RabbitHood Napisano wczoraj o 04:32 Napisano wczoraj o 04:32 Jako, że mam już pełny sezon przejechany na soocie mogę się powoli wypowiadać na temat jego podzespołów. Od jakiegoś czasu zastanawiam się, co kierowało (mam jedno podejrzenie!) projektantami przy wyborze kół. W większości modeli (nawet w 90ce za 9tysi) mamy koła na 32 szprychy o szerokości 17mm. Jestem zaszokowany tym dziwacznym połączeniem - szerokość wskazuje na koło szosowe - piasty novateca i liczba szprych robi z nich ciężkiego muła. Z kolei to co jest zaletą w terenie (czyli właśnie szprychy i piasta) jest całkowicie przekreślana przez szerokość. No bo co ja tam włożę - już fabrycznie montowane szłalby 40c wyglądały jak balon i nie chciały ładnie toczyć się całym bieżnikiem. Nawet z gum 34mm nie jestem zadowolony - przy niższym ciśnieniu potrafią przyjmować niepokojące kształty. Niestety właśnie przez koła rower ten nie spełnia swojej podstawowej funkcji - roweru grawelowego - a przeróbka go na enduranca cierpi przez ich ciężar. Jedyne wytłumaczenie jakie znalazłem to takie, że Słowacy mają cały magazyn zawalony obręczami 32/17 i nie mają z nimi co zrobić... Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 05:03 Napisano wczoraj o 05:03 Gdyby piasty to były d791/792 to by się opłacało przepleść na sapim d-light i dt Swiss r500db. Cytuj
chrismel Napisano wczoraj o 07:01 Napisano wczoraj o 07:01 2 godziny temu, RabbitHood napisał: Od jakiegoś czasu zastanawiam się, co kierowało (mam jedno podejrzenie!) projektantami przy wyborze kół. Mam to samo podejrzenie Najważniejsza w rowerze jest tylna przerzutka. Całą resztę możesz włożyć znalezioną na śmietniku. Klient wejdzie do salonu, rzuci tylko fachowym okiem na ten jeden element i od razu stwierdzi że skoro z tyłu jest Shimano to rower ma dobry osprzęt R500db mają szer. wewn. 22 mm. Jak chcesz przepleść koła to brałbym coś o szer. wewn. około 25 mm. DT ma takie w ofercie. Możesz też rozważyć zakup karbonu od chińczyka, np. CSC, za około 1600 pln masz ratchet i stożki. Szybszy nie będziesz ale ładnie wyglądają i cykają a to przecież najważniejsze. 1 Cytuj
RabbitHood Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu Raczej nie będę przeplatał - albo ożenię komuś koła albo zostawię na zaś. Kupię normalny zestaw pod szersze gumy i po krzyku. Cytuj
Greg1 Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Godzinę temu, chrismel napisał: Najważniejsza w rowerze jest tylna przerzutka I Kellys z tego słynie - mam też Gate 30 i pomimo osprzętu generalnie, w większości 2x10 Deore, tylna przerzutka jest XT, stare ale XT Cytuj
nossy Napisano 21 godzin temu Napisano 21 godzin temu W czasach kiedy ścigałem się w mtb/xc/maratonach na kołach 26cali mieliśmy obręcze o wewnętrznej 15mm...średnie były wysokie, wyniki się robiło, balony były konkretne przy szerokości 2,1 lub 2,25. W swoim gravelu (de facto road+) ori koła miałem o wewnętrznej 17c, obecnie 18c bo sobie z szosy ściągnąłem, na to opony 35c (realnie 36,5). Jeździ szybko, w terenie oki. Tak więc bez przesady da się jeździć na szerokich oponach i wąskich jak na te czasu obręczach (bo kiedyś tylko takie były). To nie szosa aero gdzie po płaskim tniesz ponad 40kmh albo na zjazdach tniesz zakręty ponad 40kmh, a na prostej pow.70kmh wtedy czuć, że taki balon pływa. Co do motywacji Kellysa...absolutna większość kupuje koła od chinola, tajwańca, kiedyś jeszcze od Polaka (Saiko, Dt Swiss z Obornik), a tam dużo korzystniej cenowo wychodzą wąskie obręcze 17,18c. Dla użytkownika taniego roweru do 5k nie ma to znaczenia, dla użytkownika który kupuje rower za 10-15 tysi też nie bo wie, że producent daje koła po to żeby rower miał na czym stać w sklepie więc i tak kupi sobie lepsze. Każdy szczęśliwy...klient ma powód do upgradu, producent rowerów zarabia więcej dając kiepskie koła ( a w zasadzie często dzięki zastosowaniu kiepskich kół może odpowiednio zmieścić się z budżetem tak aby być konkurencyjnym na rynku). Taki Giant w 2018 dawał do road+ obręcze z wewn. 17mm plus opona 32c. Od tego roku dają obręcze z wewn.22 do opon 32c. Reasumując....cena/koszty. 1 Cytuj
marvelo Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Na obręcze w poniższym rowerze (Accent Trackliner 26" / Obręcze / Części / Katalog Rowerowy 2015) mam założone opony 2,35 (przód) i 2,4 (tył) - bez problemu jeżdżę tak od lat, nawet czasem z zawodach. Cytuj
Talrand Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Widze że Kellys ma duży zapas kół z lat '90 do wszystkich kategorii. Mój Gate 30 z 2024 (fabryczne opony 2,1") ma obręcze o szerokości 21mm i w dodatku prawdopodobnie nie tubeless... Problem rozwiązali mi nasi wschodni przyjaciele z OTVTO za ~1300zł Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.