Anka101 Napisano Piątek o 03:04 Napisano Piątek o 03:04 Kilka lat jazdy na najprostszym Kross Trans 1- przyszedł czas na wymianę. Rower kupiony był z myślą o jeździe do pracy, na zakupy, wokoło komina. W międzyczasie załapałam bakcyla Jestem panią już w pewnym wieku więc musi być obniżona rama, wszystkie dodatkowo komponenty w zestawie/błotniki, bagażnik, oświetlenie itd/ no i na trekkingu odpowiada mi pozycja ciała. Ale ten mój wysłużony Kross jest ciężki, taki toporny...no i wysłużony Aha, teraz w sezonie jeżdżę codziennie plus weekendowe wypady po ok 100 km plus dwa/trzy razy w roku tygodniowe wyprawy. Zjeździłam Bory Tucholskie, Kampinos, Dolinę Baryczy, Podlasie itp więc jazda po wszystkim- polach, lasach i asfaltach Cytuj
chrismel Napisano Piątek o 08:23 Napisano Piątek o 08:23 (edytowane) Za te pieniądze kupisz dokładnie taki sam rower jaki już masz. Czyli ciężki i toporny. Nie odczujesz żadnej różnicy. Żeby zmiana była zauważalna musisz zwiększyć budżet i szukać roweru który w pełni wyekwipowany waży poniżej 15 kg. Dodatkowo warto go wyposażyć w szybkie opony a to kolejny wydatek na poziomie 500-600 zł za komplet. Wierz mi - opony robią ogromną różnicę. Jednak nawet zwiększając budżet nie spodziewaj się efektu WOW. Opory podczas jazdy na rowerze to w znacznej mierze opór aerodynamiczny a tego nie przeskoczysz w rowerze trekkingowym. Poniżej przykład roweru który już da Ci jakiś progres: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-midstep-gen-5/p/40511/?colorCode=greydark A jeszcze niżej rower zbliżony do roweru mojej koleżanki która w tym roku skończyła 70 lat i żałuje że dopiero w tym wieku odkryła jak szybki potrafi być rower: https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4879/silex-400-25 Edytowane Piątek o 08:23 przez chrismel 2 Cytuj
zlatan Napisano Piątek o 09:10 Napisano Piątek o 09:10 Miej wymagania: niska rama, wygodna pozycja, błotniki i lampki, budżet około 2000. Dostań jako propozycję nowego Silexa. Heh. Cytuj
Mandoleran Napisano Piątek o 09:22 Napisano Piątek o 09:22 Za te pieniądze trzeba szukać czegoś w używkach i jeszcze mieć do tego szczęście, bo inaczej tak jak pisze chrimsel, nowy rower nie będzie się różnił od starego. Cytuj
kaido2 Napisano Piątek o 09:28 Napisano Piątek o 09:28 "Szybkie" opony to nie musi być wydatek 500-600 Tak, w tej kasie tylko używka Cytuj
Pablo59 Napisano Piątek o 11:21 Napisano Piątek o 11:21 Rower miejski TUNTURI CX500 | CentrumRowerowe.pl Za niewydane środki z budżetu dokupisz bagażnik, sztycę pantografową i co tam jeszcze zechcesz albo zostanie na upgrade z czasem .... Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Piątek o 14:43 Mod Team Napisano Piątek o 14:43 Zamiast Tunturi : https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-vortrieb-modell-1-2-pd51385/?v_Id=280272 , tyle że to nadal +/- 15 kg, jednak w tym budżecie raczej i tak nie ma szans na coś wyraźnie lżejszego, a przy tym w pełni wyposażonego - nawet jak się dokupi do byle cross'a błotniki z tworzywa, to i tak efektu wow na wadze nie będzie Vortrieb w stosunku cena/osprzęt nie ma konkurencji w przypadku nowych rowerów. Ma nawet ramę przystosowaną pod pasek, prądnicę w piaście, pręty pod sakwy, i prawie bezobsługową przekładnię planetarną. Dla osoby niewprawionej trudniejsza może być wymiana dętki/opony, i to chyba jedyny minus. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.