Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.Posiadam 20 letniego Gianta ale chciałbym wreszcie zakupić jakiś nowy rower MTB Hardtail.Uwage moja zwrócił Trek Procaliber 9.6 i Marin Team 2 .Nie zależy mi aby to byla rama karbonową .Wolałbym nawet dobra aluminiową ramę na lepszym osprzęcie.Na pewno chciałbym również żeby były sztywne osie, dobry Amor , regulowana sztyca ewentualnie i blokada amora.Ktory  rower byście wybrali z tych dwóch zaproponowanych przeze mnie? Oczywiście proszę o inne propozycje bo nie znam się aż tak bardzo a chciałbym być zadowolony z zakupu.Planuje moje wypady tak 30 % las i reszta 70% szuter i asfalt.Pozdrawiam i z góry dziękuję za doradztwo.

Napisano (edytowane)

Trek procaliber 9.6. Mialem okazję sie na tym rowerku przejechać. Geometria mniej agresywna, do tego widelec rock shox skok 120 mm i sztyca myk, myk. Jest to rower akurat na ramie karbonowej, jesli ci to nie przeszkadza. 

Edytowane przez Thomass13
Napisano

Na takie trasy co opisujesz to pomysl czy chcesz mtb bo mtb to ma byc 95-100% las i to ciezszy teren.

w lekkim lesie szybciej pojedziesz gravelem a bedzie to tanszy wybor w eksploatacji

Mam mtb ht z blokada i doperem

fulla

gravela


trasy down country robie szybciej na fullu niz ht

gravel na szuter, asfalt i ubity las. Jedziesz lekko 30km/h 

tylko odpowiedni dobor opon i cisnienia

Napisano

Jednak skłaniałbym się do MTB bo i w zimie lubię po lesie pojeździć więc chciałbym amortyzator z przodu.Dziekuje za podpowiedzi ale konkretnie może jakiś model MTB moglibyście doradzić w tych pieniądzach np.Superior, Specialized,Giant ,Focus, Orbea, Merida itp.Dziekuje z góry.

Napisano

A ja po sezonie z gravelem niestety muszę przyznać, że hardtail na ścieżki jest lepszy.
Co do pytania to wszystkie marki co wymieniłeś w tej cenie będą dobrym wyborem. Kup to co ci się podoba wizualnie i jest na współczesnym sprzęcie. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Tu bardziej bedzie zalezen od opon ;)

jak wiekszosc ma byc asfalt i szuterek to opony trailowe 2,4 cala beda bez sensu. Tak samo zalezy jaki lesny teren ;) jak twarde ubite sciezki to na oponach 2-2,1” typu schwalbe huricane pojedziesz bardzo szybko. Takie zalozylem do HT aby byl 50/50 las asfalt.

jeszcze wez amorek z blokada. Dropper pewnie Ci nie potrzebny. Chyba ze masz ostre zjazdy i jakies dropy w lesie.

Trailowe opony tylko 100% ciezki teren

te marki co wymieniles to daja slaby osprzet, pol ceny placisz za duzy napis

https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-10.0-sl-3

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ok fajnie i dzięki za doradztwoale takiego Radona pewnie nie sprawdzę a chciałbym się przejechać przed zakupem .Treka wypróbuję pewnie a może i Marlina gdzieś znajdę.

Napisano

Kupowalem wszystkie rowery wysylkowo, bez testowania. Pozniej osobiscie rower ustawialem pod siebie. Tak naprawdę to nie ma tam zbyt wiele do ustawiania. A ustawienie mozesz zmienic w zaleznosci jaki chcesz miec styl jazdy.

Na marke nie patrze, patrze tylko co dostaje za dana kwote i zeby pomoglo mi to w jezdzie.

opony, kola i dobry amortyzator sa najwazniejsze. Siodelko pewnie i tak kupisz osobno

  • +1 pomógł 1
Napisano

LELEK2,

 

wszystko fajnie, tylko jak Ty podchodzisz do zamówienia i Rozmiaru RAMY !? 

Pytam,

gdyż każda firma ma swoją specyfikę - to raz. Dwa, wprawdzie podają dane wymiarowe, ale niektóre są zbyt skąpe. Choćby ten niemiecki sklep.

Pytanie tym bardziej zasadne jeśli jest się "na granicy" dwóch wielkości ram - mój przykład. Raz mi wylicza L  - innym razem M. Wygląda na to, że mój rozmiar to M/L.

Zawsze powstaje pytanie: wziąć rozmiar wyżej czy jednak niżej ? Decyduje pozycja, i jej komfort. Dla zbyt długiej ramy może być trudno zbić pozycję akcesoriami. I odwrotnie. Mniejsza rama pozwoli na większe pole manewru i większy komfort.

Napisano
Cytat

Dwa, wprawdzie podają dane wymiarowe, ale niektóre są zbyt skąpe. Choćby ten niemiecki sklep.

Bo to tylko sklep... Ale wystarczy zajrzeć na stronę producenta i tam są wszystkie wymiary:

image.thumb.png.c62b2896691c14bb4aa97c5ded2ebbcf.png

 

Mając wszystkie wymiary jesteś w stanie porównać różne rowery, a jak już masz jakiś i nie jesteś "nogą" to bez problemu dobierzesz właściwy.

Skąpe dane to podaje np. Kands, Lazaro, Indiana i inne.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Zmierz przekrok i tyle. Siodelko mozesz przesuwac przod / tyl oraz sa podkladki pod mostek.

W kazdym rowerze mam inaczej ustawione siodelko. W zaleznosci jaki chce miec styl jazdy. Mtb cisne ile sie da i wole bardziej sportowa charakterystyke. A gravelem na szosie wole jechac na niskim tetnie + sprinty. A ten gravel dzieki sprintom poprawil mi predkosc na mtb

  • +1 pomógł 1
Napisano

@leotdipl ta koncepcja narobiła trochę hałasu parę lat temu i znikła. Sam RAD nic ci nie daje, stąd jeszcze pojawił się RAAD, a w praktyce bez wprowadzania dodatkowych miar i wag w każdej uczciwej tabelce z geometrią ramy masz wszystkie potrzebne informacje. Pan Lee Likes Bikes na chwilę narobił szumu na YT, zdaje się nawet napisał książkę, a potem sprawa słusznie przycichła.

Jeśli dobrze pamiętam, to z jakichś wyliczeń z jego wzorów wyszło mi, że powinienem jeździć na ramie z reachem 450mm. To co najmniej 20mm za krótko jak na moje upodobania...

Napisano
20 godzin temu, lelek2 napisał:

Zmierz przekrok i tyle. Siodelko mozesz przesuwac przod / tyl oraz sa podkladki pod mostek.

W kazdym rowerze mam inaczej ustawione siodelko. W zaleznosci jaki chce miec styl jazdy. Mtb cisne ile sie da i wole bardziej sportowa charakterystyke. A gravelem na szosie wole jechac na niskim tetnie + sprinty. A ten gravel dzieki sprintom poprawil mi predkosc na mtb

Siodełka przód/tył nie ustawia się po to, aby niwelować bądź korygować geometrię ramy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...