Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

@Czajura

Dostałeś już propozycje, a co kupisz to Twoja sprawa. Ogólnie odnoszę wrażenie że chcesz coś kupić które sam znalazłeś, jedynie potrzebujesz do tego czyjeś aprobaty, że mój wybór jest jedyny i słuszny ;). Skoro propozycja keltu się nie podoba ( co swoją drogą powinna zakończyć temat ) to kup obojętnie jaki rower który będzie się Tobie podobał. 

Edytowane przez Mandoleran
Napisano

Ale czy ja napisałem, że mi się nie podoba ? Raz, że jeden nie ma rozmiaru, a drugi konieczny do zamówienia z zagranicy czego nie chce, bo przy ewentualnych problemach z rowerem nie mam zamiaru bawić się w zagraniczne wysyłki.

Ja natomiast, poza kilkoma wyjątkami w tym wątku, odnoszę wrażenie, że jak nie szukasz roweru za 10k + to jesteś traktowany jak jakiś przybłęda co chce kupić byle co ;]

 

Napisano

W rozmiarówkach wypada to właśnie często między M i L. Sam mam 177/178cm i dość krótkie nogi i za każdym razem jest dylemat, zazwyczaj kończąc się mniejszym rozmiarem. Niektóre firmy mają pośredni M/L.

Co do rowerów z pierwotnej listy to jak pisał @Greg1 z tych modeli najlepiej się chyba prezentują Romet i Focus. Whistler 3.8 naprawdę ładnie się prezentuje, tyle że z rok temu bywał regularnie w wyprzedaży po 2500 PLN i w tej cenie był ok jak za rower "w starych standardach osi i główki". 

Propozycje @keltu były bardzo dobre

-Radon jealous jest w sumie domyślnie poleceany w tym zakresie cenowym i dostępny stale w dobrej cenie w odróżnieniu od innych ofert gdzie wiele zależy od promocji wyprzedaży. Ma ramę w obecnych standardach i jest dość lekki jak na swoją cenę. Dostępny tylko wysyłkowo z bardzo dużego sklepu w Niemczech.      

-Stevens  Devils Trail - to był hit ze 2 miesiące temu gdy ten rower pojawił się na allego za 2.5 tyś, obcnie są tam już tylko rozmiary 20 i 22 a pełna oferta pojawiła się na Centrumrowerowym za 3999PLN....

Widzę że zaczęły latać propozycje ponad 3 tyś to też dorzucę... klasyczna pozycja:

https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-merida-big-nine-300-lite-m-17-metallic-teal-black-air-17425500325

 

 

Napisano

ok przesiałem i zostały mi 2 modele: Lapierre prorace 4.9 i Merida Big Nine 300. Pomijając wyposażenie, na forach ten pierwszy wskazywany jest jako rower do bardziej sportowego użytkowania, Merida jako ta bardziej uniwersalna do rekreacyjnej jazdy.

Możecie mi napisać co na to wpływa ? Geometria ramy ? 

Napisano

Tak. Nie ma jakiejś przepaści, ale rama Meridy jest mniej "sportowa".

Poza tym napęd. W Lapierre oryginalnie jest korba 32t - pytanie co najwięcej wejdzie?

Dla kogoś kto pisze:  

W dniu 16.10.2025 o 20:40, Czajura napisał:

Niby na moje potrzeby MTB nie jest potrzebny (trochę lasu, górek, ścieżek itp), ale ja chce ;] 

sugerowałbym patrzeć w stronę napędów z korbą co najmniej 36t albo tam gdzie jest pewność, że taka zębatka wejdzie, czyli np. wspomniany Radon.

Napisano (edytowane)

Yak, Merida ma napęd 2xx więc dwie tarcze z przodu ale kolega powyżej pisał o możliwości wymiany tarczy na większą w napędach 1xx bo wiele z roweów z napędem 1xx nie przyjmie większej tarczy niż 32 albo czasem 34T

Edytowane przez Greg1
Napisano
36 minut temu, Czajura napisał:

k przesiałem i zostały mi 2 modele: Lapierre prorace 4.9 i Merida Big Nine 300.

Merida Big Nine 300 czy ta Big Nine Lite 300 którą linkowałem (zielona)? To są 2 różne rowery o bardzo zblizonym osprzęcie ale rózniące się ramą (osie gr vs sztywne), w tym jej geometrią. Ze względu na podobną nazwę czasami mylone.

Linkowany Big Nine Lite 300 ma geometrie dość sportową (tyle że w stylu sprzed  kilku lat - ale być może nawet lepszą do jeżdzenia po ścieżkach/lesie), bardziej wyciągnietą niż BN 300 bez dopisku Lite.

11 minut temu, Czajura napisał:

czyli ta merida, tylko ona ma 2 tarcze 26 i 36

Chodziło o ew. mozliwość wymiany zębatki w Lapierre na większą w celu lepszego dopasowania do jazdy "po płaskim". W niektórych ramach nie da się wsadzić większych zębatek ze względu na ocieranie o tylne "widełki".

Napisano

zamówiłem Lapierre prorace 4.9, tylko obawiam się tej geometrii. Odbiór mam w sklepie więc po przymiarce ewentualnie, go nie odbiore ...

  • +1 pomógł 1
Napisano

Geometrii nie ma sensu się bać. Fakt, że współczesne geometrie mtb wymyszają trochę bardziej wyciągniętą pozycję ale można to trochę ucywilizować poprzez obrócenie mostka na plus i ewentualne skrócenie kierownicy lub/i wymianę kierownicy na jakąś ze wzniosem i gięciem do góry i do tyłu. No i oczywiście Twoje ciało też się musi przyzwyczaić do nowej pozycji, mięśnie core wzmocnić, itd.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...