Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nawiasem,

dla Radon SKEEN TRAIL AL 7.0 jest dość obszerna opinia od BartekH - zapewne z Polski. Pisze min. o tylnym amortyzatorze, gdzie był problem i to już po 10 godzinach jazdy.

Napisano

Tak, ale problem dotyczył amortyzatorów, sam rower ocenił bardzo dobrze. Dziwi mnie też że większość rowerów MTB firmy Radon jest na napędzie Sram, czy te napędy są w miarę ok?

Napisano

Mam sram i shimano, nie widze roznicy

4 godziny temu, Pietrash napisał:

Podłączę się pod temat bo również rozważam zakup fulla. Niestety nie wiem który wybrać.
Rower chce użytkować w terenach leśnych może udam się też do jakiś bikeparkow  

https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-2?number=20136070-40368132
czy może lepiej coś z większym skokiem

https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-al-8.0-2?number=20136063-40368108
 

oglądałem jeszcze tą Orbea z karbonitu

https://www.bike-and-style.de/OIZ-M30-Chameleon-Goblin-Green-Gloss-Black-Matt-.htm?a=article&ProdNr=N237N1&p=49

 

 

Zobacz ten:

https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-10.0-hd-3
 

cena niesamowita

karbonowe kola w tej cenie to cos czego jeszcze nie widzialem

Jak bedziesz chcial jezdzic w latwiejszym terenie to zmienisz opony na jakies sportowe xc i na takich obreczach bedzie kozak

Napisano

Mam podobny osprzet ale 130/120 skoku i na mazowszu brakuje mi 10-20mm na niektorych dropach. 
Gdybym teraz wybieral to wolalbym miec minimalny zapas 10-20mm niz ma mnie dobijac. Bo przez to mialem kontuzje

Napisano

Mam taki:

https://skiteam.pl/rowery-gorskie-mtb-full/7761-rower-cube-753350-stereo-one22-hpc-ex-4054571430199.html
 

i nawet po lekkim extra podpompowaniu amorkow dalej brakuje mi z 10-20mm i do tego na mazowszu. Ale tutaj porobili fajne traski, dropy itd wiec nawet przyjemnie sie jezdzi. Jak widze kogos w super rowerze xc / downcountry to nawet nie podchodza do tych dropow. Ale kazdemu co innego sprawia przyjemnosc ;)

Jedyne co, to mysle nad zmiana opon bo te co mam (enduro) sa strasznie ciezkie i robote robia w ciezszym terenie ale na lekkim dobrze ubitym to doslownie nie chca jechac. Ale jednak trzymaja niesamowicie i mozna sobie pozwolic na wiecej na zjazdach

 

Wiec teraz jakbym mial brac to na pewno bym bral tego radon 10.0 HD

Napisano (edytowane)

Rozumiem.

Mnie jednak, aż tyle nie potrzeba. W sumie naprowadziłeś mnie na odpowiedź. Jak powyżej. All Mountain (140-150mm). A taki mogę mieć za 2.100 € a nie 3.200 ... rama karbonowa + tył w Alu.

Edytowane przez leotdipl
Napisano
Cytat

tylko trochę obawiam się karbonitu.

Cytat

Karbonit – materiał wybuchowy amonowo-saletrzany, stosowany w kopalniach węglowych, w których występuje pył węglowy

Dobrze ze sie obawiasz, ale co ma z tym wspolnego rower??? :P 

Napisano

Cube i radon mozna kupic na mocnej promocji. Osobiscie wzialem tego cube rok temu za 13,5k z tego co pamietam i to byla super cena. A w srodku sezonu, spadl na 11,5. Na allegro tez byly cube nowki w super cenach ale nie bylo mojego rozmiaru.

Mysle ze bez roznicy co wybierzesz to w okolicach 2k euro na mocnej promocji bedzie super. Ja bym bral cos topowego bo to bedzie twoj rower na dobre 10lat + jesli bedziesz odpowiednio serwisowal.

Mam canyona z przed 5 lat i to dalej rowerek z najnowszym osprzetem tylko zbyt niska wersje wzialem i ulepszenia troche kosztowaly. I po tym mysle ze lepiej lapac super promocje i brac cos fajnego. Tym bardziej ze serwis to teraz jakies chore kwoty

Napisano (edytowane)

Carbon to zaleta nie wada :D 

Sam mam mtb enduro w karbonie. Po trzech latch nic sie nie dzieje, a uzywany dosc intensywnie.

Cytat

Czy w MTB tak samo jak w szosach jak jesteś pomiędzy rozmiarami to lepiej wziąć mniejszy?

Mniejszy bedzie bardziej zwrotny, wiekszy bardziej stabilny pzy zjazdach. Wszystko zalezy gdzie i jak bedziesz jezdzil.

Edytowane przez JWO
Napisano

Jak popatrzysz na geometrie to ten radon generalnie jest dosyć krótki, porównuje do GT force, którego chciałem to tam jest w bazie kół 7 cm różnicy, więc akurat przy takich parametrach polecał bym rozmiar większy, wszędzie gdzie masz dużą prędkość większy rozmiar będzie zaletą, oczywiście może więcej ważyć i trochę być mniej zwrotny ale przy tak małe bazie kół nie zastanawiałbym się nad rozmiarem mniejszym.

W ogóle jak popatrzysz szerzej na geometrię, to ten rower jest dość specyficzny, ok super wyposażony to nie ma o czym dyskutować, ale trochę ma trochę przestarzałą geometrię jeśli weźmiemy pod uwagę jego przeznaczenie, bo raczej już trzeba rozpatrywać go w kontekście all mountain, kąt główki 65,5 dość krótka baza kół gdzie obecnie tendencja w All mountain jest mocno skierowana na zjazdy i kąty w granicach 64 stopni to norma np norco sight czy trek fuel ex. Nie mówię, że to zły rower czy coś ale warto wziąć sobie pod uwagę jak ten rower może się prowadzić patrząc na jego geometrię.

Napisano

Bralbym carbon i wiekszy rozmiar

o tych radon slide 9 10 i 10hd sa testy, mozesz poczytac

jak nie jestes jakis bardzo ciezki to bralbym hd bo carbonowe kola dadza lepsze przyspieszenie, pozniej mozesz wrzucic lzejsze opony jak bedziesz chcial

ja waze 107kg i rama carbonowa zyje ale przy tej wadze nie bralem pod uwage kol carbonowych

Napisano

Te ramy są mają stosunkowo niski stack i krótki reach, więc też brałbym większą. Trochę szkoda, że podsiodłowka ma aż 455mm, ale przy Twojej długości nóg powinno być miejsce na uczciwego droppera. Fabrycznie jest 150mm czyli tak przeciętnie.

Napisano

Powiedzmy sobie szczerze, rower poskładany na super komponentach ale z dość przeciętną a może nawet kiepską bazą, w postaci ramy o dość przeciętnej geometrii bo ani to jakoś wybitnie podjeżdżać nie będzie ani zjeżdżać, dodatkowo zastosowano również dość prosty układ zawieszenia, wiadome w tej cenie wydaje się być bezkonkurencyjny natomiast osobiście wolałbym rower o niższej specyfikacji z geometrią i zawieszeniem, które daje potem możliwość upgrade.

Napisano
17 godzin temu, Pietrash napisał:

Raczej nie planuje na nim skakać gdyż nie mam takich umiejętności. Jeżeli chodzi o jazdę MTB to jestem amatorem. Chciałbym rower którym mógłbym pokonywać podjazdy ale również jakieś zjazdy, oczywiście nie pionowe ( przynajmniej na razie)

Popatrz na https://www.bike24.pl/produkty/518463

Co prawda nie ma tutaj Twojego rozmiaru, ale poszukaj, bo bywają. Masz wszechstronny na Twoje potrzeby rower z genialnym zawieszeniem, a przy Twoim budżecie wystarczy Ci na wymianę ciężkich kół.

Wg mnie te rozszerzone dyskusje o kątach, długościach, skokach w Twoim przypadku są mało istotne 🙂.

 

17 godzin temu, leotdipl napisał:

dla Radon SKEEN TRAIL AL 7.0 jest dość obszerna opinia od BartekH - zapewne z Polski. Pisze min. o tylnym amortyzatorze, gdzie był problem i to już po 10 godzinach jazdy.

Nie dajmy się zwariować żeby opinia jednego człowieka mogła zaważyć nad decyzją o kupnie roweru...

Napisano
Godzinę temu, Xzc napisał:

W ogóle jak popatrzysz szerzej na geometrię, to ten rower jest dość specyficzny, ok super wyposażony to nie ma o czym dyskutować, ale trochę ma trochę przestarzałą geometrię jeśli weźmiemy pod uwagę jego przeznaczenie, bo raczej już trzeba rozpatrywać go w kontekście all mountain, kąt główki 65,5 dość krótka baza kół gdzie obecnie tendencja w All mountain jest mocno skierowana na zjazdy i kąty w granicach 64 stopni to norma np norco sight czy trek fuel ex. Nie mówię, że to zły rower czy coś ale warto wziąć sobie pod uwagę jak ten rower może się prowadzić patrząc na jego geometrię.

Pytanie czy to źle, że rower ma dość zachowawczą geometrię. Moim zdaniem, niekoniecznie. Jeśli rowerem mamy jeździć też po płaskim i robić jakieś trasy wycieczkowo-objazdowe, to bardzo długa baza kół, mocno wyplaszczony kąt główki oraz stromy kąt podsiodłówki nie będą zaletą. 

Z drugiej strony w rowerze z dużym skokiem, przeznaczonym bardziej do zjazdów, nowoczesna geometria jest jak najbardziej ok.

Grunt to wiedzieć jak będziemy najczęściej używać roweru.

Napisano

Tak masz rację, tylko właśnie jak sam zauważyłeś, rower z dużym skokiem to raczej rower nastawiony generalnie pod zjazdy, dla tras wycieczkowo objazdowych moim zdaniem dużo lepiej sprawdził by sie OIZ lub coś z pograniczu down country/ trail. Sam gdybym miał brać rower to zawsze z większym skokiem nawet na takie wycieczki objazdowe natomiast na pewno nie było  by to jego główne przeznaczenie, stąd zwróciłem uwagę na geometrię, która jak na klasyfikację roweru tj. all mountain nie jest zbyt nowoczesna i nastawiona na zjazd, a obecnie te rowery w tym kierunku idą. Fakt jest na super komponentach jak za tę cenę, ale czy to wszystko zrekompensuje nam nieodpowiednio dobrany rower (zakładając, że miałby służyć jednak do łagodniejszej jazdy) no i trzeba się liczyć z kosztami serwisu, które mimo atrakcyjnej kwoty zakupu mogą potem być przerażające.

Napisano

Co do geometrii radona to nawet na niemieckich forach piszą że jest ona trochę przestarzała. Tak jak pisałem rower będę używał do jazdy po lasach, ścieżkach i w planie też są  bikeparki. A jeżeli rower nie będzie jakoś uciążliwy do zrobienia jakieś przejażdżki z dzieciakami to też chętnie na nim pojadę, ale do takich wypraw mam też Cuba attention. 
Rozważałem również ORBEA Occam 

https://www.fahrrad-xxl.de/serie/orbea-occam/?searchrequest=occam
ale ma chyba gorsze amortyzatory od Radona i koła które są na piastach Shimano. Wiadomo można później zrobić upgrade, ale jak ja kupię rower i za pół roku będę chciał go ulepszać to mnie żona z domu wyrzuci. 

Napisano

możesz podać konkretniej rejon w jakim chcesz jeździć, bo akurat las czy ścieżka wiele tutaj nie mówi, bo możemy mówić o lasach na południu gdzie jednak jest sporo zjazdów i technicznych trudności a równie dobrze o lesie gdzieś na mazowszu gdzie taki rower raczej będzie ciężko wykorzystać.

Napisano

Ja mieszkam w Niemczech okolice Stuttgartu. Mam na myśli lasy z dużymi zjazdami ale także podjazdy, choć pewnie na początku wybiorę bikeparki do opanowania techniki. 

Napisano
Cytat

Ja mieszkam w Niemczech okolice Stuttgartu

Jak masz Cuba na wycieczki, to w tym bralbym cos blizej enduro. Apetyt rosnie w miare jedzenia, a jest z czego wybierac w tej okolicy.
No i myk-myk obowiazkowy, inaczej sie zameczysz.

 


image.jpeg.b39fe718cdd8b2ede516121fb45cc720.jpeg

Ja mam cos takiego ze skokiem 170/150. Jezdzilem tez na HT z wiekszym katem glowki i bylo fatalnie.

Napisano

To generalnie jeśli to pierwszy full to na pewno będziesz miał efekt wow, tym bardziej jak jest na foxach factory,  a tej przestarzałej geometrii nawet nie odczujesz więc na pewno będzie to dobry wybór, wspominam o tej geometrii bo ona zaczyna mieć znaczenie jak chcesz urwać każda sekundę i po prostu rowery z nowocześniejszą geometrią przy wysokich prędkościach będą się zachowywać lepiej niż ten radon, natomiast jak najbardziej pewnie da się nim zjechać większość jak nie wszystko w twoich okolicach z tym, że może nie tak szybko jak na rowerze o geometrii bardziej dostosowanej do zjazdu.  Tylko pozostaje kwestia kosztów serwisu, bo nie wiem czy masz tego świadomość, najlepiej sprawdź sobie cenniki u siebie w okolicy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...