Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

Posiadam rower ROMET - Rambler R-Line 2.0 z 2014 roku. 

W ostatnim czasie wróciłem do jazdy na nim i od razu zacząłem myśleć nad  jakąś modernizacją usprawnieniem itp. o ile cześć udało mi się samemu ogarnąć o tyle z napędem nie wiem co zrobić.

Rower ma (nominalnie) napęd 3x9 który sprawdzał się poprawnie, chciałem go trochę unowocześnić i kupiłem zębatkę DECKAS Narrow Wide 32T i zrobiłem napęd 1x9  jednak teraz na prostej mi brakuje bo nie pojadę więcej jak 25 km/h a pod górę brakuje mi starego przełożenia (albo jestem słaby)

I teraz sam już nie wiem co robić + co się opłaca finansowo
Zmienić z powrotem na 3x9 ewentualnie czy ktoś jest w stanie doradzić mi jakąś sensowną konfiguracje na 1x ??? 

Napisano
2 godziny temu, Bori004 napisał:

Rower ma (nominalnie) napęd 3x9 który sprawdzał się poprawnie, chciałem go trochę unowocześnić i kupiłem zębatkę DECKAS Narrow Wide 32T i zrobiłem napęd 1x9  jednak teraz na prostej mi brakuje bo nie pojadę więcej jak 25 km/h a pod górę brakuje mi starego przełożenia (albo jestem słaby)

Tak się zwykle kończy pogoń za nowoczesnością. I po co Ci to było? Miałeś dobry napęd o szerokim zakresie przełożeń, tani w eksploatacji i przy poprawnym sposobie używania bezproblemowy, to się zachciało nowości. Po to rower miał trzy zębatki na korbie by można było jechać i szybko, i wolno, a dodatkowo mieć ciasno stopniowane biegi (np. z kasetą 11-28). Napęd 1x to zawsze jakiś kompromis.

  • +1 pomógł 1
Napisano

@Bori004, a wbiłeś swoje wartości do kalkulatora? Wiesz już o co biega?

Ja, nazwijmy to, w szutrówce mam 36 x 11-42 10s. Dla mnie jest optymalne. Po zajechaniu "chińczyka" i chińskich zapasowych zębatek moooże wstawię 38 x 11-46 11s.

Napisano

Ja bym został przy 3x9 - szeroki zakres biegów, zarówno szybkich jak i miękkich. 1x9 to porażka jeśli chodzi o zakres, kompromis bo masz albo szybkie albo miękkie w zależności jaką korbę założysz

Napisano
7 godzin temu, Bori004 napisał:

nie pojadę więcej jak 25 km/h

Czyli masz braki w kadencji a nie w przełożeniach. Na kołach 26" przy kadencji 90 i 32 przód, 11 tył masz spokojnie ponad 32 km/h.

Napisano

@marvelo Dobrze gada. 1x9 na kasecie 11-3x jest jednak dość niszowym napędem, i z zębatką 32T to się słabo sprawdza, chyba, że masz mega słabą kondycję. Na 38T można powalczyć poza górami, jeżeli mamy pewność, że starczy niskiego przełożenia.

Napisano

Bardzo dziękuje za każdą rade.

Chyba najrozsądniej będzie wrócić do starego układu 3x9.

Tylko, wymieniłem już kasetę i łańcuch na nową czy w takim wypadku nie powonieniem pomyśleć o wymianie na nową również korbę ??? (bo powiem szczerzę że zębatki nie są w najlepszym stanie)

Doradzicie coś sensownego.

Napisano

Jakbyś miał 3x10, to już zestaw kaset na rynku i przerzutek pozwala na relatywnie tanie przerobienie na 1x. 3x9 jest tak anachroniczne, że tutaj jedyną opcją zostaje wymiana wszystkiego w cholerę, co w najtańszym wariancie będzie kosztować więcej niż wartość tego roweru.

Napisano

Zgadzam się, ale najpierw chce trochę pojeździć i zobaczyć czy "Złapie bakcyla" po takiej przerwie - za jakiś czas przyjdzie pora na wybór nowego sprzętu.

Ale obecnie dokończył bym wymianę napędu gdzie została jedynie korba do dobrania. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...