Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiele przerzutek przednich wspiera pewną konkretną minimalną i maksymalną wielkość blatu. W przypadku przerzutek "szosowych" jest to np. 46T.
I tu moje pytanie - w przypadku  przerzutki przedniej z obejmą, jak np.  Microshift Sword co właściwie stoi na przeszkodzie, by zamontować ją parę mm niżej, by nie było problemów, gdybym zamiast np. 46-30 zamontował zębatki 42-26? Ktoś próbował takich manewrów?
Na ten moment mam rower z konfiguracją X1, ale może bym zrobił z tego X2 za jakiś czas, ale najpierw muszę wiedzieć, na czym stoję.


Pozdrawiam!

Napisano

Według mnie nic nie stoi na przeszkodzie, no może mocowanie koszyka na bidon, opona, ewentualny błotnik.
Dać się da, kwestia czy się dobrze zgra.

U siebie w grawelowym mam Tiagrę (FD-4700-B), która obsługuje korbę 28-42. Nie działa to idealnie ale dla mnie wystarczająco dobrze. Bardziej bym tutaj widział winę korby i blatu niż przerzutki, bo to zdrutowana M545 z czasów 3x, fabrycznie zrobiona na 2x przez podmianę blatu na osłonę. Blat mam przykręcony z podkładkami, bo ponoć był za duży odstęp od małej, a sama zębatka kupiona 8rz, bo nie zwróciłem wtedy na to uwagi.

Kiedyś miałem przednią Alivio pod korby 28-38-48, udało się poskładać korbę 22-32-38 i działało to zaskakująco dobrze.

 

Jeżeli planujesz zmianę 1x na 2x, to do sprawdzenia jak na to zareaguje tył. Trzeba się liczyć z tym, że nie obsłuży się całej kasety na obu zębatkach korby.
Do przemyślenia także czy 26-42 to nie za miękko ale nie wiem jaką masz, chcesz kasetę.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@zekker
Jeśli chodzi o tył, to mam temat ogarnięty, jeśli chodzi o wszystkie pojemności.
W obecnym rowerze wielkiego problemu nie ma - jak znajdę dobrą korbę X2 pewnego dnia, to zrobię 2x9 z kasetą 11-36, bo większej przerzutka Marvo nie obsłuży, a z przodu 40-26 albo 42-28, bo więcej przednia przerzutka Marvo nie obsłuży :P
Ale pytanie zadałem na wypadek zakupu jakiegoś używanego roweru, gdzie już niemal na bank bym szedł w 2x10 i chciał mieć "1x10" + reduktor na przebijanie się przez mega trudny teren z bagażami. Nie będę nigdy silnym rowerzystą z super kondycją (dość powiedzieć, że po paru godzinach zbyt intensywnej jazdy czuję się źle kilka dni, taka przypadłość), więc trzeba się jakoś ratować. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...