Skocz do zawartości

[serwis] Tłumik Motion Control


Rekomendowane odpowiedzi

Jako że na górnym prawym korku pojawiają mi się ślady oleju, postanowiłem wymienić uszczelki w tłumiku MC. Mam jednak problem z rozkręceniem go.

Dolny zawór ściągnąłem bez problemu. Poza tym pokrętło regulacji tłumienia i Floodgate - wiadomo. Pod pokrętłem Floodgate zznalazłem mały o-ring, ale to raczej nie on jest przyczyną wycieków.

Kłopot mam z oddzieleniem reszty - tj. czerwonego korpusu, korka i wewnętrznych części regulatorów. Jest to w ogóle rozbieralne i czy są tam jakieś uszczelnienia, które mógłbym wymienić? Nie chcę nic robić na siłę, bo może rozkręcenie tego jest banalne, tylko np. znajduje się tam prawy gwint, lub inne "pułapki"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie niepotrzebnie go rozbierałeś to jest norma ze czasami poci sie kolo korka kuzyn ma pike 409 i tez czasami ma tam troszkę wilgotne podobno to jest normalne i sie to dzieje jak np go dobijesz itp

 

 

 

Pozdrower sorry że nic nie wniosłem do tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bodziek! :D

Świetna robota no i muszę Ci podziękować, bo byłem pewny, że trochę niżej wypływa mi olej. A teraz poszedłem do pokoju z papierowym ręcznikiem, no i okazało się, że z tego samego miejsca wypływa olej co u ciebie. ;) Teraz tylko będzie trzeba uzbierać odpowiednie uszczelki i ten pierścień sagera na w razie czego, namówić znajomego żeby sobie obadał rokszoka i wziąć się do roboty, bo denerwuje mnie to przecieranie amorka ;) A tak to trochę się bałbym go rozkręcać a kasy na serwis to nie ma za bardzo.

 

Mam tylko pytanie na jakiej zasadzie działa ten pierścień sagera bo jakoś po tych zdjęciach nie mogłem się za bardzo zorientować. U mnie zamiast floodgate'a jest jakaś plastikowa zaślepka to by się ją jakoś wydłubało, tylko ten pierścień mnie irytuje. I jak myślisz czy założenie tylko tych dwóch górnych o-ringów (ten mały pod pokrętłem + ten zakładany przedostatni na samym końcu) spełniłoby rolę, czy jednak trzeba rozebrać całkowicie tłumik?

A, no i jaki właściwie olej do tego wlać, w moim przypadku - tory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten oring pod pokrętłem pewnie zda egzamin, z tym, że tylko będzie blokował olej przed wypływaniem - tzn. olej wypłynie pod tą stożkową uszczelką, ale na zewnątrz nie powinien się wydostać - więc to tylko taki półśrodek. No i jeszcze jedno - to pokrętło z oringiem chodzi jednak ciężej, jak jest wilgotny z oleju to nie widać różnicy, ale później już niestety jest. Więc zobaczę co będzie dalej, może jednak trzeba będzie się go pozbyć i wprowadzić zmiany w opisie. Ewentualnie można kupić taki o mniejszym przekroju, jeśli się dostanie.

Co do przedostatniego oringa to za bardzo nie wiem o który chodzi? O ten z nr 3? Jesli tak, to on też przeszkadza, napisałem na stronie w czym jest problem.

 

Także najlepiej by było mimo wszystko rozkręcić tłumik i założyć ten oring z numerem 2. W sumie żeby to zrobić nie trzeba rozkręcać całego tłumika, ja to zrobiłem tylko w celach edukacyjnych ;) Żeby dostać się w to miejsce nie trzeba wyciągać dolnego zaworu.

 

Co do oleju to chyba jest 5W, ale teraz nie pamiętam - trzebaby sprawdzić w manualu na stronie Rock Shoxa.

 

Żeby ściągnąć pierścień Segera najlepiej mieć takie szczypce

http://www.allegro.pl/item288204494_szczyp...cena_od_ss.html

Tylko jakieś małe, bo ten pierścień jest malutki. W tłumiku jest zewnętrzny pierścień, po prostu wkłada się końcówki szczypiec rozwiernych w otwory, rozszerza i zdejmuje pierścień (jeszcze są wewnętrzne, które trzeba ścisnąć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to to jest ten z numerem 3 ;) Czyli on niestety odpada.

 

Ja bym poprosił :D

 

Mam mx pro 2007 ale może to nie duża różnica konstrukcyjna ;)

Ciężko mi powiedzieć, mój był z 2003, sprężynowy i z innym tłumieniem (SSVF), ale podejrzewam, że w przypadku tłumienia to zmienił się tylko wygląd niektórych elementów, a ogólna budowa i zasada działania będzie taka sama. Chyba że RV to już zamknięty kartusz.

 

No ale zrobię coś takiego, może faktycznie komuś się przyda. Tylko nie wiem kiedy, bo zaczyna się gorący okres na uczelni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RV nie jest zamknietym kartuszem (wg mechanika z gregorio). widelec z kartuszami marcoka serwisuje sie jeszcze prosciej jako ze sprzezyny sa zamontowane na tlumikach i po odkreceniu dolnych i gornych srub mocujacych wyciaga sie ze srodka cale dwa wklady ze sprezynami. po wylaniu oleju z widelca wystarczy nacisnac pare razy tlumiki by wypompowac olej z kardridzy; pozniej dobrze umyc (jesli wogole jest to potrzebne :) ) a nastepnie wsadzic do srodka i wlac odpowiednie ilosci oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Przepraszam koledzy za odgrzanie starego tematu. Przeprowadziłem właśnie uszczelnienie reby sl 2008 wg instrukcji kolegi bodziekk. Wszystko ok ale okazuje się, że jak dokręcę mocno ten czarny korek gwintowany do czerwonego korpusu (lewy gwint) to nie mogę obrócić niebieskiego pokrętła blokady - dopiero jak go dość lekko przykręcę to pokrętło chodzi. Przed rozmontowywaniem był przykręcony mocno bo musiałem użyć klucza a pokrętło chodziło ok. Teraz muszę lekko przykręcić palcami i to wręcz nie dokręcić, żeby pokrętło chodziło. Problem polega na tym, że w wyniku tego ten kawałek plastiku nad niebieskim pokrętłem wówczas za mało wystaje żeby pierścień siegera wlazł w swój rowek i docisnął niebieski pokrętło...Trochę zamąciłem ale ci co są w temacie będą wiedzieli o co chodzi. Aha jeszcze jedno pytanie - bo nie zauważyłem tego przed rozkręceniem tłumika. Sprężyna, żeby działała to muszę ją osadzić w dziurce a następnie obrócić żeby się napięła i dopiero wówczas przykręcić korek. Czy tak? Nie obrócona i tym samym nie napięta sprężyna po prostu nie powoduje powracania niebieskiego pokrętła....Sory za przynudzanie ale chciałbym to dziadostwo wreszcie złożyć do kupy...dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak się domyślasz czarny korek powinien być dokręcony do oporu. U mnie przy skręcaniu tłumika taki problem nie wystąpił, więc trudno mi ocenić co robisz nie tak. Co do sprężyny to musi być wstępnie naprężona, żeby poprawnie działała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...