Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Rocket Ron to opona na przód i w teren. Tu gość pokazuje jak sposobem zakładać oporne bezdętki (niektórzy łamią łyżki...) - chyba najlepszy filmik jaki widziałem :
  3. Dzisiaj
  4. Tak, gravelowe - kategoria 2, 420g. Ale do jazdy co najwyżej gravelowej - w crossowym Marinie San Anselmo DS3. Mam tylko trochę obaw co do współpracy obręczy hookless 25mm z oponą powiedzmy 40 (i prawdopodobnie jeszcze z dętką).
  5. Do wszystkich obręczy nieoczkowanych generalnie. XRy to gravelowe o ile pamiętam.
  6. A nie lepiej tradycyjne otwarte w tył lub przód haki ?? Takich ram sporo więcej niż wynalazków z mimośrodem, czy ruchomymi hakami, które to mogą się uszkodzić jak to bywa z elementami przykręcanymi/ruchomymi. Kazafaza, kierownica spoko - typowy zmodyfikowany fajny pomysł z BMX ! ale cena 450 pln i waga 1 kg to porażka Podłączam się wpisem, ale w nowym temacie jeśli chodzi o kierownice ze wzniosem i gięciem w tył: www.forumrowerowe.org/topic/275443-kierownica-wznios-80-100-mm-gięcie-w-tył-min-12-st/
  7. Co polecacie z kierownic w rozsądnych cenach ? Założenia poza tym co w temacie: - marka minimum Zoom, XLC, Kalloy, UNO itp - raczej czarna - miasto i przełaj, bez skoków, może jakieś pojedyńcze zjazdy ze schodków - aluminium lub stal ,ale tak do 350 gram - szerokość do 60 cm, ale dysponuję szlifierką - średnica mocowania 25 lub 31 mm, lepiej więcej Na Ali pod wzgl. ilości sprzedaży prowadzi np Bucklos: https://pl.aliexpress.com/item/1005004600705159.html?spm=a2g0o.productlist.main.16.47eaQsCpQsCpBY&algo_pvid=260fc639-a387-48c8-9b8c-513bea135f4a&algo_exp_id=260fc639-a387-48c8-9b8c-513bea135f4a-1&pdp_ext_f={"order"%3A"1003"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!PLN!82.55!56.03!!!21.82!14.81!%4021039a5b17543384985018342efb11!12000044796109940!sea!PL!0!ABX&curPageLogUid=wCt7CK3tl7pd&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A WAKE brak oferty ze wzniosem i kojarzy się z gówniarzami na rowerach po agro tuningu i specializujących się w pseudo stuncie Rynek krajowy, dość ciekawe i taniocha: https://allegro.pl/oferta/kierownica-aluminiowa-kalloy-uno-580mm-25-4mm-wznios-80mm-odchylenie-50st-17507878678 https://allegro.pl/oferta/kierownica-trekking-srebrna-25-4-mm-600-mm-hb-c03-12634195510 Za słowo gięta / riser, widzę, że trzeba absurdalnie dopłacić 300 %, niczym jak za gravel
  8. Czołem, Czy ktoś już zaklejał oponę rowerową MTB tubeless przy stopce i ściance? Mam uszkodzenie praktycznie nowego Maxxis-a Minion i szkoda wyrzucać. Na zbyt niskim ciśnieniu latałem. Znajomi mówili, że to śmietnik lub jazda na dętce, bo to miejsce które pracuje. Jakoś wierzę, że ją się da uratować. Co radzicie? Na zimno? Na gorąco? Pomożecie?
  9. Znalazłem FC-RX600-11 z linią łańcucha 47 mm. Wyczytałem też, że korba 11 rzędowa będzie kompatybilna z 9 rzędowa resztą. Można też zastosować 11 rzędowy łańcuch. Przednia przerzutka Sora ogarnie temat. Zgadzacie się?
  10. Co do singli dodam od siebie co do napędu, bo od ok 8-9 lat korzystam w retro MTB (poza geometria nie wiele się różni od Elops) z czeskiej piasty Velosteel (waga co prawda w ok 800 gram, ale jeśli pozostaniesz tylko przy tylnym hamulcu, odpadają bardzo korzystnie WAGOWO wszelkie manetki, linki, zaciski i przede wszystkim częste konserwacje bo wystarcza rozebranie i przesmarowanie piasty raz na 12-20 miesięcy zakładając użytkowanie cały rok! ), opon 50-559 i przełożenia 38/17. Pasuje to na Warszawę, podjazdy pod kładki (bilblioteka Narodowa, nieczęsta Agrykola), starty spod świateł. Na trasie brakuje prędkości, bo żeby jechać: 20 km/h kadencja 80 (tu jeszcze ok, no ale marna prędkość) 25 km/h kadencja 90 (zaczyna być męczące, a w lato generuje dużo potu , ale zdrowsze dla kolan) 27 km/h już 100 (dla mnie max na odległość ok 7-9 km) https://ritzelrechner.de/?GR=SGLS&KB=38&RZ=17&UF=2075&TF=100&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=SSAU&KB2=38&RZ2=20&UF2=2250 Z tego co słyszałem piasty wielobiegowe tak do 3 przełożeń łatwo rozebrać, poza tym ważą akceptowalne do ok 1,2 kg. Niestety często rozbieżność biegów jest zbyt duża co ogranicza ich zastosowanie do podjazdów, a na szosie brak pożytku. Te z większą ilością przełożeń to nawet 3 kg, co jest nieporozumieniem.
  11. Co do opon, właśnie celowa zmiana na większe i optymalną szer wzgl. średnicy. Ale to nowy temat: www.forumrowerowe.org/topic/275441-opony-gravel-cross-przełaj-miasto-trasa-47-50-622/
  12. Całkiem rozsądna propozycja. Tylko to poprowadzenie linki od tylnego hamulca na zewnątrz nie podoba mi się. Klocki tylko żywiczne (hamulce 2-tłoczkowe) Pytanie o ośki. Czy są Boost ? W danych brak info.
  13. Cześć, przesiadam się z kół 26" (50-559) na 28" i chciałbym pozostać w ok szerokości 47-50. Tym samym uzyskać kompromis: maks. obwód / opory powietrza / komfort / ciężar / opory toczenia / waga / przeznaczenie / cena / możliwość montażu w wielu ramach / odporność na przebicie, choć może w końcu zdecyduję się na bez dętki. Do tej pory jeździłem na przeróżnych, ale zazwyczaj Kenda: SB8 i budżetowa 892. Założenia: - kostka po bokach opony - bieżnik (coś jak jak Tufo Thundero, Pirelli Cinturato - piękne !) musi być z wyraźną kostką (całoroczne!, deszcz, ale unikam błota, 10 % przebiegu tylko jak sucho to pola, łaki i z 5 % szutry; ewidentnie zmniejsza się ryzyko przebicia po prostu wszelkie kolce mają możliwość omsknięcia się a i sama grubość opony jest dużo większa niż przy slicku.. to tak z perspektywy 25 lat ) - bez znaczenia drut / zwijana - cena tak do 150 pln / szt - 90 % miasto i drogi twarde - prędkości przelotowe 20-25 km/h na odcinkach do 150 km - prędkości przelotowe 27-30 km/h na odcinkach do 20 km - ciśnienia 2.0 - 2.8 bar - ważę ok 64 kg, jeśli jadę w trasę to maks. do dodatkowo ok 3-6 kg bagażu (tylko bikepacking, żadnych ciężkich sakiew) - bez napinek i jazdy na czas, liczy się TYLKO przyjemność i kolejne km - rower typu cross, z większym prześwitem w widełkach Z ciekawej witryny wybrałem polecane modele ze zużyciem energii w ok 18-25 W przy ciśnieniu ok 2.1-2.4 bar. Cross / gravel: www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews?maxweight=664&mints=37&maxts=51&as=47-622&as=48-622&as=50-622&min=12&max=33&minpr=20&mingripmin=52&mingrip=52&minknobc=-0.1&minknobe=-0.1 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-r-pro www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-r-pro-50 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-rx-pro-40 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero-48 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero-hd-44 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/tufo-gravel-thundero-beige-48 www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/schwalbe-g-one-overland www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/pirelli-gravel-h-50 MTB: www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews?maxweight=841&mints=49&maxts=60&as=29x2.00&as=29x2.10&min=10&max=42&minpr=20&mingripmin=53&mingrip=53&minknobc=0.4&minknobe=0.4 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-tnt-2017 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-racing-ralph-liteskin-addix-speed-2017 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/schwalbe-rocket-ron-super-race www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-racesport-2014 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-tnt-g2-2019 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-race-king-performance-shieldwall www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-barzo-tnt-g2-2019 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/continental-x-king-racesport-2015 www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/vittoria-mezcal-2017 Uprzedzając wpisy o trudności montażu, proszę się upewnić czy opona była montowana we właściwy sposób, to znaczy jej stopka po przeciwnej stronie, od której była używana łyżka była zagłębiona w rowku obręczy i tym samym nie w okolicy wentyla ! Osobiście używam do tego dwóch ścisków stolarskich i nie ma większych problemów z tymi dętkowymi. Bardzo często widzę, że ludziska o tym zapominają i klną, że nie da się zamontować. Z kolei bez dętki mają podobno niższe tolerancje.. zatem może faktycznie jest trudniej ? Co polecacie i jakie są Wasze doświadczenia ?
  14. Radon ma bardzo dobre opinie. Dostajesz super sprzet w normalnej cenie. Musisz sie liczyc z kosztami serwisu amorka. Ten wyzej podeslany model ma super opony wyscigowe. Na cross country sprawdza sie idealnie. Sam chce je zalozyc do trailowki. Bo opony to podstawa do predkosci. Reszta ma male znaczenie. Bierz smialo ten model radona i ciesz sie jazda. Zobaczysz jak sie jezdzi na dzisiejszych cross country. Przy tych oponach bedziesz spokojnie robil 30km+ / h na lesnych ubitych sciezkach a nawet po 35km/h. Nawet na tej koronce 32t mysle ze rzadko bedziesz uzywac najciezszego przelozenia W trailowce na oponach enduro na koronce 30t robie po okolo 35km/h na ciezkich segmentach, ale na tej oponie tej predkosci dlugo nie da sie utrzymac Dodam ze pelny serwis roweru to nawet do 1k , wiec trzeba brac to pod uwage. Im mniej skomplikowany amorek (jak ten) to taniej. Mysle ze w 500zl zamkniesz sie w podstawowym serwisie
  15. Wygląda w porządku na pierwszy rzut oka. Najważniejsze, że udało się temat ogarnąć.
  16. Bo pomiędzy Przyszowem a Bystrzycą. Pozdrow'er.😘
  17. Cześć, potrzebuję Waszej pomocy w wyborze odpowiedniego rozmiaru ramy dla roweru szosowego Sensa Modena (Romagna) Disc. Moje wymiary: Wzrost: 190,5–191 cm Długość nogi (wewnętrzna): 89 cm Rozpiętość ramion: 195 cm Co już sprawdziłem: Obecnie mam ramę 62 (XL) – po około 30 km trochę zaczęły boleć plecy, ale być może to dlatego, że dopiero zaczynam przygodę z szosą i wcześniej nigdy nie jeździłem na rowerze szosowym. W tabelach sklepów są rozbieżności: CentrumRowerowe: 57(58 według producenta) → 184–192 cm, 59(62 według producenta)→ 188–198 cm Szybkierowery: 58 → 181–192 cm, 62 → >190+ cm Pytanie do Was: Dla osoby o moich wymiarach – który rozmiar Sensa Modena (Romagna) Disc będzie bardziej odpowiedni: 57 (L/58) czy 59( 62) XL)? To jest ten rower. Modena - wersja limited dla wybranych rynków , niby to samo co Romagna https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-ltd-105-disc-2x12-2024/ Poniżej geometria dla romagna , niestety ciężko stwierdzić która prawidłowa. Według szybkierowerypl mają załączony plik z ramą max 61 Szczerze mówiąc, szlag mnie już trafia, bo cały dzień siedzę, czytam i myślę o tym, i dalej nie wiem co robić… Potrzebuję Waszego wsparcia i opinii 🙏
  18. Nie, dokupione: https://www.bike-discount.de/en/newmen-4.8x7.5x2-nippel-washer-70-pieces 9euro za 70szt. Wyczytałem że zalecane do Evolution SL i Advanced SL. Przy okazji - zważyłem i jedna obręcz 540 a druga 550g. Jeszcze chodzą mi po głowie te: https://www.bike-discount.de/en/newmen-evolution-sl-x.r.25-28-28-hole-rim-1 do roweru małżonki jako ew. upgrade w przyszłym sezonie.
  19. Jaki czas temu kupiem ale zrobiony z plasteliny i każdy wymiar nie pokrywa się ze specyfikacją 😅
  20. zweryfikuję ustawienia i zobaczymy, czy z czegoś można zrezygnować....
  21. Nie ma tego problemu np. na konsolowej Edge
  22. Sprzedam gravela ROMET ASPRE 2 2024. Kupiony we wrześniu 2024 r. Gwarancja (24 miesiące od zakupu) jeszcze ważna. Rozmiar M. Stan bardzo dobry, nie był dużo używany, cały osprzęt oryginalny. Więcej w ogłoszeniu na OLX: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gravelowy-romet-aspre-2-m-52-bezowo-zielony-2024-CID767-ID17bahK.html?bs=olx_pro_listing&isPreviewActive=0&sliderIndex=4 Cena 4 000 zł. Odbiór osobisty w Krakowie.
  23. Hala Zredykalizowana:) Gdzie to? Ładnie to wygląda.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...