Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Strek odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[zakup] Trójkołowiec za 600 zł z alledrogo czy za 2k z mediaexpert ?
StrayRider odpowiedział stahurski → na temat → Nietypowe
W obu propozycjach rowerów rozwiązania techniczne są sprzed 30+ lat, co wiąże się ,że przy intensywniejszym użytkowania, aby zachować 100% sprawności serwis będzie musiał być regularny(przegląd piast, napęd, regulacja hamulców itd.). Rower z allegro za 600zł - faktycznie trochę strach (ewentualnie można by podjąć próbę, aby coś tam usprawnić pod siebie, chwyty klamki, ale za dużo opcji nie będzie do pozostałych elementów). I najsłabszym elementem będzie raczej napęd(element przeniesienia napędu na tylne koła). Alternatywą może być: 1.Rower poziomy trójkołowy. -osprzęt raczej będzie "solidniejszy" 2.Używane rowery trójkołowe rehabilitacyjny: -do poszukania lokalnie; -starszy, już używany, po doinwestowaniu może być bardziej "godny zaufania"; Kilka linków: https://www.rowertolek.pl/sklep/ https://www.olx.pl/d/oferta/sprzedam-rower-trojklowy-CID767-IDXqakm.html?isPreviewActive=1&reason=ip|cool_rec_platform&sliderIndex=2 https://www.olx.pl/d/oferta/rower-trojkolowy-poziomy-CID767-ID16Ivoo.html https://www.olx.pl/d/oferta/rower-rehabilitacyjny-trojkolowy-26-cali-CID767-ID142zzH.html?reason=ip|cool_rec_platform https://www.olx.pl/d/oferta/rower-trojkolowy-kynast-3-biegowy-CID767-ID15Etpz.html https://www.misiarz.pl/oferta/rowery-trojkolowe-rehabilitacyjne/rower-trojkolowy-turystyczny.html -
Mam taką ramę z wewnętrznym prowadzenie linek i nie pasuje mi jakiś uniwersalny ślizg, jest za szeroki. Do tego ta rama ma niecentrycznie otwór na ww ślizg, więc dopasowanie jest problematyczne (a przynajmniej tak mi się wydaje). Pewnie są jakieś oryginalne, ale nie potrafię znaleźć. Wpadłem na pomysł, że dam dwie teflonowe rurki i kawałek plastiku przykręconego który je usztywni, a może są jakieś inne proste, gotowe rozwiązania?
-
[Nawigacja] Jaka nawigacja dla gravela?
Janusz56 odpowiedział martin_1001 → na temat → Akcesoria rowerowe
@kipcior Tak przez moment posiadalem Brytona S810 oceniam ze to biedniejsza wersja E1040 stylizacja podobna ekranu danych. Strasznie slaba nawigacja pod wzgledem wygladu mapy, moj egzemplarz okazal sie niestabilny czesto zdarzalo sie na ekranie mapy podczas nawigacji nagle zrestartowac cala trase ze znikala i po jakims czasie pokazywala sie znowu wraz z odswiezeniem mapy i w tym czasie zacinal sie na pikaniu. Jesli miales wczesniej licznik i umiesz wybaczyc niedoskonalosci to moze sie przekonasz. W reklamach mowia ze ma multi GNSS pokazuja w instrukcji opcje wlaczenia dual banda ale nic z tych rzeczy urzadzenie ma zwykly GPS i to w lesie nie dalo rady a poza lasem na ulicy ciagnal slad po budynkach. Pokazuja jak dziala rerouting ale trzeba miec telefon bo bez niego to dziala tak ze pokazuje linie prosta do punktu zejscia z trasy, dolaczenie do startu trasy poprowadzilo mnie przez schody a rerouting raz w lesie wybral sciezke brzegiem jeziora mimo ze obok byla spokojna droga tak zeby dojechac do dalszej trasy. Ale moze moje trasy sa ekstremalne nie wiem, na ten moment uwazam ze lepiej dorzucic i wybrac Karoo 3. Ewentualnie chyba Magene C606 jest lepsza alternatywa chyba ze koniecznie chcesz ekran 3.5 cala. Ale wszystko co ma Magene ma tez Bryton, no chyba ze wgranie nowej trasy podczas tej samej aktywnosci i zmiana pol danych podczas rozpoczetej aktywnosci. Jeszcze mozna iGPSport biNavi ktore na pewno jest lepsze niz bryton, bo ogladac filmy recenzje czy czytac artykuly to jedno, ale zeby wiedziec co sie chce to trzeba kupic licznik sprawdzic i jak nie przypasuje to zwrocic. Ja przerobilem wszystkie liczniki (Roam V3, Ace, E1040, Karoo 3, Bryton s810) i ostatecznie tak jak napisalem wybralem Karoo 3. Przewazylo to co najwazniejsze dla mnie czyli czytelnosc mapy i tego jak pokazany jest kursor z trasa. Dodatkowo przydatne rzeczy jak nawiguj do domu, czy nawiguj do punktu z zachowaniem preferowanej nawierzchni i najszybsze ladowanie trasy z tego calego zestawienia. Bryton trase 63km ladowal 5min, K3 8sek Wahoo 30sek a Garmin 2min. Co z tego ze mozna wyznaczyc sobie tez trase do domu w E1040 czy do lokalizacji jak prowadzi po szosie, tak samo Wahoo. Ktos powie ze logiczne ze tak ma prowadzic ale mi to nie odpowiada. W Wahoo Ace czy Roam v3 sila jaka trzeba przylozyc zeby kliknac przycisk jest strasznie duza no i ciezko wyczuc. W E1040 nie da sie ustawic kolorku jaki chcesz, bo kolor trasy jest zalezny od motywu mapy no i jeszcze wirtualny partner ktorego nie da sie wylaczyc. Ale kalibracje wysokosci mial najlepsza E1040, po 4h jazdy na starcie pokazal 273m a na koniec pokazal 274m a zaczynalem z tego samego punktu K3 z 274m pozniej pokazalo 278m Wahoo z 275m pozniej pokazal 292m Bryton z 273m pokazal pozniej 313 czy 315m w kazdym razie straszny dryf a kalibracja jest jedna, wpisanie z łapy ze teraz jestes na takiej wysokosci i innej nie ma. Takze czasami przy podjazdach wygladalo to komicznie bo dane bral z GPX na temat elewacji a wyswietlal te swoja wysokosc i jadac pod gorke liczby ktore wyswietlal powinny swiadczyc ze jedzie sie z gorki xD - Dzisiaj
-
Jeśli chodzi o poprawę osiągów i wagi to zdecydowanie koła- tutaj na kołach i oponach ugrasz najwięcej. Kiera....już nie tak bardzo. Lepiej kase zainwestować w dobre ciuchy, pomiar mocy itp. Co do geometrii to wg producenta to model pod gran fondo, stąd nazwa GF i nie masz tutaj raczej agresywnej geometrii. Sam jednak jestem wrogiem kupowania rowerow na zasadzie...najlepsza relacja cena/osprzęt. Rower musi pasować i tyle...
-
[Nawigacja] Jaka nawigacja dla gravela?
Janusz56 odpowiedział martin_1001 → na temat → Akcesoria rowerowe
Gdzie napisalem cokolwiek o reroutingu Garmina? Napisalem ze mialem wyznaczona trase, Garmin nie mial paru sciezek na mapie i zamiast mnie prowadzic jak trasa to powiadomienie wysylal U-Turn 30m a gdy sie zawrocilo zglaszal kolejny U-turn i tak w kolko. bo caly czas bylem na trasie jednak no potem ogarnalem ze zamiast wyslac informacje o skrecie i follow the map to rzuca u-turn jak np siezki nie ma na swojej ActiveTopo map Zreszta nie bede polemizowal nad szybkoscia - bo momentalnie to nie jest 25 sek a przy dluzszych trasach to trwa z minute jak nie wiecej -
[3000] Zakup szosy pod czasówki
Electronite odpowiedział Jacekww → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
U mnie 11,5. Także się za bardzo nie przejmuj. Po prostu śmigaj i patrz jak szpyta rośnie. -
[Nawigacja Rowerowa] Sigma Rox 12.1 Evo czy to dobry wybór
Janusz56 odpowiedział lukcio4041 → na temat → Akcesoria rowerowe
No nie wiem, mnie E1040 doprowadził do irytacji zeby nie napisac gorszego slowa pare razy i to zw wzgledu na mapy, ale jezdze po specyficznym terenie i walil masa U -Turnow na komunikatach o skretach, gdzie chocby Karoo na tych samych trasach daje informacje o skrecie i gdy nie rozpoznaje drogi po prostu pisze Follow the map i pokazuje skrety. Nie wiem, Garmin totalnie nie moja bajka chyba przez to ze jestem niecierpliwy i oczekuje szybkosci dzialania a nie wiecznego laga, czy przypadkowych klikniec ekranu pomimo ze sie go nie dotyka ani nie pada deszcz. Ale rozumiem to po prostu kwestia uzytkownika i przyzwyczajenia, gdybym mial wczesniej wiele egzemplarzy Garmin to pewnie wiedzialbym z czym sie to wiaze i jak wyglada korzystanie z menu czy ustawien bo to troche jak stara nokia. mapy fakt mozna sobie podegrac szkoda ze wiekszosc ok jest po niemiecku plus to ciagle spychanie na sciezke rowerowa albo chodnik i ciagle pikanie. No i wisienka na torcie trasa 100km i laduje TBT z 5min a potem przy jakimkolwiek zejsciu z trasy tez oblicza bardzo dlugo rerouting i moze okazac sie ze przejechalem te 500m i rzuca ze powinno sie zawrocic bo nie znalazl opcji na dolaczenie do wgranej trasy. Naprawde jako nowemu uzytkownikowi ktory wczesniej mial zwykle liczniki a jezdzil na telefonie to jednak przeszkadzalo i wymagalbym od urzadzenia za te 2tys tego zeby dzialalo lepiej… Ale pomiar wysokosci czy fix GPS-a byl naprawde szybki, gdyby poprawili ten UI oraz to co mnie kłuło w oczy to pewnie bym go używał dalej. A tak jestem szczesliwy z alternatywa, bo nie potrzebuje baterii na 500km tylko wystarczy mi na 200km bo nie robie tras dluzszych niz 100km -
Dalej nie wiem co wybrać, przejechałem się na Boreasie w rozmiarze L czyli 54 bo Aspre to 52. Nie podoba mi się trochę że mam tak wygięte plecy, być może za krótki mostek jest w tym M. Tutaj zdjęcia z Boreasa w rozmiarze L
-
Adam19_91 obserwuje zawartość → [Napęd] Problem z tylną przerzutką
-
Witam Mam taki trochę pokombinowany rower trekingowy z klamkami szosowymi clarisa. Problem jest z przerzutkami przednia obsługuje 2 z 3 blatów ale gorzej jest z tylną bo nie da się jej tak ustawić by płynnie zmieniała biegi. Albo nie chce iść w górę a jak podciągnę linkę to zaś nie chce iść w dół. Działa to topornie wiem bo mam porównanie do innego roweru też z clarisem. Wydaje mi się, że przyczyną jest to, że przez cały rower linka przerzutki idzie w pancerzu. Rozwiązanie to powoduje duże opory w ruchu linki. Pytanie czy da się jakoś poprawić pracę tylnej przerzutki? Czy wymiana tylnej przerzutki na nową essę rd-u2000 poprawi sytuację? Może zmienić pancerz i linkę na jakiś system z mniejszymi oporami (Jagwire Lex-sl)? Aktualna przerzutka Altus rd-m310.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: GoingWest038
-
Witam wszystkich, kolejne pytanie do 100500 tys poprzednich. Mam 190cm/100 kg. Nie pierwszy rower dla mnie, ale nigdy nie jeździłem na gravele. Wuberam pomiędzy ASPRE 2, Esker 6, triban grvl af grx 2*12. Niestety nie mogę znaleźć ich dla przymierzania, więc interesuje mnie jaki z nich ma bardziej sportową geometrię, a jaki będzie bliżej do komfortu. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
-
Cześć Panowie i Panie, Planuję zakup roweru. Szybkie pytanie - wyselekcjonowałem w dostępnym budżecie kilka modeli rowerów crossowych (allegro bo najwięcej filtrów). Możecie rzucić okiem i doradzić który wybrać? Dla nielubiących allegro poniżej lista: Lazaro TX Lazaro elitary v1 Kands CRS 700 Kands Canavaro KROSS GO MOVE 2.0 Kellys Cliff 70 https://allegro.pl/kategoria/rowery-crossowe-125055?order=qd&rozmiar-ramy=19%20cali&stan=nowe&price_from=900&price_to=1800&rozmiar-kola=28&marka=Kands&marka=Kellys&marka=Kross&marka=Lazaro&hamulce=tarczowe%20hydrauliczne&hamulce=tarczowe%20mechaniczne&amortyzacja=prz%C3%B3d&plec=m%C4%99%C5%BCczyzna&plec=nie%20dotyczy&plec=produkt%20uniseks Z góry dzięki :-*
-
Cześć, chciałbym kupić nową ośkę do mojego amortyzatora rockshox revelation która ma wymiary 15x110 a długość gwintu wynosi 10mm natomiast ta oś którą planuje kupić ma wyiary 15x110 jednakże w długości gwintu jest o 1mm krótsza czyli ma 9mm. Chciałbym się dowiedzieć czy coś się przez to może stać. Z góry dziękękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
-
[3000] Zakup szosy pod czasówki
Jacekww odpowiedział Jacekww → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Zważyłem i waga startowa z pustym bidonem 10,9kg także sporo. Kupiłem pompkę z manometrem ale niestety o ile w starym rowerze działa, tak w szosie nie jestem w stanie pompować ani zmierzyć ciśnienia, nie wiem w czym problem mimo takich samych zaworów. Zrobiłem turystycznie dwie długie trasy 118 km i mazowiecką Robinsonadę 150km crosowym rowerem. Szosą natomiast 22km w średnim 33,2km/h także progres prędkości 0,1 pomijalny ale stabilnie jest. -
kanu_078 obserwuje zawartość → [Przednie koło] długość gwintu ośi
-
Cześć, chciałbym kupić nową ośkę do mojego amortyzatora rockshox revelation która ma wymiary 15x110 a długość gwintu wynosi 10mm natomiast ta oś którą planuje kupić ma wyiary 15x110 jednakże w długości gwintu jest o 1mm krótsza czyli ma 9mm. Chciałbym się dowiedzieć czy coś się przez to może stać. Z góry dziękękuje za odpowiedź. Pozdrawiam
-
[Przekładnia planetarna vs. klasyczny napęd] Mity, kity i fakty okiem praktyka
KSikorski odpowiedział Zenon1975 → na temat → Napęd rowerowy
60cm uskoku z prędkością 25km/h z maksymalną dopuszczoną masą systemową musi wytrzymać każdy rower MTB podstawowej kategorii 3 wg ISO 4210 -
Dziękuję wszystkim za komentarze i propozycje – naprawdę pomogły mi spojrzeć na temat szerzej i bardziej świadomie. Orca M30i nadal bardzo mi się podoba i będę ją brał pod uwagę przy wyborze. Myślę też o przyszłych ulepszeniach, jak np. wymiana kół na lżejsze czy zmiana kierownicy, żeby z czasem poprawić osiągi i wagę. Zaciekawiła mnie też propozycja Sensa Giulia GF Space Gem 105 Di2 – wygląda bardzo sensownie i może to właśnie będzie kierunek, w który ostatecznie pójdę. Zastanawia mnie jeszcze geometria – czy nie będzie zbyt sportowa jak na pierwszy rower szosowy – ale liczę na to, że się przyzwyczaję, a z czasem może wręcz docenię taką charakterystykę. Jeśli ktoś ma jeszcze ciekawe propozycje rowerów w podobnym budżecie albo własne doświadczenia czy uwagi – będę wdzięczny, jeśli napiszecie je poniżej. Chętnie poczytam!
-
Zdejmij z góry te zaślepki i zobaczysz. Wystarczy z zestawu narzędzi wziąć wszystkie dostępne przedłużki na 1/4" i dopasować imbus. Strzelam że będzie tam 5mm, ale pewności nie mam.
-
Liianowaty obserwuje zawartość → [6000] Gravel dla zielonego dryblasa
-
[6000] Gravel dla zielonego dryblasa
Liianowaty odpowiedział Fiszu10 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Hej, Będąc w podobnej zagwozdce, mogę tylko troszkę podpowiedzieć. Jest ryzyko, ze ze względu na 28383 podobnych tematów, zbyt wiele podpowiedzi nie dostaniesz. 1. Przejrzyj istniejące posty. Z perspektywy ostatnich 2 miesięcy z 15 tematów o podobnym budżecie znajdziesz. Tam zas możesz powyrywać opinie różnych osób i wybrać co Ci leży. 2. W podanym budżecie duzo bedzie leżało od preferencji. Same rowery zwykle maja zblizony osprzęt oprócz 'drogich' marek. Te, jak cannondale, w tym budżecie będą miały duzo gorszy osprzęt 3. Jedno co warto wyłapać to czy szukasz bardziej rekreacyjnej czy sportowej geometrii. Po tej decyzji możesz wybrać końcowy twor. Cena jakość jaka sie przewija przy 6k bez super promek to Kross esker 6.0. Jak go jednak zobaczyłem to mnie tak wizualnie nie leży, ze odpuściłem. Z innych sensownych Rose Blend gravel (sa naprawde ladne i w cenie ~5.5 k). Bedziesz mial tez sensa romagna w tej cenie czy unibike geos . Zauważyłem tez ze popularny jest merida silex 400 Co do ceny to zależy od miasta ale zwykły coroczny serwis to 250-350 zł za basic plus części do wymiany jesli sa -
[Przekładnia planetarna vs. klasyczny napęd] Mity, kity i fakty okiem praktyka
Zenon1975 odpowiedział Zenon1975 → na temat → Napęd rowerowy
Rozumiem, że ta niedogodność wynika z rodzaju piasty, a nie sposobu mocowania osi w tylnym haku i rodzaju haka? Loty z wysokości ponad pół metra na sztywnym tyle? I może rama alu? Odważnie - lub byczo jak swego czasu mówiła młodzież - i na bogato w dodatku:) Jak byłem młodzieniaszkiem, to takich cudów nie robiły nawet bogate dzieci, które miały rodzinę w RFN, ojca na eksporcie w Libii, czy szklarnię z chryzantemami pod domem. Nie wiem, czy bardziej szanowały pieniądz, czy może bardziej przewidujące? Przez jakiś czas też miałem takie pozorne wrażenie, dopóki nie dopracowałem pracy ręki na manetce zmiany biegów. W przekładni planetranej te biegi wchodzą szybciej, a możliwość zmiany na postoju to duży atut - jak klasycznej przekładni nie zdążysz zredukować przed niespodziewanym hamowaniem, to ruszasz mułowato. -
[Prowadzenie linek] pancerze i linki teflonowe
RabbitHood odpowiedział tp3 → na temat → Sprzęt rowerowy
Nie ma żadnego znaczenia. -
[pomiar mocy] Najtańszy sposób na pomiar mocy
Rybus85 odpowiedział Rapero7000 → na temat → Akcesoria rowerowe
Wolałbym jednak coś jak np Inpeak. Ceny różne w zależności od rozmiaru. Pedały z pomiarem to już jednak 1700zł+. Plus jazda w butach cały czas nawet jak z młodym na przejażdżkę tylko pójdę. -
[Przekładnia planetarna vs. klasyczny napęd] Mity, kity i fakty okiem praktyka
Wojcio odpowiedział Zenon1975 → na temat → Napęd rowerowy
I ja i żona mieliśmy dłuższy czas (ja to ponad 10 lat) rowery z Nexusem 8. Problemów nie było. Co kilka lat konserwacja w dobrym warsztacie (jak raz oddaliśmy do innego, to się okazało, że nawet nie otworzyli, tylko przetarli z zewnątrz - pan się przyznał bez wstydu jak się zdziwiłem, że taki tani serwis ). W mieście możliwość zmiany biegu na postoju jest bardzo wygodna, a zakres przełożeń dostateczny. Kolejna wielka zaleta - możliwość pełnej osłony łańcucha. Dopóki jedzie się spokojnie jest bardzo miło. Bolało mnie jednak od czasu do czasu to, że jak się mocniej depnie to czuć wzrost tarcia - opór, który utrudnia przyśpieszenie. I przesiadłem się znów na przerzutkę. Na typowo miejski rower to jest dobre rozwiązanie. -
[Przekładnia planetarna vs. klasyczny napęd] Mity, kity i fakty okiem praktyka
Zenon1975 odpowiedział Zenon1975 → na temat → Napęd rowerowy
Cenię poczucie humoru i śmiech, bo to dobrze świadczy o człowieku. Skomentuję jednak merytorycznie. Widzę, że masz podobny sposób konserwacji tych piast, co ja, tylko że u mnie jest on nieco bardziej rozbudowany – dwukrotne mycie zanurzeniowe w oleju napędowym, dokładne odcieknięcie i wytarcie, następnie kąpiel w oleju do skrzyń automatycznych (bez wycierania, tylko odciek), potem smar molibdenowy na piastę (taki do przegubów samochodowych, z wyczuciem – nie za mało, nie za dużo), na łożyska zewnętrzne znany i lubiany smar litowy, czyli ŁT-43, a przed samym montażem jakieś 50ml oleju przekładniowego Hipol do piasty i koniecznie jazda zaraz po montażu i wytarcie koła po tej jeździe, bo całe ochlapane. Za to piasta chodzi jak szwajcarski zegarek. Za wszystkie te materiały, których nie miałem na stanie zapłaciłem jakieś 30PLN i teoretycznie starczy to na dziesięcioletni okres konserwacji (teoretycznie bo wiadomo, oleje i smary starzeją się i nikt tego nie trzyma tak długo) choć oczywiście gdyby ktoś był perfekcjonistą i chciałby to robić co roku, starczy na krócej. Ubolewam nad tym, że rower brata i znajomych popsuł się przy tak krótkim przebiegu. Dziwne to dla mnie, bo ja na moim Nexusie 7 trzy razy przewinąłem licznik (30 000km) zanim go wymontowałem w stanie sprawnym i zmieniłem na ósemkę. Nie wiem, co mogło się stać? Być może te piasty nie lubią jednorazowych długich przebiegów tylko bardziej „zrównoważoną” eksploatację? Te 30kkm to ja zrobiłem w 10 lat, co statystycznie daje 8km na dzień gdyby człowiek jeździł systematycznie codziennie, a ja codziennie nie jeździłem, choć systematycznie całorocznie. Za to pamiętam mojego MTB opisywanego tutaj – robiłem nim bite 28km/dzień roboczy, bo dojeżdżałem nim do roboty. Trochę kilometrów w weekend, w śnieżne i mroźne dni ktoś mnie podwiózł samochodem, po drodze jakieś urlopy i święta, więc ciężko to policzyć, ale pewne jest że licznik przewinąłem (10 000km) po około dwóch latach. W czasie tej eksploatacji ze dwa razy zmieniłem mu tylne koła zębate bo przeskakiwało i nie dało się jechać, raz przednie blaty, ze trzy albo cztery razy łańcuch bo przeskakiwał a wu z wyciąganiem łańcucha i uwalonych przepracowanym smarem rąk jak mi łańcuch wpadł na tyle na dół, albo do góry (oczywiście w najmniej spodziewanym momencie), luzowaniem hamulców, jak koło za bardzo biło i tego ciągłego poprawiania naciągu linek to nie zapomnę. No i raz zmielił mi przerzutkę durnowaty patyczek leżący na dobrze utrzymanej miejskiej ścieżce. Nie był to dla mnie rower bezobsługowy, lubię majsterkować, ale nie tak często i tylko kiedy chcę, a nie muszę. Eksploatacyjnie ten rower wypadł blado przy Nexusie7 którego kupiłem potem. Mnie zmiana przełożeń nie boli, bo ja nie luzuję przed zmianą, chyba że cisnę pod górę, to rzeczywiście robię takie „sprzęgło” albo „synchronizację”, czyli odpuszczam na pół sekundy. Piasty rzeczywiście są drogie, ale ja podchodzę do tego inaczej – rower jest na lata, a nie sezonową przygodą. To podejście z czasów zamierzchłych, kiedy kupić rower, poza Ukrainą, czy Uralem, które stały po Geesach, to był wyczyn – szczęście, znajoma sklepowa, czy jakaś łapówka a ceny powalające. Dlatego o rowery się dbało. Taki Rohlof14 obecnie kosztuje około 5000PLN. Wychodząc z założenia, że będzie to na lata może okazać się, że wyjdzie to znacznie taniej niż serwis nowoczesnego klasyka czy sezonowa zmiana co kilka lat na bardziej „modny”. W moim wieku taki Rohlof może okazać się dożywotni:) A co do dbania o rowery i podejścia do nich, to mam wielki szacunek do starszego gościa, który u mnie pomyka na oryginalnym peerelowskim Wagancie w oryginalnym malowaniu i z oryginalnym wyposażeniem (jeszcze czeska przerzutka Favorit tam pracuje!) – dobrze utrzymany rower i dobrze utrzymany facet – jak przyjeżdża nad jezioro, to zrzuca ciuchy i robi jakieś kilka km w wodzie. A z wyglądu ma +70lat. -
[Bosch] Zmiana limitu prędkości na "amerykański".
chrismel odpowiedział Hanzo → na temat → Elektryczne - e-bike
Naprawdę spodziewałeś się uzyskać tutaj pomoc w zakresie łamania prawa ?