wolf24 Napisano Niedziela o 20:18 Napisano Niedziela o 20:18 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-comp-pd41756/?v_Id=227532&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gad_campaignid=20018174782&gclid=EAIaIQobChMIyd6dnISBjwMVCwqiAx1IbhGFEAQYASABEgKHGfD_BwE Jak komuś nie zależy na Di2 czy topowej marce to ma już rowerek za 7300 nowy. Za granicą zapewne taniej...we Włoszech , Hiszpanii czy Niemczech. W Polsce najwyższe marże to mają z czego schodzić...jesień w branży szosowej może być ciekawa...magazyny pełne rowerów zalegających. Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Niedziela o 21:25 Mod Team Napisano Niedziela o 21:25 No mają fantazję, bo szary o 7 stów droższy 9.3 kg to sporo - w większym rozmiarze 10 z pedałami... Cytuj
nossy Napisano Wtorek o 20:55 Napisano Wtorek o 20:55 No ciężkie koła i niezbyt lekka rama....to się waga robi. Cytuj
Talrand Napisano Wtorek o 21:12 Napisano Wtorek o 21:12 (edytowane) Te Schwalbe Lugano które dają do 'tańszych' Sens to straszne kloce, prawie 400g na jedną oponę szosową... Niestety jak się zacznie wymieniać te wszystkie OEMowe kowadła to zostanie z roweru nikompletna 105-ka i rama klasy AliX z przeciętnym malowaniem a cena będzie się zbliżała do Gianta TCR. Edytowane Wtorek o 21:13 przez Talrand 2 Cytuj
nossy Napisano wczoraj o 06:32 Napisano wczoraj o 06:32 (edytowane) Pod wzgledem samej ramy nawet nie ma co porównywać tej Sensy do Tcra....giant to zupełnie inna liga. Ale niestety na starcie opony też nie są w nim najlepsze. Jeśli chodzi o tą Sense to 300-400zl opony, koła od 1500 w górę i już sie robi dużo przyjemniej. Reszty to chyba nie ma co tykać p.s. Te Sensy to już poniżej 7k idzie wyrwać więc obiektywnie nie jest źle, tcr'a ok.10k gdzieś już widziałem. Edytowane wczoraj o 06:34 przez nossy Cytuj
wolf24 Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu (edytowane) https://finanse.wp.pl/potezne-przeceny-na-rowery-branza-mowi-co-sie-stalo-7188483760130816a i tak POLSKA to chory kraj....mamy najdroższe chyba rowery w Europie...o używkach nie wspominam nawet...więc i sklepy i posiadacze w końcu muszą się pozbyć tego towaru w sensowenej cenie....czas Covidu się skończył a oni tego nie zauważyli. https://www.olx.pl/d/oferta/specialized-tarmac-sl7-comp-potestowy-roz-56-rower-szosowy-CID767-ID16GdiK.html?reason=observed_ad ten gość od roku sprzedaje i nie dość że kłamie że to potestowa nówka to żąda ceny niemal takiej samej jak nówka we Włoszech. https://www.francesconibike.com/it-pl/products/bicicletta-specialized-tarmac-sl7-comp-metallic-spruce?variant=47763546931530 a 4 lata temu wmawiano ludziom że taniej już nie będzie i rowery te kosztowały znacznie więcej niż 24 k. Ten film dziś raczej śmieszy. Rowery w cenie używanych samochodów. Pan specjalista się pomylił bardzo. będzie tylko taniej....a nie że było Edytowane 5 godzin temu przez wolf24 Cytuj
RabbitHood Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Jak chcę się pośmiać to wchodzę na OLX i patrzę po ile ludzie próbują sprzedać stare złomy. Za "rowery" które często widzę przy śmietniku na oddanie cwaniaki polskie chcę po kilka stów. Cytuj
nossy Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu @wolf24to załóż sobie sklep i sprzedawaj taniej....proste. Żeby nie było....nie pracuje w branży rowerowej, ale zdarza mi się do niej czasami coś dostarczać (producenci) i jest ogromne ciśnienie na cenę ze względu na wysokie koszty produkcji i bardzo niskie marże. W 2022 wszystko szło do góry i nie było wiadomo gdzie jest sufit tego szaleństwa. Dotknęliśmy go w 2023/2024 , rynek wszystkiego stanął od branży rowerowej przez meblową, na ogrodzeniach kończąc. Kto silny to ratuje się jeszcze efektem skali, kto mały to tnie koszty jak może byle się jeszcze utrzymać. I tak sobie myślę...masz sklep, chcesz mieć z niego na czysto załóżmy 10-15 tysi miesięcznie, dwóch ludzi na pokładzie, koszty najmu, energii, podatki, marża 25-30%....przy takiej marży te 100-150k msc obrotu wypadałoby mieć co daje 1,2-1,8mln obrotu rocznie...no to chyba trzeba się nastarać żeby to sprzedać bo każdy od mechanika , przez sprzedawcę po właściciela chce żyć (US i ZUS też). Plus utopiona kasa w towarze. Finał tego będzie taki, że zostaną duże sieci lub bezpośrednia sprzedaż...taki sam problem jest w innych branżach. A dlaczego było drogo....bardzo proszę: koszty energii dla firm od 2022 plus średnio 100-150%, od 2020 do 2022 stal +300%, żywica epoksydowa +300%, alu +150%, farby i lakiery +50% plus zerwane łańcuchy dostaw. To ile te rowery miały kosztować? Ceny surowców/komponentów wracają do normy to i rowery będą tanieć, ale obawiam się, że nie każdy mniejszy sprzedawca uniesie koszty funkcjonowania i zastój na rynku. Podobnie jak w innych branżach na stanach zalegają rzeczy które zostały wyprodukowane na drogim komponencie. 1 Cytuj
RabbitHood Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu I zapomniałeś dodać, że raz podniesionych cen nigdy już nie obniżymy - bo trzeba się odkuć. Cytuj
nossy Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu o tym zdecyduje rynek....jak Ci towar wszedł za 10k to możesz spróbować go sprzedać za 11k albo za 8k ze stratą żeby wyciągnąć chociaż część zainwestowanej kasy. To klient i rynek zadecyduje która opcja wygra. Sprzedawca wystawi za tyle za ile uzna za stosowne, klient podejmie decyzję czy kupi. Jest jeszcze drugie dno... to główny dystrybutor lub producent ustala ceny na danym regionie. Czyli sprzeda taniej gdzie ma większy wolumen sprzedaży, ew. mniejsze koszty i drożej tam gdzie mniejszy lub większe koszty. Prawo rynku. Tak jak napisałem, problem jest złożony. Cierpię sam na tym jako konsument bo widzę ile kosztuje np.: ekspres do kawy ascaso uno prof pid i młynek ascaso lub eureka mignon specialita lub na innych większych rynkach. Ale że siedzę w przemyśle i handlu od dawna to rozumiem te zależności i skąd się biorą ceny w Polsce. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.