Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Różnica w cenie takich kół nie bierze się znikąd, ale dla przeciętnego kolarza naprawdę nie będzie wielkiej różnicy czy jeździ na tańszych czy droższych. Co innego zastosowanie zawodnicze, tutaj już przysłowiowe "byle co" ma znaczenie Tyle z mojej strony. Nie krytykujmy tylko z powodu, że cos jest tanie👍 PS Jechałem dzisiaj i dzwoniłem tym dzwonkiem za naście złotych, jeszcze sie nie zepsuł 😉
- Dzisiaj
-
KNKS obserwuje zawartość → [szosa] uszkodzona rama/powłoka lakiernicza?
-
Nie widać zdjęcia.
-
[kierownica] chińska alliexpress do szosy
przecietny.kolarz odpowiedział Adik → na temat → Sprzęt rowerowy
Nie ma sensu dyskutować, bo kierownicy w tej cenie bym także nie polecił do MTB. Z tym że na MTB nie mijają Cię samochody, gdzie lekkie odbicie od toru jazdy może skończyć się tragicznie. Uderzenie w asfalt także na ogól boli bardziej niż w dość miękką glebę. Ja się na tym nie znam, bo nie muszę. Obawiam się tylko, że przy tej cenie, gdzie nawet sprawdzone marki z Ali są dużo droższe, producent też może nie do końca mieć pojęcie lub się do tego przykładać. Ta cena nie bierze się znikąd. Wiem natomiast tyle, że żeby taka kierownica miała sens, musi być zaprojektowana i posklejana tak żeby dawała konkretne korzyści. W tym przypadku, sądzę że jest to zlepek żeby fajnie wyglądał. Już pomijając nawet kwestię bezpieczeństwa, bo niech każdy robi ze swoim życiem co mu się podoba, to ta kierownica nijak ma się do roweru szosowego. Za 900 zł aktualnie nie za bardzo da się złożyć lub kupić przyzwoitych kół aluminiowych, więc mam wątpliwości co do karbonowych. Nawet uwzględniając to, że Chińczycy mają niższe ceny, nadal jest to cena bardzo niska. Ponownie, jak ktoś chce poszpanować karbonem, to pewnie będą w sam raz. Natomiast nie ma możliwości, żeby były one ma podobnym poziomie co te od dużych producentów. -
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
Lextalionis odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Mam obręcze szerokości 35mm i wew. 26mm i opony układają się trochę szerzej - 47c na 49mm i 40c na 43mm. Jak będę miał chwilę to może przełożę oponę z przodu na tył i zobaczę ile miejsca zostaje. W każdym razie na pewno nie ma szans żeby założyć oponę 50c i większą - jakiś zapas ponad to co podaje producent jest ale nie aż taki. Poza tym model bardzo udany. -
już widzę tych mistrzów kierownicy, którzy mają pod nogą ABS lepszy niż samochodowy, z poślizgu lepiej wyprowadzają niż ESP i lepiej biegi zmieniają niż DSG. Mi 4 litery kilka razy alarm kolizyjny uratował, gdy ktoś gwałtownie przede mną hamował w słabej widoczności. Byłem zdziwiony czemu mój mi hamuje gwałtownie i piszczy, a po chwili mu dziękowałem. NIE masz szans na tak szybką reakcję. ESP na śliskiej drodze takie cuda czyni, że czapki z głów. DSG oszczędza paliwo i czyni jazdę po prostu mega wygodną, do tego masz manetki i tryby, więc możesz sobie też pozmieniać jak masz ochotę. Prowadzenie po torze (Line assist), alarm martwego pola, alarm ruchu poprzecznego - to już są normy. Można sobie zakłamywać rzeczywistość, ale nie ma powrotu do archaizmów, bo jest i bezpieczniej i wygodniej.
-
Blablabla, szosa to nie żarty, a może mtb to już tak? 🤣 Masz jakieś pojęcie o laminatach i laminowaniu, czy tylko to co przeczytasz w sieci? Żywice, tkaniny, sploty? PS Chińskie koła carbonowe za 900zł to też są niebezpieczne? Takie koła do amatorskiego zastosowania musza kosztować 4tyś? Dzwonek mam za 14zł też chiński, mostek za 70zł 🤣 Wiesz co! Nic się nie stało, ale pękła już drugi raz aluminiowa rama znanego producenta, podobno zaawansowana technicznie 🤣
-
Problem jest dziś taki, że auta podrożały jak fix i każde uszkodzenie to kupa kasy jak nie dla ubezpieczalni to dla nas. Jak ja zaczynałem to co rusz gdzieś coś przytarłem a nawet raz rozwaliłem bo nie było ABS-u. Nawet jak by był to pewnie coś bym uszkodził ale była by to drobnica. Do dziś pamiętam kosmiczną kwotę za wymianę w ASO podgrzewanego lusterka a to było jeszcze za normalnych czasów. Nauka jest dobra o ile ktoś w coś nie przywali a jest masa dowodów, że pewne konkretne systemy "wsparcia" jednak wyratowały nie jednego z opresji bez związku z tym czy coś odwalono celowo czy nie. Ogólnie temat skrzyń jest o tyle absurdalny, że wielu tutaj zejdzie z tego świata a manuale nadal będą stanowić spory udział. Tym bardziej obecnie z wiadomych powodów działań komunistów z UE. Każdy coś dla siebie znajdzie natomiast wymaganie by choćby jakaś laska czy inna kobita musiała albo chciała się "uczyć" jest tak niepoważne w obecnych czasach, że szkoda gadać
-
[Nowy rower] Trek Procaliber vs Cube C:68 elite
lucixx odpowiedział lucixx → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Witam ponownie. Jeszcze nie zdecydowałem się na zakup. Chodzi mi po głowie canyon lux world cup cf 9. Wydaje mi się taki pośredni między hardtailem a fullem ze skokiem 120 i 120. Ten ma chyba 110 i 80? Orientujecie się czy w podobnej cenie znajdę coś lepszego, może przy okazji lżejszego? -
[kierownica] chińska alliexpress do szosy
przecietny.kolarz odpowiedział Adik → na temat → Sprzęt rowerowy
No i co to udowodni? Jedynie to, że wytrzyma pojedyńcze obciążenie. Takich uderzeń podczas jazdy będą tysiące i niewiadomo kiedy kierownica zacznie się rozwarstwiać, a potem pęknie. Szosa to nie są żarty. Każde zachwianie może skończyć się tragicznie. -
[amortyzator siodełka] zakup na Aliexpress
Tyfon79 odpowiedział Turysta05 → na temat → Amortyzatory rowerowe przód/tył
Gdyby tak się dało zamówić na Ali trochę rozumku po taniości... -
i lampkę i przerzutkę i.... Fajny argument. Niech weźmie ją na przysłowiowe "kolano", jak nie połamie to będzie dobra👍
-
Po co się męczyć jakimś spalinowym g... jeżdżąc 20km, codziennie do pracy jak można jeździć prawie autonomicznym elektrykiem (kolejny argument z tej serii 🤣)? Marvelo twoje argumenty są tak samo bez sensu jak innych zamożniejszych oderwanych od rzeczywistości na tym forum. Jednym słowem przestań pierdzielić trzy po trzy Lubisz filmy, ten dla Ciebie:
-
[Piasta] d272 rachet csc - zrobiło się ostre koło
smw44199 odpowiedział mattpl → na temat → Koła rowerowe
Pytanie nie jest głupie, na bank da sie to zrobić. Zwymiaruję Ci to, ale póki co mi sie nie chce koła zdejmować. Jak zamówisz i będziesz miał w lapie te tanie endcapy to daj znać, a ja wkleję tutaj dla potomnych wymiary. Póki co mi sie nie chce bo przez ostatnie 2 dni kilkanaście razy przekładałem koła w zimnym garażu😉 -
[Napęd] Korba 1x czy podejdzie do Madani Cabrero
Brukiew_Niepospolity odpowiedział Sniko → na temat → Napęd rowerowy
Mała aktualizacja, bo zupełnie zapomniałem o pająku. Więc kółko musi mieć większość środka wycięte, i tak wycentrujesz to kółko względem środkowej zębatki (pomiaru dokonujemy między środkową a blatem, jakieś 3,5mm od środka zębów, czyli pewnie z 2mm z kawałkiem krawędzi zębatki - więc najlepiej odpowiednio dobrac materiał). Koniec poradnika -
[Piasta] d272 rachet csc - zrobiło się ostre koło
MikolajWoj odpowiedział mattpl → na temat → Koła rowerowe
Jest to jakiś pomysł, dzięki bardzo! Swoją drogą, ten drugi link - myślisz że dałoby radę skrócić na tokarce fabryczne endcapy pod 142, założyć taki adapter? Przepraszam jeśli moje pytania są głupie ale o tych piastach jest tak mało informacji, że aż dziwne. Nikt nie pokusił się o ich zwymiarowanie a byłoby to bardzo przydatne -
Tak, coś ciekawego też na tym kanale można znaleźć, ale dobrych kanałów anglojęzycznych jest znacznie więcej. No właśnie, po co sobie utrudniać życie, gdy skrzynie manualne są prostsze w konstrukcji, tańsze w naprawie (choć i tak bardzo rzadko się psują - ja nie miałem nigdy awarii skrzyni ani sprzęgła, a samochody miały nawet prawie 350 000 km, a nie mniej niż 100 000 km) i generalnie znacznie rzadziej się psują. Normanie włos się jeży na głowie a nóż w kieszeni otwiera:
-
przecietny.kolarz obserwuje zawartość → [kierownica] chińska alliexpress do szosy
-
[kierownica] chińska alliexpress do szosy
przecietny.kolarz odpowiedział Adik → na temat → Sprzęt rowerowy
Cześć! Już tak nie jest od jakiegoś czasu. W profesjonalnym peletonie już od kilku lat widać kierownice z flare. PRO PLT ma flare, tak samo jak spora część kierownic typowo szosowych z karbonu. Nawet niektóre aluminiowe mają, chociażby jak PRO Vibe Aero i chyba nawet nowe PRO PLT. Jeżeli chodzi o tę propozycję z Aliexpress. Karbon to nie jest cudowny materiał, który spowoduje że jak coś jest z niego zrobione, to jest lepsze. Przecież ta kierownica może być poklejona tak, że będzie sztywna i totalnie niewygodna. Zadaj sobie pytanie, czy w zasadzie bez powodu chcesz ryzykować zdrowiem lub życiem, kupując taką kierownicę. Cena wskazuje że może to być absolutna loteria jakościowa, nie wspominając już o tym co napisałem powyżej na temat projektu. Inna sprawa, że ta kierownica ma taką geometrię, że to w ogóle nie pasuje do roweru szosowego. Po co Ci 500 mm na dole w szosie? Żeby obniżyć pozycję co poprawie aerodynamikę, jednocześnie robią spadochron z rąk? Jeżeli aktualnie masz 420 mm, to znaczy że kawał z Ciebie chłopa lub masz źle dobraną kierownicę. -
raven82 obserwuje zawartość → [kierownica] chińska alliexpress do szosy
-
to nie kupuj, zdrowie jest ważniejsze 146pln, serio?? kurde z czego to jest? mam droższy dzwonek...
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
dfq odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo ślisko -
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
Eathan odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@Lextalionis czyli realnie 1 modelu 1x z tyłu powinna wejść na styl opona 45, która ułoży się pewnie na coś więcej... Czyli o szerokiej obręczy raczej (~30mm) mogę zapomnieć. -
[gavel] chińczyk vs. gotowiec ze sklepu
Lextalionis odpowiedział Eathan → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
W poprzedniej generacji mam opony 47c z przodu, które na moich kołach wychodzą na 49mm i mam jeszcze tyle miejsca w widelcu żeby włożyć tam mały błotniczek od AssSavera. Z tyłu mam 40c, która wychodzi na 43mm ale pewnie też ta 47c by weszła (przy napędzie 1x) - Wczoraj
-
Regulowany mostek dałem zamiast karbonowego to teraz trzeba przywrócić węgiel na kokpit 😅😂 Kiera compact - gdzie Dolny chwyt jest niżej, no może mi się właśnie o to rozchodzić. Specjalnie daję kokpit wysoko gdyż ta dolna pozycja mało mi obecnie odpowiada. Nie wiem jakie są negatywne konsekwencje pójścia w zbyt szeroką - w MtB to akurat dobrze mam obcykane, lecz te wąskie rozmiary na sucho mnie mylą. Kiedyś miałem szosę z szerszą od tej obecnej kiery i była prześwietna chociaż niższej klasy. Szczególnie w górnym chwycie. Karbon jakieś tam własciwości ma, chociaż mam serio mnóstwo komponentów węglowych to kiery jeszcze karbonowej nie miałem. Ta szosa już obecnie ma szerokiego kapcia, węglowe koło 50mm i widelec który pomieści 47mm oponę 🙃 Bardziej masywna rozbudowana kiera do kompletu by pasowała. Flara delikatna by klamki mniej pionowo stały dęba też sobie to wyobrażam.
-
wildix obserwuje zawartość → [kierownica] chińska alliexpress do szosy
-
Po co ci karbonowa kiera jak masz to regulowane kowadło (mostek) ? Nie bardzo wiem co chcesz tym barankiem osiągnąć. Generalnie, flary to domena gravelów, gdzie kierownica jest niejako z definicji za szeroka ( a to, że mają płytszy drop to dodatkowy bonus). Jeśli to ma być szosa to po prostu celuj w kierownicę ,,compact'', klamki będą bliżej (reach), dolny chwyt wyżej (drop).... wygoda
-
Marcin13 obserwuje zawartość → [szosa] uszkodzona rama/powłoka lakiernicza?
-
Witam, nie chcę zakładać nowego wątku, szybkie pytanie przed zakupem, Giant Contend AR (aluminium), czy takie wgniecenie jest groźne?
-
Adik obserwuje zawartość → [kierownica] chińska alliexpress do szosy
-
Witam. Obecnie mam szosę z 420mm kierownicą Deda. Starego typu żadnych spłaszczeń Aero i w sumie bym ją mógł wymienić. Carbonowe mogłyby być miłe dla oka, ale na renomowanych producentów mnie nie stać (myślę że nie warto). Jaką polecacie, albo jakie macie doświadczenia w tym sensie? Podobają mi się teoretycznie kierownice flared Np 400/420 na górze 500 na dole Wcześniej chciałem zwykłą 460 góra dół dać - ale nie mam doświadczenia w wyborze baranka. Kierownice Aero też myslę że bym polubił - z uwagi na szeroki chwyt przez sporą powierzchnię na górze. 37 stopni spadek 80mm https://a.aliexpress.com/_EHmQ5BQ Czy to ma ręce i nogi? Chodzi mi o spokojne użytkowanie i ergonomię. Niska masa jest okej - ale jak 300g ma wytrzymać dłużej niż te 220g to wolałbym cięższą.
