Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Używam zwykłej izolacji w dętkach i sprawdza sie wystarczająco 👍
  3. 1x12 z tarczą 36t - 38t jest wystarczające do utrzymania tempa na gravelowej ustawce. Zwłaszcza że 36/10 jest przełożeniem równym 40/11 w popularnym grx. Ja nie widzę problemu.
  4. Dziś też jest i nawet ładne malowanie https://www.olx.pl/d/oferta/trek-rower-szosowy-emonda-disc-4-alr-tylko-dzisiaj-promocyjna-cena-CID767-ID17lbLC.html z okolic wawy też cos jest (nie wiem jakiego rozmiaru szukasz) https://www.olx.pl/d/oferta/carbon-8-6kg-nakamura-pursuit-105-shimano-dt-swiss-e1800-CID767-ID176h3N.html https://www.olx.pl/d/oferta/felt-vr40-rozmiar-56-l-rower-szosowy-CID767-ID17n7a4.html https://www.olx.pl/d/oferta/kross-vento-5-ok-50-km-przebieg-CID767-ID17oMQQ.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-merida-scultura-105-r7000-m-l-kola-fulcrum-4db-jak-nowa-400-CID767-ID16kTry.html I cos nowego się znajdzie (znowu, nie ma wszystkich rozmiarów) https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-tiagra-grey-2024/
  5. A ja już teraz wiem, że jak zawodnikowi polecicie 1x12 do jazdy "po mieście" do biedry to za miesiąc wróci z pytaniem o kombinację co by zmienić by było szybciej.
  6. Ile wydać - chciałbym się w 700 złotych zamknąć - bagażnik + sakwy. Otwory montażowe mam na dole takie: Natomiast nie mam otworów w tych miejscach: Co w moim rozumowaniu wyklucza "standardowe bagażniki" z dwoma rurkami, które się we wskazanym miejscu przykręca. Dzięki za podesłanie ORTLIEB Quick Rack - wygląda solidnie i nie będzie problemu z kompatybilnością z sakwami Ortileba QL1/2/3. Skoro mam przy tylnej przerzutce otwór montażowy jak na pierwszym zdjęciu, to nie potrzebuje kupować adaptera, który przesłałeś @eloo? Wybaczcie tak głupie pytania, ale dopiero zaczynam temat rowerowych podróży!
  7. Dzisiaj
  8. Kolejne (i ostatnie przed końcowym złożeniem) zdjęcie szkieletu nowego trzepaka
  9. 36/11=3,27, więc w zasadzie nie zamyka.
  10. Na pewno nie kupiłbym żadnego z linkowanych przez Ciebie rowerów, i to jeszcze za 3k zł 😱. A ten Trek to już w ogóle powinien stać w muzeum. Współczesna szosa powinna bez problemu przyjąć opony 28c a nawet 30c - rower, który może przyjmie 25c jest nieporozumieniem. Za 3k na szczękowych hamulcach masz przyzwoite karbonowe Centuriony na Ultegrze albo jakieś Sensy na hydraulice. Ja jakieś 2 czy 3 miesiące temu za 3,2k zł kupiłem Treka Emondę ALR 4 z 2022 roku na Tiagrze i hamulcach hydraulicznych więc te Twoje wybory są naprawdę kiepskie. Było tu w ciągu ostatnich dwóch miesięcy parę tematów o szosach w tym zakresie cenowym, poczytaj
  11. Witam chce zrobić oświetlenie do roweru z silnikiem bosch 3 generacji performance z wyświetlaczem purion ,jak podłączyć lampki i gdzie -może ktoś pomoże jak to ogarnąć .
  12. No cóż. To chyba zamyka temat?
  13. Czikol

    [Komórka lokatorska] dwa rowery

    @wr81 Dziękuję jeszcze raz. Dużo mi wyjaśniłeś i wiem na co zwrócić uwagę.
  14. Szukasz bębenka y-4bg98160. (https://si.shimano.com/ja/pdfs/ev/WH-R500-R-EU-2653/EV-WH-R500-R-EU-2653.pdf) Jeśli nie znajdziesz to prawdopodobnie sama miska podejdzie od jakiejkolwiek piasty Shimano z bębenkiem hg z łożyskowaniem konus-kulka.
  15. W przypadku napędów 1x12 większość rowerów przyjmie tarczę korby 34t, w przypadku modeli dedykowanych do ścigania w xc można niejednokrotnie zainstalować 36t lub 38t. Co do pojemności przednich przerzutek to Shimano podaje 10t, bo takie ma teraz korby, ale kształt wózka jest zbliżony do tego co było w czasach różnic do 14t. Miałem hardtaila z napędem 2x11 z korbą 36/26 i kasetą 11/42. Zaletą takiego napędu była możliwość szybkich grubszych zmian przełożenia z przodu w terenie interwałowym, krótki zjazd, krótki podjazd. Bez przeklikiwania się przez kasetę. Wadą był fakt że zrzucenie łańcucha nie było czymś wybitnie trudnym, zwłaszcza w sytuacji długiego podjazdu po korzeniach i innych przeszkodach. Redukujesz tył, zaczyna brakować, trzeba zredukować przód, ale z jednoczesną korektą tyłu o dwa biegi by nie stracić pędu, a to wszystko pod obciążeniem i podskakiwaniem. Zgrzyt, chrup i trzeba nawlekać łańcuch na korbę. Mając z tyłu kasetę 11-42 nie uzyskasz istotnie lepszego stopniowania niż z kasetą 10-51 bo zagęszczenie biegów jest podobne. Ja skończyłem z napędem 1x12 z korbą 36t w hardtailu do jazdy w lekkim terenie i z napędem 1x12 z korbą 30t do jazdy w bardziej wymagających warunkach. Mógłbym to połączyć w jednym napędzie 2x12 (korba 36/26 i kaseta 10/45), ale lepiej mi się sprawdza posiadanie dwóch rowerów.
  16. Wczoraj
  17. Hej wszystkim, Dopiero zaczynam przygodę z szosą i jestem w trakcie szukania odpowiedniego roweru dla siebie. Przeszukując używane rowery na olx natknąłem się na 3, które mnie bardzo zainteresowały. Czy moglibyście mi doradzić w sprawie wyboru? https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-romet-huragan-4-CID767-ID17cY8d.html https://www.olx.pl/d/oferta/trek-madone-5-0-carbon-56-cm-CID767-ID172fzw.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-carbon-stevens-izoard-shimano-105-CID767-ID1622cJ.html Na tym Huraganie i Treku przejechałem się przedwczoraj i bardzo dobrze się na nich czułem. Niestety stevensa jeszcze nie oglądałem Co do ogłoszenia z Trekiem Madone 5.0. Prosiłem Pana o trochę więcej informacji: „Większość informacji jest w opisie w ogłoszeniu; ostatni z zalączonych tam obrazków podaje wszystkie możliwe rozmiary. Z brakujących informacji: masa (właśnie zważyłem): 8.5 kg, widelec Bontrager Carbon HCM, koła 23-622 (700x23) (może wziąć opony 25, ale ja zawsze wolałem cienkie), manetki Shimano Ultegra FlightDeck, kierownica Bontrager Variable Radius, napęd: przód 50-34, tył 11-26 (10 sp).”
  18. wg. https://bike.shimano.com/pl-PL/products/components/pdp.P-FD-M4100-E.html 10T
  19. Wciąż można mieć szeroki zakres przełożeń w rowerze mtb, do tego tani w eksploatacji, ale trzeba zrobić "downgrade" do napędu 3x. Ja nie rozumiem, dlaczego pozostawiono takie napędy jedynie w najtańszych grupach - dla mnie są idealne, by uzyskać zarówno szybkie biegi na asfalt, jak i lekkie na trudne podjazdy w terenie. Trzeba kombinować, ale da się i już podaję przykład. Zestawiamy korbę 42/32/22 z kasetą 11-36 (9rz), obsłuży to nawet teoretycznie maksymalnie 8-rzędowa Acera RD-M 3020 (ma pojemność 45 zębów i obsłuży maksymalną zębatkę 40 zębów). Manetka Alivio SL-M3100 prawa 9rz. OEM - Biostern Manetka Alivio SL-M3100 lewa 3rz. - Biostern Przerzutka tył OEM Acera RD-M3020 8rz. - Biostern Korba FC-M311 42/32/22T 170mm czarna - Biostern suport neco 122,5mm - Biostern CSHG201 11-36 kaseta 9rz OEM - Biostern łańcuch KMC X9 x116 szary OEM - Biostern Przerzutka przód FD-M313 3rz. 34.9mm x3 - Biostern Taki zestaw będzie działał. Kompletny napęd za 400 zł. Nie ma za co.
  20. Witajcie, muszę wymienić bębenek, jak widać na zdjęciach miska jest uszkodzona. Koło to Shimano WH-R500, dawno już nie produkowane. Mam problem, bo nie wiem jak dobrać nowy bębenek, po jakich parametrach szukać? Kasetę mam 9-rzędową jakby co. Na allegro i w sklepach internetowych jest dużo różnych wersji ale nie wiem która będzie pasować.
  21. @kipcior Literowka, chodzi o 11-42T, na wykresach jest dobrze wpisane - 42T Chciałem kupić drugi rower, miałby to być MTB i szukam po prostu roweru, którym będę mógł dojechać do tego lasu te 5 - 10 - 30 km. Notorycznie widzę młodych gości wsadzających rowery do autobusu miejskiego jadącego poza strefę miejską, bo sobie chcą pojeździć rowerem Więc chcę jechać MTB po asfalcie - 30 lat tak jeździłem, po mieście również. I jestem przekonany, że 32x10, to będzie dla mnie za mało. Gdy zobaczyłem rower z karbonu i z przerzutkami 2x10, to mnie zainteresowało pod kątem szansy, że pojedzie szybciej. Obecnie w rowerach 1x12, jest problem podobno z wymianą przedniej zębatki na większą w zależności od ramy, bo może trzeć o ramę i inne jajca. To i tak nie jest rozwiązanie, bo kosztem lekkich przełożeń. Już nic z tego nie kumam, były przerzutki co ogarniały 3 blaty i miały pojemność 45T. Teraz mają ogarnąć tylko 2 blaty i mają pojemność 41T. Jest jakaś grupa co ma napęd 2x10 i ogarnie przednie podwójne blaty 40/26T przy kasecie 11-42 z tyłu ? To teoretycznie jest proste. Jadę po płaskim szybkim - blat 40T, jadę w terenie - blat 26T. A resztę reguluję tyłem. Czy da się poniższą specyfikację zmodyfikować, aby rowerem MTB jechać szybciej, ale nie tracić miękkich przełożeń ? Przerzutka przód Deore FD-M4100-E - pojemność podają 14T więc akurat zębatka max 40T by weszła. Przerzutka tył Deore RD-M4120 - pojemność podają 41T i tu jest kiszka, bo przy tarczy 40T pojemność przerzutki będzie potrzebna 45T. Manetki przód Deore SL-M6000 2 biegi Manetki tył Deore SL-M6000 10 biegów Mechanizm Shimano Deore FC-M4100 36-26T Kaseta/wolnobieg Deore CS-M4100 11-42T, 10 biegów
  22. Nie wiem jaki masz rozmiar, ale za 5k idzie wyrwać Giant Contend ar2 lub lekko powyżej ar1. Ceny nie katalogowe tylko ze sklepów lub centrumrowerowe.pl. Pierwszy na tiagrze, drugi na s.105 i we wszystkich hample hydro. A jak chcesz mechaniki to masz Gianta Contend ar3 na sorze i przyzwoitych hamulcach mechanicznych, które jak na mechaniki działają bardzo spoko. Będzie taniej. Sam takiego używam jako szutrówkę z oponami 35c na sezon jesień/zima. Sprzęt dość wygodny i dzielny w terenie, ale po włożeniu lekkich opon i kół szosowy okazał się zaskakująco szybki (porównanie do sportowego TCR'a na karbonowych stożkach). Opony wchodzą max 38c. Jako rower na dłuższe trasy polecam, sama rama i ogólna konstrukcja lepsza niż Sensa. W Sensie masz oczywiście lepsze grupy za te pieniądze, ale opony max 32c. Tylko tutaj jedno "ale". Na dłuższe trasy poza miastem lepsza klasyczna szosa o geo endurance. Do miasta lepszy fitness z oponami 35c lub nawet 40c. Pogodzisz te dwa światy właśnie w takim giancie contend ar, ale w mieście lepiej operuje się na zwykłej kierownicy, w trasie zdecydowanie na baranku. Szybciej i wygodniej. Z podobnych rowerów masz jeszcze superiora xroad, v.rysela ncr af, coś tam jeszcze się znajdzie.
  23. sporo zależy od tego ile chcesz wydać. Nie wiem który to dokładnie rocznik ale na zdjęciach w google w tej ramie są otwory montażowe do standardowych bagażników. Jeśli jednak nie to można zamontować taki bagażnik z adapterami https://www.centrumrowerowe.pl/bagaznik-rowerowy-tylny-ortlieb-quick-rack-pd29638/?v_Id=172968&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=Cj0KCQjw5onGBhDeARIsAFK6QJZlWwhdDh5hpvMuKpzzPL1OoFa0SzTpOcY8RtIs3BDAJZGB-QeOkowaAllGEALw_wcB https://www.centrumrowerowe.pl/adapter-do-bagaznika-ortlieb-quick-rack-seat-stay-adapter-pd29640/?v_Id=172970&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=Cj0KCQjw5onGBhDeARIsAFK6QJYcDeSoNiyndpe5B26mPzZIk2G63qnf20FA7-XaQ-93izxaF5k_26gaAiAeEALw_wcB ewentualnie taniej https://www.centrumrowerowe.pl/bagaznik-rowerowy-tylny-accent-rc-23-pd7266/?v_Id=68785&srsltid=AfmBOoqCxu9n96p9sA-qT82-6IK_zzXHMYWLgCGzVuI0gBTf_uLvTMLJ1yg + adapter w odpowiednim rozmiarze https://www.centrumrowerowe.pl/zacisk-sztycy-z-mocowaniem-pod-bagaznik-m-wave-pd49204/?v_Id=264228&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=16059005709&gclid=Cj0KCQjw5onGBhDeARIsAFK6QJY6uVuZssYCpnZAGVQSBBeUBLvYwjrybLMWI0RSTj3f3EV9Nn2HPasaAgDlEALw_wcB
  24. Klamkę rozebrałem na elementy,wszystko poczyszczone,kanaliki drożne.Dalej nie można przepchnąć płynu.Nie przechodzi ze zbiornika do cylindra.
  25. Dzięki za szczegółową odpowiedź i pomóc. 7KG to rzeczywiście niewiele przy dłuższych wypadach, biorąc pod uwagę jak wiele sprzętu lubię zabrać 😝. Znalazłem dzisiaj bagażnik montowany do tylnego trójkąta ramy. Thule Tour Rack + Side Frames Link Wydaje się bardziej stabilną opcją (11kg), tylko ta cena...
  26. Bo różowe😉 Pozdrow'er😘
  27. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
  28. Niższa cena kasety 10-rzędowej na plus w napędzie 2x10. Teoretycznie szybciej zużywająca się kaseta i łańcuch w napędach 1x12 (częstsze używanie mniejszych zębatek, praca na większych przekosach) zmuszając do częstszej wymiany napędu to minus 1x12. Można oczywiście wymieniać tylko zużyte zębatki, więc nie trzeba kupować drogiej całej kasety. Ja mam 2x10 ale nie jeździłem na 1x12 więc nie mam porównania
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...