Skocz do zawartości

[smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha


Rekomendowane odpowiedzi

Ale ładnie to wygląda jej jest czysto,ale niestety się nie da,wszystkie oliwki co testowałem brudzą zaczynam mieć wątpliwości czy istnieje ten złoty środek....

IceToolz Uważam że jest całkiem spoko 200 km najechane i bez pisków trzasków,napęd jak na zdjęciu wyżej,jakieś zanieczyszczenia są 😄😄

 

Kupiłem Momum Mic Wax Lube. Test na Gravelu za tydzień lub miesiąc, zobaczymy jak wyjdzie.

Czekam na informacje 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma ładnie wyglądać tylko spełniać swoje zadanie, a jak będzie czysto to fajnie. Jak nie będzie dobrze smarował, to poleci w kąt.

Zresztą, kto patrzy czy napęd ładnie wygląda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z głośnością bo moje doświadczenia z woskami nie są najlepsze.

Testowałem gotowanie w wosku + olej parafinowy (metoda OZ Cycle), testowałem Squirta, ale łańcuch nawet prosto po smarowaniu jest głośny, jakbym na suchym jeździł.

Po aplikacji Shimano PTFE ten sam łańcuch staje się cichy, dla mnie to jest przesłanka że jest nasmarowane lepiej.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego samego się obawiam i też słyszałem takie opinie.

W Gravelu dużo jeżdżę po szutrze. Jak będzie się mniej kleiło do łańcucha, to będzie dobrze. Natomiast jeżeli będę miał wrażenie że jadę na sucho, to używał nie będę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A stosuje ktoś preparaty Nigrin?

https://profex-sklep.pl/pl/p/PREPARAT-DO-SMAROWANIA-LANCUCHA-NIGRIN-200ML/44

Jak czytamy to niemiecka marka preparatów do samochodów, jednak dla rowerów tez są

https://www.nigrin.pl/

Używałem smar uniwersalny w aerozolu kupiony w markecie i daje radę :). Na allegro mozna zanabyć za 15,90 zł z dostawą ten preparat na każą pogodę. Przypuszczam, że to odpowiednik Shimano Wetlube, którego jakośc ostatnio się pogorszyła. Nie ma sensu płacic za napis Shimano. Liczy się produkt

Nigrin.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest po prostu ciekawe zajęcie, oprócz samego jeżdżenia.

Dlatego mam garczek do gotowania ryżu (parafiny też), 1kg wosku , 0,5L oleju parafinowego, myjkę ultradźwiękową.

Przetestowane FinishLine ceramic, czerwony, zielony, eLube Dry, Shimano PTFE, Squirt i jeszcze kilka których nie pamiętam, pewnie teraz kupię polecany Momum :P

Zwykle sceptycznie podchodzę do opinii z netu dlatego testuję na sobie.

Zawsze kończy się tak samo, czyli szmata co kilka jazd i Shimano PTFE + szejk przy zmianie łańcucha co ~500km. 

5 rowerów i z 10 łańcuchów to jest na czym testować.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z @JWO. Ostatnio smaruje tym co mi wpadnie w rekę. A że akurat sie skończyły, to kupiłem Momum. 

Z tym że co wpadnie w rękę, nie oznacza byle co. Bo jak mam kupić Nigrin za 16 zł, a Weldite czy Shimano jest za kilka zł więcej, to po co tu kombinować?

Wolę kupić dobry olej za kilka zł więcej, a nie robić eksperymenty i zastanawiać sie co się stanie.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Shimano PTFE bo stosunkowo mało brudzi ale jak mam dłuższe jazdy smaruje olejem, który wożę w bagażniku "na wszelki wypadek". https://allegro.pl/oferta/olej-do-lancucha-expand-chain-oil-bloody-czerwony-10221242911 Dużo ciszej niż PTFE, na dłużej wystarczy. A że trochę brudzi ? Rower to nie biała koszula :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, skom25 napisał:

Dokładnie tak. Shimano nie wie co robi, ale marketowa marka kosmetyków samochodowych już tak.

Nie wywalajcie pieniędzy na takie eksperymenty. 

Shimano doskonale wie co robi. Wykorzystuje zaufanie do marki 🤣 Ja np. nie kupię już łańcucha tej firmy tylko KMC. Tak tak wiem, że KMC podobno robi dla Shimano, ale według specyfikacji zamawiającego.  Co do oleju Wet Lube - tez już raczej nie kupię, bo mam wrażenie, że zrobił sie rzadszy niż kiedyś no i brudzi napęd, zresztą czytuję opinie ludzi w necie. Na FB tez się czasem można czegoś ciekawego dowiedzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uważasz że Shimano jako gigant zajmujący się napędami, nie ma pojęcia co robi, to nie wiem co mam napisać.

Moje zdanie jest takie, że kupujesz strasznie dużo badziewia w poszukiwaniu jakiegoś cudu. Pewnie masz już niezły stosik, bo kojarze lepiej niż dobrze Twoje wpisy, a raczej gigantycznych dystansów nie robisz żeby tak szybko zużywać te oleje. Pozorna oszczędność, bo i na zime szukałeś jakiegoś oleju.

Nie lepiej kupić coś jednego i po prostu jeździć? 

Żeby nie było że robię najazd bo mam gorszy dzień. Kiedyś robiłem tak samo jak Ty, tyle że ze smarami. Szkoda mi było na sprawdzony Shimano czy Rock Shox, więc kupowałem zamienniki bo podobno dobre. Miałem tego tyle, że nie było gdzie trzymać, dobrego smaru nie miałem nadal, a kwota dawno przekroczyła cenę za oryginalny, dedykowany smar.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie uważam, że firma nie ma doświadczenia w produkcji i wiedzy technicznej. Tylko, że w obecnym świecie rządzą księgowi. Oni nie znają się na sprawach technicznych, tylko na cyferkach. Jak myślisz skąd się wzięło tzw. planowe postarzanie produktu? Osobna sprawa to traktowanie Polski oraz krajów byłego bloku wschodniego. Dlaczego jest tak wiele sklepów z tzw. niemiecką chemią? Internetowych i w realu?

Ja nie napisałem że zakupiłem zapasy. Zadałem tylko pytanie. Po to jest to forum, abyśmy sobie wzajemnie pomagali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pinok napisał:

A jak z głośnością bo moje doświadczenia z woskami nie są najlepsze.

Testowałem gotowanie w wosku + olej parafinowy (metoda OZ Cycle), testowałem Squirta, ale łańcuch nawet prosto po smarowaniu jest głośny, jakbym na suchym jeździł.

Po aplikacji Shimano PTFE ten sam łańcuch staje się cichy, dla mnie to jest przesłanka że jest nasmarowane lepiej.   

Nie odczuwam różnicy w głosności względem wcześniej stosowanych Shimano PTFE i eLube Dry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Thomlodz napisał:

 w obecnym świecie rządzą księgowi. Oni nie znają się na sprawach technicznych, tylko na cyferkach.

To też było tu przerabiane, jakieś 30 stron wcześniej. Pamiętam, że z kimś dyskutowałem w tym kontekście, aspekty smalcu i oleju rzepakowego też były poruszane. 😃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio używam smarów Ceramic Magic Dry i Ceramic Four Elements produkcji BIKE by SG. Totalnie kupili mnie zapachem (słodycze, guma balonowa, żelki? coś w tym guście). Napęd dość długo cichy, czysty - jestem zadowolony. Wcześniej używałem chwilę rohloff i zupełnie mi nie podszedł. Używałem też shimano ptfe - całkiem fajny. Chwilę używałem expand industry ale jakoś bez szału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eathan mam pytanie co do aplikacji Momum. Czy po nałożeniu należy wytrzeć nadmiar tak jak przy klasycznym oleju? Instrukcja mówi żeby zostawić na 15 min i tyle, ale nie wiem jak wygląda praktyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25 

Poza tym uważam że jak ktoś jeździ po 60-100 km i nie ma drogiego roweru to przed każą jazdą wystarczy.  

capture_001_02072021_065850.jpg.f0f16caf898def08ed42706a43588a17.jpg

W dniu 29.06.2021 o 21:42, skom25 napisał:

A jaka jest różnica między tym Momum a Squirt?

No właśnie.....

Edytowane przez iks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skom25 nic nie wycierasz. Nawet jak kapnie na zewnątrz ogniwa (te blaszki na zewnątrz) nie musisz nic wycierać. Pamiętaj, że za 1 razem warto to obficie posmarować (2-3 razy w odstępach kilku minut) i rozprowadzić po całym napędzie zmieniając przełożenia. Potem musi to wyschnąć. Zostanie niewidoczna powłoka. Nie przejmuj się, że na początku jest białe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Thomlodz tutaj wrzucałem zdjęcia robione dzień po jeździe w pyle, błocie i deszczu

Generalnie całość wyglądała bardzo dobrze. Na pojedynczych ogniwkach pojawiły się delikatne rude naloty. Takich miejsc na całym łańcuchu było 3-4 i to wszystko. Całą reszta idealnie. Nalot zszedł po spłukaniu napędu i przetarciu szmatą. 

Nadmienię, że podobne naloty widywałem u siebie przy smarach Shimano i Finish Line - nawet tych gęstych i brudzących. 

 

Edytowane przez Eathan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...