Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Decathlon ma takie w damskim Tribanie, po prostu zobacz co oni montują i skopiuj: https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-van-rysel-edr-easy/_/R-p-301919
  3. No niby mogę wozić, bo mam jak i czym ale. ale to trochę upierdliwe niestety jest. Na działce bywamy praktycznie co tydzień i za każdym razem pakować rowery średnio mi się chce. Co prawda bagażnik wygodny i niby szybki montaż, ale czasami bywa tak, że wpadam na 5 minut po pracy i wyjazd. A czasami jadę bezpośrednio z pracy i wtedy wożenie rowerów przez dzień czy dwa na bagażniku słabo mi się uśmiecha. Mam świadomość, że 100% zabezpieczenie nie wymyślę niestety... Ten KELLYS Soot 20 wydaje się fajna opcją - jak to się ma do tego proponowanego również Trek FX? Tu przy tym Kellysie chyba bardziej siedzi ma blat x2, ale ja też nie mam jakiegoś ssania na x1 - mam w tym Scalpelu, jest o.k, ale czasem brakuje większej tarczy z przodu. W sumie, to faktycznie jedna przerzutka jest wygodna, ale też nie mam problemu z obsługą podwójnej.
  4. Cześć Ponieważ mój syn ma problem z sięgnięciem do klmakomanetek Shimano Sora 3500 chciałbym założyć mu dodatkowe klamki na baranku. Z tego co się orientuje takie rozwiązanie występuje w rowerach przełajowych Czy ktoś może mi polecić jakie klamki kupić dla dziecka ? Średnica kierownicy 25,4mm
  5. Ja swojego 530 z ukruszonym (ale wciąż sprawnym) mocowaniem sprzedałem za 650zł. Trzymają cenę.
  6. Dzisiaj
  7. Polar wciąż nie naprawił aplikacji, na Reddicie kilka osób ze starszymi licznikami i zegarkami narzeka na brak możliwości synchronizacji... Niby mają to naprawić ale wygląda to jak celowe ubicie staroci... Oczywiście ja i kilku starych dziadów jesteśmy w mniejszości, całą reszta branzluje się nową opaską "bez rozpraszaczy". Wygląda na to, że ekran Amoled, wprowadzony z bólem pupy i kilka lat za konkurencją do topowych zegarków Polara to zwykły rozpraszacz Wobec tego ja przestałem się rozpraszać i powyłączałem wszystkie bzdury z "monitorowaniem" snu i energią ze snu w rozkładzie na godziny, wyłączyłem zupełnie pomiar tętna, ograniczam się tylko do monitorowania aktywności; wczoraj był test zegarka na kierownicy, przy 4 polach niewiele widać, przy 3 powinno być porównywalnie do licznika, przy czym licznik wyświetla dane non stop - można go podświetlić lub nie, Amoled jest domyślnie wygaszony bo się wypala Takie w pręta cięcie uprawiają producenci...
  8. Ekonomicznie wydajnym rozwiązaniem będą stery ZTTO 4444T.
  9. Kry777

    [Kaseta] GRX 600 2x12

    Dzięki za odpowiedź, to chciałem wiedzieć.
  10. Blokowanie koła jednym palcem można zrobić i V kami i Bb7 i szosowym hamulcem obręczowym, sam jako "konserwa" wspomniałem o 4 tłoczku jako dużym przeskoku w "czuciu" hamulca... kroku na przód. Nie wierzyłem wcześniej, że może być o "tyle" lepiej. Uważałem dotąd, że obsługa dwutłoczków Xt z metalicznymi klockami jest super super i nie mam powodu do zmiany, przypadkowy zakup Slx 7120 na szybko po awarii starego XT i bajpark w Czechach . Zmieniłem zdanie. Kiedy zjazd techniczny, wolny, dłonie nie tylko hamują, ale trzymają w garści i kierunek i miotanie masą naszego kadłuba, lekkość+ modulacja pracy klamką hamulca to ulga i podniesienie komfortu. Nie chodzi o blokowanie koła bo w takim samym miejscu zjadę na Avidach BB7road ( miałem w fulu) które też blokują koło, ale zakres siły potrzebny do trzymania roweru tam gdzie potrzeba na heblach męczy dłonie i trzeba robić stop w połowie zjazdu np , bo palce mdleją. Niestety czasem niesprawny hamulec , zła tarcza ( czy tłusta), klocki mogą zniechęcić sprawiając wrażenie że szału nie ma, rower z wypożyczalni czy świeżo po zakupie z drugiej ręki. Jednak podkreślam - jeśli jazda ostro w dół po terenie "beskidzkim" to warto dokupić 4 tłoczki. Jest lepiej. To druga ze zmian po droperze - które nazwałbym zmianami na miarę ostatniej dekady w moim rowerowaniu.
  11. No tak, zdecydowanie lepiej rozkręcać niż wyrywać i ponownie wklejać ekran. Nie chcecie ktoś bardzo ładnego Edge 530 ze zdrową baterią za 500pln? Zanim wystawię na OLX może ktoś tutaj będzie zainteresowany. //sprzedane, szybko poszło
  12. Pasek ładowania tęczy zaciął się przy 17%.
  13. @zekker - zaraz nas pogonią za wątek o hamulcach. Mam SLX (M7100) i bez problemów blokuję przednie koło "jednym" palcem (tarcza 180mm, moja masa + rower ok. 105kg, opona Maxxis Rekon 2,4" z ciśnieniem 1,8 bar). Zarówno w terenie jak i na asfalcie. Klocki fabryczne, tarcze Shimano RT10.
  14. Ale że jak? chcesz kasetę 12rzędów zastąpić 11tką? to nie przejdzie bez wymiany co najmniej klamkomanetki bo jest inny ciąg linki.
  15. Czyli jedne z najmocniejszych - nie każdy ma takie. Mam SLX-y 2-tłoczkowe i jednym palcem brakuje siły jak trzeba solidniej zahamować. Kiedyś miałem okazję testować rower z jakimiś XT i tam faktycznie więcej niż jednym palcem to była duża przesada.
  16. Mam XT8210. Nawet sila jedego palca to za duzo . Nigdy nie miałem problemów, a trochę jeżdżę grawitacyjnie.
  17. Bo po weekendzie trzeba stanąć na ziemi
  18. @LUKULUS Zdecydowanie nie. Crossy powstały ze zrzucenia akcesoriów z trekkingów. Ta sama mieszanka, ten sam bieżnik, to samo ciśnienie, to im szersza opona tym mniejsze opory toczenia.
  19. Widzę, że ktoś tu ma niezłe mniemanie o sobie Musisz sobie ten "przymiar", książkę, poziomicę czy czego tam używasz wbić głęboko w pachwinę, tak jakbyś na tym siedział. Masz dwa wyjścia - albo iść na bikefitting i tam Ci określą jaki rower o jakich wymiarach potrzebujesz i takiego będziesz szukał albo są też kalkulatory na amerykańskich stronach (potrzebujesz VPN), nie pamiętam w tej chwili adresu, jak znajdę to wkleję gdzie podajesz wszystkie swoje wymiary i wypluwa Ci wymiary roweru, czy to szosy, czy mtb w zależności o co pytasz
  20. Masz wspomaganie, czy tyle pary w łapie?
  21. Ja sie zastanawiam po co uzywac dwoch palcow, jak wystarczy jeden? Sily hamowania to nie zmieni.
  22. Witam dzięki za poradę a nie wiesz czasem czy to można samemu ogarnąć czyli jakieś oprogramowanie serwisowe i podłączenie z purionem
  23. Witam. Mogę założyć felgi 27,5 cala do Romet rambler 6.2 ?? Rama XL 21' obecnie założone są 26 cali https://prorowery.pl/rower-gorski-romet-rambler-r6-2-5274.html
  24. Mieszczucha się nie pozbędę, brak prawa jazdy. Na mieszczucha biorę 5 zgrzewek wody i jadę 🤣. Praktycznie cały czas stoi pod chmurką pod blokiem. Tego trupka się nikt nie czepi. Jak już mógłbym się pozbyć szosy.
  25. Real girls, real chat — start your adult connection now https://privateladyescorts.com [url=https://privateladyescorts.com/girls.html] anonymous sex dating platform [/URL]
  26. Wczoraj
  27. Cześć wszystkim ! Po latach jazdy, w końcu postanowiłem ogarnąć rozmiar ramy dla siebie raz na zawsze, bo nic nie kupię nowego bez ogarnięcia tego tematu. Chciałem to ogarnąć raz na zawsze, bo nie da się kupić bez tego nic z netu. Swojego Krossa Evado kupiłem na luzie, poszedłem do sklepu, przymierzyłem rozmiar M była za duża, S była lepsza, a sprzedający powiedział, że mniejszych nie ma - to się problem rozwiązał sam. Po wyjeżdżeniu się na tym rowerze stwierdzam, że górna rura ramy mogła by być niżej, i czuje się niekomfortowo przy zeskokach po dzień dzisiejszy. Kierownicę też wolałbym mieć trochę wyżej w stosunku do siodełka i bliżej, wtedy czułbym większy komfort. Lubię bardziej wyprostowaną pozycję, jeżdżę rekreacyjnie. Na poprzednim rowerze MTB o kołach 26", było zdecydowanie piękniej, duży zapas w kroczu i zwrotność też lepsza, interpretowałem to mniejszymi kołami niż 28/29" - rama była po prostu mniejsza. Primo: 1. Wszyscy mówią zmierz długość wewnętrzna nogi. Rozumiem, że długość nogi zaczyna się od pięty, ale gdzie kończy - w pachwinie, czy też niżej, w miejscu gdzie zaczynają się klejnoty rodowe. Pań to mniej dotyczy, ale chciałem doprecyzować - profesjonalnie - to spora różnica w pomiarze i można się w wyborze ramy, o co najmniej jeden rozmiar pomylić 2. Jeżdzę obecnie na ramie według producenta Kross S - 17" wg mnie 18" - to jest umowne i najważniejsze są same wymiary ramy: ST Długość rury podsiodłowej 430 mm TT Efektywna długość górnej rury 572 mm HT Długość główki ramy 140 mm SA Kąt rury podsiodłowej 73 st. HA Kąt główki ramy 70 st. CS Długość tylnych widełek 445 mm WB Baza kół 1074 mm REACH 385 mm STACK 610 BB DROP 50 mm, FL Odsunięcie na amorze 42 mm Zdjęcie stare ze strony Krossa : 3. Mam wątpliwość co do parametru CS czyli wymiar od osi suportu do osi tylnego koła - czy po długości widełek jak podaje Accent, czy wymiar liniowy jak podawał Kross (na zielono) ? Tu mam dylemat, jak powinno być to CS mierzone. Poniżej zdjęcie ze strony Accent: 4. Narysowałem swoją geometrię ramy i porównałem z innym producentem i okazało się, że można się pięknie przejechać na oznaczeniach wielkości ram. Poniżej przykład - moja rama Kross Evado rozmiar S (kolor pomarańczowy) porównana z ramą MTB Accent Peak Boost 29 V2 rozmiar XS (kolor niebieski) i S (kolor czerwony) Wg Accenta rama XS to 150 - 160 cm wzrostu a S 158 - 168 cm . Ja mam 170 cm wzrostu to wg ich tabeli powinienem brać M od 168 cm 178 cm. Z mojego porównania na poniższym rysunku - to byłby błąd. Geometrię 3 ram zestawiłem linią osi kół. I taki oto efekt: 5. Gdzie mierzyć przekrok w rowerze - producenci podają wartość, ale gdzie to jest ? W połowie roweru między osiami kół ? Czy w konkretnej odległości od osi suportu w stronę przedniego koła ? Gdzie jest w rowerze linia przekroku (fioletowa) - w jakiejś odległości L od osi suportu ? Czy w samej osi ? Unibike to tak zaznaczył - poglądowo - co nic nie mówi, bo rura idzie po skosie w górę. 6. W praktyce, na które oznaczenia geometrii ramy zwracać uwagę najbardziej (ST TT HT SA HA CS WB REACH STACK BB FL) - aby kupić wygodny i zwrotny rower ? Pewnie zależy to od typu czy to MTB XC, Cross czy Gravel, ale generalnie - co do zasady.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...