Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Skoro masz koła 29, to szukaj opon 29 (a nie 28). Zastanów się, czy chcesz jeździć stabilniej na ścieżkach i nierównościach (wtedy jakaś szersza z konkretniejszym bieżnikiem), czy szybciej na asfalcie (wtedy węższa i/lub semi slick). Zastanów się, czy wolisz opony odporniejsze na przebicia i cięższe (wtedy drutowane), czy lżejsze i mniej odporne (wtedy zwijane). A na końcu możesz zastanowić się jeszcze, czy chcesz dodatkowo odciążyć rower za pomocą kontrowersyjnych lekkich dętek tpu ;] Do maksymalnego ciśnienia rekomendowanego dla swojej obręczy dobierasz oponę taką, by minimalne rekomendowane ciśnienie dla tej opony nie było większe (może się tak zdarzyć przy jakichś szybszych, węższych i często dużo lżejszych oponach, wymagających wysokiego ciśnienia, aczkolwiek to chyba mało kompatybilne z mtb) Również upewnij się, że opona którą wybrałeś nie jest za wąska dla Twojej obręczy. U mnie 1.5 już było za wąsko, moje obręcze by tego raczej nie zniosły dobrze, więc założyłem 1.75. Aczkolwiek słyszałem historie o 1.5 na mtb, więc różnie to może być Patrz na wagę opony, różnice wynoszą pół kilo na jedną lub więcej. Oprócz tego na szybkość wpływają opory toczenia, które można znaleźć na www.bicyclerollingresistance.com/ oraz aerodynamika opony, rodzaj mieszanki gum i typ bieżnika. Tyle zdołałem wyczytać, badając ostatnio trochę ten temat
  3. Zdecydowanie patrzyłbym w kierunku opon gravelowych w rozmiarze 45/50C
  4. Cześć dzień czwarty i piąty na Odrze-Nysie to ... no dwie zupełnie odmienne historie. Ale jednak muszę je spiąć razem. Co je łączy? Odpowiedź jest prosta - słupek ... Czwartego dnia po poprzednich 200 km ciało nieco protestowało, więc plan był taki: zobaczyć co da się realnie przejechać, a w razie załamania pogody ewakuacja pociągiem. Niebo rano wyglądało wręcz wybornie i powiem szczerze, że trochę nie dowierzałem prognozom pogody. Frankfurt sam w sobie - dość zastanawiające miasto. Niby 55 tys. mieszkańców, ale w centrum czuć skalę większego ośrodka. Wyjazd z miasta trochę przez budowy, objazdy i płotki, ale oznakowanie dobre - rowerzysta się nie zgubi Za Frankfurtem od razu pierwsze pagórki, potem spokojniejsze pola i ścieżka bardziej przypominająca klimat "prawdziwej" trasy niż jazdy przez spore miasto. Co ciekawe - Odry wciąż niewiele widać, dopiero bliżej Lebus trasa zaczyna faktycznie przyklejać się do rzeki. Za Lebus krajobraz zaczyna robić wrażenie i widać klimat wielkiej rzeki. Z każdą godziną jednak przybywa chmur, a wiatr daje wyraźnie znać, że, jeśli tylko nieco zmienić kierunek jazdy to łatwo nie będzie. Więc jednak model krótkoterminowy meteo "nie kłamał". Szybka kalkulacja: zamiast zarzynać się następne ponad sto kilometrów - jednak lepiej się ewakuować i dokończyć część Kostrzyn-Szczecin "na spokojnie". Plan jest więc taki, żeby wrócić dokładnie pod ten sam słupek i kontynuować i trasę i relację i filmowanie - ale w zdecydowanie bardziej sprzyjających warunkach... Wyszło około 40 km - dzień ewidentnie odpoczynkowy. Trochę szkoda, zwłaszcza, że koniec wolnego - ale z drugiej strony - lepiej zachować miłe wspomnienia niż dojechać siebie na finiszu. Piąty dzień na Odrze-Nysie - po przerwie, ale za to z wyśmienitą pogodą tak jak zaplanowałem, wracam dokładnie pod ten sam słupek koło Kostrzyna, gdzie ostatnio pogoda zmusiła mnie do odwrotu. Plan: około 120 km wzdłuż dolnej Odry aż do Staffelde pod Szczecinem, czyli jeden z najciekawszych odcinków całego szlaku Odra-Nysa. (Od Staffelde zjeżdżam do Szczecina - ale o tym już dokładniej opowiadam w filmie). Start o 7 rano - warunki bajka: słońce, poniżej 20°C, lekki wiatr w plecy. Od początku czuć, że to teren turystyczny - małe wioski wzdłuż rzeki, a w każdej znajdzie się coś dla rowerzystów: gospoda, przystań, bufet. Po klimacie "odosobnienia" środkowej Odry tutaj jest zdecydowanie bardziej "wakacyjnie". Pierwsza duża atrakcja - Groß Neuendorf. Dawny port przeładunkowy przerobiono na Kulturhafen z hotelem w zabytkowej wieży, wagonami kolejowymi zamienionymi w pokoje, bar czy nawet mały teatr. A potem crème de la crème - Most Europejski w Siekierkach. Dawna przeprawa kolejowa z 1892 r., po wojnie zniszczona, odbudowana na cele militarne, niszczejąca, opuszczona, aż w 2021 r. odnowiona jako pieszo-rowerowa. Ponad 800 metrów, platforma widokowa, rozlewiska i rezerwat wokół - tutaj Odra zaczyna naprawdę robić wrażenie. W Schwedt obowiązkowa pauza - ogródek z radlerem za 2,50 €, idealne orzeźwienie przy 30-stopniowym upale. Potem kolejne kilometry przez kanały i mosty, aż w końcu Gartz i lodziarnia nad bulwarem (i to bez kolejki, bo wszyscy pouciekali od gorąca). Na 115stym kilometrze docieram do Mescherin - tutaj szlak żegna się już z Odrą i zaczyna objazd Szczecina od zachodu. Można jeszcze wdrapać się na "Lecącego Żurawia" albo "Górę Szczecińską", ale ja kieruję się do Staffelde, gdzie jest rozdroże: można dalej trzymać się Odry-Nysy, albo zjechać Blue Velo do Szczecina. Dzień naprawdę solidny - pełen atrakcji, przejechany w świetnych warunkach i przy znakomitej infrastrukturze - trochę już mniej smutno po ostatnim odwrocie ślady gps: Frankfurt - Kostrzyn: https://www.komoot.com/tour/2276676528/zoom Kostrzyn - (prawie) Szczecin: https://www.komoot.com/tour/2434848775/zoom c.d.n.
  5. Worek Raczański z przyległościami
  6. Mam pecha do Worka Raczańskiego - przy ostatniej wizycie jakieś dwa lata temu prawie złamałem nogę o jakiś podstępny pniak na singlowej części zielonego szlaku z Przegibka do Rycerki (swoją drogą polecam ten singielek, najeżony kamieniami i korzeniami aż miło.) Dzisiaj z kolei na czerwonym gdzieś w okolicy Małej Raczy przednie koło postanowiło się poślizgnąć na skośnym korzeniu, w efekcie hamowałem twarzą. Byłem pewien, że będę wypluwał zęby, na szczęscie skończylo się na obitej i pokrwawionej gębie, zdartym łokciu i piszczelu oraz obolałym palcu lewej dłoni. Prawe kolano, którym też srogo zaryłem wybronił ochraniacz. Reszta trasy została przejechana w tempie emeryckim...
  7. Dodam tylko, że wjeżdża wymaganie 2x…
  8. popatrz jeszcze na obręcz
  9. Tutaj masz dość szybką oponę, pasującą do charakteru roweru i przy tym za rozsądne pieniądze: https://www.bicyclerollingresistance.com/cx-gravel-reviews/continental-terra-hardpack
  10. Co do szerokości obręczy nie mam pojęcia jaka jest. Czyli szukać czegoś 28x1,5 lub 28x1,75. Jakieś polecane modele? Tak jak w poście głównie gdzie jeżdżę to suche, ubite ścieżki, żwir, kostka trochę asfalt. Rozumiemy też, że dętka zostaje taka jaka jest? Mam sporo pytań, może banalnych bo tak jak wspomniałem jestem zielony i dopiero zaczynam głębiej wchodzić w rowery . @bubulin na oponie mam napisane 65 psi.
  11. Taki tam zestaw do konwersji na klikane wentyle 😎
  12. jeszcze kwestia tego, jakie maksymalne ciśnienie (bar/psi) przyjmie Twoja obręcz, a jakie jest minimalne ciśnienie danej opony trochę miałem z tym ostatnio zachodu, przy zmianie opon na mtb 26. Przy 29 pewnie będzie większy wybór
  13. Dzisiaj
  14. x1.35 może być już trochę za wąska - w zależności od szerokości obręczy opona może zrobić się "płaska" - na oponie "gładkiej" może to być bardziej istotne niż na oponie z "kostkowym" bieżnikiem.
  15. Na chwilę obecną biorę pod uwagę i planuję w weekend się przymierzyć: Heist x7 (chociaż ten brązowy - kto co lubi) Merida big.nine 300/500 lite trek marlin cube aim / reaction - macie jakieś doświadczenie?
  16. @kaido2 jak przejrzysz moje filmy to zobaczysz, że jest tam dużo elementów retro, co ludziom się podoba. Także ślij śmiało foty 🙂
  17. Dziękuję, czyli rozumiem, że kupując np 28x1.35” lub x1.75 odczuje różnice i będzie pasować na moje koło. Dodam że mam hamulce tarczowe o ile to ma na cos wpływ w tym przypadku. Dodatkowo czy ta 1.35” nie będzie będzie za wąska i będzie to źle wyglądać i jeździć w MTB?
  18. Samy kół nie trzeba wymieniać. Rozmiar opony ogólnie: AxB A-rozmiar obręczy B-szerokość opony(w calach lub mm); ("29er" i "28" to ten sam rozmiar obręczy) https://pl.wikipedia.org/wiki/Koło_rowerowe Zmiana z opony "2.2" na "~1.75" powinna być zauważalna, np.: SMART SAM 700x45C 28x1,85 28x1.75 Opony to część eksploatacyjna(jedne zużywają się szybciej drugie wolniej) jeśli nie kupi się opony "idealnej" to i tak za jakiś czas trzeba ją wymienić .
  19. Dzięki za wszystkie komentarze i propozycje! Nie upieram się przy Di2 – po prostu przeglądam różne modele na różnych stronach, żeby zobaczyć co się mieści w budżecie do 10 tys. zł. Główny warunek to rama karbonowa i przynajmniej osprzęt Shimano 105 (mechaniczna jak najbardziej wchodzi w grę). Resztę – jak koła, opony itd. – będę dostosowywać pod siebie w kolejnych krokach już po zakupie. Mam 180 cm wzrostu. Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi – cały czas się uczę i rozglądam, więc każda opinia się liczy. Szukam po prostu ciekawych ofert jak rower Bianchi powyżej :))
  20. Gdzie bursztynowy świerzop, gryka jak śnieg biała, gdzie panieńskim rumieńcem dzięcielina pała, A wszystko przepasane, jakby wstęgą, miedzą Zieloną, na niej z rzadka czarne Treki siedzą.
  21. Faktycznie większe rozmiary Mustang M1 trzeba by dołożyć z 300zł ... W planowanym budżecie można jeszcze rozważyć: MTB ATTABO ALPE 3.0 (dostępne większe rozmiary) madani Cabrero
  22. To było pytanie: czy jest sens zmieniać czy nie i dostałem na nie odpowiedź, że nie ma bo kombinacja mocnego silnika + napęd 12s z małymi zębatkami będzie powodował taki efekt. Wszystkie osobiste przytyczki o tym, że mam nauczyć się po 50tce jeździć z kadencją 75, że zły rower wybrałem itd są naprawdę niepotrzebne i świadczą tylko o tym, że ktoś ma małego i chce dogryzając innym lepiej się poczuć. jak dla mnie temat zamknięty
  23. Kup ten który będzie w lepszym stanie
  24. Zupełnie prawidłowo wycięciem na klucz do góry.
  25. Witam, mam do sprzedania 2 miesięczny rower, sprawny 100%, otarcia na klamkach hamulcowych widać na zdjęciu. Dołączam pedały które bardzo dobrze trzymają przyczepność. Tylko odbiór osobisty. Pełna specyfikacja roweru tutaj: https://www.greenbike.pl/rower-trailowy-orbea-laufey-h-ltd-w-100-gotowy-platformy-gr500-gratis-p-9734.html?gad_source=1&gad_campaignid=2031114695 Rower posiada regulację wysokości siodełka w kierownicy, co daje dodatkową zabawę. CENA: 9500 , OBDIÓR W KATOWICACH
  26. Dzień dobry, jest to mój pierwszy post od razu zaznaczę, że w rowerach jest kompletnie zielony. Rok temu kupiłem MTB z kołami 29” i oponami MAXXIS IKON 29 x 2,2. Nie wiedząc w sumie, że sa rowery crossowe. Jako, że jeżdżę tylko po twardych, ubitych, suchych drogach oraz ścieżkach rowerowych w tym asfaltowych jak i żwirowych to chciałbym zmienić te opony na coś odpowiedniego. Trochę poczytałem i często przewijają się modele: Continental Race King II Performance oraz SCHWALBE G-One Allround Performance (w obu mogę mylić wersje). Tutaj pojawiają się pytania, czy lepiej wymienić samą oponę czy całe koło? Czy powyższe opony są dobre? Jaki rozmiar szukać, oznaczenia na stronach nic mi nie mówią np 28x1.35” albo 27.5x2.80”. Jeżeli zapomniałem o jakiejś informacji to dajcie znać.
  27. Tylko że im wyższa kadencja, tym trudniej utrzymać wysoki moment obrotowy. Oczywiście moc wciąż może rosnąć, ale tylko tak długo jak wzrost obrotów "nadrabia" z nawiązką spadek momentu. Tak jak w silnikach spalinowych, moment opada (względem maksymalnego), ale moc jeszcze długo rośnie, zwykle aż do obrotów niewiele poniżej ogranicznika. Tylko że gdy tej mocy nie potrzeba wiele zawsze lepiej się opłaca (pod względem zużycia energii) generować stosunkowo wysoki moment na niskich i średnich obrotach. Po wysokie sięgamy dopiero gdy chodzi o maksymalne osiągi (przyspieszenie, prędkość maksymalna, pokonywanie stromych podjazdów). Generalnie, w jeździe na rowerze jest wyraźna prawidłowość, że im mniejsze zapotrzebowanie na moc, tym niższa kadencja. Tak jest ekonomiczniej. Understanding optimal cadence dynamics: a systematic analysis of the power-velocity relationship in track cyclists with increasing exercise intensity - PMC In summary, our study reveals a consistent and systematic increase in the optimal cycling cadence with intensity, following a sigmoidal pattern. This increment spans from 45 rpm during very low-intensity efforts to 85 rpm at maximal aerobic effort, irrespective of the specific physiological parameter considered.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...