Czarny1981 Napisano Poniedziałek o 14:54 Napisano Poniedziałek o 14:54 Witam.Posiadam 20 letniego Gianta ale chciałbym wreszcie zakupić jakiś nowy rower MTB Hardtail.Uwage moja zwrócił Trek Procaliber 9.6 i Marin Team 2 .Nie zależy mi aby to byla rama karbonową .Wolałbym nawet dobra aluminiową ramę na lepszym osprzęcie.Na pewno chciałbym również żeby były sztywne osie, dobry Amor , regulowana sztyca ewentualnie i blokada amora.Ktory rower byście wybrali z tych dwóch zaproponowanych przeze mnie? Oczywiście proszę o inne propozycje bo nie znam się aż tak bardzo a chciałbym być zadowolony z zakupu.Planuje moje wypady tak 30 % las i reszta 70% szuter i asfalt.Pozdrawiam i z góry dziękuję za doradztwo. Cytuj
Thomass13 Napisano Poniedziałek o 15:45 Napisano Poniedziałek o 15:45 (edytowane) Trek procaliber 9.6. Mialem okazję sie na tym rowerku przejechać. Geometria mniej agresywna, do tego widelec rock shox skok 120 mm i sztyca myk, myk. Jest to rower akurat na ramie karbonowej, jesli ci to nie przeszkadza. Edytowane Poniedziałek o 15:47 przez Thomass13 Cytuj
lelek2 Napisano Poniedziałek o 18:47 Napisano Poniedziałek o 18:47 Na takie trasy co opisujesz to pomysl czy chcesz mtb bo mtb to ma byc 95-100% las i to ciezszy teren. w lekkim lesie szybciej pojedziesz gravelem a bedzie to tanszy wybor w eksploatacji Mam mtb ht z blokada i doperem fulla gravela trasy down country robie szybciej na fullu niz ht gravel na szuter, asfalt i ubity las. Jedziesz lekko 30km/h tylko odpowiedni dobor opon i cisnienia Cytuj
Czarny1981 Napisano Wtorek o 05:13 Autor Napisano Wtorek o 05:13 Jednak skłaniałbym się do MTB bo i w zimie lubię po lesie pojeździć więc chciałbym amortyzator z przodu.Dziekuje za podpowiedzi ale konkretnie może jakiś model MTB moglibyście doradzić w tych pieniądzach np.Superior, Specialized,Giant ,Focus, Orbea, Merida itp.Dziekuje z góry. Cytuj
RabbitHood Napisano Wtorek o 05:46 Napisano Wtorek o 05:46 A ja po sezonie z gravelem niestety muszę przyznać, że hardtail na ścieżki jest lepszy. Co do pytania to wszystkie marki co wymieniłeś w tej cenie będą dobrym wyborem. Kup to co ci się podoba wizualnie i jest na współczesnym sprzęcie. 1 Cytuj
lelek2 Napisano Wtorek o 06:32 Napisano Wtorek o 06:32 Tu bardziej bedzie zalezen od opon jak wiekszosc ma byc asfalt i szuterek to opony trailowe 2,4 cala beda bez sensu. Tak samo zalezy jaki lesny teren jak twarde ubite sciezki to na oponach 2-2,1” typu schwalbe huricane pojedziesz bardzo szybko. Takie zalozylem do HT aby byl 50/50 las asfalt. jeszcze wez amorek z blokada. Dropper pewnie Ci nie potrzebny. Chyba ze masz ostre zjazdy i jakies dropy w lesie. Trailowe opony tylko 100% ciezki teren te marki co wymieniles to daja slaby osprzet, pol ceny placisz za duzy napis https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-sl-3 1 Cytuj
lelek2 Napisano Wtorek o 07:55 Napisano Wtorek o 07:55 Lub taki bo w tym SL linki prowadzone na zewnatrz ale za to fajne kola https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-8.0-3 ten ma gorsze kola ale za to carbon i amorek z 3 opcjami blokady 2 Cytuj
Czarny1981 Napisano Wtorek o 15:45 Autor Napisano Wtorek o 15:45 Ok fajnie i dzięki za doradztwoale takiego Radona pewnie nie sprawdzę a chciałbym się przejechać przed zakupem .Treka wypróbuję pewnie a może i Marlina gdzieś znajdę. Cytuj
lelek2 Napisano Wtorek o 18:40 Napisano Wtorek o 18:40 Kupowalem wszystkie rowery wysylkowo, bez testowania. Pozniej osobiscie rower ustawialem pod siebie. Tak naprawdę to nie ma tam zbyt wiele do ustawiania. A ustawienie mozesz zmienic w zaleznosci jaki chcesz miec styl jazdy. Na marke nie patrze, patrze tylko co dostaje za dana kwote i zeby pomoglo mi to w jezdzie. opony, kola i dobry amortyzator sa najwazniejsze. Siodelko pewnie i tak kupisz osobno 1 Cytuj
leotdipl Napisano Środa o 11:48 Napisano Środa o 11:48 LELEK2, wszystko fajnie, tylko jak Ty podchodzisz do zamówienia i Rozmiaru RAMY !? Pytam, gdyż każda firma ma swoją specyfikę - to raz. Dwa, wprawdzie podają dane wymiarowe, ale niektóre są zbyt skąpe. Choćby ten niemiecki sklep. Pytanie tym bardziej zasadne jeśli jest się "na granicy" dwóch wielkości ram - mój przykład. Raz mi wylicza L - innym razem M. Wygląda na to, że mój rozmiar to M/L. Zawsze powstaje pytanie: wziąć rozmiar wyżej czy jednak niżej ? Decyduje pozycja, i jej komfort. Dla zbyt długiej ramy może być trudno zbić pozycję akcesoriami. I odwrotnie. Mniejsza rama pozwoli na większe pole manewru i większy komfort. Cytuj
chudzinki Napisano Środa o 12:27 Napisano Środa o 12:27 Cytat Dwa, wprawdzie podają dane wymiarowe, ale niektóre są zbyt skąpe. Choćby ten niemiecki sklep. Bo to tylko sklep... Ale wystarczy zajrzeć na stronę producenta i tam są wszystkie wymiary: Mając wszystkie wymiary jesteś w stanie porównać różne rowery, a jak już masz jakiś i nie jesteś "nogą" to bez problemu dobierzesz właściwy. Skąpe dane to podaje np. Kands, Lazaro, Indiana i inne. 1 Cytuj
lelek2 Napisano Środa o 12:57 Napisano Środa o 12:57 Zmierz przekrok i tyle. Siodelko mozesz przesuwac przod / tyl oraz sa podkladki pod mostek. W kazdym rowerze mam inaczej ustawione siodelko. W zaleznosci jaki chce miec styl jazdy. Mtb cisne ile sie da i wole bardziej sportowa charakterystyke. A gravelem na szosie wole jechac na niskim tetnie + sprinty. A ten gravel dzieki sprintom poprawil mi predkosc na mtb 1 Cytuj
leotdipl Napisano Środa o 18:14 Napisano Środa o 18:14 Ostatnio natknąłem się na YT na parametr R.A.D. (Rider Area Distance). Ciekawy temat. Polecam obejrzeć ten materiał - poniżej. https://youtu.be/rHagRovHSYs?si=z7DJ-TxFMCIZkHHq Cytuj
Maciorra Napisano wczoraj o 07:53 Napisano wczoraj o 07:53 @leotdipl ta koncepcja narobiła trochę hałasu parę lat temu i znikła. Sam RAD nic ci nie daje, stąd jeszcze pojawił się RAAD, a w praktyce bez wprowadzania dodatkowych miar i wag w każdej uczciwej tabelce z geometrią ramy masz wszystkie potrzebne informacje. Pan Lee Likes Bikes na chwilę narobił szumu na YT, zdaje się nawet napisał książkę, a potem sprawa słusznie przycichła. Jeśli dobrze pamiętam, to z jakichś wyliczeń z jego wzorów wyszło mi, że powinienem jeździć na ramie z reachem 450mm. To co najmniej 20mm za krótko jak na moje upodobania... Cytuj
afly Napisano wczoraj o 09:08 Napisano wczoraj o 09:08 20 godzin temu, lelek2 napisał: Zmierz przekrok i tyle. Siodelko mozesz przesuwac przod / tyl oraz sa podkladki pod mostek. W kazdym rowerze mam inaczej ustawione siodelko. W zaleznosci jaki chce miec styl jazdy. Mtb cisne ile sie da i wole bardziej sportowa charakterystyke. A gravelem na szosie wole jechac na niskim tetnie + sprinty. A ten gravel dzieki sprintom poprawil mi predkosc na mtb Siodełka przód/tył nie ustawia się po to, aby niwelować bądź korygować geometrię ramy. Cytuj
Czarny1981 Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu A co powiecie o Rower Merida Big.Nine TR Limited Silk Sparkling Gold (Green/black).Jaka macie opinie o tym amortyzatorze?? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.