Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Dzisiaj
  2. Takie info na koniec miałem sztyce 30.9 350 mm, teraz jest dla spokoju ducha 30.9 450mm, jak będzie dalej stukać i mnie martwić rama odezwę się do producenta, Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, pozdrower.
  3. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
  4. Wczoraj
  5. Próbujesz nieudolnie odwracać kota ogonem i ośmieszać mnie, tylko że wychodzi Ci to wyjątkowo słabo. Twoje „argumenty” to mieszanka tematów nie mających ze sobą nic wspólnego. Porównywanie peletonu na czasówkach do MTB na zjeździe w mieście to absurd, który sam w sobie dyskwalifikuje Twoje wywody. Kadencja przy 60,5 km/h na kole 29×2,25" i przełożeniu 32T x 10T to ok. 136 rpm. Na asfalcie, na zjeździe, przez kilkanaście sekund - absolutnie nic ekstremalnego, wbrew temu, co sugerujesz. W Warszawie jest długa i równa ul. Agrykola, którą jeżdżę regularnie i znam ją doskonale. Za każdym razem, gdy jest pusto i bezpiecznie, szczególnie nocą, zbliżam się tam do 60 km/h - raz 55, innym razem 58, czasem 60, w zależności od wiatru czy dnia. Prędkość na 3 niezależnych pomiarach - Sigma, Garmin, Strava. GPS potrafi zawyżać maksymalną prędkość, więc zawsze podaję dane z Sigmy, bo są najbardziej dokładne i najczęściej najniższe. Przykładowy przejazd: Sigma pokazała 59,73 km/h, Strava 62,8 km/h. Ten przejazd podaję nieprzypadkowo, bo jest z 19 maja 2024 - na fabrycznej zębatce 32T, którą wymieniłem dopiero 11 czerwca 2024 na 36T. Od tego momentu przy 60 km/h mam jeszcze zapas przełożenia, ale opór powietrza i opon skutecznie utrudnia przebicie tego wyniku (przynajmniej na Agrykoli). Jedyne, co wnosisz do tej dyskusji, to przybliżone, oderwane od tematu porównania i puste insynuacje. W praktyce Twoje przykłady nie mają żadnego znaczenia i tylko pokazują, że opierasz się na własnych wyobrażeniach. @marvelo Słusznie zauważył: I dokładnie o to chodzi - to świetny przykład, że w krótkim zjeździe, przy konkretnym przełożeniu i konfiguracji, osiągnięcie takich prędkości jest w pełni realne. Jego uwagi potwierdzają, że fakty i pomiary mają znaczenie, a nie wyobrażenia czy teoretyczne porównania.
  6. Garmin już ma taką opaskę od jakiegoś czasu , nawet kuniowi na ogon popełnili takową.
  7. StrayRider

    [buty] pierwsze spd

    Jak buty do jazdy "treningów MTB" to zobacz: Buty rowerowe SHIMANO SH-XC300 A jak buty do jazdy turystycznej i na co dzień: Buty rowerowe SHIMANO SH-ET501 A najważniejsze należy pamiętać by dobrać odpowiedni rozmiar, żeby buty nie były zbyt ciasne.
  8. Witam, Rower mojego syna jest intensywnie eksploatowany jak na 6-latka - zjazdy i skoki na torze BMX. Problemem jest notorycznie spadajacy lancuch, najczesciej podczas szybkiej zmiany biegow w polaczeniu z duzym naciskiem na pedaly oraz podczas ladowania po wykonanym skoku. Pytanie jest nastepujace - jak mozna ten problem rozwiazac? Na obecna chwile skrocilem lancuch o jeden zab oraz zamontowalem prowadnice lancucha tuz nad przednia zebatka. Pomoglo troche, ale jednak lancuch wciaz czasami spada. Pomyslalem, ze moznaby sprobowac wymienic obecna przerzutke tylna (Altus) na taka, ktora posiada sprzeglo - Sunrace RDM900. Nie jestem pewien czy bedzie pasowac. Czy macie moze jakies sugestie? Dziekuje i pozdrawiam,
  9. Rowery z ogłoszeń: stare rupiecie - tak jak każdy trzeba obejrzeć na żywo. W większości przypadków ceny z powodu "emocjonalnego przywiązania/inwestycji" czy "karbon" - nie muszą być konieczne uzasadnione. Osobiście, wolałbym kupić cos nowego na start, chociaż z niższej "klasy", niż myśleć czy carbon nie ma jakiś mikro pęknięć i co "przeżył" już wcześniej. np. Merida SCULTURA 300 Ewentualnie używany, ale coś co ma 2-4 lata.
  10. A ja nie szukam prędkości/nie mam możliwości jazdy a'la ustawkowe grawele - tam, gdzie ja mam 32 km/h na 2 km szutru, one mają 40 km/h (w tym kobiety )... W terenie zdarza się czasem nie dojechać na nagłym nastromieniu, zwłaszcza z techniczną końcówką typu sypki piach z mokrymi korzeniami - wtedy podchodzę ostatnie metry. Może nieco nieskromnie, ale w wieku 47 lat raczej wstydu nie ma
  11. Mam napęd 2x10 z korbą 36/26T i kasetą 11-36T i nie jeżdżąc po prawdziwych górach ale po nadmorskich morenowych pagórkach, krótkich ale stromych, niejednokrotnie myślę żeby wymienić kasetę na 11-42T bo czasami przydałoby się trochę lżejsze przełożenie. Ale może po prostu stary już jestem...
  12. Mimo, że mieszkam na nizinie, to kaseta po 10 tysiącach km przyjęła nowy 6 -ty łańcuch bez żadnych kombinacji i podmian. Te 8 -11 to liczba biegów, czyli przedział 18 -12 zębów.
  13. Co Ty gadasz? Bardzo często używam sporo miększego 30x51 i nie mam najmniejszego problemu, a jakbym częściej bywał w górach to z pewnością wleciałoby na przód 28, bo na koniec dnia byłoby przyjemniej 🙂. Aaa i chyba wkradł Ci się błąd przy ilości zębów Twojej korby.
  14. Akurat tutaj zastosuję takie same jak w poprzednim rowerze, Accenty Helium lub lekko lżejsze Axium które ważą około 270g/para. Korzystam z nich od 6 lat i nie miałem żadnych problemów przez ten cały czas, więc to najbardziej prawdopodobny kierunek w moim przypadku
  15. LUKULUS 2x10/11 da Tobie niedostępną dla napędów 1x11/12 elastyczność - łatwość doboru przełożenia do obciążenia/zmęczenia w danej chwili. Jeżdżąc po płaskopolsce mam 34-24/11-32 (kaseta). 26 na korbie i np 42 na kasecie - osobiście nie rozumiem takiego przełożenia i zestawienia (korba/kaseta) w napędzie 2x - bardziej walczy się wtedy nad utrzymaniem się na rowerze z racji niskiej prędkości niż posuwa się do przodu ... lepiej podprowadzić ;-). Tzn rozumiem producentów takich gratów - bidule robio co mogo coby na te bułkie z masłem zarobić ;-). Ścigam się sam ze sobą w lesie więc i prędkości 40-50km/h nie muszę rozwijać. W okolicach 6 biegu (środek kasety) mam około 25km/h przy kadencji +-90 i w zupełności mi wystarcza jak na przelotową prędkość.
  16. I w gravelu to pewnie dla 90% użytkowników byłby idealny napęd, a pchać nikt nie musi, bo wielokrotnie w gravelowych napędach 1xx są miększe przełożenia.
  17. Przełożenie 32/10, z oponą 29x2.2 (obwód koła 230 cm), przy prędkości 60 km/h wymaga kadencji 136 obr/min. Jest to do zrobienia, ale na krótką chwilę. Sam rozkręciłem kiedyś na zjeździe crossa (44/11), do 81,5 km/h co wymagało już kadencji prawie 150 obr/min. Szosówką, nawet na 53/11 nigdy 80 km/h nie udało mi się przekroczyć, co nie znaczy że długie, szosowe przełożenia nie są potrzebne. One są bardziej istotne przy długotrwałym utrzymywaniu prędkości 50-60 km/h, bo przy niższej kadencji zużywamy mniej energii.
  18. @KrissDeValnor @KrissDeValnor To jakaś magia . Chodzi, że podmieniasz pojedyncze najmniejsze koronki w kasetach 10-51 - czy jak ?
  19. A wracając do ciuszków to ktoś ma jakieś sprawdzone długie spodnie bez ocieplenia, takie gdy na krótkie za zimno a na długie ocieplane za ciepło
  20. Plastikowe Wellgo za około 30 zł mogą ważyć 200 g mniej, a trzymają całkiem nieźle. Mają łożyska kulkowe (nie ślizgowe) i są z dobrego plastiku. To bardzo tani sposób na zbicie wagi. Ja ostatnio jestem też zwolennikiem dętek TPU. Nie kosztują wiele więcej od lekkich butylowych, a są jednak sporo lżejsze. Trzymają ciśnienie dużo lepiej od lateksowych.
  21. Rafał87

    [buty] pierwsze spd

    A jaki jest Twój typ jazdy? rekreacyjnie czy sportowo? dla przyjemności czy dla wyników na stravach itp.? Bo xc100 to raczej buty sztywne i nie nadają się do chodzenia. Na dojazdy do pracy i jazdę rekreacyjną mi się np. sprawdzają shimano mt7, da się w nich łazić i bloki tak nie wystają poza podeszwę jak np. w moich drugich kapciach sh-m182.
  22. Witam. Po długim czasie jazdy na MTB uznałem, że czas przesiąść się na Szosę. Mój budżet to 6500 zł a wzrost 182 cm. Bardziej celuję w używki niż nowe. Spodobały mi się dwa modele 1. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-carbon-roz-l-trenazer-CID767-ID15Uy1K.html?reason=observed_ad 2. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-bottecchia-aero-28-cali-CID767-ID15bBP5.html?isPreviewActive=0&reason=observed_ad&sliderIndex=1 Chciałbym poznać opinie ludzi bardziej doświadczonych w szosowej jeździe czy warto któryś z nich kupić czy iść w zupełnie innym kierunku
  23. Świetnie, dzięki za podpowiedź.
  24. Jak się nie jeździ po górach, albo/i nie ma słabej nogi, to napęd 2x jest w MTB zbędny. Nie trenuję, ani nie interesuje mnie prędkość sama w sobie (stąd nie testowałem V-max ), a na dojazdach wystarcza ok. 30 km/h na kilku km (mam blaty 32 i 36 z kasetami 10-51, i używam wtedy koronek 8 -11). PS pamiętam jednak kolegę z 1 sektora, który mówił, że zauważalnie ciężko robi się przy 55 km/h (32/10-51)
  25. No niestety dzisiaj MTB mają beznadziejne napędy na asfalt, a gravele na góry, bo tam z kolei nie ma miękkich przełożeń. Rynek jednak oferuje rozwiązanie tego problemu - rower elektryczny. Co prawda delikatnie drożej od kompletnego napędu 3x no ale Jednak jeśli ktoś się brzydzi prądem to jest też inne rozwiązanie i to analogowe - Pinion. Tylko jak chcesz lekkie MTB XC to ten... No jest ale tak delikatnie drożej niż dobry rower elektryczny np.: https://www.quantor-bikes.de/URKRAFT-90-SKYLINE Choć są tańsze modele tylko wiadomo, waga idzie w górę.
  26. Jeśli masz przekrok w okolicy 86cm to większość 58 będzie za duża. W szosach lepiej mieć rower mniejszy niż większy, bo mniejszy w miarę tanio można powiększyć np. mostkiem ale ze zmniejszaniem za dużego jest już jest średnio.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...