7. Wiedz jedno - z crossa górala nie zrobisz, odwrotnie duża szansa. Kwestia czy wystarczą Ci opony, które wejdą do Roama na tył, bo z przodem nie ma obawy.
  8. Bez problemu ustawisz m592 na 7 rzędów.
  9. Czy ktoś może dysponuje jakimś manualem do tego dampera? Na stronie https://www.srsuntour.com/pl/products/rear-shock/RS25-Raidon-R-METRIC-7852.html bardzo ubogo... Na YT również, chyba 🙂.
  10. Radony są OK - sam mam zrobione kilkaset na 8.0 - typowy, wygodny ścieżkowiec. Można się jedynie "doczepić" na siłę to dosyć wąskie obręcze jak na dzisiejsze standardy (26mm).
  11. A widziałeś tego Radona? Jak pasuje napęd 1x to moim zdaniem świetny rower za te ~3k. https://www.bike-discount.de/de/radon-jealous-al-6.0-1 Nie wiem jak tam z geometrią ale tak to wygląda.
  12. Współczesne torpedo... https://theradavist.com/retrotec-kickback-actuated-disc-brake
  13. @Dokumosaale ten zestaw pdpowiedział mi Trailheads...No trudno, zamówiłem już prawidłowe, bez kołnierza. Jeszcze zaytam o poziom oleju w blokadzie/tłumiku. Serwiswka mówi 100 ml, oil height to 71-77 mm. Po zmierzeniu tłumika od brzegu korka po dolny oring wychodzi ~91 mm. Czyli wychodzi na to że jakieś kilkanaście milimetrów tłumik byłby zanurzony w oleju. To ile go w końcu wlać? Robiąc research na forach czy YT, prawie wszyscy leją mierząc wysokość samemu, nie stosując wartości podanej w serwisówce. Dochodzę do wniosku że całe te wpsarcie techniczne RS'a jest o kant tyłka potłuc...
  14. Dzisiaj
  15. sportano.pl - negatywna Zakup w środę rano, z adnotacją "Wysyłka już dziś! Zapłać w ciągu 6 godz 51 min" Chwalą się że przy zakupie do 17:00 nadadzą paczkę DPD tego samego dnia. Potrzebowałem kasety na następny dzień, więc dołożyłem i kupiłem u nich zgodnie z ich deklaracją. Informacja, że paczka gotowa do nadania wszystko szło dobrze. Jednak informacja od DPD że paczka nadana dopiero o dziwnej godzinie 23:59 (jakby chcieli mieć podkładkę) i oczywiście nici z dostawy następnego dnia roboczego. Na papierze zatem towar w 24h, i fakt DPD podobno odebrało 1 minutę przed północą, ale realnie dostawa w 2 dno. Odradzam jak komuś się spieszy, kombinują i fałszują statystyki.
  16. Miałem wcześniej unibike crossfire z 2x, obecnie mam canyona pathlite 7 z 1x i w tym canyonie mam większą rozpiętość przełożeń (wg gear calculatora jedna dodatkowa przerzutka na podjazdy). Więc to nie jest takie oczywiste, że na 2x będzie bardziej uniwersalny. Wiadomo, że każdy ma swoje preferencje i swoje racje. Osobiście po przesiadce na 1x nigdy już nie wrócę do 2x, wygoda użytkowania jest nie do pobicia, dodatkowo bez przedniej przerzutki rower może być lżejszy, mniej kabli.
  17. To nie wina/zaleta kół ale opon. Chrobotanie napędu da się zminimalizować - ale tak będzie się działo przy 1x przekosach. Problem jest taki, że nie będzie to miało wpływu na jakiekolwiek twoje zauważalne wyniki. Tych kilku wat po prostu nie poczujesz.
  18. Suport był dokręcony, luz pojawił się na samym łożysku. Co z resztą orzekł serwis i wymienił na gwarancji. Co do kół, możliwe że masz rację. Jak pisałem ten rower to dla mnie "powrót do przyszłości" i mogę być z tym standardem nieobyty;) Duże koła są zauważalnie wolniejsze przynajmniej dla mnie, więc możliwe że jestem nienormalnym użytkownikiem Jednak to co dla mnie wadą dla innych będzie zaletą. Te koła zauważalnie wolniej się rozpędzają, łatwo to zauważyć na ostrzejszych zjazdach lub przy ruszaniu co daje dla sporej części początkujących taki plus, że później mogą zacząć hamować. Poza tym, te koła są o wiele stabilniejsze i zdecydowanie redukują nierówności co jest ich największą zaletą. A co do napędu: na ostrych długich podjazdach kiedy wykorzystuję 51 zębów z tyłu intensywnie przez dłuższy czas osobiście czuję pod butem jak łańcuch "chrobocze". Pomimo, że jest idealnie czysty i nasmarowany czuć, że się gnie i że nie przenosi siły w idealny sposób (z resztą fizyki się nie oszuka). To zjawisko zauważam głównie na skrajnej 51-ynce, na 45 jest to już prawie nie zauważalne. Nie wypowiem się odnośnie 10tki, ją używam jeszcze dość rzadko;)
  19. Łyżki obojętnie - liczy się, że z tworzywa a nie metalowe. Dętka - patrzysz do jakiej szerokości opon pasują (chociaż jak będzie mniej czy więcej to problemu też nie będzie) i jaki masz wentyl w obecnej dętce. Producent nieistotny (chociaż sam kupuję konciaki). np te: https://www.centrumrowerowe.pl/detka-continental-tour-28-all-pd9101/?v_Id=53714
  20. Hmmm patrzę na te polecajki od Was, na ich geometrię, wpisałem je w poniższą tabelkę: Pierwszy to mój obecny Kross, który jest mi "za krótki", lub inaczej mówiąc oferuje zbyt pionową pozycję. Giant, Trek i Marin w liczbach wydaje mi się że oferują podobną długość co mój obceny rower, w sensie widzę różnice, ale nieduże. A na końcu Merida 300 w wersji Lite, jeśli dobrze rozumiem te parametry, to pozycja będzie się bardziej różnić od mojego Krossa, będzie bardziej pochylona?
  21. Wiesz, ta jest dla mnie raczej optymalna. 12-32 daje radę, aby przycisnąć po asfalcie i wjechać na trochę do lasu. Przerzutka jest w tej chwili najzwyklejszy Tourney. Ale planuje wraz z łańcuchem oraz kaseta również wymienić przerzutkę. Tu też mam zagwozdkę. To będzie w sumie pierwsza moja taka poważna robota. Myślałem o Daore m592, lub jakaś wersją z Alivio. Natomiast w sklepie ktoś mi podpowiedział, że tylko Acera, bo jest siedem rzędów. Z tego co pamiętam to dało się chyba przerzutkę 9 ustawić na 7. Chyba, że coś się zmieniło. Też zastanawiam się z klamkomanetkami, czy te pociągną na lepszej przerzutce. Są to wersje montowane do cliffa 10. Wrzucę zdjęcie. Dziekije za pomoc.
  22. OK, taka będzie odpowiednia? https://www.centrumrowerowe.pl/detka-schwalbe-standard-28-cali-pd8502/?v_Id=227706 Kierowałem się marką (taka jak opona ) i Rozmiar 700x45c. Co do łyżki, coś takiego? https://www.centrumrowerowe.pl/lyzki-do-opon-bike-hand-yc-3123-pd45662/
  23. Brzmi jak bełkot ejaj. Niezbyt bym się tym przejmował.
  24. Cześć, Czy ktoś miał z tym do czynienia? Taki oto opis przesłał mi jeden ze sprzedających: "masa nowej Reby Gold z tłumikiem Isolator mieści się w zakresie wagowym poprzednich generacji (czyli około 1600–1700 g), co oznacza, że RockShox nie zwiększył jej wagi, mimo zmian konstrukcyjnych. Co to za tłumik: Isolator 2P/3P „Isolator” to nowy tłumik RockShoxa wprowadzony od sezonu 2024, stosowany w tańszych modelach jak Judy, Sektor, ale też właśnie Reba Gold (czyli wyższy segment XC/trail). Występuje w wersjach: - 2P – 2 pozycje: Open / Lock - 3P – 3 pozycje: Open / Pedal / Lock Jest to hydrauliczny damper zamknięty z manualną lub zdalną kontrolą kompresji, nastawiony bardziej na trwałość i prostotę obsługi niż na ekstremalną precyzję działania. Ma charakterystykę podobną do starszego Motion Control DNA, ale uproszczoną i z nowym systemem zamykania obiegu oleju. Plusy tłumika Isolator (w Reba Gold): - Bardzo dobra sztywność i płynność działania (duży skok, nowe golenie 35 mm) - Stabilna praca w każdych warunkach (mało wrażliwy na temperaturę czy zabrudzenia) - Możliwość montażu zdalnej blokady (remote lock) - Wyraźne różnice między trybami (Open / Pedal / Lock – wersja 3P) Minusy / ograniczenia: - Mniejsza regulacja niż w wyższych tłumikach typu Charger (brak regulacji low-speed compression, tylko presetowane tryby) - Bardziej „platformowy” feeling w trybie Pedal – nie każdemu pasuje - Zbyt prosty dla zawodników XC Elite – ale świetny dla ambitnych amatorów i trailowców" Czy ktoś już na nim jeździł, testował i z prktycznego punktu widzenia może coś o nim napisać?
  25. Jeszcze bym do tych dwóch powyższych dołożył Marina DSX 2, ewentualnie DSX 1
  26. Cześć! Ostatnimi czasy wpadłem na (idiotyczny) pomysł zakupu na swoje urodziny pomiaru mocy. Wszystko zaczęło się od chęci kupienia taniej korby do mierzenia watów, a skończyło się na rozważaniach co do tego jakie pedały są według Was lepszą decyzją zakupową. Chodzi mi tu o "wszystko": dokładność, powtarzalność, praca przy niższych temperaturach raczej nie ma dla mnie znaczenia, "renomę", masę, "łatwość sprzedaży" i co tam ktoś jeszcze może sobie wymyślić. Co według was wygrywa w tym zestawieniu: Favero Assioma PRO MX-1 vs Garmin Rally XC100 Zakładając, że Favero kosztuje coś około ~2000zł, a Garmin ~2400zł. Warto dopłacić? Osobiście ciągnie mnie do "ekosystemu" Garmina z racji, że po prostu już tam siedzę, ale czy warto? Po za tym chyba nie ma jakiś wielkich przewag po stronie Garmina - tutaj w sumie pomyślałem o tym, że Garmin ma wymienne baterie - co pozytywnie mnie nastraja, że nie padnie w nim jak potencjalnie w Favero jakiś wielokrotnie ładowany akumulatorek i co wtedy? Wiecie może jak w nich wygląda upgrade? Natomiast temat korby porzuciłem bo w sumie.. Mam szosę, mam gravela, szosa się trochę kurzy, ale mam nadzieje, że to się zmieni.. Zawsze można przerzucać pedały w razie potrzeby i mieć dwie pieczenie na jednym ogniu. Dzięki z góry za każdy komentarz, pozdrawiam!
  27. Not Another Drop · Ikebe Shakedown The Illusion · Ikebe Shakedown
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...