leotdipl Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Nawiasem, dla Radon SKEEN TRAIL AL 7.0 jest dość obszerna opinia od BartekH - zapewne z Polski. Pisze min. o tylnym amortyzatorze, gdzie był problem i to już po 10 godzinach jazdy. Cytuj
Pietrash Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu Tak, ale problem dotyczył amortyzatorów, sam rower ocenił bardzo dobrze. Dziwi mnie też że większość rowerów MTB firmy Radon jest na napędzie Sram, czy te napędy są w miarę ok? Cytuj
lelek2 Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Mam sram i shimano, nie widze roznicy 4 godziny temu, Pietrash napisał: Podłączę się pod temat bo również rozważam zakup fulla. Niestety nie wiem który wybrać. Rower chce użytkować w terenach leśnych może udam się też do jakiś bikeparkow https://www.bike-discount.de/de/radon-skeen-trail-al-7.0-2?number=20136070-40368132 czy może lepiej coś z większym skokiem https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-al-8.0-2?number=20136063-40368108 oglądałem jeszcze tą Orbea z karbonitu https://www.bike-and-style.de/OIZ-M30-Chameleon-Goblin-Green-Gloss-Black-Matt-.htm?a=article&ProdNr=N237N1&p=49 Zobacz ten: https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-10.0-hd-3 cena niesamowita karbonowe kola w tej cenie to cos czego jeszcze nie widzialem Jak bedziesz chcial jezdzic w latwiejszym terenie to zmienisz opony na jakies sportowe xc i na takich obreczach bedzie kozak Cytuj
lelek2 Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Mam podobny osprzet ale 130/120 skoku i na mazowszu brakuje mi 10-20mm na niektorych dropach. Gdybym teraz wybieral to wolalbym miec minimalny zapas 10-20mm niz ma mnie dobijac. Bo przez to mialem kontuzje Cytuj
leotdipl Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu LELEK2, czyli sugerujesz pod siebie All Mountain (140-150mm) ? Powyższe wynika tylko - z przyjętego podziału na bike-discount.de Cytuj
lelek2 Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Mam taki: https://skiteam.pl/rowery-gorskie-mtb-full/7761-rower-cube-753350-stereo-one22-hpc-ex-4054571430199.html i nawet po lekkim extra podpompowaniu amorkow dalej brakuje mi z 10-20mm i do tego na mazowszu. Ale tutaj porobili fajne traski, dropy itd wiec nawet przyjemnie sie jezdzi. Jak widze kogos w super rowerze xc / downcountry to nawet nie podchodza do tych dropow. Ale kazdemu co innego sprawia przyjemnosc Jedyne co, to mysle nad zmiana opon bo te co mam (enduro) sa strasznie ciezkie i robote robia w ciezszym terenie ale na lekkim dobrze ubitym to doslownie nie chca jechac. Ale jednak trzymaja niesamowicie i mozna sobie pozwolic na wiecej na zjazdach Wiec teraz jakbym mial brac to na pewno bym bral tego radon 10.0 HD Cytuj
leotdipl Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu (edytowane) Rozumiem. Mnie jednak, aż tyle nie potrzeba. W sumie naprowadziłeś mnie na odpowiedź. Jak powyżej. All Mountain (140-150mm). A taki mogę mieć za 2.100 € a nie 3.200 ... rama karbonowa + tył w Alu. Edytowane 15 godzin temu przez leotdipl Cytuj
Pietrash Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Rower fajny tylko poza budżetem. Chciałbym wydać max 2500 Euro. W radonach mam też problem co do rozmiaru, jestem pomiędzy 18 a 20 " mam 179 cm. wzrostu i przekrok 85 cm. Też jednak bardziej skłaniałbym się do roweru All Moution. Np. ten https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-8.0-3 tylko trochę obawiam się karbonitu. Cytuj
JWO Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Cytat tylko trochę obawiam się karbonitu. Cytat Karbonit – materiał wybuchowy amonowo-saletrzany, stosowany w kopalniach węglowych, w których występuje pył węglowy Dobrze ze sie obawiasz, ale co ma z tym wspolnego rower??? Cytuj
lelek2 Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Cube i radon mozna kupic na mocnej promocji. Osobiscie wzialem tego cube rok temu za 13,5k z tego co pamietam i to byla super cena. A w srodku sezonu, spadl na 11,5. Na allegro tez byly cube nowki w super cenach ale nie bylo mojego rozmiaru. Mysle ze bez roznicy co wybierzesz to w okolicach 2k euro na mocnej promocji bedzie super. Ja bym bral cos topowego bo to bedzie twoj rower na dobre 10lat + jesli bedziesz odpowiednio serwisowal. Mam canyona z przed 5 lat i to dalej rowerek z najnowszym osprzetem tylko zbyt niska wersje wzialem i ulepszenia troche kosztowaly. I po tym mysle ze lepiej lapac super promocje i brac cos fajnego. Tym bardziej ze serwis to teraz jakies chore kwoty Cytuj
Pietrash Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Chodziło mi ramę z Carbonu, czy jest sens obawiać się w tego typu rowerach? co do roweru to myślę jeszcze o tym https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-10.0-3 A jak z rozmiarami gdy jest się na granicy? W kalkulatorze Radomia wychodzi że powinienem mieć rower 19”. Czy w MTB tak samo jak w szosach jak jesteś pomiędzy rozmiarami to lepiej wziąć mniejszy? Cytuj
JWO Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowane) Carbon to zaleta nie wada Sam mam mtb enduro w karbonie. Po trzech latch nic sie nie dzieje, a uzywany dosc intensywnie. Cytat Czy w MTB tak samo jak w szosach jak jesteś pomiędzy rozmiarami to lepiej wziąć mniejszy? Mniejszy bedzie bardziej zwrotny, wiekszy bardziej stabilny pzy zjazdach. Wszystko zalezy gdzie i jak bedziesz jezdzil. Edytowane 4 godziny temu przez JWO Cytuj
Xzc Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Jak popatrzysz na geometrie to ten radon generalnie jest dosyć krótki, porównuje do GT force, którego chciałem to tam jest w bazie kół 7 cm różnicy, więc akurat przy takich parametrach polecał bym rozmiar większy, wszędzie gdzie masz dużą prędkość większy rozmiar będzie zaletą, oczywiście może więcej ważyć i trochę być mniej zwrotny ale przy tak małe bazie kół nie zastanawiałbym się nad rozmiarem mniejszym. W ogóle jak popatrzysz szerzej na geometrię, to ten rower jest dość specyficzny, ok super wyposażony to nie ma o czym dyskutować, ale trochę ma trochę przestarzałą geometrię jeśli weźmiemy pod uwagę jego przeznaczenie, bo raczej już trzeba rozpatrywać go w kontekście all mountain, kąt główki 65,5 dość krótka baza kół gdzie obecnie tendencja w All mountain jest mocno skierowana na zjazdy i kąty w granicach 64 stopni to norma np norco sight czy trek fuel ex. Nie mówię, że to zły rower czy coś ale warto wziąć sobie pod uwagę jak ten rower może się prowadzić patrząc na jego geometrię. Cytuj
lelek2 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Bralbym carbon i wiekszy rozmiar o tych radon slide 9 10 i 10hd sa testy, mozesz poczytac jak nie jestes jakis bardzo ciezki to bralbym hd bo carbonowe kola dadza lepsze przyspieszenie, pozniej mozesz wrzucic lzejsze opony jak bedziesz chcial ja waze 107kg i rama carbonowa zyje ale przy tej wadze nie bralem pod uwage kol carbonowych Cytuj
Maciorra Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Te ramy są mają stosunkowo niski stack i krótki reach, więc też brałbym większą. Trochę szkoda, że podsiodłowka ma aż 455mm, ale przy Twojej długości nóg powinno być miejsce na uczciwego droppera. Fabrycznie jest 150mm czyli tak przeciętnie. Cytuj
Xzc Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Powiedzmy sobie szczerze, rower poskładany na super komponentach ale z dość przeciętną a może nawet kiepską bazą, w postaci ramy o dość przeciętnej geometrii bo ani to jakoś wybitnie podjeżdżać nie będzie ani zjeżdżać, dodatkowo zastosowano również dość prosty układ zawieszenia, wiadome w tej cenie wydaje się być bezkonkurencyjny natomiast osobiście wolałbym rower o niższej specyfikacji z geometrią i zawieszeniem, które daje potem możliwość upgrade. Cytuj
chudzinki Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu 17 godzin temu, Pietrash napisał: Raczej nie planuje na nim skakać gdyż nie mam takich umiejętności. Jeżeli chodzi o jazdę MTB to jestem amatorem. Chciałbym rower którym mógłbym pokonywać podjazdy ale również jakieś zjazdy, oczywiście nie pionowe ( przynajmniej na razie) Popatrz na https://www.bike24.pl/produkty/518463 Co prawda nie ma tutaj Twojego rozmiaru, ale poszukaj, bo bywają. Masz wszechstronny na Twoje potrzeby rower z genialnym zawieszeniem, a przy Twoim budżecie wystarczy Ci na wymianę ciężkich kół. Wg mnie te rozszerzone dyskusje o kątach, długościach, skokach w Twoim przypadku są mało istotne 🙂. 17 godzin temu, leotdipl napisał: dla Radon SKEEN TRAIL AL 7.0 jest dość obszerna opinia od BartekH - zapewne z Polski. Pisze min. o tylnym amortyzatorze, gdzie był problem i to już po 10 godzinach jazdy. Nie dajmy się zwariować żeby opinia jednego człowieka mogła zaważyć nad decyzją o kupnie roweru... Cytuj
NerfMe Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Godzinę temu, Xzc napisał: W ogóle jak popatrzysz szerzej na geometrię, to ten rower jest dość specyficzny, ok super wyposażony to nie ma o czym dyskutować, ale trochę ma trochę przestarzałą geometrię jeśli weźmiemy pod uwagę jego przeznaczenie, bo raczej już trzeba rozpatrywać go w kontekście all mountain, kąt główki 65,5 dość krótka baza kół gdzie obecnie tendencja w All mountain jest mocno skierowana na zjazdy i kąty w granicach 64 stopni to norma np norco sight czy trek fuel ex. Nie mówię, że to zły rower czy coś ale warto wziąć sobie pod uwagę jak ten rower może się prowadzić patrząc na jego geometrię. Pytanie czy to źle, że rower ma dość zachowawczą geometrię. Moim zdaniem, niekoniecznie. Jeśli rowerem mamy jeździć też po płaskim i robić jakieś trasy wycieczkowo-objazdowe, to bardzo długa baza kół, mocno wyplaszczony kąt główki oraz stromy kąt podsiodłówki nie będą zaletą. Z drugiej strony w rowerze z dużym skokiem, przeznaczonym bardziej do zjazdów, nowoczesna geometria jest jak najbardziej ok. Grunt to wiedzieć jak będziemy najczęściej używać roweru. Cytuj
Xzc Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Tak masz rację, tylko właśnie jak sam zauważyłeś, rower z dużym skokiem to raczej rower nastawiony generalnie pod zjazdy, dla tras wycieczkowo objazdowych moim zdaniem dużo lepiej sprawdził by sie OIZ lub coś z pograniczu down country/ trail. Sam gdybym miał brać rower to zawsze z większym skokiem nawet na takie wycieczki objazdowe natomiast na pewno nie było by to jego główne przeznaczenie, stąd zwróciłem uwagę na geometrię, która jak na klasyfikację roweru tj. all mountain nie jest zbyt nowoczesna i nastawiona na zjazd, a obecnie te rowery w tym kierunku idą. Fakt jest na super komponentach jak za tę cenę, ale czy to wszystko zrekompensuje nam nieodpowiednio dobrany rower (zakładając, że miałby służyć jednak do łagodniejszej jazdy) no i trzeba się liczyć z kosztami serwisu, które mimo atrakcyjnej kwoty zakupu mogą potem być przerażające. Cytuj
Pietrash Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Co do geometrii radona to nawet na niemieckich forach piszą że jest ona trochę przestarzała. Tak jak pisałem rower będę używał do jazdy po lasach, ścieżkach i w planie też są bikeparki. A jeżeli rower nie będzie jakoś uciążliwy do zrobienia jakieś przejażdżki z dzieciakami to też chętnie na nim pojadę, ale do takich wypraw mam też Cuba attention. Rozważałem również ORBEA Occam https://www.fahrrad-xxl.de/serie/orbea-occam/?searchrequest=occam ale ma chyba gorsze amortyzatory od Radona i koła które są na piastach Shimano. Wiadomo można później zrobić upgrade, ale jak ja kupię rower i za pół roku będę chciał go ulepszać to mnie żona z domu wyrzuci. Cytuj
Xzc Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu możesz podać konkretniej rejon w jakim chcesz jeździć, bo akurat las czy ścieżka wiele tutaj nie mówi, bo możemy mówić o lasach na południu gdzie jednak jest sporo zjazdów i technicznych trudności a równie dobrze o lesie gdzieś na mazowszu gdzie taki rower raczej będzie ciężko wykorzystać. Cytuj
Pietrash Napisano 47 minut temu Napisano 47 minut temu Ja mieszkam w Niemczech okolice Stuttgartu. Mam na myśli lasy z dużymi zjazdami ale także podjazdy, choć pewnie na początku wybiorę bikeparki do opanowania techniki. Cytuj
JWO Napisano 18 minut temu Napisano 18 minut temu Cytat Ja mieszkam w Niemczech okolice Stuttgartu Jak masz Cuba na wycieczki, to w tym bralbym cos blizej enduro. Apetyt rosnie w miare jedzenia, a jest z czego wybierac w tej okolicy. No i myk-myk obowiazkowy, inaczej sie zameczysz. Ja mam cos takiego ze skokiem 170/150. Jezdzilem tez na HT z wiekszym katem glowki i bylo fatalnie. Cytuj
Xzc Napisano 17 minut temu Napisano 17 minut temu To generalnie jeśli to pierwszy full to na pewno będziesz miał efekt wow, tym bardziej jak jest na foxach factory, a tej przestarzałej geometrii nawet nie odczujesz więc na pewno będzie to dobry wybór, wspominam o tej geometrii bo ona zaczyna mieć znaczenie jak chcesz urwać każda sekundę i po prostu rowery z nowocześniejszą geometrią przy wysokich prędkościach będą się zachowywać lepiej niż ten radon, natomiast jak najbardziej pewnie da się nim zjechać większość jak nie wszystko w twoich okolicach z tym, że może nie tak szybko jak na rowerze o geometrii bardziej dostosowanej do zjazdu. Tylko pozostaje kwestia kosztów serwisu, bo nie wiem czy masz tego świadomość, najlepiej sprawdź sobie cenniki u siebie w okolicy. Cytuj
Pietrash Napisano 14 minut temu Napisano 14 minut temu (edytowane) 8 minut temu, JWO napisał: Ja mam cos takiego ze skokiem 170/150. Jezdzilem tez na HT z wiekszym katem glowki i bylo fatalnie. Co to za marka? Co do serwisu to liczę się z tym, chociaż jak na razie wszystkie moje rowery serwisuje sam. A jak enduro to może ten https://www.bike-discount.de/de/radon-swoop-10.0-4 Edytowane 8 minut temu przez Pietrash Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.