Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Szukam full-a na wypady w Alpy, poza tym, to czasem mniejsze górki/bike park(nie tak często). Do tej pory jeździłem na hardtail-u, również ostatni wypad w Alpy był na nim. Przejechałem się kilka razy na narzeczonej full-u, ma muleta cube one 77 slx. Dało mi to nie rada frajdę więc i moja kolej. Szukam mimo wszystko zawieszenia 170/170, wolałbym raczej 29 calowe koła ale ten mulet też przejdzie bo nie odczułem tej różnicy 29/27,5. Mam na oku w sumie trzy rowery 1. https://www.bike-discount.de/de/cube-stereo-hybrid-one77-hpc-tm-800-dustyolive-n-gold Tutaj mi tylko brakuje żeby chociaż widelec był performance, no i nigdy nie jeździłem na elektrycznym sram-ie i nie wiem jak się on spisze na bardzo stromych podjazdach, w shimano 8120 podobało mi się, że można zbić na raz o te 3/4 przełożenia. Teoretycznie jest baza pod przyszłą zmianę amortyzatora. 2. https://www.bike-discount.de/de/radon-deft-8.0-800 tutaj prawie wszystko gra, tylko hamulce mogły by być lepsze ale to nie duży koszt. Jedynie jakie mam ale to, że poczytałem na grupie radon na fb i trochę ludzi narzeka na to jak są poskładane rowery, nawet te topowe za około 7000euro. 3. https://www.bike-discount.de/de/radon-deft-10.0-750-2?number=20135379-40365471&c=3 tutaj już jest wszystko co można chcieć tylko minusem jest bosch cx4, a nie 5 generacja jak wyżej. (na weekend jadę sprawdzić swojej kobiety rowerem czy ten 100nm i 750 w robi różnice). No i podobny problem jak wyżej. Wiem, że jak dopłacę kolejne 500euro to jest do kupienia deft 9.0 już na perfomance elite, a później się robi jeszcze bliżej bo za 6k euro jest cube na factory. Tylko pytanie czy mi trzeba tego wszystkiego skoro na minimalnie gorszym cube już miałem frajdę. Tak czy siak nie chce już tak dużo wydawać. Wrzucam też dwa zdjęcia z ostatniego wypadu, żeby pokazać jaki teren lubie. Macie jakieś propozycje lub chcecie coś dodać?
  3. też próbuje to rozkminić właśnie. Z rysunku wynika, że tam są łożyska i nic się nie skręca chyba. Więc wychodzi, że to luz na łożyskach. Ktoś ma doświadczenie?
  4. Małą elektryczną pompkę Voxom EPu2, w domu mam elektryka od Xiaomi i sobie chwilę. Do tej pory nie narzekałem na ręczną ale niestety bąki strasznie upodobały sobie moją krew i zlatują do mnie chmarami. Wymiana dętki akurat zajmuje mi tyle ile im odnalezienie swojej ofiary, a podczas mozolnego "dymania" w koło rozpoczynają żer 😕
  5. Myślałem mocno o carbonowym hardtailu MTB XC, ale coraz bardziej idę w kierunku carbonowego fulla MTB w geometrii XC. Do jazdy miasto i wypad poza miastem, na leśne trasy z górkami i dołkami i szutrowe ścieżki. Znalazłem mój rozmiar w dobrych promocjach i zastanawiam się nad rowerem Scott Spark RC Comp lub Cannondale Scalpel 3. Który lepszy? https://www.scott.pl/produkt/1271/8599/Rower-Spark-RC-Comp-Blue/ https://www.cannondalebikes.pl/rowery/gorskie/xc-race/scalpel/scalpel-3-c24403u
  6. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Zacząłem (niestety) rozważać również full-a... ale otworzę w tym zakresie nowy wątek. Jeżeli pójdę jednak w kierunku HT - kupię Treka procaliber 9.5 lub 9.6 - można nawet za 6.500 brutto kupić - rama do rozwoju i mocno mniej obciążająca budżet opcja. Jeżeli natomiast miałbym wchodzić w rower MTB za 12-13 tys. to już tylko full carbon w dobrej promocji. Dzięki!
  7. Za miękkie. Piny się z nimi rozprawią momentalnie. Podeszwy w butach do pinów są tak twarde, ze idąc po betonie stukają jakby były z drewna.
  8. Dzisiaj
  9. Nie. Wolnobieg 7 rzędowy shimano MF-HG37 14x28, korba shimano 48x38x28, przerzutka shimano tourney. Łańcuch nie jest za długi, miał 116 skróciłem do 114 i nadal jest to samo.
  10. @Zenon1975, przecież napisał: Musisz przyjąć do wiadomości ze 90% użytkowników tego forum nie jest zainteresowana jazda ‚typowo miejska’. I dla nich taki rower się nie sprawdza.
  11. Crosso na pewno ma sprawdzone te bagażniki i nie spotkałem się jeszcze, żeby ktoś miał z nimi problemy. Są dość "elastyczne" jeśli można tak powiedzieć o aluminium, więc fajnie układają się do ram rowerowych. Do Twojego roweru będzie ten aluminiowy na pewno pasował, ale wg mnie z prętami 250 a nie te standardowe 180 mm, więc wykroczy to 9zł poza budżet: https://crosso.pl/produkt/bagaznik-rowerowy-tylny-crosso/?attribute_pa_dlugosc-pretow-montazowych=250mm
  12. Bliitz - 15036 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 13797 km (mtb, szosa + trenażer) [8728 km outdoor] bashey_pl - 6803 km (cross 3.3kkm, gravel 2.3kkm trenażer 1.2kkm) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) SpinOff - 5904 km (szosa, gravel, trenażer) provayder - 5542km (szosa, MTB) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) przeciętny - 5000 km (mtb,grv) wojtbike - 4059 km (cross) bubulin - 4054 (mtb 27.5 full ciężki / mtb 26 carbon semi slick) smw44199 - 3835km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3625 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Lextalionis - 2680 km (gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Grochu86-2496km(gravel,szosa) revolta - 2340 km ( MTB ) CoolBreezeOne - 2304 km (MTB) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) JWO - 1966 km (MTB) Sansei6 - 1777 km (MTB) Cross90 - 1304 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  13. Kupiłem coś takiego za 700zł i czekam na przesyłkę: https://www.alibaba.com/product-detail/Xiongda-350W-Dual-Gear-Ratio-Ebike_1671993308.html?spm=a2700.shop_plgr.41413.7.5fe871211I2gPr Bardzo mały, silny (70Nm), lekki (3,2kg), dwubiegowy (jedno przełożenie 1:4.4, drugie aż 1:8) Wydaje mi się że przy takich parametrach to powinien być hit.
  14. A jak się sprawdzą buty do gry w piłkę na hali?
  15. Gdzie, na testach odbiorczych, czy w realnym użytkowaniu? Czy ta norma mówi o liczbie takich cykli? Czy znana Tobie jest podstawowa wada aluminium w stosunku do np. stali, że takie alu ma o wiele mniejszą wytrzymałość zmęczeniową? Każdy oczywiście robi co chce opierając się na przesłankach jakich chce. Teraz już rozumiem jednak nieco bardziej publikowane w internecie informacje dla mnie niezrozumiałe, że ktoś oceniając rowery producenta X mówi „słabe ramy mają, bo pękają”. Kiedyś takie usterki były niezwykle rzaaaadko spotykane. Ja pękniętą ramę widziałem tylko raz, ale to był rower używany na wsi, który robił jako multifunkcjonalny, łącznie z cargo – wożono na nim worki ziemniaków, buraków, zboża, cementu i inne takie. A problemu i tak nie było żadnego, bo chwilę po tym pospawano go w szopie za pomocą samorobnej spawarki transformatorowej:) A że opisywany przez Ciebie problem nie ma nic wspólnego z rodzajem piasty w nim zamontowanej, to chyba wątpliwości nie ma wszak o piaście planetarnej jest ten program? Możesz podać szerszą motywację? To nie jest żadna prowokacja, czy coś, jestem po prostu ciekawy argumentów tzw. „drugiej strony”. Jak jeździsz (ciśniesz czasy i kilometry, czy spokojnie), gdzie jeździsz (miasto, szosa, ścieżki, szuter, turystyka dalekiego zasięgu, off road) po co jeździsz (sport, rekreacja, zakupy, dojazd do pracy), ile km w roku, ile km na dzień/tydzień, bez względu na pogodę, czy w każdej aurze?
  16. Bliitz - 15036 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 13797 km (mtb, szosa + trenażer) [8728 km outdoor] bashey_pl - 6803 km (cross 3.3kkm, gravel 2.3kkm trenażer 1.2kkm) michalr - 6058 (terenówka, mieszczuch) SpinOff - 5904 km (szosa, gravel, trenażer) provayder - 5542km (szosa, MTB) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) przeciętny - 5000 km (mtb,grv) wojtbike - 4059 km (cross) bubulin - 4054 (mtb 27.5 full ciężki / mtb 26 carbon semi slick) smw44199 - 3835km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3625 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Lextalionis - 2680 km (gravel) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Grochu86-2496km(gravel,szosa) CoolBreezeOne - 2304 km (MTB) spidelli - 2085 km (szosa: 790 gravel: 1263, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) JWO - 1966 km (MTB) revolta - 1915 km (MTB) Sansei6 - 1777 km (MTB) Cross90 - 1304 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) NeefMe - 183 (MTB) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  17. Luz jest po zamontowaniu piasty na rowerze? Po wyjęciu koła luz endcapa jest naturalny.
  18. Masz podany offset od połowy dł. montażowej piasty do tego środka symetrii między kołnierzami. Jeśli o d791 d792 w wersjach boost chodzi (przynajmniej tych pod tarczę IS) to w internecie są rozbieżne wartości. Jeszcze inne wychodzą z suwmiarki.
  19. Po 900 km? Zęby nie są spiczaste, nie widać śladów zużycia.
  20. Dotyczy RH Novatec D792SB-CL - dobór dł. szprych Rim DT SWISS E550 29" 700C, ERD 585mm Witam szanownych Forumowiczów. Czy ktoś jest wstanie wskazać na załączonym rysunku która z pionowych linii jest osią symetrii piasty Novatec, dzielącą ją na dwie równe połówki? Novatec podaje niestety tylko grubość kołnierza obu flasz dla lewej i prawej strony piasty. Brak wymiaru, który jest potrzebny do kalkulatora Sapim. Czy jest to może pionowa linia przerywana na lewo od lewej pionowej linii szerokości Chain Line 44?Jeśli tak by było, to wyliczenie długości odcinka z lewej i prawej strony piasty potrzebnego do kalkulatora doboru dł. szprych nie stanowiło by problemu. 135:2 = 67,5 // 51:2=25,5 51mm to wartość odległości pomiędzy wew. płaszczyznami flansz, lewej i prawej. Kalkulator Sapim Dla lewej str. 67,5 - (24,2+3,5+25,5)=67,5-53,2=14,3 // 24.2+14,3 = 38,5mm Dla prawej str. wychodzi niestety wartość ujemna. Dł. połowy ośki 67,5 - (25,5+3,2+42,4)=67,5-71,1= - 3,6mm / fałsz Na rys. Novatec nie jest jasno i czytelnie zaznaczona Rear Hub Center Line. Przyjęta do wyliczeń oś symetrii piasty nie może być osią symetrii piasty, gdyż przeczy temu proste zsumowanie odcinków prawej strony piasty. Ich suma jest większą wartością od połowy długości 135mm (67,5). Zgodnie z wymiarami podanymi na rysunku przyjęta linia pionowa jako oś symetrii rear hub'a powinna nią być. Przesunięcie Chain Line od osi / offset wynosi 7,6 /. Jednak wyliczenia przeczą temu. Jeżeli się mylę, b. proszę poprawić. Rear Hub Center Line potrzebne jest do wyliczenia długości odcinków piasty celem doboru długości szprych. RH Novatec D792SB-CL, QR 10-135mm, 32H. Novatec nie podaje na rys. wymiaru do flanszy. Z góry dziękuję za podpowiedzi i wskazówki dotyczące tego konkretnego zagadnienia.
  21. Właśnie wydaje mi się, że jest poprawnie, ale mam taką samą w drugim rowerze i "sprężynuje" nawet po zdjęciu łańcucha. Stąd moje pytanie😉
  22. Jest sens oddawać piaste z luzami na gwarancje ? Pacjent to Shimano fh-mt410-b używany 9 miesięcy. Co tam się psuje według waszej wiedzy? Zastanawiam się czy podjąć się naprawy samemu. Na pierwszy rzut oka widzę luz pomiędzy osią a endcupem którego nie mogę zdjąć (ten wciskany , bo drugi wkręcany). Zanim będę się z tym siłować wole zapytać co tam może się psuć. Naprawiałem już wylajtowane piasty szosowe więc dałbym rade. Z drugiej strony mam inny rower, a że jestem po urlopie to mógłbym dać to na gwarancje.
  23. Wolnobieg prawdopodobnie się zużył. Przyłożyć wiertło fi7,5mm częścią cylindryczną do zębów i sprawdzić czy profil się pokrywa.
  24. Na Twoim miejscu myślałbym o sprzęcie, który ma amorek powietrzny, 120mm. 100mm skoku jest dobre do szybkiego XC. Radon ma świetne rowery na dobrych gratach (koła DT Swiss) i w sensownej cenie. W kwestii napędu 1 czy 2/ zerknij sobie na film:
  25. Cześć, Po długich polowaniach, udało mi się trafić fajną okazję z Włoch na Bianchi Impulso Comp. Wahałem się między rozmiarem L/M (wzrost 184 cm, noga 86 cm), no i nie będąc w stu procentach przekonany i nie mając czasu na przymiarkę w sklepach, wziąłem L. Głównie jeżdżę na czasówce, trochę mniejszej, w dość agresywnej pozycji, więc stąd moje wątpliwości. Wczoraj do mnie dotarł. Pierwsze co zrobiłem to wpiąłem go w trenażer i zacząłem szukać pozycji. Im dłużej szukam, tym coraz bardziej się w tym gubię, stąd pomyślałem że napiszę post i zapytam bardziej doświadczonych o zdanie. Jest okej/potrzebna lekka korekta/ do dupy i w ogóle to za duży. Będę wdzięczny za opinie
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...