Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Tak znam się ale wolę się zapytać 😉jak to jest w praktyce bo słyszałem opinie że jak są made in China to lipne są niż te made in Japan widziałem filmik na internecie gdzie koleś pokazuje jak tarcze w ice tech się rozwarstwiaja dlatego wolałem zaczerpnąć wiedzy chcę dokładnie wiedzieć co kupuję 😉🤔
  3. Kolejny niemiecki sklep przetestowany - przyjechały niedrogie piasty DT z klbikes. Od lewej 17EUR, 40EUR, 30EUR, 50EUR. Boost, 370tki 32otw ratchen LN hybrid 24t, 350tki 28otw. Kupione w zeszły czwartek, przyszły dzisiaj, przy płatności przelewem i szczycie zakupowym nie tak źle. Dostawa dzisiaj była w sumie zaskoczeniem, bo jak się okazało podali zły numer trackingu do paczki której chyba w ogóle nie nadali. Głównym minusem jest niestety (co nie jest wyjątkiem w niemieckich sklepach) niezbyt staranne pakowanie - piasty w cienkich foliowych woreczkach po prostu wrzucone do za dużego pudła,uzupełnionego pewną ilością dmuchanych wypełniaczy. Niestety da się stwierdzić pewną ilość mini uszkodzeń, obić itp - b. małych i generalnie trudno widocznych ale istniejących. Co do samego sklepu online to jedna uwaga - zasadnicza nazwa produktu jest poprawna, są natomiast błędy w dalszym dodatkowym opisie i zdjęcia mogą być pomylone (np. na zdjęciu centerlock a piasta 6 otw). Za płatność przelewem jest dodatkowy rabat 1%. Uprzedzając pytania - przednia piasta z CL została kupiona w dużej mierze jako dawca torque caps (większość przednich 350 w tej cenie tam ma TC), pasująca do tylnej przednią miałem wcześniej.
  4. Cześć, zastanawiam się nad zakupem w przyszłym roku ramy On-One Scandal w sklepie Planet X. --> https://planetx.co.uk/products/on-one-scandal-29er-mtb-frame-2 Czy ktoś z Forumowiczów wie jak przedstawia się jakość tych ram? Oczywiście nie oczekuję cudów w tak niskiej cenie. Po prostu szukam przyzwoitej ramy do amatorskich zastosowań - jazda w terenie, bez skoków, ryzykownych zjazdów na złamanie karku i innych dziwnych pomysłów. W dodatku jestem rowerzystą wagi lekkiej(ok. 60kg), więc nadmierne obciążenie konstrukcji absolutnie nie będzie problemem. Przewidywany przebieg roczny od 2 do 3 tysięcy km. Druga kwestia to formalności przy zakupach w sklepie spoza UE. Ile mniej więcej wynosiłaby całkowita kwota zakupu uwzględniając wszelkie dodatkowe opłaty celne, manipulacyjne itp.? Zupełnie nie mam pojęcia na temat i nie chciałbym, żeby się okazało, że same opłaty przewyższają wartość tej ramy. Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi.
  5. Tytułowa tarcza z fotki wyżej to przynajmniej dla mnie szajs jakich mało. Od razu napiszę, że oryginał z nowym rowerem. Posądzam, że to produkt tylko i wyłącznie do lekkiego xc jakiś asfaltów czy szutrów. Im dłuższy zjazd tym te paści częściej się gną. Im dłużej się ją ma a co za tym idzie zbliżamy się do aluminium tym gnie się jeszcze bardziej. Ostatni mój wypad i męki z tym syfem to prostowanie ręką takie to jest plastyczne. Nie wiem może to przez rozmiar bo 202 mm ale jak ktoś chce cokolwiek z nią robić w tym Szczyrku to niech sobie kupi coś normalnego. Może jakieś inne serie XT. Swoją drogą jako fan Shimano nie uważam by zawsze i wszystko od nich było tip top z tej grupy. Kolejny przykład; nie wiem jak u innych ale co kogoś spotkam z cięższego zastosowania to tylna przerzutka 12 sp XT w ogóle się do tego nie nadaje. Zmieniają na Deorkę i jakoś dziwnym trafem żyje toto zdecydowanie dłużej.
  6. Tektro TR-24 są pod szerokie klocki ale równie dobrze działają z wąskimi klockami, jedyny minus łączenia tych tarcz z wąskimi klockami jest taki że zostawiają węższy ślad przetarcia na tarczy niż szerokie klocki, jest to jedynie efekt estetyczny nie wpływający na siłę hamowania. Jeden TR-24 za 35 złotych jest lepszy od kilkukrotnie droższych tarcz Shimano.
  7. Z racji dziadzienia i starzenia się komponentów (moich, nie roweru) przymierzam się do zakupu elektrycznego enduro. Jednak nie mogę nigdzie znaleźć testów, jak takie rowery się zachowują... Pod wodą. Zdarza mi się forsować beskidzkie rzeki brodami, gdize woda często jest powyżej połowy kola, co oznacza że silnik byłby zanurzony w całości, a rama w miejscu, gdzie jest bateria pewnie w połowie całkowicie zanurzona. Zdarza mi się też jeździć po plażach morza śródziemnego, gdzie zanurzenie nie jest takie duze, (max 20cm) ale nieraz fala chlapanie, z kolei woda jest bardzo słona, więc dla urządzeń elektrycznych jeszcze gorzej niż całkowite zaburzenie w wodzie slodkiej. Zwykły MTB znosi to bez zająknięcia. Trzeba trochę prześladować po takiej jeździe, żeby nie rdzewiał i essa. Jednak jak się zachowa ebike? Ktoś torturował w ten sposób elektryka? (Chodzi o rowery ze średniej półki, typu MTB enduro z pełnym zawieszeniem w budżecie około 18-20k)
  8. Tak, tr-24 dziala z klockami wide (jak znacząca większość hamulców tektro).
  9. Dzisiaj
  10. Jakby ktoś się pytał o różnice w wadze: Giant trance X 2 advanced L - waży 15kg, przy czym ma obręcze lżejsze o 100g gaint trance x 1 L (praktycznie to bliźniak advanced x2) - waży 15.42kg giant trance x 1 M - waży 14.9kg Więc dzięki karbonie oszczędność to 300g, wg. mnie - mało. Dla wersji M giant udostępnił wagę, możliwe, że przez przypadek. Kupując lekkie obręcze 1500g - 1300g prześcigniemy rower carbonowy
  11. @Dokumosatrochę off top, tektro TR-xx 24 pasują do klocków wide?
  12. Mt800 to shimano i (chyba) jeszcze nie przenieśli ich produkcji do Chin. Niemniej każda tarcza tektro jest lepsza niż dowolna shimano wyprodukowana w Chinach. Z innych tarcz które pasują polecam wspomniane tu SRAMowskie centerline'y albo G2 (i te z ali są b.dobre).
  13. A Ty wiesz cokolwiek o komponentach rowerowych czy nic nie wiesz? Bo jeśli pytasz czy 86-tki wytrzymają "kilometrowe zjazdy w Irlandii" to śmiem twierdzić że nie masz pojęcia jakiej klasy to jest sprzęt (grupa XT, wyżej w Shimano jest już tylko XTR). One nie tylko wytrzymają takie zjazdy ale również takie ze Skrzycznego do Szczyrku, gdzie zapewniam Cię, są dużo większe trudności niż w rzeczonej Irlandii
  14. Na grawelu też na siłę pcha w teren, ja wolę planować w opcji dla szosy i ewentualnie wyskoczy komunikat, że nawierzchnia nieodpowiednia a jak planujesz w opcji pod grawela to będzie Cię pchał na siłę na polne czy leśne ścieżki wzdłuż trasy. Pierwszy lepszy przykład: Albo to:
  15. Ok dzięki wielkie przemyśle sprawę
  16. @Mandoleran na gravelu i mtb komoot sprawdza się wg mnie lepiej niż strava, ale na asfalcie już nie, bo ciągnie po najkrótszej drodze właśnie często przez DK.
  17. Dziękuję za odpowiedź może mój błąd bo w poście który wstawiłem zapomniałem napisać że są zjazdy
  18. A czy coś szerszego jest jeszcze godne uwagi? Nie wiem czy te 1.9 nie będzie wyglądało "skromnie" na tym rowerze? A czy np Continental Race King 26x2.20 nie byłby dobra do takiego użytkowania - Opona CONTINENTAL Race King | CentrumRowerowe.pl Generalnie to najbardziej chdzi o scieralność na asfaltowych drogach
  19. Ja polece Sram Centerline, budżetowo mogą być z Ali. Miałem RT-76, potem te Centerline'y i w zasadzie różnic nie było. A jak chciałbyś lepsze to Sram HS2, jedne z fajniejszych na rynku. mam obecnie i jestem zadowolony.
  20. Wszystkie 4ero tłoki chodzą ma wązkim klocku. Ogólnie poprieram taki koncept, sam tak jeżdżę i nie żałuję 4ero tłoka w szosie.
  21. BR MT 420 są kompatybilne z SM RT86 tak pokazuje tabela shimano kompatybilność
  22. Jak chcesz poprawne hamowanie, to chińskich wytłoczek się nie dotykaj. Miałem chińskie rt-66 mam obecnie japońskie mt800 i różnica jest zasadnicza. Pierwsze niby działały, obecne po prostu działają. Nie znam się na 4-tłoczkowych ale upewniłbym się, że klocki są kompatybilne z wyższymi grupami tarcz shimano. Przy 2-tłoczkowych jest różna wysokość tłoczków i części ciernej tarcz, niższe grupy mają wyższe klocki, więc mogą wystawać poza obrys tarczy.
  23. Rozumiem wiesz mieszkam w Irlandi i czasem zjazdy są kilometrowe lubię te drogi tutaj bo można wjeżdżać zjeżdżać i dla tego takie hamulce i o tarcze się pytam bo ostatnio na tych tektro jak zjechałem z gury to przednie koło coś mi wolno się kręciło jakby było przyblokowane Dziękuję ci za odpowiedź wiesz co kupuje części z ebay mam sklep rowerowy z częściami i z dobrymi cenami właśnie wysłałem wiadomość do nich czy to Chiny czy Japonia, ogólnie miszakam w Irlandii i tutaj są drogi zjazdowe wjazdowe po Asfalcie i naprawdę nie kture zjazdy potrzebują hamowania a boje się że te tektro nie wytrzymają tego Zapomniałem dopisać o zjazdach sorry 😉😂
  24. Obczaj Komoota, ja tam tylko rysuje. Bardzo duża baza użytkowników, można podejrzeć odcinki bo wielu wrzuca fotki, na bieżąco wyszczególnione remonty dróg i tp... jak dla mnie nie ma lepszej platformy do robienia własnych tras, idzie też oczywiście podejrzeć trasy od innych. Ważne jedynie byś sobie zaznaczył kolarstwo szosowe, bo jest też zwykłe kolarstwo tyle że lepiej już do tego mieć gravela.
  25. Jeśli te rt86 będą produkcji japońskiej to możesz śmiało brać. Jeśli chińskie to odpuść i zainteresuj się raczej rt-mt800.
  26. Pytasz na największym forum rowerowym w kraju, czy ktoś zna tarcze Shimano Ice-Tech, serio? Zakładam, że co najmniej połowa z nas jeździ na takich tarczach. Nie kojarzę, żeby komukolwiek się rozpadła na "nitach". A porównywanie RT26 z RT86 to jak porównywanie Trabanta z Mercedesem. No i na cholerę ci na proste utwardzone drogi hamulce czterotłoczkowe z tarczami IceTech?! Załóż sobie MT200 lub MT400 ze zwykłymi tarczami i nie kombinuj za mocno, bo przekombinujesz.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...