Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Kilka lat jazdy na najprostszym Kross Trans 1- przyszedł czas na wymianę.

Rower kupiony był z myślą o jeździe do pracy, na zakupy, wokoło komina.

W międzyczasie załapałam bakcyla :)

Jestem panią już w pewnym wieku więc musi być obniżona rama, wszystkie dodatkowo komponenty w zestawie/błotniki, bagażnik, oświetlenie itd/ no i na trekkingu odpowiada mi pozycja ciała.

Ale ten mój wysłużony Kross jest ciężki, taki toporny...no i wysłużony :)

Aha, teraz w sezonie jeżdżę codziennie plus weekendowe wypady po ok 100 km plus dwa/trzy razy w roku tygodniowe wyprawy. 

Zjeździłam Bory Tucholskie, Kampinos, Dolinę Baryczy, Podlasie itp więc jazda po wszystkim- polach, lasach i asfaltach :)

 

 

 

 

 

Napisano (edytowane)

Za te pieniądze kupisz dokładnie taki sam rower jaki już masz. Czyli ciężki i toporny. Nie odczujesz żadnej różnicy. Żeby zmiana była zauważalna musisz zwiększyć budżet i szukać roweru który w pełni wyekwipowany waży poniżej 15 kg. Dodatkowo warto go wyposażyć w szybkie opony a to kolejny wydatek na poziomie 500-600 zł za komplet. Wierz mi - opony robią ogromną różnicę.

Jednak nawet zwiększając budżet nie spodziewaj się efektu WOW. Opory podczas jazdy na rowerze to w znacznej mierze opór aerodynamiczny a tego nie przeskoczysz w rowerze trekkingowym.

Poniżej przykład roweru który już da Ci jakiś progres:

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-midstep-gen-5/p/40511/?colorCode=greydark

A jeszcze niżej rower zbliżony do roweru mojej koleżanki która w tym roku skończyła 70 lat i żałuje że dopiero w tym wieku odkryła jak szybki potrafi być rower:

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4879/silex-400-25

Edytowane przez chrismel
  • +1 pomógł 2
  • Mod Team
Napisano

Zamiast Tunturi : https://www.centrumrowerowe.pl/rower-miejski-vortrieb-modell-1-2-pd51385/?v_Id=280272 , tyle że to nadal +/- 15 kg, jednak w tym budżecie raczej i tak nie ma szans na coś wyraźnie lżejszego, a przy tym w pełni wyposażonego - nawet jak się dokupi do byle cross'a błotniki z tworzywa, to i tak efektu wow na wadze nie będzie :no:

Vortrieb w stosunku cena/osprzęt nie ma konkurencji w przypadku nowych rowerów. Ma nawet ramę przystosowaną pod pasek, prądnicę w piaście, pręty pod sakwy, i prawie bezobsługową przekładnię planetarną. Dla osoby niewprawionej trudniejsza może być wymiana dętki/opony, i to chyba jedyny minus.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...