Electronite Napisano 6 Lipca Napisano 6 Lipca 1km/h to przy takiej zmianie roweru całkiem OK. Lepiej nie będzie. Ja tu widzę poprostu "małą turbinę". Dla tego pytam o wykres z 4 zakładki z garmina. Cytuj
Jacekww Napisano 6 Lipca Autor Napisano 6 Lipca (edytowane) Ależ oczywiście ja zdaję sprawę sobię, że te prędkości śmieszne są, ale też śmieszne są moje jazdo „treningi”. Tyle, że jak pisałem w pierwszym poście rower to moja n-któraś aktywność w hierarchii. Na tyle też orientuję się w sportach wytrzymałościowych, że nie liczyłem na nie wiadomo jak duży przyrost, napisałem liczyłem Ciut lepiej z samego sprzętu. Bo wiadomo, że treningiem można dużo więcej ale ja odnoszę się do bieżącego stanu wytrenowania i jedynie zmiany roweru. Ale też ten km szybciej to daje kilkadziesiąt sekund na dystansie 20km i trzeba to szanować. A o więcej bardziej się postarać💪😀 Edytowane 6 Lipca przez Jacekww Cytuj
nossy Napisano 6 Lipca Napisano 6 Lipca O opony się nie bój, tłukłem te i podobne na szutrach, brukach, kiepskich asfaltach. Musisz uważać tylko na luźnym piachu w zakrętach. Co do średniej to bardzo mała różnica. Obserwuj jeszcze...wczoraj z tej samej trasy zwiozlem średnią 3 kmh mniejsza niż dzisiaj. 55km. Tętno podobne, moc również....w jedną stronę mocniej wiało i tyle. Natomiast różnica wg mnie powinna być większa. Co do zakrętów to ważna jest technika, pedal od wewnętrznej do góry i tyle. Mam wieksza różnicę między jedną a drugą szosą na tym samym dystansie i zbliżonym tętnie. Tylko w jednym mam pomiar mocy więc tego parametru nie mam jak porównać. Cytuj
Electronite Napisano 6 Lipca Napisano 6 Lipca Ja mam takie wykresy w czwartki i piatki jak zmęczony po pracy wracam. Po prostu nie docisnąłeś mocy do dechy. Serce stoi w miejscu, a płuca odcina. Tracisz komfort, odpuszczasz, nieco się poprawia, dosciskasz - ale tak w żeczywistości brakuje średnicy tętnicy płucnej. Cytuj
chrismel Napisano 6 Lipca Napisano 6 Lipca 1 godzinę temu, Jacekww napisał: Czyli wychodzi na raptem 1km/h szybciej na szosie, spodziewałem się ciut lepiej że to wypadnie Gdybyś kupił te GP5000 które proponowałem miałbyś średnią nie 31.7 ale około 32.4 km/h. To już byłoby 1.7 km/h szybciej. Porządne opony to najtańszy sposób na realną poprawę osiągów. 2 Cytuj
nossy Napisano 6 Lipca Napisano 6 Lipca (edytowane) @chrismeljako użytkownik jednych i drugich opon stwierdzam, że nie masz racji. Wg mnie HR jest równie szybki bądź szybszy. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie ta opona. A że opinie z zagranicznych forów były bardzo pozytywne uznałem, że poświęcę trochę czasu na testy....może gdyby kolega zostawił te Zafiro to wtedy różnica z conti byłaby taka jak mówisz. p.s. 32.4 -31.7=0.7. Edytowane 6 Lipca przez nossy Cytuj
uzurpator Napisano Poniedziałek o 05:25 Napisano Poniedziałek o 05:25 @chrismel @nossy Oboje się mylicie. Różnice pomiędzy oponami tego samego kalibru są niemozliwe do zauważenia przez człowieka i nawet z odpowiednim osprzętem In-vivo ich raczej się nie da zmierzyć. Cytuj
KNKS Napisano Poniedziałek o 06:16 Napisano Poniedziałek o 06:16 @uzurpator Mylisz się, kolega @chrismel wylicza różnice z dokładnością do 0,001. Rolling Ressistance totalnie go przyćmiło i wierzy że testy prowadzone na bębnie od pralki pomogą mu odszukać najszybsza oponę. Tutaj dwa waty, tutaj trzy. Potem przeliczy to na prędkość i już wiadomo dlaczego Pogacar wygrywa 🤣. O takich zmiennych jak nachylenie terenu, nawierzchnia czy warunki atmosferyczne nigdy nie słyszał. Ale spokojnie, kiedyś wyjdzie z domu i zauważy 😅. @Jacekww Takie stateczne te wykresy. Powiedziałbym że spacerowe. Jak na taki krótki dystans to powinieneś jechać bardziej w granicach wartości 85-90 HRmax. Jak już masz rundkę która umożliwia "ciśnięcie" przez 20km, to najlepiej zacznij od testu FTP. Będziesz miał punkt odniesienia. Cytuj
nossy Napisano Poniedziałek o 07:59 Napisano Poniedziałek o 07:59 @uzurpatorpozwolę się zgodzić i nie zgodzić zarazem. Różnicę w oponach między takim zafiro ,a oponą z topu odczuje każdy średnio nawet wyjeżdżony kolarz. Różnicę między oponami z topu...i tak i nie. Na płaskim równym asfalcie jest ona bardzo ciężko wyczuwalna, ale na gorszej jakości asfaltach, mokrym, gdzie warunki robią się nieco gorsze, zjazdach , gdzie jest dużo łuków, zakrętów, a za nimi przyśpieszeń już wyczuwalna jest. To różnice w komforcie, przyczepności, odejściu itp. @Jacekwwco do kasety Tiagra to oczywiście jeśli Tobie nie pasuje ta , którą masz to możesz ją wymienić na taką z bardziej ciasnym stopniowaniem, Tiagra ma kasetę 12-28 z tego co kojarzę. Poobserwuj jeszcze te średnie z różnych treningów, pewnie jak się już z rowerem pogodzisz, wyczujesz go dobrze, zarówno sam rower jak i opony to te różnicę wzrosną. Cytuj
Jacekww Napisano Poniedziałek o 09:16 Autor Napisano Poniedziałek o 09:16 (edytowane) Nie mam miernika mocy do testu FTP a bez niego nic chyba nie wyniknie z takiego testu. Możliwe, że nie był to najlepszy dzień bo było bardzo ciepło i byłem po pracy i może też drobne korekty ustawień siodełka jeszcze pomogą. Na pewno wynik ten poprawię jeszcze jak właśnie wyczuję też rower i jazdę nim. Na kasetę nie mam co narzekać przy moim poziomie ale nawet przy moim czuć momentami, że zdałoby się coś pomiędzy przełożeniami. Edytowane Poniedziałek o 09:23 przez Jacekww Cytuj
KNKS Napisano Poniedziałek o 09:52 Napisano Poniedziałek o 09:52 (edytowane) Sorry, nie pomyślałem o tym... Edytowane Poniedziałek o 09:53 przez KNKS Cytuj
Jacekww Napisano Poniedziałek o 15:37 Autor Napisano Poniedziałek o 15:37 (edytowane) 9 godzin temu, KNKS napisał: @Jacekww Takie stateczne te wykresy. Powiedziałbym że spacerowe. Jak na taki krótki dystans to powinieneś jechać bardziej w granicach wartości 85-90 HRmax. Coś w tym musi być bo po sobotnim teście wczoraj zrobiłem 118km starym rowerem co prawda turystycznym tempem 17km/h ale jednak 7h kręcenia. I dziś z rana rozbieganie 10km które weszło luźno 50min na tętnie takim samym jak sobotni sprawdzian szosowy. Także ewidentnie coś nie współgra. Edytowane Poniedziałek o 15:39 przez Jacekww Cytuj
KNKS Napisano Poniedziałek o 17:52 Napisano Poniedziałek o 17:52 Sprawa jest jasna, prosta i klarowna. W prostych słowach: OPIERDZIELAŁEŚ SIĘ 😅. No, chyba że jesteś w hiper formie i nie wchodzisz już w wyższe zakresy 😉. Cytuj
Jacekww Napisano Wtorek o 10:03 Autor Napisano Wtorek o 10:03 Właśnie, że nie bo wiem co to jest opierdzielać się w konkurencji wytrzymałościowej, po prostu brakuje kilometrów i też mocnych kilometrów. W zeszłym roku popedałowałem może 800km turystycznie i w tym 1000 z kilkuset trochę mocniejszymi razem ze stacjonarką. Cytuj
nctrns Napisano Wtorek o 10:41 Napisano Wtorek o 10:41 Czy masz włączone automatyczne wyznaczanie stref tętna? Widzę że zakresy różnią się między screenami. Jak się czujesz jak masz tętno w okolicy 140, a jak w okolicy 150? Ja w drugiej strefie jadę na luzie bez napinki, w trzeciej jest wysiłek, ale do jazdy na czas po wynik sporo brakuje. Przy 40 minutowym wysiłku, jeśli miałbym trenować albo jechać po wynik, to większość czasu spędzałbym jednak w strefie czwartej. Zasadniczo w takim wypadku powinieneś praktycznie cały czas jechać prawie w trupa. Cytuj
KNKS Napisano Wtorek o 12:08 Napisano Wtorek o 12:08 Ja bym zalecał bardziej jazdę na progu (próg mlecanowy). Co stanowi +/- 86% HRmax. Oczywiście podstawa jest określenie tętna spoczynkowego i tętna maksymalnego. Cytuj
Jacekww Napisano Wtorek o 15:01 Autor Napisano Wtorek o 15:01 W bieganiu strefy miałem wyznaczone o rezerwę tętna a w rowerze o procent tętna maksymalnego stąd różnica w strefach. Teraz zmieniłem to na to samo. Tętno maksymalne wyznaczone przez zegarek. Generalnie w biegu tętno 140 to jest względny luz. W rowerze 140 to już mocny wysiłek, w zasadzie kilka testów co zrobiłem weszły na średniej między 133-138bmp i wrażenie miałem bez oszczędzania choć i nie w trupa. Ale jak patrzę teraz na zawody które zrobiłem dwa razy to tam tętna średnie były 158 i 167 (choć wiadomo, że tam od startu wysokie bo po biegu 5km), to jednak wskazuje, że te testy zachowawczo robiłem. Cytuj
Electronite Napisano Czwartek o 11:55 Napisano Czwartek o 11:55 https://connect.garmin.com/modern/activity/19684208897?share_unique_id=17 Dla przykladu u mnie to tak wyglada. Wcale nie lepiej. Ale tez i teren inny i inny rower. Generalnie ja podobnie, bardzo zadko pinadbte 160bpm nsie wzbijam. A spoczynkowe jakie masz? Cytuj
Jacekww Napisano Czwartek o 14:13 Autor Napisano Czwartek o 14:13 (edytowane) Spoczynkowe 42 Na zawodach wykręciłem w strefie 4-5, czyli jak mówiłem testy te "oszczędnie" weszły;) https://connect.garmin.com/modern/activity/19026357906 https://connect.garmin.com/modern/activity/19090294710 Edytowane Czwartek o 14:19 przez Jacekww Cytuj
nossy Napisano Czwartek o 20:43 Napisano Czwartek o 20:43 Z tym tętnem to też taki bicie w ciemno trochę. W dawnych czasach, kiedy więcej kręciłem i duuużo więcej się ścigałem , max miałem ok.200, spoczynkowe 32-35,a próg na początku sezonu w ok.160 by w środku dochodzić do 170-175...wszystko oczywiście na podstawie badań w labie, które były robione 2-3 razy w roku. Te wszystkie Garminy, Brytony, Wahoo to wszystko fajne, algorytmy coraz lepsze, ale czasami nie oddają pełnego obrazu. Jak tam kolejne treningi na nowej szosie wychodzą? Cytuj
Jacekww Napisano Piątek o 10:47 Autor Napisano Piątek o 10:47 Szczerze powiedziawszy nie było czasu/pogody, dwa razy pokręciłem na stacjonarce, pobiegałem i pograłem w sporty rakietowe. Dziś planuję jeśli nie będzie padać. Z innej beczki, może wiecie gdzie odbywają się jakieś czasówki ? Wiem, że będzie w Pniewach ale trochę daleko i zastanawiam się czy jechać https://www.ultratime.pl/pniewy/?fbclid=IwY2xjawLa3kxleHRuA2FlbQIxMABicmlkETByb0hUaFJ4aVpTZWtNYUpmAR7aAaSnv6F7QMmjgK14eR1EFxelnIVbpkCuqWPTXyjXwPz23oKKQtC9XuOXog_aem_6-hrKtH1rlpKQFdPBTzjVQ Cytuj
Jacekww Napisano Piątek o 14:04 Autor Napisano Piątek o 14:04 (edytowane) Pewnie trudne ze zdjęcia do określenia, ale być może, jaki to może być kąt mostka i na plus czy minus? Edytowane Piątek o 14:05 przez Jacekww Cytuj
chudzinki Napisano Piątek o 14:18 Napisano Piątek o 14:18 (edytowane) Malutki minus, max. 5 st. Edytowane Piątek o 14:21 przez chudzinki Cytuj
nossy Napisano Piątek o 15:41 Napisano Piątek o 15:41 -5, może-7....nie ma nigdzie info na mostku? Cytuj
Jacekww Napisano Piątek o 21:24 Autor Napisano Piątek o 21:24 (edytowane) Lekko podniosłem siodełko, przesunąłem do przodu i pochyliłem, podłokietniki lemondki cofnąłem pół cm, dopompowałem koła. Oswoiłem się z rowerem i lepiej brałem zakręty nie wypadając już z nich. Do tego pogoda była dobra bo 14C i wiało mniej choć wciąż. To wszystko zaprocentowało średnią 33,1 km/h na dystansie 20km. Czyli poprawa o 1,4 km/h w stosunku do pierwszej jazdy. Pulsometr nadgarstkowy niestety z błędami tym razem także nie jestem w stanie porównać. Asfalt mokry był a mimo to czułem się bardzo bezpiecznie na tych wymienionych oponach. Wszystkie korekty roweru bardzo spasowały bo przez moment nie miałem myśli, że jakieś ustawienie mi nie leży. Edytowane Piątek o 21:28 przez Jacekww Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.