Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Przepraszam, że przerywam wątek o ciuszkach. Nurtuje mnie pytanie, czy ktoś ostatnio kupował ramę na Ali ze zwykłą przesyłką i jakie go spotkały dodatkowe opłaty w Polsce? Pytam, bo jakieś 6 lat temu musiałem dopłacić ponad tysiąc na poczcie (antydumping, cło i opłata pocztowa), ale to była rama kupowana bezpośrednio od ICANa. Na Ali są sprzedawcy, którzy nie mają opcji przesyłki za 400-600zł pod tytułem "Sellers shipping method" (tax-, duty-free).
  3. Możesz jeszcze użyć zacisku podsiodłowego do którego dałem link gdzieś wyżej
  4. Witam, postanowiłem w końcu spróbować przesiąść się na spd, czy buty MTB SHIMANO SH-XC100 będą odpowiednie na początek czy rozglądać się za czymś innym. Dodam że czasami np po dojeździe do pracy potrzebuję trochę się przejść i nie wiem czy bd w nich to możliwe. Dzięki z góry za odpowiedź.
  5. Całe szczęście trzydzieścidwucalery są już tuż tuż, także idzie ratunek dla długonogich!
  6. Dzisiaj
  7. @eloo no właśnie nie mam, specjalnie poszedłem sprawdzić. Odpowiedź od Canyona na zdjęciu Więc wychodzi na to, że Ortileb Quick Rack będzie rozwiązaniem
  8. I elegancko poprowadzisz pancerz po ramie 🙂. I Ty w tym wszystkim martwisz się łańcuchem...? Serio? Długość dobierasz jak już wszystko będziesz miał zamontowane.
  9. Tak, chcę mieć rower jak ktoś ładnie napisał "one for all - heavy duty" co pojedzie po wszystkim i wszędzie dojedzie. Nie każdy ma garaż, w którym trzyma 3 rowery. Ja mieszkam w mieszkaniu w mieście, mam czasu tyle ile mam, nie chce mieć rowerów trzech, nie chce serwisować trzech. Mam crossa, szukam MTB XC, więc już będzie drugi - a miejsca mało, więc docelowo ma go zastąpić. @marvelo To dobry zestaw naprawczy, na bazie jeszcze istniejących komponentów 3x9. Przedni blat 42T idealnie tu wchodzi w pojemność tylniej przerzutki dla kasety 11-36. Niestety, do 3x9 lepszych grup nic nie ma. Za 400 zł bajka, pół roweru wymienione, jedzie, działa. Sam modernizuję crossa 3x9, bo go lubię i szkoda , że na Ciebie wcześniej nie trafiłem, bo części mi już przyszły. Ale o tym w innym wątku napiszę, bo utknąłem. Chcę kupić MTB XC z karbonu i chcę mieć w nim uniwersalny napęd - to już było opisane. Czyli obecnie kupno roweru MTB musi wyglądać tak: - kupuję rower MTB XC z kasetą 12s : 10-51, bo większość takie ma, lub szukać od razu 10-45. - musze wymontować cały napęd, kupić korbę dwurzedową, manetkę , linkę, wywalić kasetę 10-51 i kupić 10-45, jak się okaże, że przerzutka tylnia nie ogarnia 2 rzędów to też wymienić przerzutkę tylną. Kupic przednią przerzutkę, linkę, manetkę. Ramy mogą nie mieć kanałów na prowadzenie linki do przedniej przerzutki, bo po co skoro producent nie przewiduje 2 blatów z przodu. Korba typówka dwurzedowa to 36/26, szukam 38/28 i nie mogę znaleźć. Czyżby potrzebne są nowe robótki i wymiana obu zębatek w nowej korbie ? Przednie Altusy mają pojemność 20T przy korbach 48T a XT/XTR teraz po 10T ... Korba 38/26T - była by też dobra. No ale przerzutka - poj. 10T !!! Przerzutka przednia musi być więc XTR FD-M9100 do 38/28. Pytanie co z długością łańcucha wtedy. Ogarnia ten co był - czy też wymiana na inny ? Niezła jazda. Nie dziwię się, że pacjent idzie i kupuje mając MTB, jako drugi Gravel i stawia do kąta... Problem w tym, jak zabrać drugi rower na plecy w trasę, żeby sobie zamieniać w zależności od terenu... Rower MTB XC allrounder SUV 12s : 38/28T x 10-45T - jest widzę do ogarnięcia - ale dużym dodatkowym kosztem, gdzie na nowy rower, to powinienem wsiadać i jazda, ewentualnie siodło zmienić.
  10. A w jaki sposób? Może mało w życiu widziałem, ale nie bardzo jestem w stanie to sobie wyobrazić. Do tej pory żaden telewizorek (choć zupełnie go nie potrzebuję) nie kolidował mi z dźwignią hamulca. Analogiczne w budowie Sl-M315 wyglądają tak: Telewizorek jest pod kierownicą, a obejma hamulca przed obejmą manetki. Nie, to korzenie. Jedyne sprzęgło jakie jest niezbędne w rowerze (choć można i na ostrym kole) to to w bębenku piasty.
  11. Witam po dłuższej przerwie zamierzam wrócić do przemieszania się rowerem po okolicy i proszę o polecenie roweru MTB do 2100zł. Wymagania: napęd co najmniej Shimano CUES/Deore (wersje z max 2 blatami z przodu), hamulce hydrauliczne, dodatkowym atutem będzie możliwość zamontowania fotelika/przyczepki dla dziecka. Zamierzam jeździć czysto rekreacyjnie 20-100km miesięcznie, pół na pół asfalt/drogi gruntowe utwardzone, w cięższy teren raczej nie wjeżdżam. Mój wzrost to 185cm, waga 80kg. Znalazłem 2 modele teoretycznie spełniające wymagania, ale nie znam się na tyle (prawie wcale), żeby ocenić czy reszta podzespołów się nadaje. Jeżeli warto dołożyć parę zł za coś wartego uwagi jestem w stanie delikatnie zwiększyć budżet. Rower górski MTB RADVIK JARL 1 LTD (shimano deore 1x11, hamulce tarczowe hydrauliczne) Rower górski MTB INDIANA X-Pulser 2.9 M21 29 cali męski Czarno-czerwony Kiedyś jeździłem na Unibike Fusion 29, który bardzo mi odpowiadał, ale został skradziony. Niestety teraz Fusion kosztuje około 3k, więc żeby go kupić musiałbym dołożyć prawie 50% do zakładanego budżetu.
  12. Wasze komentarze są niemerytoryczne i nic nie wnoszą do dyskusji. Napisałem dokładnie, co zmierzyłem i w jakiej konfiguracji - to fakty, nie wymysły. Proponuję trzymać poziom albo zostawić dyskusje ludziom, którzy chcą wymieniać się informacjami, a nie osobistymi zaczepkami.
  13. Dlatego Polar w to idzie, a Garmin jak wyjmie głowę z tyłka, to też pewnie to zrobi.
  14. Właśnie wróciłem z MPP i jeżeli chodzi o podjazdy Takich Skiełków od 840 km, było trochę( Młynczyńska, Wierch Młynne to jakieś pikusie, a co dopiero Harnasie, czy Gliczarowy) Wiśniowskie, Wyspowy to płyty i asfalty szerokości singla, gdzie trzeba trzymać prosty tor jazdy ( żadne węże nie wchodza w grę) przy skrajni , bo w wielu miejscach ruch ciężarowy .Oczywiście zero z buta, a rower jak ciężki to już każdy widzi
  15. Musisz zadać sobie podstawowe pytanie Czy chcesz ładnie wyglądać w białych skietach zmieniając co chwilę rower , czy zamierzasz tylko ogień na tłoki. Jeżeli to drugie to Stevens w tej cenie jest spoko wyborem, chyba że podoba się ta stara Madonka
  16. I ten whoop by fajny był do mnie do roboty. Bo się debile czepiają do wszystkiego co na rękach. Biżuteria,zegarki itp. A tak to opaska na przedramię nawet i pod koszulką nie widać. Więc dla mnie duży plus 😉 Ale kolejne urządzenie i tu statystyki i w drugim kolejne...
  17. To jest napęd 10 speed więc kombinacja z kasetą 10-45 będzie nie "książkowa" a mało jest niestety praktycznych informacji o mieszaniu grup 12 i 10/11 w napędach typu 2x 9 w odróżnieniu od 1x. Z kolei ta korba z kasetą 11-46 nie wnosi nic za bardzo w porównaniu z 36/26 i 10-45...
  18. Jeśli chodzi o rozmiar to szukam czegoś w rodzaju 56-58 cm ramy mam 182 cm wzrostu Ok, dzięki sprawdzę sobie
  19. Co za pierdoły...
  20. @spidelli co do opaski bez ekranu, to mówiąc krótko, to że ty nie widzisz w czymś sensu, nie znaczy że inni go nie widzą. Popatrz sobie na urządzenie Whoop. Robią ogromną kasę na takiej właśnie opasce bez ekranu, do tego musisz mieć na nią abonament! I ludzie płacą, bo widzą w tym jakąś wartość dla nich. Urządzenie zbiera zasadniczo te same dane i przedstawia bardzo podobne statystyki co garmin, ale według większości - przynajmniej część z nich robi lepiej (na przykład sen). Do tego bardzo dobrze automatycznie rozpoznaje aktywności, nie musisz zaczynać np treningu rowerowego, whoop sam go bardzo dokładnie sam oznaczy, bez żadnej interakcji z twojej strony. A brak ekranu jest zaletą, bo to jeden ekran mniej, jedno źródło powiadomień mniej. Niektórym uzależnionym jest to potrzebne niestety. Do tego taka opaska może być na jednym nadgarstku jako akcesorium/biżuteria, a na drugim zwykły, analogowy zegarek. Albo można ją założyć na przedramię i ukryć pod rękawem całkowicie - to też jest dla niektórych osób spory plus.
  21. od wewnętrznej strony nie masz mocowań? jeśli tak to canyon ma bagażnik który powinien pasować https://www.canyon.com/en-sg/gear/accessories/racks/canyon-rear-rack/10014690.html ewentualnie zwykly ortlieb https://www.szumgum.com/bagaznik-tylny-ortlieb-rack-3-ql3-ql3-1-26-28-alu.html?hash=973fd658d78a31d1c8c6268bc6b36a6d&gad_source=1&gad_campaignid=194583753&gclid=CjwKCAjwiY_GBhBEEiwAFaghvpnJrejRMe8OWFexsN4RAFZH6z46ywsUyAcuR0I7jCzcnKtrS3ZnshoCLd0QAvD_BwE albo taniej jakikolwiek bagażnik topeak
  22. Ja tez, bez pedalowania
  23. Potwierdzam, w swoim Radonie (rower XC) z napędem 1x12, mam tarczę 36T i kasetę 10-51. Na asfalcie z górki bez problemu dobijam do 60 km/h i wówczas siła w nogach już się kończy, a zapas przełożenia jeszcze jest. Ciekawostka - 60,5 km/h udało mi się pojechać tym samym rowerem na fabrycznej, mniejszej zębatce 32T i to był mniej więcej max jeśli chodzi o przełożenie. Po wymianie na 36T przy 60 km/h jeszcze zapas jest
  24. Nie mam zamiaru wracać do napędów 2xx (a tym bardziej 3xx), ale zapytam z ciekawości: taka korba będzie bezproblemowo działać w układzie 11s bądź 12s? U siebie mam i miałem różne dziwne kombinacje, ale jakbym komuś przypadkowo montował bądź polecał - nie będzie wtopy? 🙂
  25. Sram już od dawna nie robi 2x w MTB. No to zawsze zostaje M6000-2B , czyli deorka . Też jest 38/28
  26. Wolałbym zostać z shimano, bo taką korbę już mam i generalnie wszystkie korby mam shimano. Poza tym tam jest opis 11/12speed - czy SRAM robił napędy MTB 2x12? Nie zauważyłem takowych. Po trzecie jak wygląda sprawa z chińskimi napędami 2x? 1x NW np. Deckasa nie budzą zastrzeżeń ale układ 2x z rampami itp. jest chyba bardziej wymagający a rynek na to znacznie mniejszy..
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...