Czarny1981 Napisano 18 Sierpnia Napisano 18 Sierpnia Witam.Posiadam 20 letniego Gianta ale chciałbym wreszcie zakupić jakiś nowy rower MTB Hardtail.Uwage moja zwrócił Trek Procaliber 9.6 i Marin Team 2 .Nie zależy mi aby to byla rama karbonową .Wolałbym nawet dobra aluminiową ramę na lepszym osprzęcie.Na pewno chciałbym również żeby były sztywne osie, dobry Amor , regulowana sztyca ewentualnie i blokada amora.Ktory rower byście wybrali z tych dwóch zaproponowanych przeze mnie? Oczywiście proszę o inne propozycje bo nie znam się aż tak bardzo a chciałbym być zadowolony z zakupu.Planuje moje wypady tak 30 % las i reszta 70% szuter i asfalt.Pozdrawiam i z góry dziękuję za doradztwo. Cytuj
Thomass13 Napisano 18 Sierpnia Napisano 18 Sierpnia (edytowane) Trek procaliber 9.6. Mialem okazję sie na tym rowerku przejechać. Geometria mniej agresywna, do tego widelec rock shox skok 120 mm i sztyca myk, myk. Jest to rower akurat na ramie karbonowej, jesli ci to nie przeszkadza. Edytowane 18 Sierpnia przez Thomass13 Cytuj
lelek2 Napisano 18 Sierpnia Napisano 18 Sierpnia Na takie trasy co opisujesz to pomysl czy chcesz mtb bo mtb to ma byc 95-100% las i to ciezszy teren. w lekkim lesie szybciej pojedziesz gravelem a bedzie to tanszy wybor w eksploatacji Mam mtb ht z blokada i doperem fulla gravela trasy down country robie szybciej na fullu niz ht gravel na szuter, asfalt i ubity las. Jedziesz lekko 30km/h tylko odpowiedni dobor opon i cisnienia Cytuj
Czarny1981 Napisano 19 Sierpnia Autor Napisano 19 Sierpnia Jednak skłaniałbym się do MTB bo i w zimie lubię po lesie pojeździć więc chciałbym amortyzator z przodu.Dziekuje za podpowiedzi ale konkretnie może jakiś model MTB moglibyście doradzić w tych pieniądzach np.Superior, Specialized,Giant ,Focus, Orbea, Merida itp.Dziekuje z góry. Cytuj
RabbitHood Napisano 19 Sierpnia Napisano 19 Sierpnia A ja po sezonie z gravelem niestety muszę przyznać, że hardtail na ścieżki jest lepszy. Co do pytania to wszystkie marki co wymieniłeś w tej cenie będą dobrym wyborem. Kup to co ci się podoba wizualnie i jest na współczesnym sprzęcie. 1 Cytuj
lelek2 Napisano 19 Sierpnia Napisano 19 Sierpnia Tu bardziej bedzie zalezen od opon jak wiekszosc ma byc asfalt i szuterek to opony trailowe 2,4 cala beda bez sensu. Tak samo zalezy jaki lesny teren jak twarde ubite sciezki to na oponach 2-2,1” typu schwalbe huricane pojedziesz bardzo szybko. Takie zalozylem do HT aby byl 50/50 las asfalt. jeszcze wez amorek z blokada. Dropper pewnie Ci nie potrzebny. Chyba ze masz ostre zjazdy i jakies dropy w lesie. Trailowe opony tylko 100% ciezki teren te marki co wymieniles to daja slaby osprzet, pol ceny placisz za duzy napis https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-sl-3 1 Cytuj
lelek2 Napisano 19 Sierpnia Napisano 19 Sierpnia Lub taki bo w tym SL linki prowadzone na zewnatrz ale za to fajne kola https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-8.0-3 ten ma gorsze kola ale za to carbon i amorek z 3 opcjami blokady 2 Cytuj
Czarny1981 Napisano 19 Sierpnia Autor Napisano 19 Sierpnia Ok fajnie i dzięki za doradztwoale takiego Radona pewnie nie sprawdzę a chciałbym się przejechać przed zakupem .Treka wypróbuję pewnie a może i Marlina gdzieś znajdę. Cytuj
lelek2 Napisano 19 Sierpnia Napisano 19 Sierpnia Kupowalem wszystkie rowery wysylkowo, bez testowania. Pozniej osobiscie rower ustawialem pod siebie. Tak naprawdę to nie ma tam zbyt wiele do ustawiania. A ustawienie mozesz zmienic w zaleznosci jaki chcesz miec styl jazdy. Na marke nie patrze, patrze tylko co dostaje za dana kwote i zeby pomoglo mi to w jezdzie. opony, kola i dobry amortyzator sa najwazniejsze. Siodelko pewnie i tak kupisz osobno 1 Cytuj
leotdipl Napisano 20 Sierpnia Napisano 20 Sierpnia LELEK2, wszystko fajnie, tylko jak Ty podchodzisz do zamówienia i Rozmiaru RAMY !? Pytam, gdyż każda firma ma swoją specyfikę - to raz. Dwa, wprawdzie podają dane wymiarowe, ale niektóre są zbyt skąpe. Choćby ten niemiecki sklep. Pytanie tym bardziej zasadne jeśli jest się "na granicy" dwóch wielkości ram - mój przykład. Raz mi wylicza L - innym razem M. Wygląda na to, że mój rozmiar to M/L. Zawsze powstaje pytanie: wziąć rozmiar wyżej czy jednak niżej ? Decyduje pozycja, i jej komfort. Dla zbyt długiej ramy może być trudno zbić pozycję akcesoriami. I odwrotnie. Mniejsza rama pozwoli na większe pole manewru i większy komfort. Cytuj
chudzinki Napisano 20 Sierpnia Napisano 20 Sierpnia Cytat Dwa, wprawdzie podają dane wymiarowe, ale niektóre są zbyt skąpe. Choćby ten niemiecki sklep. Bo to tylko sklep... Ale wystarczy zajrzeć na stronę producenta i tam są wszystkie wymiary: Mając wszystkie wymiary jesteś w stanie porównać różne rowery, a jak już masz jakiś i nie jesteś "nogą" to bez problemu dobierzesz właściwy. Skąpe dane to podaje np. Kands, Lazaro, Indiana i inne. 1 Cytuj
lelek2 Napisano 20 Sierpnia Napisano 20 Sierpnia Zmierz przekrok i tyle. Siodelko mozesz przesuwac przod / tyl oraz sa podkladki pod mostek. W kazdym rowerze mam inaczej ustawione siodelko. W zaleznosci jaki chce miec styl jazdy. Mtb cisne ile sie da i wole bardziej sportowa charakterystyke. A gravelem na szosie wole jechac na niskim tetnie + sprinty. A ten gravel dzieki sprintom poprawil mi predkosc na mtb 1 Cytuj
leotdipl Napisano 20 Sierpnia Napisano 20 Sierpnia Ostatnio natknąłem się na YT na parametr R.A.D. (Rider Area Distance). Ciekawy temat. Polecam obejrzeć ten materiał - poniżej. https://youtu.be/rHagRovHSYs?si=z7DJ-TxFMCIZkHHq Cytuj
Maciorra Napisano 21 Sierpnia Napisano 21 Sierpnia @leotdipl ta koncepcja narobiła trochę hałasu parę lat temu i znikła. Sam RAD nic ci nie daje, stąd jeszcze pojawił się RAAD, a w praktyce bez wprowadzania dodatkowych miar i wag w każdej uczciwej tabelce z geometrią ramy masz wszystkie potrzebne informacje. Pan Lee Likes Bikes na chwilę narobił szumu na YT, zdaje się nawet napisał książkę, a potem sprawa słusznie przycichła. Jeśli dobrze pamiętam, to z jakichś wyliczeń z jego wzorów wyszło mi, że powinienem jeździć na ramie z reachem 450mm. To co najmniej 20mm za krótko jak na moje upodobania... Cytuj
afly Napisano 21 Sierpnia Napisano 21 Sierpnia 20 godzin temu, lelek2 napisał: Zmierz przekrok i tyle. Siodelko mozesz przesuwac przod / tyl oraz sa podkladki pod mostek. W kazdym rowerze mam inaczej ustawione siodelko. W zaleznosci jaki chce miec styl jazdy. Mtb cisne ile sie da i wole bardziej sportowa charakterystyke. A gravelem na szosie wole jechac na niskim tetnie + sprinty. A ten gravel dzieki sprintom poprawil mi predkosc na mtb Siodełka przód/tył nie ustawia się po to, aby niwelować bądź korygować geometrię ramy. Cytuj
Czarny1981 Napisano Piątek o 19:43 Autor Napisano Piątek o 19:43 A co powiecie o Rower Merida Big.Nine TR Limited Silk Sparkling Gold (Green/black).Jaka macie opinie o tym amortyzatorze?? Cytuj
filipog44 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) W dniu 18.08.2025 o 16:54, Czarny1981 napisał: chciałbym wreszcie zakupić jakiś nowy rower MTB Hardtail.Uwage moja zwrócił Trek Procaliber 9.6 i Marin Team 2 .Nie zależy mi aby to byla rama karbonową .Wolałbym nawet dobra aluminiową ramę na lepszym osprzęcie.Na pewno chciałbym również żeby były sztywne osie, dobry Amor Moim zdaniem, idealnie pasuje tutaj Radon JEALOUS AL 10.0: https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-3 Jest tu prawie pełna grupa Deore XT z hamulcami (poza kasetą, łańcuchem i manetką), Fox 32 Performance, koła DT Swiss, sztyca, mostek i kierownica Race Face oraz przyzwoite opony z niskimi oporami toczenia. W tej cenie trudno znaleźć coś lepszego i na pewno warto wziąć go pod uwagę. W listopadzie 2023 kupiłem ten sam model, tylko rocznik 2023 i po niecałych dwóch sezonach daję pełną rekomendację. Zarówno jeśli chodzi o sklep jak i rower. Przeskok jakościowy po przesiadce z Krossa Level R8 2017 jest ogromny, niemal pod każdym względem. No i wszystko działa jak w szwajcarskim zegarku, a jazda to czysta przyjemność. Model 2024, który różni się tylko kołami, mostkiem i chwytami, nadal jest dostępny, w bardzo dobrej cenie, więc zdecydowanie polecam. W dniu 18.08.2025 o 16:54, Czarny1981 napisał: 30 % las i reszta 70% szuter i asfalt Jeżdżę podobnie i rower sprawdza się idealnie, do Twoich potrzeb też będzie w sam raz. W dniu 18.08.2025 o 16:54, Czarny1981 napisał: Trek Procaliber 9.6 Trek ma: amortyzator RockShox Recon Gold RL - kilka klas niżej od Foxa w Radonie, pozagrupową korbę Shimano MT611 (poziom Deore) - dwie klasy niżej od XT w Radonie, w dodatku z małą zębatką 30T, która na asfalcie może okazać się niewystarczająca, pozagrupowe hamulce MT410 w porównaniu do kilka klas wyższych Deore XT w Radonie, jest też zauważalnie cięższy. Merida Big.Nine wypada nieznacznie lepiej, ale też wyraźnie odstaje od Radona. Edytowane 3 godziny temu przez filipog44 Cytuj
leotdipl Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Wg ciebie, czyli jakiej klasy Amortyzator posiada droższy o 200,- € model Radon JEALOUS AL 10.0 SL ... !? konkretnie ten - poniżej: "RockShox SID SL Select+ 2P" PS. Model 10.0 posiada Fox 32 Performance EDIT: Mam to - może komuś się przyda 😃 Widelce SID z dopiskiem SL to wariant lżejszy, oparty o golenie górne ze średnicą 32 mm. Idealna dla lżejszych użytkowników oraz pod łatwiejsze trasy. Topowy model to SID SL Ultimate z tłumikiem Charger Race Day 2 i masą 1352 gramy dla wersji ze skokiem 110 mm. Dostępna jest też opcja z klasycznym skokiem 100 mm. Cena tego amortyzatora wynosi 1079 Euro. Kolejno mamy wersję SID SL Select+, gdzie również jest tłumik Charger Race Day 2, ale nie ma charakterystycznej, wybranej korony, która odchudza wersję Ultimate. Ta wersja nie będzie sprzedawana osobno, a jedynie montowana w gotowych rowerach. Wszystkie modele SL mogą mieć 100 lub 110 mm skoku, dostępne są tylko pod koła 29”, posiadają offset 44 mm, sprężynę DebonAir+ oraz można je kupić w wersji z manetką blokady lub pokrętłem na koronie. Oczywiście z wyborem 2P lub 3P. Edytowane 2 godziny temu przez leotdipl Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.