Skocz do zawartości

[Składanie Roweru] ew. Rozbudowa. Cross.


pierotez

Rekomendowane odpowiedzi

Napiszę temat bo na jednym poście się nie skończy. Nie kupiłem nic ciekawego z gotowców i naszło mnie na składanie crossa pod siebie.

Powiedzmy: rama ~650, dobry amor >900??? i reszta. Napęd przydałby się full deore na ile budżet pozwoli ale może z przodu taniej.

Rowerek do szybkiej jazdy po leśnych utwardzonych dróżkach, drogach oraz po przeważnie złej jakości asfalcie. No i padło na crossa - nie mtb.

Podstawa rama:

Może Accent:

http://velo.pl/czesci/ramy/accent/nordkapp

http://velo.pl/czesci/ramy/accent/shannon

szczególnie czarna.

A może Author będzie trwalszy:

http://ambike.pl/rama-author-codex-2013.html

http://allegro.pl/rama-cross-trekking-author-synergy-18-cal-krajek-i4156452013.html

 

Druga beczka, czy można kupić za 'nieduże pieniądze' takie ramy (zaokrąglenie górnej rury i górnej trójkąta - całej góry) jak?:

http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/synergy-2014

http://www.myjamis.com/SSP%20Applications/JamisBikes/MyJamis/consumer/bike.html?year=2014&model=DXT%20Sport&cat_grp=strt_5

Powiem że wyglądają świetnie ale za napis też i może modę też się świetnie płaci.

Cała akcja ma mieć charakter budżetowy, cena/jakość - bez szaleństw ale z w/w założeniami. A że trudno kupić deore i air w cenie 2k z hakiem  więc sobie poskładam. A i nie śpieszy się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Author ma ramę karbonową więc krągłości ma w gratisie, Jamis to dobrze "obrobiona" rama alu.

Jeśli takie rozwiązanie ma być - zakup ramy karbo w Polsce lub bezpośrednio w Chinach - może być też rama roweru mtb 29er - czyli do koła 28 cali. Wydatek to jednak cena od 1000 do 2000 zł - zależnie od źródła, indywidualnej ceny danej sztuki, kosztów dodatkowych. 

Chińczyki nie są raczej produkowane jako wersje crossowe - ofert dla mtb czy szosy będzie mnóstwo. 

Ogólnie karbonowe crossy to rzadkość - jeśli firma ma w ofercie to jako wysokie modele więc też i nie tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem linki gotowych przykładów. :):) gotowy Synergy nie nie interesi tobo z racji na cenę ale starsze i nowe ramy Codex/Synergy nożna dostać w wersji Alu i też są cieniowane.

O zaokrąglenie to mi chodziło o kształt łuku patrząc z boku. Górna rura nie idzie prosto jak np. Codex tylko opada deczko łukiem w dół pod siodełko i wydaje ni się że dalej ten kształt idzie aż do tylnej przerzutki.

 

tobo po pierwsze zainteresowałeś mie tymi tanimi chińskimi karmonami :) no ale w sportach/maratonach nie biorę udziału i waga nie aż taka ważna.

 

Druga sprawa taki najner na piku acenta byłby extra, szczególnie w wersji black / orange (lub yelow) ale prawie połowe tras to asfalt, no na pewno 30-40%.

 

Najchętniej bym usłyszał czy tania rama accenta się nada czy Authoty lepsiejsze.

przy okazji Pogodnych Świąt Wszystkim Życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli planowałeś wydać na ramę 600 zł to w najbardziej korzystnym przypadku budżet naruszysz dwukrotnie, w mniej korzystnym trzy lub więcej.

 

Min. 650 chyba że Accent za 399. A tak serio, nie no carbon za 1kz super, jestem za. Sprawa cały czas otwarta.

 

Największy plus takiej ramy w stosunku do alu to waga.

Tak wiem. Niemiej patrząc na gotowca Authora to przeszło 12kg a więc niewiele mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem za mojego karbona 1000 zł, jednak było to sporo czasu temu i była szansa na to że urząd celny mnie nie ścignie. Jeśli Cię ścignie to koszt zakupu wzrośnie o naliczone opłaty. 

 

http://www.ebay.com/itm/FR-216-Full-Carbon-UD-Matt-MTB-Bike-29ER-BSA-Frame-free-Headset-17-19-/370860495512?pt=US_Bicycles_Frames&hash=item5659021298

 

Tu przykład, 360 dolarów z wysyłką. 

Zapewnie przy wyborze ramy mtb potoczy się dyskusja czy to że mtb a nie cross to ma wpływ na zachowanie roweru czy nie :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

Tu przykład, 360 dolarów z wysyłką. Zapewne przy wyborze ramy mtb potoczy się dyskusja czy to że mtb a nie cross to ma wpływ na zachowanie roweru czy nie :)

Ciekawe i z chęcią bym posłuchał. tobo, bardzo ciekawy pomysł ale brak odpowiednich funduszy i chęć bajkowania w okresie letnim zmusza do weryfikacji, i tak.

Pierwszy na szybko będzie cross i tu pytanie czy jest sens oszczędzać na ramie i zamiast A.Codex wziąć Accenta. ponad 2 stówki w kieszeni. Z przodu Alivio i też trochę zostanie. Na amorze wolałbym nie oszczędzać.

Czy na forum są użytkownicy Accenta w wersji crossowej. Ich opinie by się przydały.

Druga sprawa mtb też się przyda i kiedyś se zrobie carbona z xt/sl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[4000] Cross - aktualizacja

 

Polatałem dzisiaj po sklepach, po przymierzałem i... . Trafiłem na całą kolekcję Unibajka :) i wszystkimi pojeżdziłem  :thumbsup: . Authory i Meridy tylko w sklepie.

Który rowerek całościowo najfajniej się prezentuje:

 

1. Codex http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/codex-2013 18"

2. Xenon http://www.unibike.pl/xenon.html 19"

3. Crossway 300 http://www.rowerymerida.pl/produkt810/crossway-300-rower-merida.html

4. Składak na ranie http://velo.pl/czesci/ramy/author/codex-2013, full deore, amor powietrzny.

 

W każdej z 4 opcji będzie apgrejt na amor air jeden z trzech:

S. ELO lub ELR (??) Air http://www.eurobike.pl/sr-suntour/amortyzatory-przednie/nrx,

Vogue Air http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/czesci/amortyzatory_przednie/rst/34011/vogue_air_700c/3,

Marzocchi http://ctbike.pl/marzocchi-txc1-2012-amortyzator-disc-v-brake.html bez manetki (~700zł ) lub z manetką.

Apgrejt dalszy to wywalenie amortyzowanej sztycy, mostka itp.

 

Budżet jest budżet a więc im taniej tym lepiej. W składaku najchętniej nie wychodziłbym za bardzo powyżej 3kz.

 

Mój wzrost 173. Unibajki Cross..., Zetos w ramie 17" nie zachwyciły mię sylwetką - najchętniej cofnąłbym siodełko na maxa. Xenon 19" o dziwo super - nie przeszkadzało to że 19" to tak na styk i bardziej sportowa sylwetka :)

I tego bym szukał w rowerze crossowym, pytanie czy w reszcie to znajdę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odświeżę, budżetowy zestaw elementów (sztyca, kiera itd.) do szybszej jazdy w urozmaiconym terenie, do ramy Nordkapp i amor S.ELO. Czy będzie OK:

 

Sztyca: https://velo.pl/czesci/wsporniki-siodla SP-408, -428 - zależy mi na pewnym zacisku siodełka .

Siodło: ?? accenta?, sr? wygodne!

Kiera: https://velo.pl/czesci/kierownice/accent/riser-2, https://velo.pl/czesci/kierownice/accent/profi - sugeruję się niską ceną.

Mostek: np. ten https://velo.pl/czesci/kierownice/accent/profi - biały element z przodu (rama czarno-biała)

Stery: ???

Podkładki, zaciski: ???

Gripy: wygodne

Obręcze oczywiście Airplane

 

Sztycę 350 czy 400? Kierownica, jakie wygodne wygięcie i przedewszystkim jaka długość? Jaka długość i kąt mostka? Gripy w Giancie tourer żonki wyprofilowane ale po paru km. niewygodne. Co polecicie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gripy : Ritchey WCS albo Author'y piankowe tanie - są ok.

 

Zacisk sztycy od Author'a jest ok bo jednym palcem można do końca docisnąć i bdb trzyma - nołnejmy musiałem pięścią trzaskać.

 

Kiera zależy od preferencji - mam giętą ale na spróbowanie bym kupił i prostą ;) zależy co kto lubi.

 

Stery mam zwyczajne FSA i są ot co, nie znam się, nie rozróżniam. Ale żadnych dźwięków nie wydają to raczej ok. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...