Skocz do zawartości

[rower] Składanie roweru - Cross


grissley

Rekomendowane odpowiedzi

Z racji tego, że moje obecne 2 kółka:

 

img1981bdk0.jpg

 

mają bardzo męczącą na asfalcie, "ostrą" charakterystykę, a jednocześnie w ramach korzystania z jesiennej obniżki cen, składam nowy rower :angry2:

Pod spodem lista tego, co mam zaplanowane oraz tych elementów, które przełożę z dotychczasowego roweru (to, co już mam, oznaczone jest gwiazdką)

Będę wdzięczny, za wszelkie ewentualne sugestie, rady, uwagi itp.

 

Rama - Wheeler Cross 26

Amortyzacja* - Suntour NCX ERLL

Piasta tył - Deore XT FH-M765 (lub 756)

Piasta przód - Shimano DH-3N80

Obręcze - Rigida ZAC2000

Korba* - Deore FC-M532

Kaseta* - Deore XT CS-M737 11-28 8-KA

Przerzutka przód* - Deore LX FD-M581

Przerzutka tył* - Deore LX RD-M567

Manetki* - Deore LX SL-M569

Klamki* - Deore LX BL-M571

Hamulec tył - Avid BB7

Tarcza tył - Deore XT 203mm

Hamulec przód* - Deore XT BR-M770

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ramę też chce kupić :blink: Co do ramy to na allegro nie ma sensownego wyboru ram 28", ale np. takie coś byłoby już znośne http://www.allegro.pl/item461501080_rama_l...model_2009.html tylko ciekawe ile waży. Ja bym zrezygnował z tarcz, a jak już to tylko z przodu. Chyba że masz zamiar jeździć na wyprawy w góry obładowany sakwami, to tarcze są uzasadnione. Koła nie lepiej kupić gotowe? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, bo na innym forum też zaczęli od wielkości tarcz - w czym przeszkadza tarcza 203mm? Koszt w porównaniu ze 160mm jest w zasadzie ten sam, więc czemu nie wsadzić większej?

 

Co do v z przodu i T z tyłu - noo, jestem starej daty i przednim hamulcem się wspomagam... B)

A, że waże pod stówkę, to tylni hamulec nie ma lekko - i dość mam już ciągłego regulowania tylnego hamulca, powiększania odstępów, bo obręcz bije o kolejny milimetr, zaciskania graby na hamulcu, bo przy sporej prędkości tylni nie wyrabia, a przedni ledwo muskam, żeby przez kierownik nie wylecieć... No, tarcza rozwiąże tę całą upierdliwość :blush:

 

Kuczy - rama jest na 1 1/8, ale i tak przecież chcę zmienić ;)

Czemu polecacie inne ramy - bo tamte znacie i wiecie, że są "super" (cokolwiek to oznacza), czy znacie tego wheelera i wiecie, że jest "kiepski"?

Wheelerem jeździłem, był bardzo wygodny (czego nie można powiedzieć o Univedze).

 

Sterów, sztycy itp nie podawałem, bo to pójdzie na przekładkę ;)

 

Co do kosztów - z amorkiem miało być mniej niż 2k, 500 już poszło (na amorek właśnie), zostało półtora...

 

Dętki - jakieś zwykłe "light", opony - na razie myślałem o Schwalbe Hurricane

 

O szprychach i nyplach nie myślałem - no ok, szprychy mają być czarne :|

 

Gotowych kół - z taką piastą, jaką chcę na przód - nie dostanę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu polecacie inne ramy - bo tamte znacie i wiecie, że są "super" (cokolwiek to oznacza), czy znacie tego wheelera i wiecie, że jest "kiepski"?

Wheelerem jeździłem, był bardzo wygodny (czego nie można powiedzieć o Univedze).

No to bierz Wheelera skoro sprawdzona i Ci pasuje. Co do tych tarcz...może twoje obecne v'ki to jakieś markety i z tego tak kiepsko hamują? V'ki z wysokiej półki też są dobre. No ale jak się uparłeś to pewnie i tak będą tarcze ;) A czy ta rama ma mocowanie pod tarczę z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem rama modelu Cross 26 nie ma mocowania pod tarczówki jako takiego. Może montuje się do niej jakiś adapter jak w moim starmy Treku, ale wątpie.

Powinieneś poszukać innej ramy, np:

 

http://allegro.pl/item462971826_rama_point...s_trekking.html

http://allegro.pl/item461501080_rama_leade...model_2009.html

 

Jeżeli chodzi o wielkość tarczy to spokojnie starczy 160mm. Tylny hamulec ma to do siebie, że łatwo blokuje tylne koło, nawet przeciętna v-ka to potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzydkie to jak kupa. A może taka Biria?

http://www.cyclosport.pl/product_info.php?products_id=820

Szczyt piękności to też nie jest, ma mocowanie pod tarczę. Wogóle kaszana z tym wyborem ram crossowych ;\

 

http://www.allegro.pl/item470864028_okazja...s_26_od_ss.html - to ten Wheeler który miał być na początku? Jeśli tak to rzeczywiście mocowania pod tarczę brak, i ciężkie to strasznie. Ja bym brał linkowanegp już w temacie Leader Fox'a. Ramki Kellysa z rocznika 09 są piękne, ale praktycznie nie do dostania, trzeba kupić cały rower :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dzisiaj się rozwiązał. Właśnie przed 2 godzinami stałem się (oby szczęśliwym) posiadaczem czarnej ramy Scott Sportster, w malowaniu P4 :-D

 

 

c1ach - tak, to tamten Wheeler miał być. Chyba nie jest taki ciężki - mój Scott też waży 2kg. I to taki w miarę standard w tej klasie cenowej i w tym rozmiarze, z tego, co patrzyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem dzisiaj się rozwiązał. Właśnie przed 2 godzinami stałem się (oby szczęśliwym) posiadaczem czarnej ramy Scott Sportster, w malowaniu P4 :-D

 

 

c1ach - tak, to tamten Wheeler miał być. Chyba nie jest taki ciężki - mój Scott też waży 2kg. I to taki w miarę standard w tej klasie cenowej i w tym rozmiarze, z tego, co patrzyłem.

a to nie jest rama na treking? pod 28 cali koleczka? myslalem ze crossa chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...