Electronite Napisano Niedziela o 21:06 Napisano Niedziela o 21:06 1km/h to przy takiej zmianie roweru całkiem OK. Lepiej nie będzie. Ja tu widzę poprostu "małą turbinę". Dla tego pytam o wykres z 4 zakładki z garmina. Cytuj
Jacekww Napisano Niedziela o 21:26 Autor Napisano Niedziela o 21:26 (edytowane) Ależ oczywiście ja zdaję sprawę sobię, że te prędkości śmieszne są, ale też śmieszne są moje jazdo „treningi”. Tyle, że jak pisałem w pierwszym poście rower to moja n-któraś aktywność w hierarchii. Na tyle też orientuję się w sportach wytrzymałościowych, że nie liczyłem na nie wiadomo jak duży przyrost, napisałem liczyłem Ciut lepiej z samego sprzętu. Bo wiadomo, że treningiem można dużo więcej ale ja odnoszę się do bieżącego stanu wytrenowania i jedynie zmiany roweru. Ale też ten km szybciej to daje kilkadziesiąt sekund na dystansie 20km i trzeba to szanować. A o więcej bardziej się postarać💪😀 Edytowane Niedziela o 21:27 przez Jacekww Cytuj
nossy Napisano Niedziela o 21:38 Napisano Niedziela o 21:38 O opony się nie bój, tłukłem te i podobne na szutrach, brukach, kiepskich asfaltach. Musisz uważać tylko na luźnym piachu w zakrętach. Co do średniej to bardzo mała różnica. Obserwuj jeszcze...wczoraj z tej samej trasy zwiozlem średnią 3 kmh mniejsza niż dzisiaj. 55km. Tętno podobne, moc również....w jedną stronę mocniej wiało i tyle. Natomiast różnica wg mnie powinna być większa. Co do zakrętów to ważna jest technika, pedal od wewnętrznej do góry i tyle. Mam wieksza różnicę między jedną a drugą szosą na tym samym dystansie i zbliżonym tętnie. Tylko w jednym mam pomiar mocy więc tego parametru nie mam jak porównać. Cytuj
Electronite Napisano Niedziela o 21:54 Napisano Niedziela o 21:54 Ja mam takie wykresy w czwartki i piatki jak zmęczony po pracy wracam. Po prostu nie docisnąłeś mocy do dechy. Serce stoi w miejscu, a płuca odcina. Tracisz komfort, odpuszczasz, nieco się poprawia, dosciskasz - ale tak w żeczywistości brakuje średnicy tętnicy płucnej. Cytuj
chrismel Napisano Niedziela o 22:15 Napisano Niedziela o 22:15 1 godzinę temu, Jacekww napisał: Czyli wychodzi na raptem 1km/h szybciej na szosie, spodziewałem się ciut lepiej że to wypadnie Gdybyś kupił te GP5000 które proponowałem miałbyś średnią nie 31.7 ale około 32.4 km/h. To już byłoby 1.7 km/h szybciej. Porządne opony to najtańszy sposób na realną poprawę osiągów. 2 Cytuj
nossy Napisano Niedziela o 22:37 Napisano Niedziela o 22:37 (edytowane) @chrismeljako użytkownik jednych i drugich opon stwierdzam, że nie masz racji. Wg mnie HR jest równie szybki bądź szybszy. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie ta opona. A że opinie z zagranicznych forów były bardzo pozytywne uznałem, że poświęcę trochę czasu na testy....może gdyby kolega zostawił te Zafiro to wtedy różnica z conti byłaby taka jak mówisz. p.s. 32.4 -31.7=0.7. Edytowane Niedziela o 22:38 przez nossy Cytuj
uzurpator Napisano wczoraj o 05:25 Napisano wczoraj o 05:25 @chrismel @nossy Oboje się mylicie. Różnice pomiędzy oponami tego samego kalibru są niemozliwe do zauważenia przez człowieka i nawet z odpowiednim osprzętem In-vivo ich raczej się nie da zmierzyć. Cytuj
KNKS Napisano wczoraj o 06:16 Napisano wczoraj o 06:16 @uzurpator Mylisz się, kolega @chrismel wylicza różnice z dokładnością do 0,001. Rolling Ressistance totalnie go przyćmiło i wierzy że testy prowadzone na bębnie od pralki pomogą mu odszukać najszybsza oponę. Tutaj dwa waty, tutaj trzy. Potem przeliczy to na prędkość i już wiadomo dlaczego Pogacar wygrywa 🤣. O takich zmiennych jak nachylenie terenu, nawierzchnia czy warunki atmosferyczne nigdy nie słyszał. Ale spokojnie, kiedyś wyjdzie z domu i zauważy 😅. @Jacekww Takie stateczne te wykresy. Powiedziałbym że spacerowe. Jak na taki krótki dystans to powinieneś jechać bardziej w granicach wartości 85-90 HRmax. Jak już masz rundkę która umożliwia "ciśnięcie" przez 20km, to najlepiej zacznij od testu FTP. Będziesz miał punkt odniesienia. Cytuj
nossy Napisano wczoraj o 07:59 Napisano wczoraj o 07:59 @uzurpatorpozwolę się zgodzić i nie zgodzić zarazem. Różnicę w oponach między takim zafiro ,a oponą z topu odczuje każdy średnio nawet wyjeżdżony kolarz. Różnicę między oponami z topu...i tak i nie. Na płaskim równym asfalcie jest ona bardzo ciężko wyczuwalna, ale na gorszej jakości asfaltach, mokrym, gdzie warunki robią się nieco gorsze, zjazdach , gdzie jest dużo łuków, zakrętów, a za nimi przyśpieszeń już wyczuwalna jest. To różnice w komforcie, przyczepności, odejściu itp. @Jacekwwco do kasety Tiagra to oczywiście jeśli Tobie nie pasuje ta , którą masz to możesz ją wymienić na taką z bardziej ciasnym stopniowaniem, Tiagra ma kasetę 12-28 z tego co kojarzę. Poobserwuj jeszcze te średnie z różnych treningów, pewnie jak się już z rowerem pogodzisz, wyczujesz go dobrze, zarówno sam rower jak i opony to te różnicę wzrosną. Cytuj
Jacekww Napisano wczoraj o 09:16 Autor Napisano wczoraj o 09:16 (edytowane) Nie mam miernika mocy do testu FTP a bez niego nic chyba nie wyniknie z takiego testu. Możliwe, że nie był to najlepszy dzień bo było bardzo ciepło i byłem po pracy i może też drobne korekty ustawień siodełka jeszcze pomogą. Na pewno wynik ten poprawię jeszcze jak właśnie wyczuję też rower i jazdę nim. Na kasetę nie mam co narzekać przy moim poziomie ale nawet przy moim czuć momentami, że zdałoby się coś pomiędzy przełożeniami. Edytowane wczoraj o 09:23 przez Jacekww Cytuj
KNKS Napisano wczoraj o 09:52 Napisano wczoraj o 09:52 (edytowane) Sorry, nie pomyślałem o tym... Edytowane wczoraj o 09:53 przez KNKS Cytuj
Jacekww Napisano wczoraj o 15:37 Autor Napisano wczoraj o 15:37 (edytowane) 9 godzin temu, KNKS napisał: @Jacekww Takie stateczne te wykresy. Powiedziałbym że spacerowe. Jak na taki krótki dystans to powinieneś jechać bardziej w granicach wartości 85-90 HRmax. Coś w tym musi być bo po sobotnim teście wczoraj zrobiłem 118km starym rowerem co prawda turystycznym tempem 17km/h ale jednak 7h kręcenia. I dziś z rana rozbieganie 10km które weszło luźno 50min na tętnie takim samym jak sobotni sprawdzian szosowy. Także ewidentnie coś nie współgra. Edytowane wczoraj o 15:39 przez Jacekww Cytuj
KNKS Napisano wczoraj o 17:52 Napisano wczoraj o 17:52 Sprawa jest jasna, prosta i klarowna. W prostych słowach: OPIERDZIELAŁEŚ SIĘ 😅. No, chyba że jesteś w hiper formie i nie wchodzisz już w wyższe zakresy 😉. Cytuj
Jacekww Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu Właśnie, że nie bo wiem co to jest opierdzielać się w konkurencji wytrzymałościowej, po prostu brakuje kilometrów i też mocnych kilometrów. W zeszłym roku popedałowałem może 800km turystycznie i w tym 1000 z kilkuset trochę mocniejszymi razem ze stacjonarką. Cytuj
nctrns Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Czy masz włączone automatyczne wyznaczanie stref tętna? Widzę że zakresy różnią się między screenami. Jak się czujesz jak masz tętno w okolicy 140, a jak w okolicy 150? Ja w drugiej strefie jadę na luzie bez napinki, w trzeciej jest wysiłek, ale do jazdy na czas po wynik sporo brakuje. Przy 40 minutowym wysiłku, jeśli miałbym trenować albo jechać po wynik, to większość czasu spędzałbym jednak w strefie czwartej. Zasadniczo w takim wypadku powinieneś praktycznie cały czas jechać prawie w trupa. Cytuj
KNKS Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Ja bym zalecał bardziej jazdę na progu (próg mlecanowy). Co stanowi +/- 86% HRmax. Oczywiście podstawa jest określenie tętna spoczynkowego i tętna maksymalnego. Cytuj
Jacekww Napisano 3 godziny temu Autor Napisano 3 godziny temu W bieganiu strefy miałem wyznaczone o rezerwę tętna a w rowerze o procent tętna maksymalnego stąd różnica w strefach. Teraz zmieniłem to na to samo. Tętno maksymalne wyznaczone przez zegarek. Generalnie w biegu tętno 140 to jest względny luz. W rowerze 140 to już mocny wysiłek, w zasadzie kilka testów co zrobiłem weszły na średniej między 133-138bmp i wrażenie miałem bez oszczędzania choć i nie w trupa. Ale jak patrzę teraz na zawody które zrobiłem dwa razy to tam tętna średnie były 158 i 167 (choć wiadomo, że tam od startu wysokie bo po biegu 5km), to jednak wskazuje, że te testy zachowawczo robiłem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.