Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Na pierwszy rzut oka Merida z olx wygląda rzeczywiście na mało używaną. W porównaniu do Big Nine Lite 300/500 trochę nowszych tzn np. takich geometria ramy jest taka sama (odbiegająca od tzw. obecnych trendów). Generalnie to jest starsza generacja ramy, już nieprodukowana. Obecnie Big Nine Lite wygląda tak (zupełnie inna rama): https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-merida-big-nine-700-rama-l-kolo-29-niebieski-17543305253 Z różnic to porównując z wklejoną 300Lite to: - ta starsza z ogłoszenia była fabrycznie lżejsza, - starsza ma amortyzator bez sztywnej osi nowsze model ze sztywną osią ( z tyłu oczywiście zawsze jest), - w starej z przodu były zębatki 34/24 w nowszych 36/26 - grafika ramy starszej bardziej wskazuje na wiek, nowsza nei odróżnia się tak bardzo od współczesnych konstrukcji, - stara nie ma gwarancji co oczywiste. Rower z ogłoszenia ma na pewno wymieniony mostek (na krószy) i kierownicę (na wygiętą) zapewne w celu wyprostowania pozycji.
  3. Jak by co to dziś byłem w sklepie i chisela w Polsce są się kupić w cenie zbliżonej do tej z zza granicy.
  4. Cześć. Przymierzałem się do zakupu meridy 300 lite, lecz ostatnio natrafiłem na ogłoszenie z 500.Będzie to mój 1 rower i zastanawiam się czy da się coś stwierdzić po samym ogłoszeniu i zdjęciach. Plus na co zwrócić uwagę na miejscu. Z tego co widzę to ta 500 w tym malowaniu to dosyc stara kolekcja z 2018, nie wiem czy moze różnić się np. geometrią od późniejszych wydań tej meridy? Ewentualnie czy może lepiej kupić nowa 300. Pozdrawiam i dzięki za sugestię. https://m.olx.pl/d/oferta/merida-big-nine-500-lite-rama-l-sztywne-osie-kola-29er-stan-idealny-CID767-ID18e3dc.html?gad_campaignid=21763988120&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlrXJBhBAEiwA-5pgwvX4LW-aBfWo-ywvDvJt-XQoLCLdRKLZ3QmDrvo8buSPfpe95IVlXBoCiNAQAvD_BwE&utm_campaign=hobbies-and-sports-bicycles-[pl]-shopping-maxclick-poland-np-ads-[m]&utm_content=167860701963&utm_id=21763988120&utm_medium=cpc&utm_source=google
  5. Dzisiaj
  6. To prawda, w Romecie wszystko jest co najwyżej średnie i składali je z czego popadło. Orkany i podobne rowery miały prostsze mufy i były cięższe. Nie ma wątpliwości że dowolny zachodni rower szosowy z tego okresu - albo w dostępny w podobnej cenie dziś - będzie lepszy.
  7. Skomplikowanymi mufami? A co tam jest skomplikowanego? Widzę proste mufy w typowym wykonaniu, Romet też nie grzeszył pięknością jeżeli chodzi o nie jak i o całokształt Ot toporny rower Faktem jest , że mufy wskazują jednak na Huragana. Mój błąd, bo zasugorowałem się stricte tą korbą i Favoritem również montowanym w Orkanach i Pasatach A uchwyt na dynamo , często obcinano Hamulce montowano Canti jak i klasyczne single, i w przypadku tych drugich, oporu linki za rurą podsiodłową nie było
  8. Tak zimoweczke skladam. Ale bedzie na hamulcach tarczowych.
  9. Znam dwie osoby które maja RR - jedna full karbon, druga mieszanka karbonu i alu. Osoba z karbonem zachwala, dużo jeździ, nawet długie dystanse i nie narzeka. Druga osoba z wersją mieszaną to drugi biegun - najpierw była zachwycona, później zaczęły się jakieś problemy z luzami wahacza, później cos skrzypiało, rower był kilka razy na naprawach gwarancyjnych. Został finalnie ogarnięty ale jakiś tam lekki niesmak pozostał. Osobiście siedziałem na tym RR i np jak dla mnie to jednak szoruje się dupskiem po asfalcie, nawet przy blokadzie amortyzacji na full, rower się ugina i jest stosunkowo miękki. Dla mnie osobiście in minus ale całe życie jeździłem na HT
  10. Zimóweczka? Mam słabość do starych authorów, kupiłem w 2005 nówkę sztukę za wszystkie posiadane oszczędności, dla 17 latka dorobek życia.
  11. @nctrns tak, ale i nadal 2600 zł taniej niż u nas
  12. Jak kupujesz u Niemca z wysyłką do Polski to nalicza Polski VAT.
  13. To jest kabel "serwisowy", nie dostałeś go z rowerem. Możesz go kupić. Aktualizacja klamek tylko po kablu. Mi też szybko zszedł "fabryczny" komplet baterii, ale po wymianie na razie wygląda, że nowe trzymają dobrze.
  14. Bo w lesie wciąż trzyma
  15. Z tymi skomplikowanymi mufami? Orkan miał proste łączenia. Miał też najczęściej uchwyt na dynamo i nie miał tej prowadniczki linki hamulca mocowanej do zacisku sztycy. Same hamulce też są inne.
  16. Ja robiłem przez apkę BT ale czytałem, że jak wywali błąd przy aktualizacji BT to uceglisz klamkę i trzeba iść do serwisu żeby podpięli pod komputer.
  17. Cześć, Odkopując temat: - te same felgi: Ryde DP19 622x19c 28'' - opony: Schwalbe Insider 700x23C 28'' Używane na trenażerze rolkowym. Będzie to banglać?
  18. Najpierw dla narzeczonej kupiliśmy rower dlatego mój się przedłużył ale fakt trochę go już szukam 😅. Geometria jest chyba bardziej nastawiona na zjazdy. Co do umiejętności masz rację, wszystkim da się wszędzie zjechać
  19. Rewelacyjny wynik, ja przy tym przebiegu mialem już drugi komplet GX 😐 Obecnie prawie 12.5 tysiecy km 😎 i wleciał niedawno 300km temu drugi cały napęd X01😁
  20. Tak właśnie myślałem. Czyli jednak musiałbym zmienić kasetę oraz przód...w obecnej chwili raczej nie ma to sensu bo wszystko działa. Przebieg to 3 koła z hakiem. Spokojnie jeszcze drugie tyle wytrzyma. Jeżdżę rekreacyjnie bez ewolucji - prawie wszystko po lesie i góry. W dalszym ciągu mam problem z hamulcami po zjeździe. Bardzo się grzeją.
  21. spróbuję poszukać tego kabla ewentualnie podzwonię po serwisach bo zaczyna mnie to irytować
  22. Tylko przez apkę ale musi być podpięty kabel manetka-bateria. To mój drugi rower Di2 i generalnie mam to rozpoznane.
  23. Aktualizację robiłeś przez apkę? bo coś tam w Internecie znalazłem że da się tylko kablem w serwisie a pozostałe elementy za pomocą aplikacji shimano.
  24. @NerfMe przecież większość pożal się ... tych pseudo testów co mają udowadniać to i tamto też odbywa się z wcześniejszą wiedzą. Choćby na płytach jak jest szarpak to chyba nawet ciele wie, że zaraz szarpnie. W tym właśnie rzecz, że na drodze jest inna rzeczywistość. Ktoś wyjedzie z boku, ktoś zabawi się w szeryfa i da po hamulcach inny nagle wpadnie w kałużę wody na drodze i tak dalej i tak dalej. Obiektywnie to powinno być tak, że ktoś wsiada, jedzie jakieś xx km i napotyka konkretne zainicjowane przeszkody nie wiedząc gdzie i kiedy. Gdyby ten kierowca cysterny co dałem wyżej wiedział, że za chwilę trafi na jedyne zmrożone 200 metrów w promieniu 30 km to pewnie by przejechał a tak wylądował w rowie. Co do kierowców zawodowych to jasne ale nie zmienia to faktu, że umiejętności większość ma kosmiczne. Są materiały jak w sumie "cywilnymi" furami Robert czyni cuda na ogólnodostępnym torze albo znany rajd gdzie leciał po ciemku szosą na kolcach a i tak wygrał z kosmiczną przewagą. Posądzam, że jedyna lipa jaką byli by wstanie odwalić to właśnie coś zupełnie niespodziewanego gdzie pewne systemy by im sporo pomogły a dokończyły dzieła umiejętności.
  25. @nowa_szosa mam dokładnie to samo, 105tka 12s, lewa klamkomanetka meldowała słabą baterię już po wyjęciu z pudełka. Zrobione raptem 700 km i już trzeci zestaw baterii, aktualizacja zrobiona i nic się nie zmieniło. Z kolei prawa klamkomanetka absolutny spokój. Próbowałem nawet podmieniać baterie między obiema klamkomanetkami. Rozważam zgłoszenie gwarancyjne. Edit: u mnie Wahoo. W ogóle po wyjęciu z pudełka lewa strona nawet się nie włączała, dopiero po kablu odżyła.
  26. Bardziej bym stawiał na firmware, rower wisi na ścianie. Garmin raczej dobrze pokazuje bo dioda na klamko manetkach świeci czerwonym kolorem.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...