Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[do 6000 zł] Rower do ostrych podjazdów/zjazdów z prostą kierownicą
Wojcio odpowiedział elano1000 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
„Moje” wyliczenie łatwiej porównać, bo na oko, trudno odróżnić, czy bardziej miękkie jest 30:34 czy 42:48. Ale fakt - dzieliłem odwrotnie 😳. Tak czy inaczej chodzi o stosunek . Autor wątku powinien brać jeszcze pod uwagę: Przełożenia na drugim końcu - jak szybkie są mu potrzebne. Gęstość przełożeń - zmieniając na 1x12 może być rozczarowany odległościami między biegami (ja jestem w Shimano 1x11 11-51) Koszty eksploatacji Wszystko to zależy od tego jak zwykle jeździ, z jakim bagażem i na jakie dystanse. Pomocna była by informacja jakich przełożeń używa najczęściej, jaki jest naturalny dla niego bieg po płaskim bez wiatru. I ostatnia sprawa - jak na podjazdach nie używa najbardziej miękkiego biegu (pisał o przedostatnim), to może problem leży gdzie indziej i super miękkie przełożenia nie pomogą. -
Zmierz przekrok i tyle. Siodelko mozesz przesuwac przod / tyl oraz sa podkladki pod mostek. W kazdym rowerze mam inaczej ustawione siodelko. W zaleznosci jaki chce miec styl jazdy. Mtb cisne ile sie da i wole bardziej sportowa charakterystyke. A gravelem na szosie wole jechac na niskim tetnie + sprinty. A ten gravel dzieki sprintom poprawil mi predkosc na mtb
-
Nie tylko jarzmo może trzeszczeć. Również osadzenie sztycy w ramie, jak się syf dostanie. Trzeba sztycę wyjąć, wyczyścić, i nasmarować. Nieraz z tym się borykałem.
-
Może źle się wyraziłem 🙂 - w sensie nieprecyzyjnego wykonania ramy i/lub sztycy. Wtedy potrzebna blacha z puszki lub coś podobnego. @Maciorra, miałem kiedyś tak, że po nasmarowaniu 1-3 jazdy był spokój i później znowu. Podłożyłem kawałek jakiejś twardej folii i spokój jak makiem zasiał 🙂.
-
Może być tak, że średnica deklarowana i rzeczywista to dwie różne rzeczy, ale jeśli problem ustaje na jakiś czas po czyszczeniu jarzma, to pewnie jednak jarzmo jest źródłem hałasu. Pytanie czy po tym czyszczeniu nurzałeś się w błocku, czy nie? U mnie w sztycy BY jest zazwyczaj cicho, ale po jakichś kąpielach błotnych też czasem muszę zdjąć siodełko i dokładnie wyczyścić jarzmo...
-
Fox przypadkiem nie wymaga tylko żeby raz przeprowadzić serwis u autoryzowanego serwistanta po 125 godzinach lub po roku? Jeśli tak to później samemu można sobie dłubać. @NerfMe też jestem z Warszawy i porównywałem ostatnio koszty serwisu RS i Foxa i jest tak jak piszesz. Z tym, że taki RS jest chyba łatwiejszy w serwisie i Sram udostępnia do niego wszelkie schematy.
-
Co to znaczy niedopasowana średnica sztycy do rury ? Rura 30.9 sztyca 30.9 coś więcej tam trzeba dopasowywać ?
-
chudzinki obserwuje zawartość → [Rower MTB] 7-8 tys. i [sztyca] One up trzaski
-
Równie dobrze może być zbyt niedokładne dopasowanie średnicy sztycy do rury i wtedy nie pomoże żadne smarowanie ani czyszczenie.
-
Bo to tylko sklep... Ale wystarczy zajrzeć na stronę producenta i tam są wszystkie wymiary: Mając wszystkie wymiary jesteś w stanie porównać różne rowery, a jak już masz jakiś i nie jesteś "nogą" to bez problemu dobierzesz właściwy. Skąpe dane to podaje np. Kands, Lazaro, Indiana i inne.
-
Tak wiem, akurat miałem koło składane niedawno i myślałem, ze to szprychy ale oddałem je do ponownego naciągnięcia a trzaski pojawiają się nawet siedząc na siodełku i imitując ruch pedałowania, na stojąco jest cisza, problem w tym, że ja rozbierałem jarzmo czyściłem i od nowa jest to samo xD po prostu nie wiem w jaki sposób zabezpieczyć to jarzmo aby zapobiec czemuś takiemu, chyba nie powinno być to normalne, że trzeba je po każdej jeździe czyścić ?
-
...i tak i nie. Obejrzyj sobie na YT kanał roadracing.pl droga rama karbonowa vs chińska. Tanie ramy karbonowe bywają ciężkie bo jest tam dość dużo materiału przez co są sztywne. To niekoniecznie wada jeśli ktoś szuka roweru sztywnego, responsywnego...ale jak zestawisz to sobie z takim Giantem Tcr lub Defym , który jest sztywny, ale zarazem lekki i komfortowy to wiesz za co płacisz. Podobnie jest z Meridą, czy wspomnianą Orbeą. Poza relacją cena/osprzęt (celowo nie piszę cena/jakość) warto szukać opinii o ramach, wagi ram itp. Oczywiście ktoś powie marketingowy bełkot. Alu jest fajne, ale mając dwa rowery tego samego producenta- jeden na alu , drugi na karbonie różnica w komforcie, responsywności, zbieraniu się zdecydowanie na korzyść karbonu. Tak więc wolę dobry karbon na s.105, niż kiepską ramę na ultegrze di2. Koła i tak każdy daje dupne więc to się kupuje później pod siebie. Za 10k masz w czym wybierać....Orbea Orca m30, Giant Defy, ew. Sensa Giulia gf (ale tu już masz nieco cięższą ramę, ludzie chwalą, ale jest różnica w stosunku do ram Gianta, Meridy, Treka). Szukaj promocji, negocjuj ceny.
- Dzisiaj
-
NerfMe obserwuje zawartość → [12000] Pierwszy full
-
Nie wiem jak w innych miastach, ale w Warszawie koszt serwisu zaawansowanych Rock Shoxow w cennikach jest dokładnie taki sam jak Foxów. Może są drobne różnice w koszcie uszczelek czy części zamiennych, ale generalnie kupując fulla trzeba się liczyć z kosztami serwisu.
-
Ale we wspomnianym przez Ciebie H20 też jest fox tylko, że rythm a tutaj masz performance czyli jakościowo sporo lepszy widelec. Kupując fulla i chcąc, żeby to działało musisz się liczyć z kosztami, to nie tak, że wydasz 10k i już masz rower do którego nic nie trzeba dokładać. Ja akurat lubie modyfikację i poza rama wszystko wymieniłem i kupując rowere za 12k dołożyłem już pewnie z 15k, natomiast sam serwis zawieszenia wymiana części eksploatacyjnych po sezonie czy łożysk w zawieszeniu to spory koszt, którego nie da sie uniknąć.
-
[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali
artoor odpowiedział Wiewiór → na temat → Rowery/ramy
Ło zes ty, taki ogolony z farby LowSide wygląda lubieżnie zwłaszcza z gumkami od Rona. Niechże któryś z Szanownych Kolegów, jednobiegowych mazochistów, go nabędzie! -
[7Anna] wniosek upadłość - rondo, octane one, ns bike, creme
nossy odpowiedział Eathan → na temat → Sklepy rowerowe
Szkoda firmy, ale czekam na wpisy jak z innego aktualnego wątku, że nie szkoda januszy byznesu, że chciwość, że dobrze im tak itp, itd.it sre... @smw44199...zgadzam się w pełni, problem taki że niemal każda branża przeinwestowała. Covid i dodruk pieniądza, a dalej inflacja zbiera swoje żniwo plus zerwane łańcuchy dostaw, koszty transportu. Siedzę w przemyśle od lat i takiej spekulacji na surowcach, takich skoków kosztów funkcjonowania firm nie pamiętam. Ostatnio podobnie było w 2009 , ale wtedy skończyło się na budowlance. Teraz rykoszetem dostają wszystkie branże. Większość firm chcąc utrzymać się na rynku i nie tracić zwiększyła swoje moce produkcyjne (inwestycje w osprzęt, linie produkcyjne, surowce, stocki magazynowe), niestety przyszło załamanie i teraz każdy płaci za to cenę. Podobne jak nie większe załamanie jest w branży ogrodzeniowej (tzn. sprzedaje się tani panel. ale droższe ogrodzenia stoją), branży meblowej, automotive. I wracając do spekulacji to ta oczywiście była, ale "u góry". U producentów stali, alu, surowców jak żywice (poliestrowe nagle 150% do góry, epoksydowe 300% w piku do góry), bieli tytanowej (wypełniacze przemysłowe, spożywcze). Po dwóch latach od zwyżki rynki wracają do normy, ale na magazynach leżą rzeczy wyprodukowane drogo, a poza tym koszty funkcjonowania od 2019 mocno wzrosły. I jak już wszystko mogłoby wrócić do normy to za rogiem czai się...zielony ład. I tak przechodząc od covidu, przez politykę wracamy do 7Anna której trochę szkoda bo jednak mieli jakiś pomysł i dobry produkt. -
[napęd] Bardzo szybkie zużywanie łańcucha - cd
marvelo odpowiedział matbud15 → na temat → Napęd rowerowy
Bo łańcuchy się nie rozciągają, a wycierają (sworznie, tuleje), co daje efekt wydłużenia. Dlatego w pewnym sensie masz rację. Z drugiej strony, kiepskie łańcuchy (np. Shimano HG40, KMC Z) i tak bardzo szybko doznają wycierania sworzni, tulejek i rolek, niezależnie czym się je smaruje, bo tu kluczową rolę odgrywa materiał. Ja mam jakiś tani przymiar i czasem stosuję do wstępnej oceny łańcucha, a dokładniejszą robię na gwoździu. Ale i tak jeździmy na łańcuchach, a nie przymiarach i spokojnie da się bez przymiaru żyć. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
pablo23 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[do 6000 zł] Rower do ostrych podjazdów/zjazdów z prostą kierownicą
marvelo odpowiedział elano1000 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Wprowadziłeś trochę zamieszania, bo Ty liczysz przełożenia książkowo, "po inżyniersku", a "rowerówka" robi to zwyczajowo od drugiego końca, czyli dzieląc liczbę zębów na korbie przez liczbę zębów na zębatce (właściwie powinno być "kole łańcuchowym") kasety. Można z tym walczyć, ale będzie to tak samo skuteczne jak wyjaśnianie, że w rowerze są pedały a nie "pedałka". -
[napęd] Bardzo szybkie zużywanie łańcucha - cd
Mandoleran odpowiedział matbud15 → na temat → Napęd rowerowy
Są przymiary i są przymiary, tak jak ze wszystkim Jak ktoś ma warunki, piwnice, garaż, to może sobie wieszać gdzie chce i co chce, ale masa osób nie ma takich "udogodności" , no chyba że małżonka wyrozumiała żeby powiesić łańcuchy obok patelni w kuchni, albo obok obrazu w sypialni -
LELEK2, wszystko fajnie, tylko jak Ty podchodzisz do zamówienia i Rozmiaru RAMY !? Pytam, gdyż każda firma ma swoją specyfikę - to raz. Dwa, wprawdzie podają dane wymiarowe, ale niektóre są zbyt skąpe. Choćby ten niemiecki sklep. Pytanie tym bardziej zasadne jeśli jest się "na granicy" dwóch wielkości ram - mój przykład. Raz mi wylicza L - innym razem M. Wygląda na to, że mój rozmiar to M/L. Zawsze powstaje pytanie: wziąć rozmiar wyżej czy jednak niżej ? Decyduje pozycja, i jej komfort. Dla zbyt długiej ramy może być trudno zbić pozycję akcesoriami. I odwrotnie. Mniejsza rama pozwoli na większe pole manewru i większy komfort.
-
używałem 3 lata temu dissectorów jak na moją jazdę były mega lekkie i szybko się toczyły, na suche naprawdę fajna opcja, natomiast po błocie i mokrym zdecydowanie brakowało im przyczepność (piszę to z perspektywy jazdy na dhr2 obecnie)
-
Dla niewymagajacej jazdy nalezaloby po prostu olac kupno fulla.
-
[napęd] Bardzo szybkie zużywanie łańcucha - cd
szczupak56 odpowiedział matbud15 → na temat → Napęd rowerowy
Nie chłopski zdrowy rozum. Przymiar to jedno, a zawieszenie na gwoździu dwóch łańcuchów to drugie. Po prostu. Wieszasz na gwoździu nowy łańcuch i ten używany i za pomocą suwmiarki mierzysz sobie wyciągnięcie w milimetrach, a następnie przeliczasz to na procenty. -
[napęd] Bardzo szybkie zużywanie łańcucha - cd
RabbitHood odpowiedział matbud15 → na temat → Napęd rowerowy
Czy wpływa? Oczywiście, że wpływa - smarowanie zmniejsza tarcie, mniejsze tarcie mniejszy ubytek materiału. Czy zapobiega? Nie zapobiega. Czy smarować czy nie smarować? Oczywiście że smarować. -
Ta orca jest na niżej klasyfikowanych włóknach OMR, natomiast nie jest to wada, w sensie rozumiem, że dopiero zaczynasz jazde na szosie, nie odczujesz różnicy między OMR a OMX, różnica w wadze niewielka oraz sztywności, szosa w porównaniu do gravela opiera się na węższych oponach z wyższym ciśnieniem, tak więc karbon w tym wypadku pełni również rolę narzędzia do zwięszenia komfortu, tłumienie mikrodrgań, myślę, że raczej każdy CI powie, że jeśli tylko byś miał do wyboru karbon powiedzmy z 105 a aluminium z ultegrą to opcja karbonu jest o wiele lepsza, napęd od 105 w góre działa bardzo podobnie jeśli chodzi o jakość pracy, różnica to głownie waga, ale na pewno jest łatwiej zupgradować osprzęt niż wymieniać cała ramę. Ważne jest aby rama miała odpowiednią geometrię do założonego przez Ciebie celu, bo możesz kupić super rower ale np z zbyt agresywną geometrią i potem męczyć się w trakcie jazdy. Generalnie jeśli chodzi o orbe bardzo ją polecam bo sam mam orce aero i w cenie jaką za nią dałem myślę, że ciężko o coś lepszego.